Het echte nut momenteel van glasvezel in Vlaanderen/België? (rant)

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Jeor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 dec 2020, 22:51
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Waarom spreken jullie voor zo een groepsaankoop niet met Satsurfer en Steven7 (Steven Nijs, Veerle)

Die geven een stuk van hun maandelijkse commissie aan de klant onder hetgeen zorgt van een lager maandelijkse kost voor edpnet vdsl xl, activatiekost was ook lager dan rechtsreeks via edpnet.

Als een grote groep wil intekenen kan het zijn dat ze nog een extra kunnen doen?

Ik dacht dat ze ook Orange reseller zijn (zelf een salaris gsm, dus daarmee niet nagevraagd bij hun)

Heb ooit een vraag gehad en die Steven is gewoon via gsm bereikbaar, dus niet een reseller die je achteraf in de koude laat staan
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

ivob schreef:Niemand wijst het idee toch bij voorbaat van de hand?
Ahneen?
Philippe_d begint al direct uit te leggen waarom het zeker niet kan lukken, met een lijst van praktische bezwaren.
Jij schrijft zelf "en nu zeker niet".
Ik zie toch direct een poging om de passieve Vlaming/Belg vooral passief te houden.
Als je de mensen het gevoel geeft dat ze machteloos zijn, en ze geloven dat, dan zal er natuurlijk nooit iets veranderen.
Jeor schreef:Waarom spreken jullie voor zo een groepsaankoop niet met Satsurfer en Steven7 (Steven Nijs, Veerle)
Voor alle duidelijkheid, ik ben niet van plan van zelf met zoiets te beginnen.
Ik opper het idee omdat iemand anders sprak van een nieuwe operator voor fiber.
Dat lijkt mij heel moeilijk omwille van al de vergunningen en de massale investeringen.
Groepsaankopen lijken mij veel minder kosten met zich mee te brengen, zodat ze veel haalbaarder zijn.
Maar dat wil niet zeggen dat ik zelf daarmee ga beginnen.0
ivob schreef:Ik dacht dat ze ook Orange reseller zijn (zelf een salaris gsm, dus daarmee niet nagevraagd bij hun)
Dat vind ik dus een minder aspect.
Je hebt dus een reseller die dus al met een deel van het profijt gaat lopen, terwijl zo'n groepsaankoop er net moet voor zorgen dat de prijzen lager liggen, en dat profijt naar de consument gaat, niet naar weer een tussenliggende partij.
En een reseller zal dan meer geneigd zijn bepaalde leveranciers aan te prijzen, als hij daar zelf meer aan verdient.
Wat je als consument nodig hebt, is een level playing field, waarbij de leveranciers hun laagste prijzen en beste voorwaarden voorleggen, waaruit dan uiteindelijk 1 of meerdere gekozen worden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

boulder schreef:
ivob schreef:Niemand wijst het idee toch bij voorbaat van de hand?
Ahneen?
Philippe_d begint al direct uit te leggen waarom het zeker niet kan lukken, met een lijst van praktische bezwaren.
Jij schrijft zelf "en nu zeker niet".
Ik zie toch direct een poging om de passieve Vlaming/Belg vooral passief te houden.
Als je de mensen het gevoel geeft dat ze machteloos zijn, en ze geloven dat, dan zal er natuurlijk nooit iets veranderen.
Je moet wel alles lezen en in de juiste context houden.
Philippe_d en ikzelf leggen je uit wat de praktische bezwaren zijn waar je rekening mee moet houden. Het geen zin tegen iets in te gaan als je al begint met dat te negeren.

Wat ik schreef was:
Deze initiatieven waren er in het verleden waarschijnlijk niet en nu zeker niet.
Dat was een rechtsteeks antwoord op je vraag of er in het verleden en nu intiatieven tot groepsaankoop zijn. Geen poging om wie dan ook passief te houden. Gewoon een antwoord op je vraag. Niemand wordt tegengehouden die situatie te veranderen.
Maar zoals ik kan afleiden uit je antwoord voel je je ook niet geroepen om het initiatief te nemen.
Om duidelijk te zijn, ik zeg niet dat je je machteloos moet voelen want dat ben je niet. Alleen dat wie nadeel in dit dossier meent te ondervinden dan intitiatief moet nemen en genoeg gelijkgestemden om zich heen moet verzamelen om er tegen te reageren.
En moest het, na al het voorgaande, nog niet duidelijk zijn: zelf heb ik niet de behoeften die jij in dit dossier hebt. En dat is geen verwijt maar gewoon een vaststelling. Ik begrijp zelfs je behoefte maar het is aan diegenen die niet akkoord zijn of een behoefte te vervullen hebben om initiatief te nemen.
En je mag gerust zijn (zoek het desnoods op in het Staatsblad, zo anoniem is mijn nick niet) wanneer ik het in een bepaald dossier niet eens ben en ik voel me gelijktijdig persoonlijk betrokken/benadeeld zal ik niet aarzelen om mee initiatief te nemen om daar persoonlijk of in groep tegenaan te gaan.
Ik denk dat ik al meer rechtzaken ten persoonlijke titel of in groepsverband gevoerd heb en nog lopende heb dan anderen die wel roepen om actie maar tig redenen hebben om er zelf geen deel van uit te moeten maken.
Trouwens ook een van de redenen waarom ik meestal weinig empathie heb met oproepers tot actie welke gelijktijdig laten uitschijnen zich er zelf niet toe geroepen te voelen. Wanneer je wil dat er iets moet veranderen neem je beter zelf het initiatief in handen dan het te laten bij oproepen tot actie in de hoop dat een ander de kastanjes voor je uit het vuur zal halen. De meerderheid denkt zo. De hoofdreden dat er weinig tot niets verandert.
Laatst gewijzigd door ivob op 20 feb 2022, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

ivob schreef:Niemand wordt tegengehouden die situatie te veranderen.
Vanwaar dan dat 2e deel van de zin : "en nu zeker niet"?
Dat eerste deel kun je verklaren als "beschrijving van de huidige werkelijkheid", dat tweede deel lijkt toch richting moedeloosheid en gelatenheid te duwen.

Mijn insteek is : we betalen al 40 jaar teveel voor internet.
De politiek en de door hen gecreëerde instituties (BIPT bijv.) doet daar niets aan, ondanks hun vele beloften.
Integendeel, zij hebben er belang bij dat de situatie niet opgelost geraakt.
We zien dat fiber ook weer op zo'n manier uitgerold wordt dat ze weer tot een verhoging van de prijzen zal leiden.

Als er dus een verbetering zal komen, zal ze alleen van de consument kunnen komen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Vanwaar dan dat 2e deel van de zin : "en nu zeker niet"?
Ik heb de modbreak gelezen. Ik ga me dus niet meer laten vangen door nog eens hierop te reageren bij je herhaalde poging om delen van een zin uit hun context te rukken om er iets uit te halen wat niet de bedoeling was. :roll:
Je had ook mijn latere toelichting hierover kunnen lezen.
Mijn insteek is : we betalen al 40 jaar teveel voor internet.
De politiek en de door hen gecreëerde instituties (BIPT bijv.) doet daar niets aan, ondanks hun vele beloften.
Integendeel, zij hebben er belang bij dat de situatie niet opgelost geraakt.
We zien dat fiber ook weer op zo'n manier uitgerold wordt dat ze weer tot een verhoging van de prijzen zal leiden.

Als er dus een verbetering zal komen, zal ze alleen van de consument kunnen komen.
Volledig mee akkoord.
Maar als ik al het voorgaande goed heb begrepen behoor jij toch ook tot de consumenten die vragende partij zijn?
Wanneer van die consumenten niemand het initiatief neemt komt er geen verbetering. Dat stellen we samen vast.
Ik probeer je net tot initiatief aan te zetten. Niet het omgekeerde.
Wanneer jij daar om welke reden dan ook geen zin in hebt is het wachten op de volgende. En wanneer die er net hetzelfde over denkt dan jij krijg je de situatie van de afgelopen 40 jaar. Iedereen zit naar elkaar te kijken tot er iemand beweegt. En daar profiteert de overheid en netbeheerder al die tijd van.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

ivob schreef:
Vanwaar dan dat 2e deel van de zin : "en nu zeker niet"?
Ik heb de modbreak gelezen. Ik ga me dus niet meer laten vangen door nog eens hierop te reageren bij je herhaalde poging om delen van een zin uit hun context te rukken om er iets uit te halen wat niet de bedoeling was. :roll:
Ik heb in je toelichting geen uitleg gelezen over wat je dan wel bedoelde met dat tweede deel.
ivob schreef:Volledig mee akkoord.
Maar als ik al het voorgaande goed heb begrepen behoor jij toch ook tot de consumenten die vragende partij zijn?
Wanneer van die consumenten niemand het initiatief neemt komt er geen verbetering. Dat stellen we samen vast.
Ik probeer je net tot initiatief aan te zetten. Niet het omgekeerde.
Vreemd dat je dan direct zegt "en nu zeker niet".
Ik denk dat wat je exacte noden zijn qua upload/download, wel of geen vaste telefonie, wel of geen TV abonnement ook zijn, we allemaal één zaak gemeenschappelijk hebben: dat we te veel betalen voor internet, meer dan in de buurlanden.
ivob schreef:Wanneer jij daar om welke reden dan ook geen zin in hebt is het wachten op de volgende. En wanneer die er net hetzelfde over denkt dan jij krijg je de situatie van de afgelopen 40 jaar. Iedereen zit naar elkaar te kijken tot er iemand beweegt. En daar profiteert de overheid en netbeheerder al die tijd van.
Als er een groepsaankoop komt, zal ik mij hoogstwaarschijnlijk daar wel voor inschrijven.
Dat ik niet zelf die groepsaankoop ga organiseren, klopt, niet iedereen voelt zich goed in de rol van organisator of onderhandelaar.
Dat betekent niet dat ik een passieve Vlaming ben, die "graag betaalt".
Maar elke verandering begint met een idee.
Ik opper een idee, en voel direct tegenwind.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Dat laatste heb je dan verkeerd begrepen.
Men wijst je op de bestaande situatie en de praktische bezwaren.
Bezint eer ge begin kan je niet opvatten als een oproep om passief te blijven. Eerder om doordacht te werk te gaan.

Maar gezien je zeer duidelijk hebt gesteld dat je zelf geen initiatief wenst te nemen resten er voor je maar een paar opties meer: vrede nemen met de huidige toestand. Wachten tot de toestand wijzigt. Wachten tot een ander het initiatief neemt en dat dit slaagt.

Indien het nog niet duidelijk is: er zijn geen intitiatieven tot groepsaankoop. Nu niet en in het verleden niet. Dat is de vraag die je gesteld hebt en dat is het antwoord.
En als dat nog niet duidelijk is en om alle mogelijkheden uit te sluiten dat een komma hier of daar aanleiding kan zijn tot misinterpretatie:
Heeft iemand al groepsaankopen voor internet gezien?
Neen.
Zijn er ook andere groepsaankopen geweest?
Blijkbaar niet.

Dat je een Vlaming bent die niet graag betaalt, dat punt wil ik je wel geven. Geen probleem mee om dat toe te geven.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

OK, dat is dan duidelijk.
Dan is het ook meer dan ooit de moeite om het wel eens te proberen.
Wachten op de provincie lijkt mij niet nuttig, in de provincies zitten grotendeels dezelfde politieke partijen die op federaal niveau in de regering zitten, en daar het voordeel hebben van het Proximus dividend.
Hoe hoger de prijzen, hoe hoger dat dividend is.
De kans dat zij dus een groepsaankoop gaan organiseren die de prijzen gaat verlagen, lijkt mij bijzonder klein.
ivob schreef:Dat je een Vlaming bent die niet graag betaalt, dat punt wil ik je wel geven. Geen probleem mee om dat toe te geven.
Correctie: niet graag teveel betaalt.
Als je ziet dat in de buurlanden dezelfde zaken veel goedkoper zijn, dan betekent dat dat je wordt uitgeperst.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Dat je voor een oplossing weinig heil van overheidsinstanties moet verwachten, daarover was ik het al eerder met je eens:
ivob schreef:Als ik het goed begrijp wens je dat zo'n initiatief dan komt van een lokale of overkoepelende overheid? Maar die zitten nu net aan de knoppen om de huidige toestand te bestendigen.
Correctie: niet graag teveel betaalt.
Daar begint het dus al. Krijg eerst maar eens een voldoende grote groep bij elkaar die het er over eens is wat te weinig of te veel is en voor wat.
Een wanneer je daarover een akkoord bereikt hebt hoe je dat initiatief gaat uitwerken in de praktijk. En dan het moeilijkste deel: wie gaat welke kosten dragen, hoe hoog mogen die kosten individueel oplopen en wie gaat het organiseren en blijven dragen tot het resultaat bereikt is.
Er zijn al weinig mensen te vinden om effectief zo iets te organiseren. Laat staan het lang eens te blijven en hetzelfde resultaat na te streven.
De kans dat zij dus een groepsaankoop gaan organiseren die de prijzen gaat verlagen, lijkt mij bijzonder klein.
We hebben beiden al vastgesteld dat er in het verleden en tot op heden zo geen initiatief was. De kans dat wie dan ook het doet lijkt me dus eerder kleiner dan groter. Algemene passiviteit leidt meestal niet tot concrete resultaten.
Als je ziet dat in de buurlanden dezelfde zaken veel goedkoper zijn, dan betekent dat dat je wordt uitgeperst.
Me nu weer niet op gedachten brengen over de zin tot initiatief van de Vlaming en zijn gebrek aan zin om daar zelf iets aan te willen veranderen. :-D
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

ivob schreef:Daar begint het dus al. Krijg eerst maar eens een voldoende grote groep bij elkaar die het er over eens is wat te weinig of te veel is en voor wat.
Voilà, daar is het alweer: het aanpraten van moedeloosheid.
Nog eens, het is helemaal niet nodig dat iedereen dezelfde up/downloadlimiet of volume moet hebben.
Men kan gerust een groepsaankoop krijgen met 2 of 3 aanbiedingen, hardwarematig is er geen enkel verschil tussen die hogere en lagere snelheden bij fiber, het is een softwarerem.

Ik zou overigens ook nog wat andere stemmen willen horen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Nee praktijkervaring uit andere dossiers.
Nogmaals, bezint eer ge begint en leer uit de fouten van anderen.
Als je een strijd wenst aan te gaan kan je maar beter er goed gewapend aan beginnen en weten wat je zoal op de lange dure weg kan tegenkomen.

Als je denkt dat een groepsaankoop met resultaat organiseren iets makkelijk is verbaas ons dan.
Je zal mijn grootste respect krijgen als je daar in slaagt. Laat je vooral door mij niet ontmoedigen.
Ik zal op die weg het minste van je zorgen zijn. :-D
Laatst gewijzigd door ivob op 20 feb 2022, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Op dooddoeners kan je niet argumenteren, ze dienen om een discusie dood te doen...
de koe zegt boe
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Stop dan met argumenteren en begin een groep die effectief iets bereikt.
Aan discussies zonder praktisch resultaat - met of zonder dooddoeners - geen gebrek.
Laatst gewijzigd door ivob op 20 feb 2022, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

ivob schreef:Nee praktijkervaring uit andere dossiers.
Nogmaals, bezint eer ge begint en leer uit de fouten van anderen.
Als je een strijd wenst aan te gaan kan je maar beter er goed gewapend aan beginnen en weten wat je zoal op de lange dure weg kan tegenkomen.
Maar je opmerking klopt dus niet.
Die heb ik al ontkracht.
Mocht er andere hardware nodig zijn voor die andere snelheden zou je een punt hebben, maar dat is niet zo.
Het is een puur softwarematige beperking.
Meerdere formules aanbieden in dat groepsaanbod hoeft dus geen extra kost met zich mee te brengen, waardoor het volumevoordeel zou verdwijnen.
bambipower schreef:Op dooddoeners kan je niet argumenteren, ze dienen om een discusie dood te doen...
Inderdaad, ik heb ook die indruk.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

boulder schrijft ...hij toch wel eventjes wat meer zijn best zal doen...

Heel goed argument, want Electrabel heeft daardoor ooit een immens marktaandeel verloren!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ivob schreef:Stop dan met argumenteren en begin een groep die effectief iets bereikt.
Aan discussies is er geen gebrek.
Ken je iets van de geschiedenis van userbase?
Als je daar wel iets van kende, zou je zoiets niet zeggen.


Als er ooit protest kwam tegen ons internetlandschap, kwam het van userbase en hun leden.

Stop dus met dooddoeners, daar hebben we al jaren tijd aan versleten
de koe zegt boe
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Ok. Mijn argumenten kloppen dus niet.
Geen probleem mee. Weg ermee en over naar de argumentatie van boulder.
Afwachten of de argumenten van boulder tot een beter resultaat zullen leiden.
Maar blijkbaar is o.a. boulder dan niet tevreden met het resultaat van dat eerdere protest?
Laatst gewijzigd door ivob op 20 feb 2022, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Daar is niemand tevreden over, ook degene die er iets aan probeerden te doen

We wachten op een smartguy als jij
de koe zegt boe
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Dan zal je, wanneer je in dit dossier op mij rekent, nog lang mogen wachten want ik ben in deze geen vragende partij.
Ik dacht dat ik dat al duidelijk gemaakt had. Je kan niet altijd op dezelfden beroep doen.
Voor een groepsactie in Vlaanderen moet je me al helemaal niet meer vragen. Geen al te beste ervaringen mee, al waren ze voor een deel succesvol. Een "smart guy"s leert uit zijn fouten uit het verleden.
Wanneer je een probleem hebt of met meerderen hetzelfde probleem ligt het nogal voor de hand dat diegenen die het probleem ervaren er in eerste instantie iets aan trachten te doen ipv de verwachtingen bij een ander te leggen.
Ik heb al genoeg aan mijn hoofd met andere lopende zaken.
Ieder zijn deel en in de eerste plaats het deel waar je interesse of nadeel ligt.

Het is boulder zijn idee om er via een groepsaankoop iets aan te doen.
Het is ook boulder die aangeeft zelf geen intitiatief te willen nemen. De reden doet er niet toe.
Er duikt voorlopig ook niemand anders op om - met hetzelfde probleem - initiatief te nemen.
Ik hou niemand tegen om in dit dossier zijn argumenten om te zetten in iets praktisch dat voordeliger is dan de huidige situatie. Integendeel.
Mijn argumenten bleken verkeerd. Dus die doen er al niet meer toe. Het is dus aan de mensen met de betere argumenten om deze waar te maken.
Laatst gewijzigd door ivob op 20 feb 2022, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

ivob schreef:Ok. Mijn argumenten kloppen dus niet.
Geen probleem mee. Weg ermee en over naar de argumentatie van boulder.
Afwachten of de argumenten van boulder tot een beter resultaat zullen leiden.
Ik dacht dat je gestopt was met de persoonlijke aanvallen?
ivob schreef:Maar blijkbaar is o.a. boulder dan niet tevreden met het resultaat van dat eerdere protest?
Probeer je nu onenigheid te zaaien tussen mij en die anderen?
Als je denkt dat ik nog maar van gisteren bij userbase zit, ben je mooi mis.
ivob schreef:Dan zal je, wanneer je in dit dossier op mij rekent, nog lang mogen wachten want ik ben in deze geen vragende partij.
...
Voor een groepsactie in Vlaanderen moet je me al helemaal niet meer vragen.
...
Ik heb al genoeg aan mijn hoofd met andere lopende zaken.
Als je dan zoveel aan je hoofd hebt, hoe komt het dan dat je hier constant het laatste woord wilt hebben, en iedere keer op een manier die aanmoedigt om vooral niets te doen?
ivob schreef:Ik hou niemand tegen om in dit dossier zijn argumenten om te zetten in iets praktisch dat voordeliger is dan de huidige situatie. Integendeel.
Mijn argumenten bleken verkeerd. Dus die doen er al niet meer toe. Het is dus aan de mensen met de betere argumenten om deze waar te maken.
Je houdt ze niet fysiek tegen, maar op elk voorstel volgt direct het afschieten van dat voorstel.
Dat klinkt niet echt opbouwend.
Laatst gewijzigd door boulder op 20 feb 2022, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Nee ik antwoord op een vorige vraag van een ander.
En ik weet dat je hier al van 2009 aanwezig bent.
Dat jij een probleem hebt begrijp ik maar men moet dan niet proberen de bal en de oplossing van de problemen van een ander naar mij door te schuiven. Dat is ook een gekende flauwe truc.
Daar antwoord ik dan gewoon op.

Gezien je blijkbaar je altijd persoonlijk aangevallen voelt, wat zeker niet mijn bedoeling is, dus excuses voor mijn stijl, zal ik vanaf nu de slimste proberen te zijn en me verder onthouden van dit topic.
Ik lees dan wel vanuit de achtergrond wat het resultaat al dan niet was en door wie bereikt.
Succes (en dat meen ik).
Laatst gewijzigd door ivob op 20 feb 2022, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

ivob schrijft ...Het is dus aan de mensen met de betere argumenten om deze waar te maken...

Niet noodzakelijk, zij kunnen nog altijd klant worden van EDPnet, een soort "dynamische" vorm van groepsaankoop...
Laatst gewijzigd door wied op 20 feb 2022, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

wied schreef:Niet noodzakelijk, zij kunnen nog altijd klant worden van EDPnet, een soort "dynamische" vorm van groepsaankoop...
Maar EDPnet gebruikt hetzelfde netwerk als dat van Proximus, dus ook zij zullen geconfronteerd worden met dat slechts 1 netwerk ondersteunen, met als gevolg die 10€/maand extra of het verminderen van de huidige specificaties.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Ja @boulder, daarom hoop ik nog steeds dat PX en TN uiteindelijk mekaar als echte concurrenten naar de strot zullen vliegen. Beide kampen zijn al duidelijk gescheiden en opgesteld, het is nu wachten op een CEO met ballen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Daar komt niks van...
In een duopolie doe je elkaar de duvel niet aan.

Ik zou zelf durven zeggen, dat bvb edpnet zorgt, onrechtstreeks, dat er geen vrijmaking komt van de markt.
Want de politiek heeft nu ook ne dooddoener ’er is geen duopolie, want er is ook nog bvb edpnet’
Terwijl ze eigenlijk gewoon een simpel resellerke zijn, van het proxi netwerk. En voor een kleine vergoeding het vuile werk mogen doen, zoals klantservice, klantbinding, ...
de koe zegt boe
Jeor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 dec 2020, 22:51
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Boulder schreef:
Jeor schreef:Waarom spreken jullie voor zo een groepsaankoop niet met Satsurfer en Steven7 (Steven Nijs, Veerle)
Dat vind ik dus een minder aspect.
Je hebt dus een reseller die dus al met een deel van het profijt gaat lopen, terwijl zo'n groepsaankoop er net moet voor zorgen dat de prijzen lager liggen, en dat profijt naar de consument gaat, niet naar weer een tussenliggende partij.
En een reseller zal dan meer geneigd zijn bepaalde leveranciers aan te prijzen, als hij daar zelf meer aan verdient.
Bij Satsurfer en Steven Nijs is dat transparant, ze verkopen edpnet tegen een lagere prijs dan edpnet het zelf in de markt zet.
Steven Nijs had al een goede klantenbasis om hierover te onderhandelen, deze had hij kunnen opbouwen via euphony multilevelmarketing

Verder als dat ga je niet geraken, de markt is gesloten.
Zelfs edpnet (ook maar een reseller van proximus) doet geen enkele moeite om op het fiberklaar netwerk met een eigen aanbod te komen... lijkt me dan toch een duidelijk verhaal dat concurentie in het duopolie niet snel zal gebeuren
wied schreef:Ja @boulder, daarom hoop ik nog steeds dat PX en TN uiteindelijk mekaar als echte concurrenten naar de strot zullen vliegen. Beide kampen zijn al duidelijk gescheiden en opgesteld, het is nu wachten op een CEO met ballen...
De enige telecom ceo die ballen had, Didier Bellens, hebben ze roemloos aan de kant gezet.
Wie de politiek niet op de wenken wil bedienen moet eruit...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

En toch, Belgacom is ooit begonnen zonder enige TV klant. Electrabel was zelfs monopolist. Datamining is het businessmodel van de toekomst, maar onze kleinkinderen betalen geen bal voor klassieke zenders e.d., hoop doet leven. Never say never dus...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Jeor schreef:Steven Nijs had al een goede klantenbasis om hierover te onderhandelen, deze had hij kunnen opbouwen via euphony multilevelmarketing
Euphony, multilevel marketing, dat zijn al een paar vieze woorden die je opnoemt.
Euphony : https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=37781
Ik zou daar toch niet zo mee te koop lopen als referentie.
Multi-level marketing ligt overigens ook erg dicht bij een pyramideverkoop, ook dat heeft echt een slechte naam.
wied schreef:Ja @boulder, daarom hoop ik nog steeds dat PX en TN uiteindelijk mekaar als echte concurrenten naar de strot zullen vliegen. Beide kampen zijn al duidelijk gescheiden en opgesteld, het is nu wachten op een CEO met ballen...
Als je maar met 2 bent, waarom zou je elkaar dan pijn doen?
En voorlopig zijn er nog altijd maar 2 grote netwerken: dat van Proximus, waar dan ook een EDPnet opzit, en dat van Telenet, waar Orange ook nog opzit.

Die resellers zouden kunnen de groten meer pijn doen, maar dan moet het BIPT dat mogelijk maken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Jeor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 dec 2020, 22:51
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

boulder schreef:
Jeor schreef:Steven Nijs had al een goede klantenbasis om hierover te onderhandelen, deze had hij kunnen opbouwen via euphony multilevelmarketing
Euphony, multilevel marketing, dat zijn al een paar vieze woorden die je opnoemt.
Euphony : https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=37781
Ik zou daar toch niet zo mee te koop lopen als referentie.
Multi-level marketing ligt overigens ook erg dicht bij een pyramideverkoop, ook dat heeft echt een slechte naam.
Het feit dat Steven Nijs jaren na het failliet van euphony nog steeds enkele duizenden klanten heeft voor internet, via edpnet, laat zien dat die persoon wel correct werkt.
boulder schreef: Als je maar met 2 bent, waarom zou je elkaar dan pijn doen?
En voorlopig zijn er nog altijd maar 2 grote netwerken: dat van Proximus, waar dan ook een EDPnet opzit, en dat van Telenet, waar Orange ook nog opzit.
Je vergeet het Voo netwerk, waar Orange binnenkort meerderheids aandeelhouder van zal worden…
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

boulder schrijft ...Als je maar met 2 bent, waarom zou je elkaar dan pijn doen?

Heel logische stelling, maar soms kunnen veranderende omstandigheden je dwingen misschien. DPG heeft duidelijk beschutting gezocht onder de vleugels van de TN kabelboer. Zenders leggen dus blijkbaar het loodje in een mediawereld waar nu 2 "dommepijp-bezitters" het moeten uitvechten mbv fiber, 5G, en wat nog meer...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Jeor schreef:Het feit dat Steven Nijs jaren na het failliet van euphony nog steeds enkele duizenden klanten heeft voor internet, via edpnet, laat zien dat die persoon wel correct werkt.
En toch regende het indertijd klachten over die Euphony.
Zelf ben ik er nooit klant geweest, maar had wel iemand die er mij ooit probeerde lid van te maken (ADSL indertijd), het was een paar euro per maand goedkoper, maar de specificaties lagen heel wat lager, dus het was niet een één op één vergelijking met Proximus.
Er was ook een superlage downloadlimiet, en de vergelijkingen die hij maakte met de kabel qua prijzen klopten in de verste verte niet.
Hij probeerde zijn job als Euphony verkoper ook voor te stellen als een superjob, die hem rijk maakte.
Daar kwam dus de mulitlevel marketing om de hoek kijken, iemand een abonnement aansmeren leverde geld op, maar een onderverkoper erbij, was nog lucratiever.
Ik ben er niet op ingegaan.
Jeor schreef:Je vergeet het Voo netwerk, waar Orange binnenkort meerderheids aandeelhouder van zal worden…
Het Voo netwerk, Voo is toch de Waalse evenknie van Telenet?
Dus waar Voo ligt, ligt dus geen andere kabel.
Dat is dus niet echt extra concurrentie.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Die concurrentie is er nog niet echt inderdaad, maar met 5G actief moet Orange aantonen welke kant zij opgaan: prijsbreker worden of zich aansluiten bij het duopolie...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Jeor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 dec 2020, 22:51
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

boulder schreef:
Jeor schreef:Je vergeet het Voo netwerk, waar Orange binnenkort meerderheids aandeelhouder van zal worden…
Het Voo netwerk, Voo is toch de Waalse evenknie van Telenet?
Dus waar Voo ligt, ligt dus geen andere kabel.
Dat is dus niet echt extra concurrentie.
Thans vele voordelen:

Telenet kan niet landelijk zijn wil opleggen en als ze ook Brussel en Wallonië willen bedienen moeten ze via Orange gaan

Orange heeft duidelijk zicht op kosten van uitbating en kan met harde cijfers de te hoge vergoeding aan telenet aanvechten

Orange doet wat mogelijk is om de Belgische markt op langere termijn rendabel te maken
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Jeor schreef:Telenet kan niet landelijk zijn wil opleggen en als ze ook Brussel en Wallonië willen bedienen moeten ze via Orange gaan
Orange heeft duidelijk zicht op kosten van uitbating en kan met harde cijfers de te hoge vergoeding aan telenet aanvechten
Orange doet wat mogelijk is om de Belgische markt op langere termijn rendabel te maken
Ik zie daar toch niet in hoe dat de prijs hier in Vlaanderen zal drukken.
Ik kan in Vlaanderen geen Voo bestellen, en in Wallonië kan men geen Telenet bestellen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

De mogelijkheid dat Orange een betere deal onderhandelt met Telenet. Zodat Orange goedkoper in Vlaanderen kan fungeren en Telenet toegang krijgt tot Wallonië in ruil.

Dat is mogelijks wat jou als voordeel op kan leveren.

Maar is kofiedik kijken en mogelijks zal het tg niets betekenen voor ons.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

We komen altijd tot een oud besluit terug. Als de local loop in handen is van de provider, komt er niks van.
Mijn enige hoop is idd ook enkel nog 5g en toekomstig. Ons loskoppelen van de local loop
de koe zegt boe
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Belgissschenaap schreef:De mogelijkheid dat Orange een betere deal onderhandelt met Telenet. Zodat Orange goedkoper in Vlaanderen kan fungeren en Telenet toegang krijgt tot Wallonië in ruil.
Ik denk dat dat een te hoge prijs zou zijn voor Voo.
Ik weet ook niet of zij daar echt in te beslissen hebben, het lijkt mij eerder dat de politiek alles in de hand houdt.
bambipower schreef:We komen altijd tot een oud besluit terug. Als de local loop in handen is van de provider, komt er niks van.
Dat denk ik ook.
bambipower schreef:Mijn enige hoop is idd ook enkel nog 5g en toekomstig. Ons loskoppelen van de local loop
En fiber?
Of zie je dat ook puur tussen de duopolisten verdeeld worden?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Orange 5G kan klanten afsnoepen van beide fiber monopolisten, dat is de enige kans voor Orange om een belangrijk marktaandeel in te pikken...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
fibrbuzz1
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 04 sep 2016, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

De conclusie na 3 pagina's in de thread is (no surprise) dat de enige mogelijkheid om een beetje te "protesteren" is om serieus in te boeten op kwaliteit :-( Het is erg dat je dan maar moet zien te overleven met 20 down/2 up of met een limiet van 150 GB bv...

Ik denk echt dat er geen enkel ander land is in Europa waar je zo serieus moet inboeten. Zwitserland bijv. is een extreem duur land, maar je hebt daar 25 Gbps down en up voor 65 CHF, en rekening houdend dat het loon daar gemiddeld 2x het Belgische loon is, komt dat dus overeen met een 30-35 euro, maw voor ons 100/10 op.. jawel, fiber.

Een echte oplossing hiervoor is lastig natuurlijk, zeker zolang er geen bedrijf is zoals in Frankrijk die als letterlijk doel heeft om de markt "open te breken" :? Op zich denk ik wel dat Fiberklaar ergens deuren opent, als RapidXS voor 49.95€ 1000/1000 kan leveren, waarom dan geen 250/250 voor pakweg 30 euro. Voor de vrouw een tv abonnementje van TVV van 10 euro en dan ben je voor 40 euro gesetteld, zou al een immens verschil zijn en eigenlijk voldoende qua snelheid. Zelfs dan hebben we nog een grote inhaalbeweging te doen qua prijzen in het buitenland, en Fiberklaar is niet voor de grote steden, maar iets is iets natuurlijk, het is een kwestie van die "beweging" te starten zoals Free dat in Frankrijk 10 jaar geleden deed.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Na hun debacle met satellietschotels en "knechtjespelen" voor TN-kabel zou ik denken/hopen dat ze bij Orange hun lesje wel hebben geleerd! Met 5G kunnen zij beide duopolisten zwaar raken, en dit in beide landsdelen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”