De besognes van de nieuwe Telenet TV-box

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Volgens mij is er nog geen topic hierover.
Eerst en vooral het oude zeer bij Telenet: ik ben er nog steeds van overtuigd dat men mij in de winkel heeft gezegd dat de TV-box inbegrepen was bij overschakeling naar One-up.
Ik ben een tijdje geleden overgeschakeld naar One-up, maar toen waren de TV-boxen niet voorradig. Dus ik mocht 'tijdelijk' mijn oude digicorders houden. Dat zou blijven werken, wel voorlopig met de oude Yelo-TV apps.
Onlangs ben ik gaan vragen naar de TV-box en ze waren nu wél voorradig, maar.... ik moest 50 euro betalen.
Naar Telenet gebeld, naar de winkel geweest, zelfde liedje... Waarschijnlijk is dit al vaker gezegd: jaaaren trouwe klant, vanaf het eerste uur huur betaald voor de digicorder, nu bij het overschakelen ga ik wéér elk jaar huur moeten betalen, én dan moet ik ook nog eens als dank voor trouwe klant 50 euro extra betalen.

Dit terzijde...
Negatief:
- TV gids preview : kan beter. Lettertjes van geselecteerd programma (onderkant) zijn veel te klein.
- TV gids zichtbaarheid zeer slecht: scheiding tussen balkjes bijna niet zichtbaar (afhankelijk van het type TV). Tussen de donkergrijze blokken zitten zwarte lijntjes :roll:
- geen infrarode afstandsbediening meer voor sturing van TV-box zelf, dus mijn universele remote van Logitech kan er niet mee om
-

Positief:
- reageert zeer snel t.o.v. de digicorder
- draadloze (RF) afstandsbediening
- Koppeling met apps, instelmogelijkheden voor opnames op afstand mogelijk (apps, browser) zonder dat de TV-box aan staat.
- Koppeling met andere toestellen in de (hdmi)keten, bv. receiver.
- verbruikt aanzienlijk minder
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Tsja...
Zolang mensen enkel eens foeteren, maar wel betalen zal dat blijven bestaan. :roll:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

cadsite schreef:Tsja...
Zolang mensen enkel eens foeteren, maar wel betalen zal dat blijven bestaan. :roll:
Er is geen keuze, de enige concurrent doet net hetzelfde. Er is natuurlijk een derde optie: cord cutting en genieten van een wereld die niet langer bepaald wordt door het schrale TV-aanbod, maar velen zijn daar blijkbaar nog niet klaar voor.

Dat gezegd zijnde, de laatste Digicorder daterend voor de TV-box reageert ook zeer snel, evenals moderne TV's met een CI+-module en dat laatste verbruikt nog minder.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

CCatalyst schreef:Er is natuurlijk een derde optie:
Voilà.
Ik heb nog niemand gehoord die zich deze stap beklaagd heeft. Hier iemand?
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

cadsite schreef:
CCatalyst schreef:Er is natuurlijk een derde optie:
Voilà.
Ik heb nog niemand gehoord die zich deze stap beklaagd heeft. Hier iemand?
Het allerbeste wat een mens kan overkomen. Verlost van reclame, verlost afdreig tv via het Journaal en het Nieuws, verlost van slappe stoelgangkost, ....
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

cadsite schreef:
CCatalyst schreef:Er is natuurlijk een derde optie:
Voilà.
Ik heb nog niemand gehoord die zich deze stap beklaagd heeft. Hier iemand?
Alles hangt van je kijkgedrag af, natuurlijk.
Als je puur rechtstreeks kijkt, en enkel naar de Vlaamse zenders, moet het wel doenbaar zijn om zonder abonnement te kijken.
Eventueel kun je dan nog een schoteltje bijzetten om vrij te ontvangen Britse/Duitse zenders erbij te nemen, als je daarnaar kijkt.
Achteraf kijken is toch iets minder praktisch zonder abonnement, niet alles is achteraf online beschikbaar.
Of wie de Nederlandse zenders, BBC en dergelijke wil, raakt er ook niet.

Ik heb wat collega's op het werk die de kabel figuurlijk doorgesneden hebben, die hebben geen schotel en kijken dan heel veel Netflix.
Dan denk ik echter dat je toch informatie mist, ook al is die vaak gekleurd.
Netflix is ook nogal eenzijdig : films en vooral veel fictieseries.
Ik kijk veel docuseries, en documentaires.
Tot zover heb ik echter nog niet gehoord dat zij spijt hadden van hun omschakeling.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

cadsite schreef: Ik heb nog niemand gehoord die zich deze stap beklaagd heeft. Hier iemand?
Nee, ook ik beklaag me deze stap niet. :thumbs:
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Dank voor deze info, maar toch een beetje of-topic
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

cadsite schreef:Ik heb nog niemand gehoord die zich deze stap beklaagd heeft. Hier iemand?
Nope. In tegendeel.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Sylvester schreef:Dank voor deze info, maar toch een beetje of-topic
Off-topic?
Je stelt geen vraag, dus is een discussie over het onderwerp toch logisch?
Je klaagt dat iets duur is, we geven een alternatief.

Ik heb zelf ook de boot lang afgehouden, maar als je eenmaal stopt met lineair kijken en je bewust elk programma kiest dat je wilt bekijken merk je pijnlijk hard op hoe zielig dat aanbod is.
Jeor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 dec 2020, 22:51
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Sylvester schreef:Dank voor deze info, maar toch een beetje of-topic
U klaagt een situatie aan
Men geeft u een oplossing

Als je geen oplossing nodig had, had je de ‘frustratie’ topic kunnen gebruiken voor je post

Feit is dat vele klanten klagen maar te lui zijn om iets te doen
dan ziet men u als melkkoe en blijft de situatie dus bestaan.
uit economisch standpunt dus een zeer goede manier van werken door telenet.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

boulder schreef:Ik heb wat collega's op het werk die de kabel figuurlijk doorgesneden hebben, die hebben geen schotel en kijken dan heel veel Netflix.
Dan denk ik echter dat je toch informatie mist, ook al is die vaak gekleurd.
Ik heb ook niks van kabel, schotel of tvvlaanderen.

Er is de vrtnu app, vtmgo en als je echt wilt kan je ook via kodi naar de Vlaamse SBS zenders kijken. Nieuws genoeg dus.
Geen goesting in het geklungel met je gsm en je hebt een oude TV? Idem hier, dan koop je een chromecast met google TV die je na minder dan 2 maanden al terug verdiend hebt.

Disney+ heeft naast de gebruikelijke fictie ook NatGeo in het aanbod, dus qua documentaires kan je daar, naast de vrtnu app, ook goed je informatieminnend hart voeden.
Alleen jammer dat de discovery+ app (nog?) niet in BE beschikbaar is...
Gebruikersavatar
henkdee
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 jun 2019, 11:28
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 1 keer

Ik moet die zelfs niet meer hebben die TV box, ben 20 jaar TN klant, de laatste jaren met Wigo35.
Sinds een paar maanden hebben we Chromecast en kijken we veel VrtNu of VtmGo, in combinatie met Netflix en Disney+ waar we viavia goedkoop aan geraken.
Ik zit nog te wachten om voordeel te doen bij Orange maar om één of andere reden betaal ik daar voor wat wij nodig hebben evenveel als bij TN...
Wigo 25
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ik denk dat er een misverstand is.
Ik heb nergens gezegd dat ik een alternatief wil.
Ik heb nergens geklaagd, enkel een topic gestart met minpunten maar vooral ook pluspunten. Klagen is in mijn ogen toch nog heel anders.
Ik dacht dat dit toch duidelijk was, besognes van iet ‘nieuw’.
Het enige grote minpunt is de leesbaarheid van de gids, maar dat kan even goed aan mijn identiteitskaart liggen.
Lui ben ik zeker niet. Ik ben al jaren tevreden van Telenet.
Internet zeer stabiel en vooral snel, service prima.
Zelfs de omschakeling naar modem only was enkele jaren geleden geen probleem.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Sylvester schreef:Onlangs ben ik gaan vragen naar de TV-box en ze waren nu wél voorradig, maar.... ik moest 50 euro betalen.
Naar Telenet gebeld, naar de winkel geweest, zelfde liedje... Waarschijnlijk is dit al vaker gezegd: jaaaren trouwe klant, vanaf het eerste uur huur betaald voor de digicorder, nu bij het overschakelen ga ik wéér elk jaar huur moeten betalen, én dan moet ik ook nog eens als dank voor trouwe klant 50 euro extra betalen.
Dit noem ik dus klagen. Jij niet dan?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

cadsite schreef:Er is de vrtnu app, vtmgo en als je echt wilt kan je ook via kodi naar de Vlaamse SBS zenders kijken. Nieuws genoeg dus.
Ja, als je alleen Vlaamse zenders wilt zien, en rechtstreeks wilt kijken.
Ik kijk heel vaak BBC1, 2 en 4, meestal via satelliet, omdat ze daar gratis opzitten.
VRT neem ik heel vaak op, om te bekijken wanneer ik er zin in heb, en dat kan een pak later zijn dan de tijd waar VRTNu ze beschikbaar stelt.
Ik kijk ook nog Spaanse en Portugese TV, die eerste kon ik vroeger via satelliet ontvangen, maar ze zitten tegenwoordig op een zwakke transponder, dus daarvoor gebruik ik weer de kabel.
Portugese is sowieso via satelliet.
National Geographic en Discovery Channel kijk ik haast nooit, hoewel ik ze op de kabel heb.
Dus kijkgedrag is echt heel persoonlijk.
Ik ken ook mensen die heel veel Franse, Waalse of Duitse zenders kijken.
Het wordt toch wat een gedoe als je dat allemaal moet gaan streamen.
Ook de beeldkwaliteit van VRTNu ligt een pak lager dan die van op TV zelf, hoewel het nog wel meevalt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

cadsite schreef: Dit noem ik dus klagen. Jij niet dan?
Nee. Je hebt mij nog niet horen klagen, dat klinkt heel anders.
Ik ben al te oud om me aan zoiets te ergeren.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Sylvester schreef: - geen infrarode afstandsbediening meer voor sturing van TV-box zelf, dus mijn universele remote van Logitech kan er niet mee om
Hm, ik heb deze toch kunnen gebruiken icm mijn Harmony Elite, maar ik weet niet meer hoe dat dan liep. Ondertussen geen TV-abonnement meer.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

boulder schreef:Ja, als je alleen Vlaamse zenders wilt zien, en rechtstreeks wilt kijken.
Dat laatste is al niet volledig juist.
Ik maak juist gebruik van o.a. de VRTNu app omdat je er niet rechtstreeks naar moet kijken.
Je kan zelfs programma's niet alleen terug in de tijd opvragen maar zelfs - indien je dit zou wensen - series volledig bingwatchen. en dit terwijl ze op TV maar wekelijks bij mondjesmaat worden opgevoerd.
En dat eerste is ook niet volledig juist maar daar ga ik - bij gebrek aan interesse - geen discussie over aangaan.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Jongens! Doe vanaf nu maar gewoon zonder dat gekef tegen elkaar. Vertel wat je te vertellen hebt, diegenen die het niet willen lezen moeten er dan maar over lezen. Maar hou het een beetje ontopic, de topicstarter geeft zelf aan dat hij de opties van geen Telenet meer niet interessant vindt. Kunnen jullie dát dan ook niet respecteren?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

selder schreef:Jongens! Doe vanaf nu maar gewoon zonder dat gekef tegen elkaar. Vertel wat je te vertellen hebt, diegenen die het niet willen lezen moeten er dan maar over lezen. Maar hou het een beetje ontopic, de topicstarter geeft zelf aan dat hij de opties van geen Telenet meer niet interessant vindt. Kunnen jullie dát dan ook niet respecteren?
Tja, ik vond nu niet dat ik aan het keffen was, ik zei gewoon dat niet iedereen dezelfde wensen heeft.
Mocht ik denken dat ik beter af ben zonder kabelabonnement, zou ik dat bedrag zeker niet meer iedere maand uitgeven.
ivob schreef:Ik maak juist gebruik van o.a. de VRTNu app omdat je er niet rechtstreeks naar moet kijken.
Je kan zelfs programma's niet alleen terug in de tijd opvragen maar zelfs - indien je dit zou wensen - series volledig bingwatchen. en dit terwijl ze op TV maar wekelijks bij mondjesmaat worden opgevoerd.
Dat klopt, maar het verschil is dat als ze bij mij op mijn harde schijf staan, ik ze houd tot ik ze kan bekijken, en dat kan een tijdje duren.
Af en toe gebeurt het dan dat blijkt dat een opname van een of andere aflevering mislukt is, en dan krijg ik toch regelmatig bericht op Vrtnu dat de reeks niet meer beschikbaar is.
Als je alles binnen de maand bekijkt, zal dat waarschijnlijk geen probleem zijn, maar dat doe ik dus niet.
Deze wou ik onlangs bekijken, eerste aflevering had ik per ongeluk gewist.
https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/baby-surgeons/
Dus opnieuw, het hangt van je kijkgedrag af.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

selder schreef:Jongens! Doe vanaf nu maar gewoon zonder dat gekef tegen elkaar.
Geen idee op wie dit slaat, maar als het op mij slaat.
Sorry, het was zeker niet mijn bedoeling om te keffen op @Sylverster.
Sylevester, als mijn reply's als aanvallend aankwamen, mijn excuses.

Ik las 'lap, ze schudden me weer €50 uit mijn zakken' en snap dat gevoel heel goed.
Ik heb hetzelfde gehad een paar jaar geleden. (alé, toen was het nog €30). Toen heeft er ook iemand tegen mij het verhaal van cordcutting gedaan en dat was voor mij een duwtje in de rug om dat toch eens van dichterbij te bekijken. Ik weet niet meer wie het toen was, maar ik ben er wel dankbaar voor.
Vandaar dat ik nu hetzelfde deed.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Die 50 EUR is gewoon afzetterij. Je huurt en betaalt de decoder meerdere keren af en zo duur zijn die dingen nu ook weer niet. Dat ze dat de eerste keer voor een nieuwe klant vragen zou ik nog met veel goede wil kunnen begrijpen maar voor mensen die al -tig boxen hebben afbetaald is het toch belachelijk.

Voor dat geldt heb je een chromecast/googletv en kan je de hele boel buiten gooien. Misschien als meer mensen dat ook deden dat de 50 EUR rapper zal verdwijnen? :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 766
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

CCatalyst schreef:
cadsite schreef:Tsja...
Zolang mensen enkel eens foeteren, maar wel betalen zal dat blijven bestaan. :roll:
Er is geen keuze, de enige concurrent doet net hetzelfde.
Welke concurrent?
Ik had een werkende Proximus V5 en heb een V7 decoder gevraagd. Deze werd gratis verstuurd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

warpozio2 schreef: Ik had een werkende Proximus V5 en heb een V7 decoder gevraagd. Deze werd gratis verstuurd.
Ik denk niet dat deze concurrent anders zo uitblinkt in klantvriendelijkheid. Deze policy mag dan misschien beter zijn; een andere is dan weer slechter dan Telenet.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

warpozio2 schreef:Deze werd gratis verstuurd.
Telenet verstuurd ook GRATIS, dat is dus de lol
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 766
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

Excuses.
Ik dacht begrepen te hebben dat OT 50€ diende te betalen om de meest recente box te krijgen
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

En dat klopt - 50 euro voor de box, verzending gratis.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Dat is de enige reden waarom ik nog bij Px ben, je krijgt wat je wil als je maar genoeg op je strepen staat. Mijn decoder was onlangs ook deels kapot, opnames waren verdwenen en nieuwe maken werkte ook niet meer goed. Ik heb een V7 gekregen zonder aanrekening, de oude decoder heb ik in de doos van de nieuwe via post teruggestuurd naar Px.

Bij een vorige voorval is iemand gestuurd om het probleem te checken. Toen vroeg men wel geld voor de vervanging van de modem maar na een klacht en de vraag wat ik voor de tijd zonder dienst in ruil kreeg moest ik niets meer betalen :lol:

Ik was altijd van plan om bij Telenet te gaan zo gauw ze goedkoper waren, ik wacht nog altijd.

Die boxen zijn trouwens overbodig. Waarom kan een Amerikaans bedrijf hier veel betere kwaliteit beeld zonder box brengen voor een fractie van de prijs en moeten wij -tig keer een box afbetalen die dan nog zijn kuren heeft?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Dizzy schreef:
Voor dat geldt heb je een chromecast/googletv en kan je de hele boel buiten gooien. Misschien als meer mensen dat ook deden dat de 50 EUR rapper zal verdwijnen? :lol:
Mensen zijn gewoon aan zekere gebruiken. Bij u staat er toch ook geen a tv omdat hij niet GRATIS was? En de opnames nu zelf via de smartphone voor onderweg :-D nee tevreden klanten die mopperen wel wat maar betalen gewoon voor het comfort dat ze gewoon zijn.

Even getwijfeld om zelf one te worden en in te gaan op de ontrouw beloning, de promoprijs voor drie maand is echt een lokker en gratis verzending ook wel cool :-D

Nu ikzelf kies voor het ongemak van het a bakje meer comfort kan ik mezelf echt niet aanpraten. ( iedereen zou voor het ongemak moeten gaan en zien of het werkbaar is voor hen )
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

9livesuni schreef:Mensen zijn gewoon aan zekere gebruiken. Bij u staat er toch ook geen a tv omdat hij niet GRATIS was? En de opnames nu zelf via de smartphone voor onderweg :-D nee tevreden klanten die mopperen wel wat maar betalen gewoon voor het comfort dat ze gewoon zijn.
Wat is een a tv?

Dat is het net, die houding is een bevestiging van de Belgen betalen graag-mentaliteit bij de providers. Het punt is echter dat je wel degelijk veel betaalt maar dat het comfort ook vaak beperkt is. Die bakjes zijn niet eens nodig en zorgen net voor ongemak en kosten maar voor de providers zijn het eerder cashmachines.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik vermoed "Android TV"
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ah ok, die V7 (a TV) is gewoon vervanging van de vorige brol en uiteraard gratis. Ik ga niet betalen omdat hun brol kapot is.

De V7 is op sommige vlakken beter maar op andere weer slechter. Hij start bvb heel traag op. Ik luister ook radio via de decoder maar nu duurt het 2 minuten of meer eer er geluid is. De televisiegids is niet overzichtelijk. Er is geen HDD meer dus enkel beperkt opnemen in cloud (dus geklo(u)ot).

Er zijn nog meer problemen mee maar voor een volledige lijst kan je terecht op een Px forum. Dat is dan hun nieuwste box.

Positief zijn de apps die je kan installeren, een knop naar Netflix en een kleiner formaat.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Wat de voor- & nadelen van de TV- box betreft, kan ik TS volgen.

Wat de positieve kant van de medaille betreft, zou ik persoonlijk volgende nog toevoegen:

- m.i. betere beeldwaliteit tgo. de digicorder want de TV- box doet aan 4K- upscaling terwijl de digibox niet verder geraakt dan 1080i, dacht ik.
- ook positief uiteraarrd, bij defect en vervanging, opnames niet meer kwijt.

Wat ik spijtig vind, is dat er momenteel toch ergens een bug moet zijn in de firmware van de nieuwste versie van de tv-box want enkele keren per avond stel ik een korte onderbreking van het geluid vast. Dit fenomeen wordt ook uitvoerig aangekaart op het forum "De Netweters".
Ook bij aansluiting op een hifi-keten word je met dit probleem geconfronteerd. Ik heb al meerdere keren de klantendienst gecontacteerd maar dit blijft maar aanslepen.

Verder zou ik nooit de stap terug willen zetten naar een digicorder ...
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

cadsite schreef:Ik vermoed "Android TV"
Dat zou kunnen, maar Dizzy ging voor een apple TV box. ( ik moest de apple smiley editen in een a om het verzonden te krijgen )

Ik dacht dat je bij beide providers jezelf kon behelpen met een appleboxje. Er zijn er maar weinig die deze piste zullen bewandelen, omdat het een extra kost is, ongekend en wellicht een beperking in comfort. Het is grappig dat de vurigste verdediger van een mediabox ( ik heb het hier over dizzy ) zelf nog niet echt vertrouwd is met de ongemakken die je op jezelf afroept en die zijn er meer dan veel.

Tot heden is zon cloudbox met netflix ideaal voor janmodaal, het appje van de VRT die in de pijplijn zit zou het wel eens kunnen doen kantelen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Heb er zelfs naar gevraagd maar bij Px zei men dat men geen appleTV box meer hadden. Het was dus kiezen uit de V7 of de V7. Ik "koos" dus de V7.

Ik snap ook niet dat je zegt dat ik voorstander ben van een mediabox terwijl ik liever geen boxen meer zie, ook geen mediabox. De mediaboxen zullen net als de decoders hun problemen hebben al zullen ze er misschien sneller wat aan doen vermits ze ook klanten hebben die niet zo graag betalen als de Belgen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
dannyro
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2022, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Sylvester schreef:Volgens mij is er nog geen topic hierover.

Dit terzijde...
Negatief:
- TV gids preview : kan beter. Lettertjes van geselecteerd programma (onderkant) zijn veel te klein.
- TV gids zichtbaarheid zeer slecht: scheiding tussen balkjes bijna niet zichtbaar (afhankelijk van het type TV). Tussen de donkergrijze blokken zitten zwarte lijntjes :roll:
- geen infrarode afstandsbediening meer voor sturing van TV-box zelf, dus mijn universele remote van Logitech kan er niet mee om
-

Positief:
- reageert zeer snel t.o.v. de digicorder
- draadloze (RF) afstandsbediening
- Koppeling met apps, instelmogelijkheden voor opnames op afstand mogelijk (apps, browser) zonder dat de TV-box aan staat.
- Koppeling met andere toestellen in de (hdmi)keten, bv. receiver.
- verbruikt aanzienlijk minder
Over de TV gids, ik vind dit toch goed leesbaar. Toch ook al 60+ :-D
En mijn Logitech Harmony One werkt probleemloos met TV box, Samsung TV en JBL soundbar.
Ziggo Mediabox Next heb ik gebruikt voor de configuratie van de Harmony One.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Dizzy schreef:Dat is het net, die houding is een bevestiging van de Belgen betalen graag-mentaliteit bij de providers. Het punt is echter dat je wel degelijk veel betaalt maar dat het comfort ook vaak beperkt is. Die bakjes zijn niet eens nodig en zorgen net voor ongemak en kosten maar voor de providers zijn het eerder cashmachines.
Dat zal niet voor iedereen gelden.
Ik kijk zoveel mogelijk op mijn Linux ontvanger, daar betaal ik inderdaad voor comfort, maar heb wel veel vrijheid.
Vergeet ook niet dat niet iedereen alleen VRT, VTM en SBS, etc. kijkt.
Voor BBC bijv. zal het al niet zo eenvoudig zijn om online te kijken.
Ik weet ook niet waarom mensen een supergrote TV willen, met de beste beeldkwaliteit maar dan toch met het beeld van VRTNu, etc. tevreden zijn, want dat is zelfs geen HD, hoewel het gezien zijn resolutie niet slecht is.
En ik vraag mij ook af hoe lang al die streaming platformen gratis zullen blijven.
Ik gebruik ook VRTNu als er eens een opname mislukt is, en het is nog iets recent, maar ik vind toch dat ik een pak meer comfort heb met een box.

Dus ja, ik snap heel goed dat sommigen die boxen wegdoen, maar ik zou voorlopig niet zonder willen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

dannyro schreef:
Over de TV gids, ik vind dit toch goed leesbaar. Toch ook al 60+ :-D
En mijn Logitech Harmony One werkt probleemloos met TV box, Samsung TV en JBL soundbar.
Ziggo Mediabox Next heb ik gebruikt voor de configuratie van de Harmony One.
Vreemd.
Net zoals de vorige infrarood Remote van de digicorder niet werkt, werkt de harmony one ook niet.
Mega_
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 feb 2022, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Sylvester schreef:
dannyro schreef:
Over de TV gids, ik vind dit toch goed leesbaar. Toch ook al 60+ :-D
En mijn Logitech Harmony One werkt probleemloos met TV box, Samsung TV en JBL soundbar.
Ziggo Mediabox Next heb ik gebruikt voor de configuratie van de Harmony One.
Vreemd.
Net zoals de vorige infrarood Remote van de digicorder niet werkt, werkt de harmony one ook niet.
Ik heb het niet zelf getest, maar naar wat ik op het internet lees is de TV Box wel degelijk compatibel met IR (de IR-codes zijn terug te vinden), hoewel de bijgeleverde remote duidelijk géén IR remote is (is denk ik RF of BLE). Mijn hypothese is dus dat de TV Box beide protocollen moet ondersteunen. Logisch dus dat een Harmony kan werken, die werkt immers via IR.

Je rederening dat als de IR remote van de digicorder niet werkt die van Harmony niet werkt is niet per defintie juist. Kan je met de afstandsbediening van je stereo je oude digicorder bedienen? Nochtans beide IR-signalen. De TV Box draait compleet andere software (de nieuwe Horizon net zoals bij Ziggo) dan de klassieke digicorder.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”