Airfryer

Plaats reactie
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Iemand suggesties voor een degelijke Airfryer voor 4 personen? Of welke te vermijden?
Zie bij Philips verschillende modelnummers in de XXL reeks, maar weinig verschil....
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Een air fryer is altijd te klein … dus pak de grootste die er is. Voor de rest zijn dat toch maar gewoon mini hete lucht oventjes ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

We hebben er ooit een gekocht. 2 weken later terug een normale frietketel gekocht. Voor frieten geen oplossing volgens mij.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Matomatisch
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 nov 2020, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 4 keer

Goztow schreef:We hebben er ooit een gekocht. 2 weken later terug een normale frietketel gekocht. Voor frieten geen oplossing volgens mij.
De beste resultaten met friet bakken krijg je met van die 'verse' voorgebakken friet uit de koeling, dus niet de diepvries. Daar is de smaak echt niet te onderscheiden met een gewone frietketel. 15min. bakken op 160 graden, halverwege 1 keer schudden en heerlijk knapperig.

Qua model voor Philips airfryers moet je degene nemen met de analoge draaiknop. Gewoon simpel graden en tijd instellen. Die digitale varianten met scherm erop is leuk, maar in de praktijk ga je merken dat de voorgeprogrammeerde standen niet altijd even goed is(bv. je kippenbouten zijn net wat groter of kleiner).

Wij hebben al 6 jaar een gewoon model airfryer, die wij nu gebruiken voor de snacks. Sinds 3 jaar hebben wij ook een XXL en zoals hierboven al aangehaald altijd de grootste variant nemen voor de frieten, zo kan de lucht er goed rond. Die XXL variant moet ook niet voorverwarmen, is vrijwel na 2 minuten op temperatuur.

De truk om je eten knapperig te krijgen is door niet te vaak het mandje te willen open doen. Laat het gewoon doen en schud 1 keer op de helft van de bereidingstijd.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Wij snijden onze aardappelen zelf. En dat gzf dus geen goede resultaten.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Goztow, doen wij ook en dat kan wel. Maar, je moet het in 2 keer bakken, net zoals met een normale frietketel en verse aardappelen, en je mag niet te dikke frieten nemen.

Maar toegegeven, de ‘frieten’ zijn altijd anders dan olie gebakken frieten, kan natuurlijk ook niet anders. Maar wij zijn wel tevreden van het resultaat en hebben geen frietketel meer in huis. Als we toch echt willen gaan we naar het frituur :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Goztow schreef:Wij snijden onze aardappelen zelf. En dat gzf dus geen goede resultaten.
Neem eerst eens een goeie (Belgische) frietaardappel. Die van de winkel zo in zakjes zijn vaak geen goeie friet aardappelen. Alleen dat al zal een wereld van verschil zijn.

De beste resultaten hebben we opgepikt van Youtube en ondanks dat ik al jaren een airfryer heb, pas nu de betere manier ontdekt.

1x voorbakken, portie twee voorbakken en portie 1 laten afkoelen. Portie 1 terug bakken en dat hoeft niet lang te zijn en dan heb je super knapperige frieten. Wij gebruiken daar de zelf geteelde Carolus aardappel voor, smaakt beter dan de friet van de frituur naar onze mening en achteraf ook geen spurt naar de wc. :)

Wat de oorspronkelijke vraag betreft. Ik had een Philips, dat was eigenlijk een toptoestel tegenover die van mijn vriendin uit de Aldi. Nu heb ik een Princess, op zich niet slecht, maar een Philips is toch nog een tikkeltje beter wat snelheid betreft en beter bakken betreft. Nu, voor het geld van de Philips koop ik net geen 3 Princess toestellen. Altijd voor de XXL gaan trouwens.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ter info, wij zijn aan het twijfelen om deze aan te schaffen:
https://www.knutselenindekeuken.nl/revi ... bele-mand/
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Matomatisch
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 nov 2020, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 4 keer

Sasuke schreef:Ter info, wij zijn aan het twijfelen om deze aan te schaffen:
https://www.knutselenindekeuken.nl/revi ... bele-mand/
Dat is wel interessant! Nu hebben wij twee airfryers maar als er eentje de geest moest geven dan ga ik dit wel overwegen. Het staat toch altijd lomp op het aanrecht zo'n airfryer vind ik.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Goztow schreef:We hebben er ooit een gekocht. 2 weken later terug een normale frietketel gekocht. Voor frieten geen oplossing volgens mij.
En hij werkt nog altijd goed 8)
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Philips HD9867/90 vandaag geleverd.
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Laat weten hoe deze je bevalt. :)
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Topic te laat gezien, anders zou ik de Tefal Actifry aanbevelen. 8)
Dit is bij mijn weten de enige die de frietjes/patatjes omdraait tijdens het bakken. Voor een egaler resultaat.

https://www.tefal.nl/p/actifry-snacking/1500635548
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Al de anderen doen dat ook. Als je ze niet zelf vergeet op te schudden natuurlijk. :lol:

Nadeel van de Actifry.. 45 minuten voor frieten? Bij de airfryer is dat 25 a 30 minuten.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Ja, Actifry is set-and-forget. 8)

Frietjes is afhankelijk van de hoeveelheid idd 30-45 min.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Wij hebben nu 1 met een draaiend mandje (Buccan 12L), maar overwegen sterk dit model:

Ninja Foodi AF400EU

Afbeelding
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Ik hoop dat hun geld naar hun R&D is gegaan, want het is duidelijk niet in hun Photoshop skills gestoken :lol:
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Dat, en de naam (ninja ?) weerhoudt mijn vrouw ervan die aan te schaffen… ik wacht dus vol ongeduld op de review van Titanium :p
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Schitterende foto van die dubbele airfryer. Het voedsel steekt er boven uit. Bovenaan zitten uw verwarmingselementen als daar iets tegen komt dan staat uw keuken instant onder de rook. Trust me, een schelleke hesp tussen mijne croque uit gevlogen dat er tegen plakte, was niet mijn tofste airfryer avontuur. :)

Idem voor zeer vet voedsel als zijnde Agnus burger of vettere varkensburgers... Niet doen, dat spat tot tegen die elementen en dat geeft een walm... Dat bak je beter in de pan.
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Of je gebruikt een filter zodat je er geen last van hebt.
Gebruiken we al jaren en geen last van opspattende rommel en geen blauwe walm meer.
Victory Not Vengeance
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”