Excel - Afdruk samenvoegen met voorwaarden
Geplaatst: 17 feb 2022, 11:00
Ik heb een probleempje bij het samenvoegen van een excellijst met een modelbrief in Word ('97).
Ik wil ook een lijst van documenten opsommen in de modelbrief maar deze lijst verschilt per brief.
Ik kan de velden van elk document opnemen maar dan heb je veel witruimte als deze documenten voor die geadresseerde niet nodig zijn.
Ik zoek dus naar een oplossing om een veld in de modelbrief (niet) weer te geven onder een bepaalde voorwaarde (bvb veld document=leeg).
Nu krijg ik het volgende:
[*] document 1
[*] document 2
[*]
[*]
[*] document 5
Ik wil het volgende als resultaat:
[*] document 2
[*] document 5
Ik ben erin geslaagd om via een IF functie in de velden de documenten te laten weergeven maar de automatische opsommingstekens verschijnen dan altijd, ook als het veld leeg is.
Dit lijkt me een veelvoorkomend probleem dus er zal zeker iemand zijn die ervaring heeft om dit op te lossen.
Ik wil ook een lijst van documenten opsommen in de modelbrief maar deze lijst verschilt per brief.
Ik kan de velden van elk document opnemen maar dan heb je veel witruimte als deze documenten voor die geadresseerde niet nodig zijn.
Ik zoek dus naar een oplossing om een veld in de modelbrief (niet) weer te geven onder een bepaalde voorwaarde (bvb veld document=leeg).
Nu krijg ik het volgende:
[*] document 1
[*] document 2
[*]
[*]
[*] document 5
Ik wil het volgende als resultaat:
[*] document 2
[*] document 5
Ik ben erin geslaagd om via een IF functie in de velden de documenten te laten weergeven maar de automatische opsommingstekens verschijnen dan altijd, ook als het veld leeg is.
Dit lijkt me een veelvoorkomend probleem dus er zal zeker iemand zijn die ervaring heeft om dit op te lossen.