IP parlofoon met POE: iemand ervaring of suggesties?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

Ik ben aan het bekijken wat we in de nieuwbouw kunnen voorzien van deurbel/parlofoon...

We hebben 2 deuren, en 2 locaties waar we binnen willen kunnen zien wie aan de deur staat. Een smartphone app zou leuk zijn in 't geval we niet thuis zijn, maar dan liefst iets waar we niet afhankelijk zijn van een externe dienst of abonnement.

Alle punten zijn voorzien van Cat bekabeling naar een centrale datakast. POE is daar ook beschikbaar. Wifi verbindingen zijn niet echt gewenst..

Iemand een suggestie wat we kunnen gebruiken, zonder dat we ons blauw moeten betalen? Ali stuff kunnen we mee leven..
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ik zou daar toch iets 'kwalitatiefs' hangen, niet ? Ik zou, als het niet TE duur mag zijn, kijken naar iets van Dahua bijvoorbeeld.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Unifi G4 Doorbell Pro met bijhorende PoE adapter.
JUD
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 sep 2013, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Ik zou zelf voor Doorbird gaan. Redelijk open systeem en keuze uit geavanceerde modellen. Maar niet de goedkoopste.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Heel tevreden van 2N.
We hebben 2 IP Verso intercoms, een Indoor Touch, een apart codeklavier en een Lift1 oproepsysteem.
Er is een Mobile Video app, je kunt gemakkelijk opnames registreren en events markeren met Angelcam.
Je kunt alles centraal beheren met de Access Commander.
2N integreert ook gemakkelijk met IP telefonie, audio en video.
Niet goedkoop uiteraard maar zeer degelijk.
PS: voorzie ook bekabeling voor een automatisch deurslot.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Een vriend heeft Dahua, binnen en buiten.
Werkt goed maar alleen de app deed het niet goed toen hij de installatie heeft laten doen en hij gebruikt die niet meer.
Gelukkig & gezond 2022!
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

seagull schreef:Heel tevreden van 2N.
We hebben 2 IP Verso intercoms, een Indoor Touch, een apart codeklavier en een Lift1 oproepsysteem.
Er is een Mobile Video app, je kunt gemakkelijk opnames registreren en events markeren met Angelcam.
Je kunt alles centraal beheren met de Access Commander.
2N integreert ook gemakkelijk met IP telefonie, audio en video.
Niet goedkoop uiteraard maar zeer degelijk.
PS: voorzie ook bekabeling voor een automatisch deurslot.
Hier ook een tevreden 2N-gebruiker: drie deurbellen waarvan twee met camera. Zijn inderdaad niet goedkoop maar ze hebben tenminste nog een webinterface zodat je niet afhankelijk bent van een app waarvan je maar mag hopen dat die langer ondersteund wordt dan de hardware van de deurbel zelf.
Computer(k)nul
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

JUD schreef:Ik zou zelf voor Doorbird gaan. Redelijk open systeem en keuze uit geavanceerde modellen. Maar niet de goedkoopste.
Hier ook een tevreden Doorbird gebruiker. Heb een aantal goedkopere (Ali stuff) systemen gehad maar dat faalt uiteindelijk toch allemaal ergens. Doorbird is Duits en degelijk maar (daardoor) ook wat duurder...
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Ik heb zelf Mobotix, vrij ingewikkeld maar volledig lokaal. Ik heb er ook nog 2 die verkocht mogen worden.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Ik heb er twee van Grandstream; als het enkel parlofoon moet zijn is de GDS3705 in combinatie met eender welke SIP telefoon of client een vrij makkelijk op te zetten oplossing. Wil je ook beeld, dan kan dat met de GDS3710 maar dan zit je wel een beetje vast aan Grandstream voor de clients.
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 25 keer

hier een niko home controle 2 met twee videobuitenposten en touchscreen binnen. Werkt perfect
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Zeer tevreden van onze Dahua VTO2202f, ik ben van plan er nog een aan te schaffen voor de tweede deur.
Ik gebruik weliswaar de app niet, dus daar geen ervaring mee. Als er aangebeld word krijg ik een foto op gsm via Telegram (Home Assistant) en een gong hebben we ook niet, deze belt gewoon de telefoons in huis waarmee we dan opnemen en spreken.
Is ook wel te koop met scherm enzo maar dat was voor ons gebruik niet handig.
Logic3S
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:45
Locatie: In de buurt van een ROP
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 9 keer

Zeer interessant topic. Ik zat net rond te kijken voor een kennis naar mogelijke IP-parlofonen om een BTicino videofoon te vervangen.

Destijds op aanraden van de installateur voor die BTicino met app gegaan, omdat die specifiek op zoek was naar een videofoon die ook betrouwbaar op GSM komt (gebruiker loopt altijd rond). Probleem is dat het een bedrijf betreft, waardoor de afstand van de kabel oploopt richting de 100m (tussen indoor- en outdoor unit). Het beeld is compleet onbruikbaar (allemaal ruis).

Doorbird lijkt een interessante optie te zijn. Die app, geeft die enkel een push-melding, of speelt die (net als de BTicino) ook echt de beltoon af als er iemand aanbelt? Op de productvideo's die ik reeds bekeek, lijkt het precies altijd om een melding te gaan, wat het ook niet echt bruikbaar zou maken.
ISP: EDPnet VDSL XS (20/2 Mbps (down/up), 100/40sync)
Modem/Router: Fritz!Box 7530, profiel 100/40.
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S10 FE met EDPnet mobile
JUD
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 sep 2013, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Logic3S schreef:Zeer interessant topic. Ik zat net rond te kijken voor een kennis naar mogelijke IP-parlofonen om een BTicino videofoon te vervangen.

Destijds op aanraden van de installateur voor die BTicino met app gegaan, omdat die specifiek op zoek was naar een videofoon die ook betrouwbaar op GSM komt (gebruiker loopt altijd rond). Probleem is dat het een bedrijf betreft, waardoor de afstand van de kabel oploopt richting de 100m (tussen indoor- en outdoor unit). Het beeld is compleet onbruikbaar (allemaal ruis).

Doorbird lijkt een interessante optie te zijn. Die app, geeft die enkel een push-melding, of speelt die (net als de BTicino) ook echt de beltoon af als er iemand aanbelt? Op de productvideo's die ik reeds bekeek, lijkt het precies altijd om een melding te gaan, wat het ook niet echt bruikbaar zou maken.
Je zou op de smartphone eventueel een sip telefoon kunnen installeren dan kan je in principe alles vanaf je gsm regelen volgens mij.
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

Logic3S schreef:Doorbird lijkt een interessante optie te zijn. Die app, geeft die enkel een push-melding, of speelt die (net als de BTicino) ook echt de beltoon af als er iemand aanbelt? Op de productvideo's die ik reeds bekeek, lijkt het precies altijd om een melding te gaan, wat het ook niet echt bruikbaar zou maken.
De Doorbird app geeft een 'bel' melding die je zoveel prioriteit kan of wil geven op je Smartphone. Met een druk op de knop kan je dan direct overschakelen naar live beelden en praten met degene die voor de deur staat. Dit werkt zowel op 4g als WiFi
simontwp
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 sep 2020, 15:51
Bedankt: 1 keer

Ik gebruik Doorbirds. Zowel voor mijn eigen huis al verhuurd kantoor.
Deze toestellen werken gewoon altijd (POE bij mij), via wan of lan. Kwaliteit van camera beeld is wel wat laag - maar voor mij wel voldoende.

Een aantal van de toestellen (niet aan de straatkant) heb ik gekoppeld met surveillance system (ONVIF compatible video stream - geen audio).
Alle thuisdeurstations zijn gekoppeld aan HomeKit (notificatie van deurbel, beweging op apple tv)
Ik heb 2 binnenstations voor de deurbellen (zodat je niet altijd moet werken met gsm/tablet).

Voor de rest gebruik ik ook 1 toestel met pin code - werkt zeer goed.
De bewegingsmelder gebruik ik van 1 toestel ook effectief voor lichtsturing (via OpenHab integratie).
De I/O module gebruik ik om relays te schakelen (3 verschillende deuren, plus 1 poort - integratie ook met KNX)
Voor de rest: pin code en badge toegang werkt ook echt zeer goed.
Proximus Bizz Fiber (+boost + fixed ip)
USG Pro
UniFi Switches: 48 POE-500W + 24
UniFi AP HD (3)
media: Nvidia shield, Apple TV, proximus v7 decoders
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Off-topic maar hier vlakbij was er onlangs zo'n smart deurbel waar 's avonds aangebeld werd en die vervolgens de hele avond en nacht "zero one two three ... seven" (0 tot en met 7) in een loop zat af te spelen door de speaker, vrouwenstem met Amerikaans accent. Pas de volgende ochtend was dat gedaan.

Ik dacht eerst dat die gehackt was en urenlang naar een of ander duur buitenlands telefoonnummer aan het bellen was, maar toen ik op de camera's hier zag dat het pas begon toen er effectief aangebeld werd daar denk ik toch eerder iets onschuldig. Vraag me wel nog steeds af wat dat was.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

Allemaal bedankt voor jullie input... Even mogelijkheden en (vooral!) prijzen vergelijken nu :)
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

liegebeestig schreef:Ik heb zelf Mobotix, vrij ingewikkeld maar volledig lokaal. Ik heb er ook nog 2 die verkocht mogen worden.
Welk model en welke prijs zou je er graag voor hebben?
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”