Rijden we binnenkort nog?

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

heist_175 schreef:
Joe de Mannen schreef: Ah neen he, je mag blijkbaar niet verwachten dat "de maatschappij opdraait voor uw keuze", dus betalen voor die bus of tram, en liefst werkelijke kost...
Zullen we de gemiddelde bezetting van een tram in Gent of Antwerpen eens vergelijken met een bus naar een wei (en niet die van Rock Werchter)?
Dat is dan niet meer mijn probleem noch dat van 'de maatschappij' want de gebruikers van die bus en tram betalen dan de werkelijke kost, niet de maatschappij,

Er wordt hier weer met grote overtuiging voor 'ieder voor zich'-maatschappij gepleit en zoals al eerder gezegd in ander topics, mij goed. Geen cent van mij voor openbaar vervoer, kinderopvang, scholen, autosnelwegen, pensioenen, ziekteverzekering, rusthuizen, werkloosheidsuitkeringen, gehandicaptensteun, kindergeld, ... ik voel dat ik er beter van ga worden :banana:
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Matt555 schreef: "Met De Lijn rijden we toch gratis." Enkele rit 2,5 Euro :eek:

Het is maar wat je "gratis" noemt :lol:
Uiteraard, zoals gewoonlijk, een statement vanuit de eigen situatie. Vandaar "we" en niet "men/iedereen" Voor een ander kan ik niet spreken.
Jij betaalt dus, afgaande op je reactie 2,5 €/rit. Wij niet. Voor ons dus gratis, voor jou niet.
Niet dat ik ze nu al gebruik maar gratis rittenkaarten van De Lijn zijn voor iedere gezonde mens - mits een kleine inspanning - nog altijd gratis te bekomen.
Dan zal jij op basis van dat gegeven een aangepaste beslissing moeten nemen.
Moest ik die rit betalen (binnen het uur zijn we van een randparking in het centrum) zou ik eerst ook nog eens goed overwegen of ik dan wel met de auto tot in het centrum zou rijden en daar parkeren.
Overlaatst gewoon uitgestapt uit metrostation "Opera" (nu ja wat in Antwerpen voor een metro moet doorgaan).
Denk niet dat ik op parking Opera voor 10 € lang genoeg zou kunnen parkeren? Kan zijn dat het goedkoper is om tot daar te rijden en daar dan te parkeren. Voorlopig moet ik die beslissing nog niet nemen.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

gratis rittenkaarten ???
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Mits een kleine inspanning.
Ik begrijp dat niet iedereen die inspanning wenst te doen en liever betaalt of een ander vervoermiddel neemt in een drukke stad.
Keuzes en gevolgen.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Tuurlijk rijden we morgen nog, wij zullen dat altijd blijven doen. Wordt het minder bereikbaar voor iedereen? Misschien maar wellicht niet het is maar vanuit welk idee je gedachten vertrekken.

Zonet even wat tijd in een wagen gespendeerd. Leuk voor één keer, voor die persoon dagelijkse kost omtwee keer het halve eiland af te rijden. Ze mag haar vrijheid hebben en het plezier om met een wagen te rijden. En de kost heb je voor een groot stuk zelf in de hand.

Angst en doemdenken voor wat komen gaat terwijl wij daar gewoon gestadig inrollen toch?

Voor mij geen wagen morgen netzoals vandaag en gisteren ( maar die BYD’s vond ik wel leuk en daar zou ik wel een uitzondering voor maken)
Gebruikersavatar
Matt555
Pro Member
Pro Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Thailand
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 10 keer

ivob schreef:
Matt555 schreef: "Met De Lijn rijden we toch gratis." Enkele rit 2,5 Euro :eek:

Het is maar wat je "gratis" noemt :lol:
Uiteraard, zoals gewoonlijk, een statement vanuit de eigen situatie. Vandaar "we" en niet "men/iedereen" Voor een ander kan ik niet spreken.
Jij betaalt dus, afgaande op je reactie 2,5 €/rit. Wij niet. Voor ons dus gratis, voor jou niet.
Niet dat ik ze nu al gebruik maar gratis rittenkaarten van De Lijn zijn voor iedere gezonde mens - mits een kleine inspanning - nog altijd gratis te bekomen.
Dan zal jij op basis van dat gegeven een aangepaste beslissing moeten nemen.
Moest ik die rit betalen (binnen het uur zijn we van een randparking in het centrum) zou ik eerst ook nog eens goed overwegen of ik dan wel met de auto tot in het centrum zou rijden en daar parkeren.
Overlaatst gewoon uitgestapt uit metrostation "Opera" (nu ja wat in Antwerpen voor een metro moet doorgaan).
Denk niet dat ik op parking Opera voor 10 € lang genoeg zou kunnen parkeren? Kan zijn dat het goedkoper is om tot daar te rijden en daar dan te parkeren. Voorlopig moet ik die beslissing nog niet nemen.
Geen statement zoals gewoonlijk vanuit eigen situatie .... :nono: (je maakt je er wel heel makkelijk vanaf zo .... :roll: dus 2,5 Euro is gratis voor u mogelijks via gratis verkrijgen lijntickets ..... oh... dat is dus geen statement uit eigen situatie :lol: :lol: :lol:

Trouwens ik heb een 65+ delijn abbo, dat ik gebruik wanneer ik eens terug naar Belgie Antwerpen kom , louter uit gemakzucht om niet continu op horloge te moeten kijken en plannen voor de ritten 8)
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

We zijn het er dus over eens dat ritten met de vervoersmaatschappij De Lijn voor mijn gezin niet betalend zijn.
Dus we maken daar graag gebruik van in een omgeving waar dat het meest tot zijn recht komt. Om bv. naar het centrum van een havenstad te sporen. Of wanneer we te voet naar een stad gewandeld zijn en daar inkopen gedaan hebben en daarna niet met de inkopen terug te moeten zeulen.
Voor mij staat dat gelijk aan gratis. Inderdaad gemakkelijk. Wat jij daar zo moeilijk aan vindt ontgaat me.
Onze visie hè. Wie een andere visie heeft is voor mij vrij ze te uiten. Ik heb daar geen nadeel van.

En neen, niet via gratis verkregen Lijntickets. Dat was gewoon een tip naar derden toe voor het geval het argument dat het "niet voor iedereen" kan weer zou opduiken.

Het punt dat je wil maken ivm seniorabonnement en plannen van ritten en voortdurend kijken op horloge ontgaat me.
Laatst gewijzigd door ivob op 15 feb 2022, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Graag meer info over hoe iedereen met een kleine inspanning gratis met de lijn kan rijden. Want dit klinkt als ‘iedereen kan de Lotto winnen, maar ge moet meedoen..’ of een of andere koppelverkoop (wat niet gratis is)

En als jouw gezin het gratis kan, maar niet iedereen, dan moet je je zelfs uit de discussie houden want je argumenten zijn dan niet relevant meer.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Oké, vanaf nu alleen in een discussie nog antwoorden die voor iedereen gelden en toepasbaar zijn.
Het gaat hier rap stil worden.
Of je zou moeten bedoelen dat men alleen mag antwoorden wat jij relevant vindt? Geef dat dan direct mee zodat iedereen daarna er het zwijgen toe kan doen of instemmend kan knikken.
Dat toelichten over die gratis Lijnritten zal ik dan ook maar voor me houden want het is niet voor iedereen relevant. De voorwaarden gaf ik eerder al mee. Niet iedereen is gezond noch bereid tot een kleine inspanning. Situaties en oplossingen die voor iedereen gelden of relevant zijn ken ik niet. Maar dat zal wel aan mij liggen.

ps. Er is geen enkele garantie dat door deelnemen aan de lotto je deze ook gaat winnen. Scheefgetrokken vergelijking.
Dat wij gratis met de Lijn rijden heb ik zelfs niet als argument aangevoerd. Het was gewoon een terloopse nevenopmerking ivm parkeren op een randparking en vervolgens het OV naar het centrum nemen. Als jij daar een hoofdpunt van wil maken is dat jouw zaak.
Van mij mag je betalend he topenbaar vervoer nemen of met je auto tot in het centrum van de stad sukkelen en daar een betalende of gratis parking zoeken. Dat is dan jouw keuze. Stoort me niet. We gaan er binnenkort niet meer of minder door rijden.
krisken schreef:Rij inmiddels al 2 jaar met een EV rond en eveneens nog nooit problemen ondervonden. En ja, zelfs met een goed volgeladen remorque aan kampeermateriaal reeds op reis geweest. Zie het probleem niet zo?

De enige aanpassing die ik heb moeten maken is de wagen insteken bij aankomst thuis, zodat die 's ochtends terug vol zit. Dat moest ik met mn ICE niet doen.
Het is heel moeilijk aan een ice-rijder uit te leggen dat de ABC mindset van een EV rijder totaal anders is dan de GMV mindset van een petrolrijder.
Het vraagt om te beginnen al een zekere soepelheid van geest en openstaan voor veranderingen ipv angst voor het onbekende.
Laatst gewijzigd door ivob op 15 feb 2022, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Man, je bent aan het zeveren. Gezond en een kleine inspanning is toch een dooddoener van jewelste … ik noem dat zelfs een beetje trollen, je discussieert met irrelevant argumenten die je dan ook nog niet eens wil toelichten ?

Je noemt het een keuze, maar wil niet toelichten hoe anderen diezelfde keuze ook kunnen maken. Ik/wij/men betaald namelijk niet uit altruïstische overwegingen.

Zo hebben we hier nog andere 4letter users gekend …
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Matt555
Pro Member
Pro Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Thailand
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 10 keer

ivob schreef:We zijn het er dus over eens dat ritten met de vervoersmaatschappij De Lijn voor mijn gezin niet betalend zijn.
Dus we maken daar graag gebruik van in een omgeving waar dat het meest tot zijn recht komt. Om bv. naar het centrum van een havenstad te sporen. Of wanneer we te voet naar een stad gewandeld zijn en daar inkopen gedaan hebben en daarna niet met de inkopen terug te moeten zeulen.
Voor mij staat dat gelijk aan gratis. Inderdaad gemakkelijk. Wat jij daar zo moeilijk aan vindt ontgaat me.
Onze visie hè. Wie een andere visie heeft is voor mij vrij ze te uiten. Ik heb daar geen nadeel van.

En neen, niet via gratis verkregen Lijntickets. Dat was gewoon een tip naar derden toe voor het geval het argument dat het "niet voor iedereen" kan weer zou opduiken.

Het punt dat je wil maken ivm seniorabonnement en plannen van ritten en voortdurend kijken op horloge ontgaat me.
"Het punt dat je wil maken ivm seniorabonnement en plannen van ritten en voortdurend kijken op horloge ontgaat me "

Nochtans heel simpe[ /b]l :roll: , zolang ik dat abbo inscan hoef ik me geen zorgen te maken hoelang geldig mijn rit is gelijk een normaal ticket dat je angstvallig moet plannen hoelang je nog hebt met risico van als zwartrijder gevat te worden ,ik kan zo heel de dag door rondrijden zonder zorgen dat ik een zwartrijder zou zijn ....voor de controleurs , onbeperkt met gemoedsrust trammen zo veel en zolang er trams of bussen voorradig zijn in heel Vlaanderen

Mij ontgaat het evenwel ook hoe jij aan gratis tickets komt ....? :???:
En nogmaals dit is dus voor u ook een eigen standpunt ....maar voor u dan weliswaar, en dan is het normaal begrijp ik ....
Laatst gewijzigd door Matt555 op 15 feb 2022, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Sasuke schreef:Man, je bent aan het zeveren. Gezond en een kleine inspanning is toch een dooddoener van jewelste … ik noem dat zelfs een beetje trollen, je discussieert met irrelevant argumenten die je dan ook nog niet eens wil toelichten ?

Je noemt het een keuze, maar wil niet toelichten hoe anderen diezelfde keuze ook kunnen maken. Ik/wij/men betaald namelijk niet uit altruïstische overwegingen.

Zo hebben we hier nog andere 4letter users gekend …
Als het je zo stoort, voor mij geen probleem hoor.
Ik heb de tussenzin "Met De Lijn rijden we toch gratis" uit de tekst geschrapt.
Dan stoort het verder niemand meer.
Matt555 schreef:b]Nochtans heel simpe[ /b]l  , zolang ik dat abbo inscan hoef ik me geen zorgen te maken hoelang geldig mijn rit is gelijk een normaal ticket dat je angstvallig moet plannen hoelang je nog hebt met risico van als zwartrijder gevat te worden ,ik kan zo heel de dag door rondrijden zonder zorgen dat ik een zwartrijder zou zijn ....voor de controleurs , onbeperkt met gemoedsrust trammen zo veel en zolang er trams of bussen voorradig zijn in heel Vlaanderen

Mij ontgaat het evenwel ook hoe jij aan gratis tickets komt ....? 
En nogmaals dit is dus voor u ook een eigen standpunt ....maar voor u dan weliswaar en dan is het normaal begrijp ik ....
Ok. Zo ver was ik niet mee. Ik heb persoonlijk nog nooit een abonnement van de lijn gebruikt. Ben ook nog geen 65+.
Als ik het goed voorheb is een ticket een uur geldig. Zoals ik eerder al schreef duurt het voor ons geen uur om van een randparking met de tram tot in het centrum van Antwerpen te geraken. Denk niet dat ik al ooit langer dan een uur op de tram gezeten heb. Wij betalen meestal gewoon
met de app van De Lijn op de smartphone van de partner. Kan ook voor meerdere ritten. Ook geldig op alle vervoer aangeboden door De Lijn.
Iedereen gebruikt wat voor zijn situatie het beste past. Heb je gelijktijdig het antwoord waarom wij zonder eigen kosten met De Lijn rijden. :-D
Laatst gewijzigd door ivob op 15 feb 2022, 19:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Sasuke schreef:
cadsite schreef:Een Cowboy kost €2,5K. Daar heb toch niet zoveel auto voor hé.
Ondanks het feit dat ik dat kan betalen én ondanks het feit dat mijn wagen VEEEEEL duurder is dan dat ... ik vind zelfs 2,5k EUR wreed veel geld voor een fiets :-) Laat staan dat je er zo een paar van moet kopen (e.g. Gezin met 2 kinderen die ouder zijn dan 7j bvb)
Wat ook vaak vergeten wordt is dat zo'n elektrische fiets helemaal niet de leeftijd van een auto of klassieke fiets haalt.

Mijn moeder reed vaak met de elektrische fiets naar haar werk, enkele rit 20km.
Aangezien ze leerkracht was kreeg ze hier een mooie km-vergoeding voor, dus dat maakte het vrij interessant. Omdat het lange ritten waren en ze toch gesteld was op een zekere kwaliteit kocht ze dus ook een degelijke elektrische fiets. Net geen €3.000.
Die fiets heeft geen 5 jaar gediend, erna waren er zoveel kosten dat het niet te verantwoorden was.
Vergelijk dat met een auto die gemakkelijk 10 à 15 jaar haalt dan spreekt dat weer niet in het voordeel van de e-fiets. Tenzij je natuurlijk recht hebt op een fietsvergoeding, wat ik niet heb.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Heb je al eens nagerekend wat de ebike gekost/opgebracht heeft, vs een auto (nieuw, 2dehands)?
Dat zou wel eens pijnlijk kunnen worden :).

Mijn ebike (Koga) is ondertussen al 10 jaar oud en die heeft nergens last van.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

cadsite schreef:Wat ook vaak vergeten wordt is dat zo'n elektrische fiets helemaal niet de leeftijd van een auto of klassieke fiets haalt.

Mijn moeder reed vaak met de elektrische fiets naar haar werk, enkele rit 20km.
Aangezien ze leerkracht was kreeg ze hier een mooie km-vergoeding voor, dus dat maakte het vrij interessant. Omdat het lange ritten waren en ze toch gesteld was op een zekere kwaliteit kocht ze dus ook een degelijke elektrische fiets. Net geen €3.000.
Die fiets heeft geen 5 jaar gediend, erna waren er zoveel kosten dat het niet te verantwoorden was.
Vergelijk dat met een auto die gemakkelijk 10 à 15 jaar haalt dan spreekt dat weer niet in het voordeel van de e-fiets. Tenzij je natuurlijk recht hebt op een fietsvergoeding, wat ik niet heb.
Dat lijkt me dan een miskoop. Ik heb fietsen gehad die ouder dan 20 jaar waren en er was nog niets aan.

De rekening is ook vreemd, 3.000 EUR is al een redelijk dure ebike maar over 5 jaar valt dat nog mee. Reken dan ook de fietsvergoeding en het is helemaal mooi. Ik zie niet in hoe je met minder een wagen kan gebruiken. Die wagen verbruikt dan ook nog eens en heeft ook onderhoud nodig en moet gekeurd worden en dan heb je nog zaken als de verzekering.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Als je aangeeft dat het gratis met de lijn rijden een reden is om op de randparking te gaan staan, wat je dus deed, dan is dat niet gewoon een randopmerking.
En dan achteraf je bericht gaan aanpassen is wel heel flauw.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Ik heb gewoon - om jou een plezier te doen - de zin die je geweldig stoort geschrapt. Met een editvermelding met de reden.
Toen ik het schreef kon ik me in de verste verte niet voorstellen dat ik niet mocht redeneren vanuit de eigen situatie - toch niet wanneer deze niet voor iedereen opgaat - en dat sommigen daar zo'n heibel over zouden kunnen maken.
Gezien je rectie dus voortschrijdend inzicht en verwijder ik het deel dat je niet relevant vindt.
En dat vind je dan ook weer een reden om over door te bomen.

De prijs van De Lijn is ook helemaal niet de hoofdreden om te parkeren op een randparking. Dat is gewoon leuk meegenomen.
Ik gaf al aan dat het best mogelijk is dat doorrijden naar het centrum en daar parkeren even duur of duurder kan zijn dan parkeren aan de stadsrand en verder met OV. Ik heb alleen de detailrekening niet gemaakt omdat het niet van toepassing is op mijn situatie. Dat laat ik over aan mensen die wel moeten kiezen tussen betalend OV of betalen in een centrumparking.
Er zijn trouwens nog andere opties mogelijk hoor. Wij nemen ook af en toe in het week-end de auto gewoon tot een parking in de nabijheid van het station en nemen daar betalend de trein tot in een centrumstation. Ik neem aan dat dit wel voor bijna* iedereen een relevante optie is.
*met voorafgaande excuses aan o.a. rolstoelgebruikers,.....

On topic: ik vind het geciteerde artikel van TS nogal voorbarig. Men maakt nu besluiten over iets dat pas in 2029 in voege gaat. En het is ook niet juist dat je vanaf 2029 niet meer zou kunnen rijden met een goedkope kleine ice. Ze mogen, als de regelgeving tegen dan weer niet wijzigt, niet meer nieuw verkocht worden.
Dat begrijp ik er toch van want het artikel zit achter een paywall en ik betaal niet voor content van HLN. :twisted:
Laatst gewijzigd door ivob op 15 feb 2022, 19:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

ivob schreef:Gewoon met de auto tot aan een randparking met laadpaal. Van daaruit gewoon verder met de tram. Met De Lijn rijden we toch gratis.
Gewoon een kwestie van wat vooruit plannen en op tijd vertrekken.

Heb ik iets gemist? Hier komt Spotify gewoon gratis binnen. :banana:
Doen wij ook altijd als we nog eens zin hebben om Antwerpen te bezoeken. Auto op parking en met de tram naar het centrum. Mijn lijnabo is geldig in heel Vlaanderen dus ik betaal maar 1 ticket maar zelfs moest ik zelf betalen dan deed ik het nog.

Spotify bestaat inderdaad gratis maar als je gaat lopen en je krijgt die mega irritante reclame voor de zoveelste keer binnen dan hoeft het voor mij niet meer. De muziek is een motivatie om te lopen, de reclame is eerder een motivatie om ermee te stoppen :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Dizzy schreef: Spotify bestaat inderdaad gratis maar als je gaat lopen en je krijgt die mega irritante reclame voor de zoveelste keer binnen dan hoeft het voor mij niet meer. De muziek is een motivatie om te lopen, de reclame is eerder een motivatie om ermee te stoppen :lol:
Kan ik begrijpen maar uiteraard niet voor iedereen relevant. :P
Ik heb bv. een hekel aan sporten met muziek in mijn oren. En on site is het idd makkelijker die Spotify tussenkomsten te skippen.
Doen wij ook altijd als we nog eens zin hebben om Antwerpen te bezoeken. Auto op parking en met de tram naar het centrum. Mijn lijnabo is geldig in heel Vlaanderen dus ik betaal maar 1 ticket maar zelfs moest ik zelf betalen dan deed ik het nog.
Altijd is voor ons ook weer overdreven. We wisselen ook eens graag af met de trein. Voor BXL geven we zelfs de voorkeur aan de trein ipv auto+OV.
De opties zijn legio.
Laatst gewijzigd door ivob op 15 feb 2022, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

https://help.delijn.be/hc/nl/articles/3 ... rd-tarief-
Onder bepaalde voorwaarden heb je recht op een abonnement met korting of zelfs een gratis abonnement.

Hieronder vind je een lijst met veelvoorkomende situaties waarin personen mogelijk gratis of met korting reizen met de bus of tram.

Gezinnen met meerdere kinderen hebben recht op gezinskorting
Personen die wonen in een gemeente die korting biedt aan zijn inwoners
Personen die een leefloon ontvangen
Personen die verblijven in een lokaal opvanginitiatief
Personen die een inkomensgarantie voor ouderen ontvangen
Personen met een OMNIO-attest, een kaart van verhoogde tegemoetkoming van de NMBS of een WIGW-kaart, en recht hebben op een verhoogde tegemoetkoming
Werkzoekenden die in trajectbegeleiding zijn bij de VDAB
Werkzoekenden die een beroepsopleiding volgen bij de VDAB
Personen met een handicap of een visuele handicap
Begeleiders van personen met een handicap
Agenten van de geïntegreerde politie
Personen die een statuut van nationale erkenning hebben


Choose one ... Troll wezen op UB staat er alvast niet bij.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ter info … als ik naar Antwerpen stad ga ( zelfs toen ik nog in Kontich woonde) reed ik ook altijd met de wagen naar linkeroever om daar dan de metro naar het centrum te nemen. Met 4 personen was dat niet gratis te noemen qua tram tickets. Soms wandelden we ook via de voetgangerstunnel, das wel gratis :-) voorlopig toch nog … de boot over de Schelde kan ook nog .. ook niet gratis.

Ik was eigenlijk oprecht geïnteresseerd in je vermelding over gratis met de lijn te kunnen rijden, temeer omdat je daar een argument mee aanhaalde waardoor het ook voor veel mensen WEL interessant kan worden als dat niet algemeen geweten is (e.g. zoals een thesis van een professor ook veelal gratis te verkrijgen is ). Maar omdat je dan weigerde dat toe te lichten en dan aanhaalde dat JIJ het gratis ‘vindt’ maakte dat heel je argument in deze discussie geen enkele relevantie meer had.

PS: Verwar mij en Joe de mannen niet met elkaar hè :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Sasuke schreef:… de boot over de Schelde kan ook nog .. ook niet gratis.
Is dat zo? Het is al wel een paar maanden geleden maar wij hebben die toch niet betaald.
Laatst gewijzigd door on4bam op 15 feb 2022, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Sasuke schreef:Man, je bent aan het zeveren. Gezond en een kleine inspanning is toch een dooddoener van jewelste … ik noem dat zelfs een beetje trollen, je discussieert met irrelevant argumenten die je dan ook nog niet eens wil toelichten ?

Je noemt het een keuze, maar wil niet toelichten hoe anderen diezelfde keuze ook kunnen maken. Ik/wij/men betaald namelijk niet uit altruïstische overwegingen.

Zo hebben we hier nog andere 4letter users gekend …
100% mee eens
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 766
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

Ik hoop dat de zelfrijdende taxi zo snel mogelijk mainstream wordt.
Aangezien de chauffeur het dure stuk is van de taxi
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Een stuk klopt het wel Ivob. Probeer maar eens de immens populaire berlingo te bestellen of Opel combo… de ice versies zijn nu al uit het gamma gehaald. En iedere x aantal maanden zal Stellantis de onderkant van het gamma meer uitvlakken.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Toevallig ook auto's waar ze relatief beperkte marge op maken MAAR die wel stevig wegen op de gemiddelde CO2 uitstoot van het wagenpark. Vergeet niet dat Fiat (deel van Stellantis) al een hele tijd emissierechten koopt van Tesla... Dus vooral gedreven door wetgeving.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Block schreef:Een stuk klopt het wel Ivob. Probeer maar eens de immens populaire berlingo te bestellen of Opel combo… de ice versies zijn nu al uit het gamma gehaald. En iedere x aantal maanden zal Stellantis de onderkant van het gamma meer uitvlakken.
Dat is niet alleen zo bij de populaire goedkopere merken.
Ook voor duurdere premium merken moet je tegenwoordig al enkele maanden tot een jaar wachten tussen offerte, bestelling en effectieve levering.
Het is ook maar wat je wil. Een overschakeling van vervuilende technolgie naar iets minder vervuilende technologie of gewoon verder doet zoals we bezig zijn tot het vaatje af is? Welke optie je ook kiest, uiteindelijk zal het steeds geld kosten. Het ene onmiddellijk. Het andere op termijn.

Uiteindelijk is het antwoord op de initiële vraag gewoon op welke wijze je in de toekomst je wil blijven verplaatsen en welk budget je daar voor over hebt. En dit binnen de van bovenaf opgelegde voorwaarden. En dat zal voor ieder individu een verschillend antwoord en oplossing opleveren.
Van HLN gan je geen antwoord op die vraag krijgen. Dat is hun taak niet. Hun taak is vooral polariseren en daar geld mee verdienen.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Elk bedrijf koopt emissieaandelen van Tesla hoor. Denk maar vooral aan de grote sportmerken die nog geen enkele EV in hun gamma hebben tot op heden.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

heist_175 schreef:Heb je al eens nagerekend wat de ebike gekost/opgebracht heeft, vs een auto (nieuw, 2dehands)?
Dat zou wel eens pijnlijk kunnen worden :).

Mijn ebike (Koga) is ondertussen al 10 jaar oud en die heeft nergens last van.
Dan heb jij wel héél veel geluk met Koga.

Ik heb er meteen twee gekocht in 2013, eentje met achterwiel motor en de andere met voorwiel motor. (middenmotor werd toen nog niet toegepast).

De batterij van mijn fiets gaf het op na zes maand gebruik (elke dag 73km), gelukkig kon onder garantie deze vervangen worden.
Daarna kwam de vernislaag hier en daar los op dit frame (hoewel deze fiets nooit buiten stond of sliep). De Koga dealer heeft de fiets dan binnen genomen om opnieuw onder garantie deze fout te erkennen en de fiets op te bouwen met een nieuw Koga frame. Helaas was de originele kleur niet meer verkrijgbaar en heb ik moeten genoegen nemen met een ander kleurtje :?

Na drie jaar gaf ook de batterij van de tweede fiets de geest en zou dit probleem mij veel geld kosten. Toen maar gekozen om een nieuw voorwiel zonder motor te plaatsen en tot op vandaag gebruikt mijn vriendin deze als een gewone fiets.

Sinds een 1 1/2 jaar heb ik gekozen voor een ander merk (batterij weer stuk). Ditmaal een Santos Traveller met Pendix motor op de trapas gebouwd, dit geeft me de keuze om desnoods deze fiets makkelijk en zonder al te grote kost om te bouwen tot een gewone toerfiets. Afgezien van het extra gewicht dat je nu moet meetorsen kun je met dit systeem ook makkelijk iedere dag zelf trappen, de aandrijving wordt enkel door me gebruikt als aanzet tot 16km/h of bij felle tegenwind.

Is Koga nu slecht in mijn ogen, neen alleen heb ik ermee weinig geluk gehad, (maandag productie?).
Uiteraard is dit weeral off-topic.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

krisken schreef:Elk bedrijf koopt emissieaandelen van Tesla hoor. Denk maar vooral aan de grote sportmerken die nog geen enkele EV in hun gamma hebben tot op heden.
Ik dacht dat de sportwagen-merken beslist hadden gewoon de meerkost te slikken en die in hun verkoopprijs door te rekenen. Op een auto van 290.000 eur gaat 10.000 eur boete het verschil niet meer maken.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

waarom is een EV zoveel duurder?
Men heeft inderdaad ontwikkelkosten, maar het is nu niet zo dat een EV de eerste wegen ooit is die ze hebben moeten maken.
Men kan deels toch teren op bestaande kennis, voornamelijk de batterij en de aandrijving zijn anders.

"Hong Kong and London, November 30, 2021 – Lithium-ion battery pack prices, which were above $1,200 per kilowatt-hour in 2010, have fallen 89% in real terms to $132/kWh in 2021"

Houdt men de prijs van een EV niet een beetje kunstmatig hoog?
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 766
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

Ik vermoed dat de hogere prijs ook komt omdat het relatief nieuwe productielijnen zijn, de R&D dient terugverdiend te worden en de volumes geproduceerd EV zijn ook nog relatief laag
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Vergeet ook niet het feit erbij te tellen dat EV's een pak minder onderhoudsbeurten nodig hebben, en ook deze bron van inkomsten minder opbrengt. Dus compenseren...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

sky schreef:waarom is een EV zoveel duurder?
Men heeft inderdaad ontwikkelkosten, maar het is nu niet zo dat een EV de eerste wegen ooit is die ze hebben moeten maken.
Men kan deels toch teren op bestaande kennis, voornamelijk de batterij en de aandrijving zijn anders.

"Hong Kong and London, November 30, 2021 – Lithium-ion battery pack prices, which were above $1,200 per kilowatt-hour in 2010, have fallen 89% in real terms to $132/kWh in 2021"

Houdt men de prijs van een EV niet een beetje kunstmatig hoog?
Productieaantallen in combiantie met vraag en aanbod.
De eerste EV's waren ook op basis van een aangepast ICE platform. Met relatief zeer lage productiecijfers.
Voor de laatste generatie (met uitzondering van Tesla maar die hun winst komt niet uit de autoverkoop maar voornamelijk in de handel in emissierechten) werden wel volledig nieuwe platformen ontworpen. Met nog steeds relatief lage productiecijfers.
Prijzen in technologie gaan meestal Top => down. Niet omgekeerd.
Op dure producten heeft een producent in verhouding hogere winstmarges. Dat kan een lager aanbod compenseren.
Op een basic aanbod wordt nauwelijks winst gemaakt. Al zeker niet om lage productieaantallen te rechtvaardigen.

Bij voldoende hoge productie (en afname) zouden de prijzen van EV goedkope rmoeten worden. Maar de fossiele constructeurs sleuren nog wel een erfenis uit het verleden mee. Zonder o.a. Tesla en emissieboetes op ICE waren ze nooit op deze termijnen overgestapt. Net zo min als Jan Modaal houdt Jan met de Hoed veel van veranderingen. De meeste veranderingen komen er onder externe druk.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ik heb de redenen van de hoge prijzen en waarom deze ook niet snel zullen dalen al eens opgesomd.

Ja, er zijn de lagere verkoopscijfers MAAR de hoge prijzen werken dat ook in de hand, velen willen gewoon zoveel niet uitgeven aan een wagen, een ander deel kan het zelfs niet.

Ontwikkelkosten spelen ook een rol maar deze kan je over een langere periode afschrijven. Steeds meer merken delen platformen van wagens en maken meer modellen op hetzelfde platform. Zo'n enorm verschil zal dit dus niet maken.

Dan de onderdelen. Je hebt enerzijds de batterij die een groot deel van de kosten op zich neemt. Die gaan niet snel dalen vermits het om zeldzame materialen gaat en de vraag enkel gaat stijgen. Hogere vraag is hogere prijzen. Hetzelfde voor de chips en de toenemende software.

Dan heb je de andere verdienmogelijkheden zoals onderdelen en onderhoud. Deze zijn minder nodig bij EV's waardoor die inkomsten ook wegvallen. iIk zou in ieder geval geen garage meer beginnen.

Maar voor mij is de hoofdreden waarom de prijzen hoog zijn en niet dalen, ook niet in de toekomst het feit dat men nu al incalculeert dat er inderdaad geen betaalbare wagen zal zijn voor iedereen die nu een wagen heeft. De markt krimpt dus en dat kan je opvangen door minder wagens te verkopen... aan veel hogere prijzen. Nu kan men zich verschuilen achter argumenten als ontwikkeling en lagere verkoop maar dat vervaagt ook. Waarom stoppen ze dan met de kleinere en goedkopere modellen?

Vandaag las ik ook een artikel over de markt in China. De klassieke constructeurs krijgen steeds meer tegenwind dus daar nog veel winnen zit er ook niet meer in, anderzijds kunnen Chinese merken hier ook hun producten gaan aanbieden, deze zullen eerder goedkoper zijn wat aan hun inkomsten zal knagen. Wat rest zijn de dure luxewagens waar men nog teert op de naam van het merk. Voor de rest steken ze hun geld in gelobby om protectionistische regelgeving om anderen buiten te houden.

De strijd zal losbarsten als men noodgedwongen naar een ander systeem moet gaan met mobiliteit als een service (Uberachtige toestanden). Dan krijg je weer zeer grote spelers die enorm veel modellen nodig hebben en allen zullen ze proberen die te mogen maken. Voor de merken die niet echt mikken op het topsegment ziet het er niet zo goed uit.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Kwestie van geduld hebben.
De eerste GSM's waren ook niet te betalen voor Jan Modaal en nu zijn het goedkope wegwerpproducten.
Dat is dan weer opgevolgd door een performante Smartphone en/of tablet. Eerst pokkeduur en allen beschikbaar voor zij er het geld voor over hebben. Nadien steeds meer beschikbaar voor een ruimer publiek en alomtegenwoordig.
Ondanks de hoge startprijzen.

Om bij mobiliteit te blijven, alle snufjes die je nu standaard in een middenklasser vindt waren enkele jaren ervoor nog dure opties in het topsegment.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

ivob schreef: Productieaantallen in combiantie met vraag en aanbod.
De onzichtbare hand van de markt laten bepalen dus in plaats van de behoefte (en wat uiteindelijk ook nog mogelijk gaat blijven zijn).
De vraag blijft of in dit geval onze mobiliteit die inherent is aan een economie die maar moet blijven groeien maar die niet in verhouding staat met de algemene welvaart van de bewoners van deze planeet wel nodig is. Dat systeem kan nooit blijven doorgaan en is gedoemd om zichzelf te vernietigen. Kan goed zijn dat prijzen op bepaalde consumptiegoederen sterk afnemen bij grotere productieaantallen, maar dan zullen we de vraag moeten durven stellen tegen welke andere kost dat zal zijn. Duurzame arbeid en productie? Die zijn op dat moment ver te zoeken.
Zolang we in kapitalen denken om iets al dan niet mogelijk te maken zie ik het vrij somber in. En of dat nu gaat over mobiliteit, energie of welvaart, het komt altijd op hetzelfde neer.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Ik denk dat deze vraag en het antwoord daarop het petje en de doelstelligen van HLN ver te boven gaat. :-D

Ik ben het in deze overigens met je uitganspunt eens. Nu de markt en de rest van de wereld nog overtuigen tot iedereen mee is. :-D
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

krisken schreef:

Een paar gesprekken met een psycholoog later bleek dat dit gewoon lag aan de omgeving : zonder dat ik er zelf ooit bij had stil gestaan bleek dat een stadse omgeving te druk is voor mij en ik me beter thuis voel in een landelijke, veel rustigere omgeving.

Achteraf gezien niet moeilijk : ik kwam van een straat waar je alleen ging in rijden als je er daadwerkelijk moest zijn. Ik zag daar hooguit 10 auto's per dag. En dan ging ik wonen aan een immens drukke steenweg, vlakbij een treinspoor met 4 treinen per uur in elke richting.
Om eerlijk te zijn ik heb net het omgekeerde gevoel gehad. Ik was in 2019 naar een andere plek gaan wonen waar je voor veel zaken echt dus een afstand moest doen om dingen te kopen, administratieve zaken te regelen enzovoort. Ik ben daar heel ongelukkig geweest en heb zelf beslist om terug te gaan wonen in hetzelfde dorp als voorheen puur uit miserie. Hier is alles dichtbij ook echt heel veel drukte maar daar maak ik niet zo van.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat zal ook afhangen op welke plaats je bent opgegroeid denk ik dan? Waar ik ben opgegroeid was 5km naar de winkel doodnormaal om te doen, net als 6km voor alles administratief (gemeentehuis, bibliotheek, ...). Ik wist van niet beter.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”