Van een losse printer en scanner een alleenstaande kopieermachine maken

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik heb hier dus een document scanner (Brother ADS-2800W) en ben eigenlijk op zoek naar een nieuwe printer. Een multifunctional lijkt handig, maar we doen misschien maar enkele kopieën per maand en bovendien ben ik beperkt in ruimte voor het toestel. Ideaal zou ik dus mijn document scanner in combinatie met de nieuwe printer kunnen gebruiken voor het kopiëren van documenten.
Die paar keer dat ik echt een flatbed van doen heb (bv. voor kopie uit een gebonden boek) los ik dat wel anders op.

Voor Windows is er een tooltje iCopy, maar dan moet je pc dus op. Ik heb nog een oude rPi liggen waarop CUPS en iets voor de scanner zouden kunnen draaien, maar dat zou ook maar gepruts worden. Ideaal zou een printer zijn die bv. een netwerkfolder in de gaten houdt en als er een nieuwe pdf (scan) in komt die afdrukt ofzo. Of nog beter, gewoon een Android of iOS app die scant met je scanner en het naar je geselecteerde printer stuurt.

Iemand weet van zo’n apps of andere oplossingen?
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 370
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 38 keer

Ik gebruik voor zoiets mijn iPhone- of iPadcamera: document scannen met de standaard app 'notities', en die scan dan direct naar de printer sturen - die moet dan wel AirPrint hebben.
https://support.apple.com/nl-nl/HT210336
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”