Edpnet down?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Gebruikersavatar
EotT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
Bedankt: 188 keer

Geen internet meer sinds 6:35u, regio Grimbergen (02). Nog anderen die hier last van hebben?
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

EotT schreef:Geen internet meer sinds 6:35u, regio Grimbergen (02). Nog anderen die hier last van hebben?
Regio Landen, 8:20 geen probleem
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Regio Kempen, geen last en geen issues in de logs.

Code: Selecteer alles

14.02.22 09:02:21 Login to the FRITZ!Box user interface from the IP address *
14.02.22 03:46:45 Internet connection established successfully. IP address: 213.*, DNS server: 213.* and 212.*, gateway: 213.*, broadband PoP: BR*
14.02.22 03:46:44 Internet connection cleared.
14.02.22 03:46:40 Clearing internet connection briefly to prevent the internet service provider from disconnecting you in the immediate future.
13.02.22 03:47:41 Internet connection established successfully. IP address: 213.*, DNS server: 213.* and 212.*, gateway: 213.*, broadband PoP: BR*
13.02.22 03:47:40 Internet connection cleared.
13.02.22 03:47:38 Clearing internet connection briefly to prevent the internet service provider from disconnecting you in the immediate future.
12.02.22 03:48:55 Internet connection established successfully. IP address: 213.*, DNS server: 213.* and 212.*, gateway: 213.*, broadband PoP: BR*
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

052, no problem.


@heist_175 Je kan de dagelijkse reconnect uitschakelen, dat dateert nog van de tijd dat BGC de 36-uur regel had.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Die dagelijkse reconnect lijkt wél nog te gebeuren op een Scarlet-lijn. Dus als heist op Scarlet zit, kan die reconnect best blijven.
Ik heb ze vorig jaar na de overstap naar een Fritz!Box nog moeten implementeren omdat 36u knap ambetant is.
Computer(k)nul
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Sinna schreef:Die dagelijkse reconnect lijkt wél nog te gebeuren op een Scarlet-lijn. Dus als heist op Scarlet zit, kan die reconnect best blijven.
Ik heb ze vorig jaar na de overstap naar een Fritz!Box nog moeten implementeren omdat 36u knap ambetant is.
Ik ga er van uit dat hij bij Edpnet zit. Anders heeft die log geen nut, hé.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

on4bam schreef:Ik ga er van uit dat hij bij Edpnet zit. Anders heeft die log geen nut, hé.
Just! my bad :oops:
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

on4bam schreef:@heist_175 Je kan de dagelijkse reconnect uitschakelen, dat dateert nog van de tijd dat BGC de 36-uur regel had.
Nooit Scarlet gehad hier.
Hoe schakel ik dat uit? Ik heb dat ook nooit ingeschakeld en heb nog niet zo gek lang geleden (2020/06) de FB7360 vervangen door een FB7530.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

on4bam schreef:@heist_175 Je kan de dagelijkse reconnect uitschakelen, dat dateert nog van de tijd dat BGC de 36-uur regel had.
Er zijn ook voordelen bij de dagelijkse reconnect: alle VoIP verbindingen worden gereset, en opnieuw bij de VoIP provider aangemeld.
Ik heb ondervonden dat dit bij sommigen zeer nuttig was voor WeePee.
Sommige Fritz!Box WeePee gebruikers (die niet uitbellen via WeePee), komen na een tijdje geen inkomende gesprekken meer aan bij gebrek aan een refresh.
Die dagelijkse korte onderbreking (30 seconden max) tussen 3-4 uur 's nachts zal in de meeste gevallen geen ongemakken veroorzaken (tenzij er op dat ogenblik back-ups lopen?).
Er is een kleine kans dat hierbij je extern IP verandert, maar meestal blijf je hetzelfde IP behouden (zowel bij PX als bij EDPNet)
heist_175 schreef:Hoe schakel ik dat uit
Internet > Toegangsgegevens > Internettoegang > Verbindingsinstellingen wijzigen
"Geforceerd verbreken door de aanbieder verschuiven naar een tijdstip tussen x-x uur" UIT/AAN vinken
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Internet -- account settings--- connection serrings ---- internet connection msintain permanenrly aanvinken. Dat is op een 7490 maar zal wel ongeveer hetzelfde zijn bij jou.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

philippe_d schreef:Er zijn ook voordelen bij de dagelijkse reconnect: alle VoIP verbindingen worden gereset, en opnieuw bij de VoIP provider aangemeld.
De VOIP wordt bij ons niet geregeld door de FB, maar door een Gigaset N300A.
Die dagelijkse korte onderbreking (30 seconden max) tussen 3-4 uur 's nachts zal in de meeste gevallen geen ongemakken veroorzaken (tenzij er op dat ogenblik back-ups lopen?).
Ik heb daar idd geen last van. De backups lopen een pak vroeger al.
Gebruikersavatar
EotT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
Bedankt: 188 keer

Ik had vanmorgen meteen een ticket bij edpnet aangemaakt, nog steeds geen reactie. (en nog steeds geen internet.)

Sync lijkt me wel in orde (DSL is available (DSL synchronized with 99999/29999 kbit/s)), maar geen internet (PPPoE error: Timeout.)

Wat kan ik het beste doen? Naar helpdesk bellen?
In tijden van verplicht telewerk komt dit zeer ongelegen!
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

Urgent problemen sowieso bellen, direct feedback van situatie.

1 kijken naar issues.edpnet.be
2 contact opnemen met helpdesk
2.1 ticket als het niet binnen 30min opgelost moet zijn
2.2 bellen als het echt super dringend is. Geen internet hebben voor iets te doen is dus dringend.
Je kan ook ticket maken en dan direct bellen. Zo hebben ze meteen ook overzicht op papier om aan te vullen in hun systeem

Ook bellen als je niet een antwoord hebt binnen de termijn naar smaak. Kan dan verwezen worden naar ticketnummer.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

on4bam schreef:Internet -- account settings--- connection serrings ---- internet connection msintain permanenrly aanvinken. Dat is op een 7490 maar zal wel ongeveer hetzelfde zijn bij jou.
- alleen "internet connection > maintain permanently" AANvinken zal niet verhinderen dat je een nachtelijke reconnect hebt!
- je moet ook de optie "delay disconnection by provider to the period between x-x" UITvinken!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
EotT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
Bedankt: 188 keer

Sinds woensdag voormiddag eindelijk weer internet :banana:
Wat me wel opviel, 15 minuten nadat de connectie verbroken was op maandag, kreeg ik (tijdelijk) een nieuwe synchronisatie (voor de connectie helemaal verbroken was), en zag ik volgende log verschijnen:

Afbeelding

Lijkt mij een vreemd profiel... (110614/37552 kbps) Iemand dit nog al tegengekomen?
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”