USB-stick

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
thoralbar
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2022, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

De laatste tijd maak ik meer en meer gebruik van een USB-stick. Ik overweeg dan ook om er eentje te kopen om aan mijn sleutelhanger te hangen. Ik vond ondertussen enkele USB-sticks in sleutelformaat. Zijn deze aan te raden om aan je sleutelhanger te hangen? Ik denk maar aan regen en wind, of het feit dat sleutelhangers vaak in je vestzak of broekzak zitten en dus bestand moeten zijn aan veel wrijving, je gooit al eens met je sleutels.....?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Hier hangt er toch al een paar jaar een aan mijn sleutels en nog geen problemen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
thoralbar
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2022, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Bedankt voor je reactie Goztow: en is dat er zo eentje waarvan die chip zichtbaar is of zit die in een metalen omhulsel?
Goztow schreef:Hier hangt er toch al een paar jaar een aan mijn sleutels en nog geen problemen.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

hier zitten er ook al een paar in mijn broekzakken voor jaren, indertijd bestonden er metalen die toch iets robuuster waren.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Er zijn veel modellen in USB-keys. Neem er dan eentje die wat robuuster is (metaal) zoals de sandisk Ultra luxe of met intrekbare aansluiting (Sandisk Cruzer ultra).

Het grootste probleem gaat vocht en stof zijn dat in de aansluiting kruipt. Van vallen zou ik geen schrik hebben, er zit niet veel aan dat kapot kan. Wel opletten dat je sleutels niet in je broek steekt want die belanden dan in de was...
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Ik had een SanDisk Extreme Pro aan m'n sleutelbos hangen en die heeft na een drietal jaar de geest gegeven.
thoralbar
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2022, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Ik denk dat die Sandisk Ultra luxe inderdaad goede optie is. Intrekbare aansluitingen denk ik eerder niet aangezien die door wrijving ook weer open kunnen te staan enzo. Grootste probleem zoals gezegd vooral vocht...enfin, ik denk dat ik dan voor die Sandisk Ultra luxe kies. Bedankt voor de reacties !
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ik gebruikte hiervoor vroeger de metalen Kingston Datatraveler sticks. Die waren uit 1 stuk metaal en erg robuust. Ik zie - helaas - dat de recente modellen een plastic "ring" hebben. :(

SanDisk lijkt een goed alternatief te hebben, misschien eens proberen? https://amzn.to/36iZDwe
ooh. shiny.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik gebruik dezelfde als hierboven : een 16GB exemplaar hangt al jaren aan mijn sleutelbos. Denk dat ik die destijds nog bij de action heb gekocht zelfs. Hangt er nu een jaar of 5 aan en die doet het nog steeds (ondanks alles wat mn sleutels mee maken) :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Inderdaad die van mij is in één stuk volledig van staal. geen uitsteekbare aansluitingen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 342
Lid geworden op: 29 dec 2010, 20:15
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 36 keer

Sinds 10 jaar een IronKey D200, nog geen issues mee ondervonden (please don't jinx it!)
Turbokeu
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 feb 2007, 16:26
Locatie: Lincent/Lijsem
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

cloink schreef:Ik gebruikte hiervoor vroeger de metalen Kingston Datatraveler sticks. Die waren uit 1 stuk metaal en erg robuust. Ik zie - helaas - dat de recente modellen een plastic "ring" hebben. :(
Kingston DataTraveler SE9 USB 3.0/3.1
Volledig metaal (Alu), bestaat in capaciteiten van dacht ik 8GB tot 64GB (misschien zelfs 128GB).
Klein, plat, neemt weinig plaats in.
Op het werk gebruiken we een 20-tal exemplaren, persoonlijk een 10-tal, nooit een defecte gehad.

2e keus:
Kingston DataTraveler DT50 USB 3.0/3.1
Metaal (Alu) en kunststof maar toch zeer sterk, bestaat in capaciteiten van dacht ik 8GB tot 128GB.
Iets volumineuzer maar toch goede kwaliteit, ik heb er persoonlijk ook een 10-tal.

Allemaal aangekocht via Ebayverkoper goto7dayshop in de UK.
Let er op dat je bij aankoop wel degelijk een USB 3.0/3.1 model koopt (USB 2.0 is véél trager).
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Niemand die hier een LaCie iamaKey heeft?
Afbeelding
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 39 keer

Hier ook al jaren een Kingston DT SE9 (8GB) in gebruik. Topmateriaal.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”