Samsung Galaxy S22

Plaats reactie
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Hey, morgen om 16u00 lanceert de S22 serie van Samsung.

Bijna alles is uitgelekt.
Ik ga mijn 2,5 jaar oude S10+ inruilen voor een S22 Ultra 256GB.
Ondanks dat ik het heel veel geld vind, ga ik toch een Ultra halen.
We kunnen op het werk toestellen goedkoper kopen.

Er is niet heel veel aan veranderd, maar ik zag nu dat Samsung voor de S22 en voor de S21 4 OS upgrades en 5 jaar security updates belooft.
Dit is nog een leak, maar als dat waar is een plus voor Samsung.
https://www.androidplanet.nl/nieuws/sam ... vijf-jaar/

Nog iemand die voor een S22 gaat ?
Laatst gewijzigd door Abusimbal op 08 feb 2022, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ik twijfel. Zal er vanaf hangen welke richting Oneplus uit gaat met hun Oneplus 10.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Hier al een jaar de S21 en toch wel tevreden over.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Ik hou het voorlopig bij de S21 ultra. De OS en security updates waren voor mij ook de doorslaggevende factor
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ik heb nu een Samsung Tab S7+, ik ben zeer te spreken over de One UI schil, en ook de lange updates maken veel goed. Dus .. ja ;) wie weet.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Hier de samsung S10e, die krijgt normaal gezien nog een jaar security updates.

Voor mij zal het waarschijnlijk de S23 worden....
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

devilkin schreef:Ik twijfel. Zal er vanaf hangen welke richting Oneplus uit gaat met hun Oneplus 10.
Van weg blijven beste.
In meeste reviews door de bekende reviewers word die afgekraakt.

Ik zit voor de moment met een oppo find x 3 pro. Love it.
Mss binnen jalf jaar hun nieuw model komen die denk ik binnen de 1-2 maanden beschikbaar zal zijn.
Of mss eens voor een iPhone mits de notch eindelijk weg is maar dan vrees ik weer dat ik bepaalde zaken mss wat zal missen, android is opener dan ios.
Zal mss toch de nieuwe find x 5 pro worden.

Software van samsung is top maar color os ook.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 op 12 feb 2022, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Unicorn1 schreef:
devilkin schreef:Ik twijfel. Zal er vanaf hangen welke richting Oneplus uit gaat met hun Oneplus 10.
Van weg blijven beste.
In meeste reviews door de bekende reviewers word die afgekraakt.
Ik zit te kijken vooral naar de 10 Pro. Hardwarewise ziet het er wel ok uit, maar belangrijker: welke software (OS) gaan ze in EU erop zetten? Welke update policy? Welke unlocking policy? Dat is allemaal heel onduidelijk.
Unicorn1 schreef:Software van samsung is top maar color os ook.
ColorOS is een van de zaken waar ik niet sta voor te springen - de barebones van OxygenOS is een van de zaken die me enorm aanspreekt. De reviews die ik ervan gelezen heb zijn (enkel op de OP10 wel, dus niet de effectieve Oppo versie - welke wss wel afgewerkt is) zijn ronduit slecht te noemen

Dus ja. Nog even de kat uit de boom kijken - is sowieso via werkgever, en pas voor juni ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ondertussen is de release geweest. Ben wel nieuwsgierig naar de performance van de nieuwe Exynos 2200 + Xclipse GPU.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Inderdaad daar wacht ik ook op.
Zit al te hoveren over de pre-order knop, maar wacht even op de review.
Waar ik vooral op te wachten zit t.o.v. mijn S10+ nu.

Langere updates 5 jaar
Beter zoom van 2x naar 3x en 10x

Voor de rest is er niet veel echt beter.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Vraagske:

Wie heeft hier de s21 ultra?
Heb vraagske: stel dat je op bv dikke meter een blik cola trekt, op een blik cola heb je suikers staan enz... Dat staat er wel klein op.

Als ik met mijn oppo foto trek dan is het altijd wazig.
Ik moet het blik al dicht bij mij houden.
Strek ik de arm volledig en trek ik dan foto is het ook onleesbaar.

Vraag me dus af hoe dit bij de ultra s21 is?
Stel je zit evenver van dat blik met de kleinte letters, zal de zoom vd s21 ultra (nu s22 ultra ook) dat wel zuiver en goed weergeven of niet? Mss een domme vraag maar toch, want dat is het enige wat ik wel wat mis bij mijne oppo, voor de rest is dat ding super.
Maar ik merk dat ik dat extraatje soms wel mis bij de oppo en merk de iPhone hetzelfde probleem zou hebben alst over zoom gaat.

Ik heb de s21 ook gehad, bij mij was de batterijduur een ramp, mss pech ofzo ik een slechte had?
Maar wie echt de beste fotos enzo wil moet sowieso voor de ultra gaan.
Als je s10+ hebt en naar de s22+ wil gaan, er zijn zltijd verschillen maar of die zeer groot zijn? Je merkt pas het verschil als je van een s10+ naar een s22 ultra zou gaan, just my opinion.
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Bedoel je ee kwaliteit van de foto met digitale zoom? Of met Optische zoom? Die had de S21 Ultra 10x (dacht ik) dus dat zou wel moeten lukken.
Hier is iets van de S22 Ultra:
Heb die telefoons zelf niet, maar heb wel een voorbeeld van m'n S20 5G waarvan ik een foto heb genomen van de mast (van Orange en mss nog andere providers) op een watertoren.
(Voorbeeld: https://linksharing.samsungcloud.com/c1xWmYxl3ZQB (link werkt 2dagen, kon niet als bijlage zetten) , dit is 1x en 30x zoom, de S22 Ultra gaat tot 100x S21 Ultra dacht ik ook)
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

datakiller schreef:Bedoel je ee kwaliteit van de foto met digitale zoom? Of met Optische zoom? Die had de S21 Ultra 10x (dacht ik) dus dat zou wel moeten lukken.
Hier is iets van de S22 Ultra:
Heb die telefoons zelf niet, maar heb wel een voorbeeld van m'n S20 5G waarvan ik een foto heb genomen van de mast (van Orange en mss nog andere providers) op een watertoren.
(Voorbeeld: https://linksharing.samsungcloud.com/c1xWmYxl3ZQB (link werkt 2dagen, kon niet als bijlage zetten) , dit is 1x en 30x zoom, de S22 Ultra gaat tot 100x S21 Ultra dacht ik ook)
Thx...

Ja, de 1ste link was hetgeen ik bedoelde.
Ik durf niet altijd op youtube filmpkes afgaan maar het klopt dus echt. Dat is wel super dat je van zover nog kan zien wat er op dat bord staat. Zo'n smartphone heb ik nog niet gehad.

Nu zal men zeggen voor wat is dat goed: een 4 tal redenen die me nu te binnen schieten:

- Soms kan je niet van dichtbij een foto trekken , denk maar op de voetbal ofzo. Dan is zo een smartphone wel handig. Met een andere smartphone is bij de minste zoom de kwaliteit al zo slecht.
- Ook beter toch wel nog dan de s22 en s22+.
- Ik vergeet soms ook mijnen bril en van ver zie ik soms geen steek of vaak geen steek. Is handig dan zo'n zoom functie.
- Of stel u voor der eens iets gebeurt en er schuurt 1 tegen uwe of een andere zijne wagen of weetk veel wat, als je wat geluk hebt gaade die kerel nog degelijk op camera hebben staan (afhankelijk vd situatie natuurlijk, donkerkeid en snelheid hangt veel van af).

Mja, mss toch eens de ultra een kans geven.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Heel veel twijfel over een aankoop.

Ga ik die nieuwe S22 nemen of kies ik voor een iPhone 13.
Iphone 3GS ooit gehad en was er tevreden van destijds, alleen kun je makkelijker Android tweaken.
Wat me deed overschakelen naar een Android toestel.

De keuze valt me moeilijk, het blijft tenslotte een dure koop.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Met de 4 OS upgrades en 5 jaar security updates scoort Samsung punten.
Ik ga de S22 Ultra waarschijnlijk bestellen 95% zeker.

Ik wacht nog op een echte review, vooral met de nieuwe Exynos chip.

Vergelijk camera S22 vs S21 vs S20
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

timmermc schreef:Heel veel twijfel over een aankoop.

Ga ik die nieuwe S22 nemen of kies ik voor een iPhone 13.
Iphone 3GS ooit gehad en was er tevreden van destijds, alleen kun je makkelijker Android tweaken.
Wat me deed overschakelen naar een Android toestel.

De keuze valt me moeilijk, het blijft tenslotte een dure koop.
Een zeer bekende reviewer heeft vandaag op twitter gepost dat hem zeer veel schrik heeft voor de batterijduur vd s22. Omdat die een nog mindere batterij heeft dan de s21 en bij samsung willen ze hem geene s22 geven en dat gebeurt normaal gezien nooit en er zijn er nog, daardoor vreest die dat het wel eens zeer slecht zou kunnen zijn maar ik heb voorlopig nog geen sluitend bewijs gezien, mss binnen de 3 tal dagen we meer gaan weten.

Ik weet dat de s21 bij mij geen goede batterijduur had.
5uur op wifi en dan niet met het zwaarste gebruik, op 4G zuipt dat nog meer, op zeker 3u30-4u plat bij mij, wel zeggen ik verslaafd ben en dus constant mee bezig ben op redelijk wat dagen.

Moest je de s22 willen dan zou ik nog effekes mee wachten hoor en vooral op youtube de komende weken wachten op correcte filmpkes waar ze de batterijduur testen enz... En ben je toch overtuigd: bestel wel op tijd, zou zonde zijn dat je dan de earbuds zou mislopen enz...

Ik moet nog eens de specs checken bij die s22.
Maar bv de iPhone 13 zal een betere batterijduur hebben daar ben ik zeker van maar veel geld betalen en dan geen 120hz refresh rate hebben? Kan toch niet ze.
Je moet minstens voor de iPhone 13 pro gaan als je een iPhone wil, just my opinion maar. ;).
Maar ik weet het wel: sommige mensen hebben weinig tot geen eisen zoals een maat van mij, die koopt dan bv een SE iPhone en die is content maar die gebruikt dat alleen voor telegram en whatsapp en te bellen en indien nodig iets op te zoeken maar thats it. Die gebruikt die phone niet veel op een dag. Dus thangt echt af wat je wil en ermee wil doen.

Ik heb dernet de s22 ultra groen 256GB besteld.
Na de s21 heb ik gezegd: vanaf nu alleen nog de beste modellen.
Bewuste keuze want deze keer zal ik er langer mee doen dan gewoonlijk.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Unicorn1 schreef: Moest je de s22 willen dan zou ik nog effekes mee wachten hoor en vooral op youtube de komende weken wachten op correcte filmpkes waar ze de batterijduur testen enz...
Was ik ook van plan om te doen eigenlijk. Een dringende aankoop is het niet en zoals ik reeds stelde, het gaat tenslotte over een niet kleine som. Daarnaast gebruik ik TomTom erg veel op Android auto en nog wat betaalde apps. Midden april moeten de duurste ervan hernieuwd worden, we hebben dus nog wat tijd om te beslissen.
En ben je toch overtuigd: bestel wel op tijd, zou zonde zijn dat je dan de earbuds zou mislopen enz...
Dat is natuurlijk mooi meegenomen, maar ik ben geen pendelaar dus ik weet van mezelf dat eens het nieuwtje ervan af is, deze na een paar weken een plaatsje zullen krijgen in de kastlade hier samen met wat laders en kabels waar ik ook geen afstand kan van nemen.
Maar bv de iPhone 13 zal een betere batterijduur hebben daar ben ik zeker van maar veel geld betalen en dan geen 120hz refresh rate hebben? Kan toch niet ze.
Apple gaat ook stukken beter om met het beschikbare RAM geheugen, kortom het werkt gewoon veel soepeler, in tegenstelling to Android.
Je moet minstens voor de iPhone 13 pro gaan als je een iPhone wil, just my opinion maar. ;).
Daar heb je gelijk in, ik zou zelfs kiezen voor de iPhone 13 Pro Max omdat schermgrootte wel belangrijk is voor mij. De Max zijn 6,7" schermgrootte sluit opnieuw aan bij mijn huidig toestel. Eens je dit gewoon bent...
Ik heb dernet de s22 ultra groen 256GB besteld.
Champagne voor jou! :thumbs:
Nog even nadenken voor mij.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer



Dit is toch echt top dit , kan zeer handy zijn.

Over dat ram gedoe; ondertussen al heel wat filmpkes gezien vd S22 ultra met de 12GB versie ram en no problems mee zeggen ze allemaal.

Kijk er al naar uit haha.

Boys en toys zeker, ik hou gewoon vd nieuwe of als er nieuwe stuff zijn, toen de chromecast er kwam en deftige mediaplayer en noem maar op , love it.
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 39 keer

Alvast mooie promo voor Telenet-klanten :
Tot €400 korting + buds pro bij aankoop van bvb. S22 Ultra

https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... alaxy-s22/
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

lukadad schreef:Alvast mooie promo voor Telenet-klanten :
Tot €400 korting + buds pro bij aankoop van bvb. S22 Ultra

https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... alaxy-s22/
Ben geen Telenet klant, maar welke voorwaarden zitten eraan vast.
Het valt me moeilijk om de kleine lettertjes in hun aanbod te vinden, voor die 400 euro korting zit je dan waarschijnlijk een hele tijd vast aan hun, inclus een abo.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

12 maanden klant blijven of restwaarde terug betalen :)

Code: Selecteer alles

+ toon meer
Voorwaarden
Bovenstaande prijzen zijn geldig onder voorbehoud van een eventuele prijswijziging en zolang de voorraad strekt.

Uitsluitend voor klanten die geen openstaande schulden bij Telenet hebben op voorwaarde dat ze één of meer volgende diensten hebben: internet, kabelabonnement, Telenet TV (uitgezonderd Play Sports GO klanten), vaste telefonie of mobiele telefonie uit het gamma van diensten bestemd voor particulieren, zelfstandigen en kleine bedrijven (hierna, de “Telenet-Diensten”). Een klant die enkel mobiele telefonie heeft, moet bovendien minstens 2 maanden klant zijn om van het aanbod te kunnen genieten.

Bij aankoop van een toestel, via de Telenet webshop (toestellen.telenet.be) of in een Telenet winkelpunt, krijgt de klant de vermelde korting.

De klant kan zijn Telenet-Diensten steeds kosteloos opzeggen. Indien de klant echter binnen een periode van 12 maanden na de aankoop van het toestel waarop hij korting heeft verkregen al zijn Telenet-Diensten opzegt of de specifieke Telenet-Dienst waaraan de korting gelinkt was, wordt een vergoeding aangerekend die overeenkomt met de restwaarde van de korting op het betrokken toestel, lineair afgeschreven over een periode van 12 maanden.

Elke klant kan jaarlijks maximum 5 toestellen kopen met een korting. Voor elk toestel dat 12 maand in het bezit is van de klant, kan na die periode een nieuw toestel aangekocht worden.

- toon minder
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 22 keer

Restwaarde van de korting, niet van het toestel.
Dus 400/12 per maand, pro rata
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Unicorn1 schreef:Ik weet dat de s21 bij mij geen goede batterijduur had.
5uur op wifi en dan niet met het zwaarste gebruik, op 4G zuipt dat nog meer, op zeker 3u30-4u plat bij mij, wel zeggen ik verslaafd ben en dus constant mee bezig ben op redelijk wat dagen.
Ik haal toch vrij makkelijk 40-44u met mijn S21 ultra (en ik laad maar tot 85%). Maar veel hangt natuurlijk af van je gebruikspatroon.
Unicorn1 schreef:En ben je toch overtuigd: bestel wel op tijd, zou zonde zijn dat je dan de earbuds zou mislopen enz
Dat zijn toch die buds met laadcontacten uit nikkel, niet? Mensen die er zelfs ooronsteking van krijgen. Voor die buds zou ik het zeker niet doen.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

devastator schreef:
Unicorn1 schreef:Ik weet dat de s21 bij mij geen goede batterijduur had.
5uur op wifi en dan niet met het zwaarste gebruik, op 4G zuipt dat nog meer, op zeker 3u30-4u plat bij mij, wel zeggen ik verslaafd ben en dus constant mee bezig ben op redelijk wat dagen.
Ik haal toch vrij makkelijk 40-44u met mijn S21 ultra (en ik laad maar tot 85%). Maar veel hangt natuurlijk af van je gebruikspatroon.
Unicorn1 schreef:En ben je toch overtuigd: bestel wel op tijd, zou zonde zijn dat je dan de earbuds zou mislopen enz
Dat zijn toch die buds met laadcontacten uit nikkel, niet? Mensen die er zelfs ooronsteking van krijgen. Voor die buds zou ik het zeker niet doen.
Ik ben een heavy user ;).
Ik kom met 1 lading vaak niet toe op een dag.

Over die earbuds; ik heb de vorige nog van een paar jaar geleden, bij mij zitten die perfect in de oren, geen pijn ofzo en ze vallen er ook niet snel uit enz... Geluidskwaliteit is degelijk. 1 minpuntje met die earbuds; als je buiten gaat wandelen dan ist niet aan te raden. Binnen geen probleem.
Maar boeien de earbuds u niet; wrm ik zeg van neem het dan toch maar mooi mee voor wie toch een s22 zal kopen is dat je die earbuds kan verkopen ;). Beetje extra geld in de pocket.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Samsung S22 Ultra vs S21 / iPhone 13 Pro Max / Pixel 6 Pro / Xiaomi 12 Pro Battery Life Drain Test
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Abusimbal schreef:Samsung S22 Ultra vs S21 / iPhone 13 Pro Max / Pixel 6 Pro / Xiaomi 12 Pro Battery Life Drain Test
Ik kijk al uit naar vrijdag.
Batterijduur: jaren geleden keek ik daar naar, nu niet meer, op een uur is zo ne phone opgeladen en ik heb in nood altijd een externe batterij die 33 watt kan laden.

De test met de batterij kan nog verbeteren; die moet eerst genoeg oplaad cyclussen hebben en ook mss nog een software update.

Vooral de camera is op de meeste vlakken heel goed merk ik, vooral de zoom ook enz...

Soms sta je op een plaats en wil je van dichterbij een foto maar lap, dat gaat niet, met de s22 ultra zal dit wel gaan en is ook nog een (klein) beetje beter dan de s21 ultra.
Ook video recording en zoom is stabieler enz...
clvictor
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 jan 2015, 15:53
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Er schijnen veel problemen te zijn met de s22 ultra, zie
https://www.computerbase.de/2022-02/sof ... puterbase/
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Ik heb mijn S22 Ultra in gebruik genomen.
Tot nu alles in orde.
Alleen met de book case errond een pak groter dan mijn S10+.
Wennen.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

clvictor schreef:Er schijnen veel problemen te zijn met de s22 ultra, zie
https://www.computerbase.de/2022-02/sof ... puterbase/
Klopt.

Maar dat is bijna altijd het geval zeker met de software.
Is bij Apple ook zo, ieder jaar opnieuw qls er een nieuwe phone is en nieuwe ios dan moede der opletten, altijd problemen die er optreden.
Na een aantal software updates is meestal volledig in orde.
Software fixen ze wel, maak me nog geen zorgen.


Toch bedankt voor de link, gelukkig bestaat google translate. ;)
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Er zit een screenprotector op de S22 Ultra, maar die valt meer op doordat er bovenaan een "trekstukje" zit.
Ik heb hem verwijderd.

Ik had eerst een Otterbox Strada Via case, maar net de Strada Folio ontvangen.
Die is beter, met de Strada was hij te breed.
Nu met de Folio is hij niet zo veel breder dan de S10+ ervoor.
https://www.otterbox.de/de/galaxy-s22-u ... 86605.html
https://www.otterbox.de/de/galaxy-s22-u ... 86493.html

Tot nu alles in orde.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

The Beast is coming maandag. :banana: :beerchug: :bdaysmile:

Wel vraagske; De mijne zal 12GB ram hebben, maar je kan bv ook nog eens 8GB virutele ram aanduiden.
Stel ik die 8GB virtuele ram instel, ben je dan ram kwijt van je 12GB?
Of neemt dat gewoon meer ruimte in? Van uw 256GB opslag?
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

https://www.sammyfans.com/2022/03/05/ex ... -ram-plus/

How does RAM Plus actually work? Well, just like Windows allocates a portion of disk storage to be used as virtual RAM, it also uses a portion of your internal storage to increase the amount of RAM.

Waarom zou je dit willen gebruiken? De voordelen zijn minimaal tot zelfs negatief. Welke apps gebruiken wel zoveel geheugen om 12 GB te vullen?
Gebruikersavatar
Data technicus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 394
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 43 keer

Ik heb nog een samsung s9+ met 6GB ram geheugen en kom nooit boven de 3,4GB ram gebruik. Merk wel met mijne vorige model toen de S6 dat met dezelfde Apps op de smartphone meer ram geheugen wordt gebruikt op de s9+ dan op de S6. Ik heb het gevoel dat Apps meer ram geheugen gaan gebruiken als smartphones ook een hoger ram geheugen hebben.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Geloof me, heb het al gecheckt.
8GB vs 12GB ram, de 12GB ram model houd meer apps open zonder te reloaden. Ik ben een multitasker en zet veel open in de achtergrond dusja...

Over de virtuele ram moetk nog eens nadenken.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Iemand al de Buds Pro al gekregen of een melding ?
Ik heb mij op 21/2 ingeschreven voor dat en bevestiging gekregen, maar verder niets meer.

Ik blijf toch vinden dat de accu sneller leeg is dan mijn S10+.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Abusimbal schreef:Iemand al de Buds Pro al gekregen of een melding ?
Ik heb mij op 21/2 ingeschreven voor dat en bevestiging gekregen, maar verder niets meer.

Ik blijf toch vinden dat de accu sneller leeg is dan mijn S10+.
9 weken he.
Ik me vorige week ingeschreven, nog geen bevestiging gehad.

Batterijduur hier zeker via wifi is goed bij mij.
Ik zet wel mijn helderheid op automatisch, ik ga bv nooit mijn helderheid de hele dag lang 70-100% gaan zetten.
4G/5G gebruikt zuipt ook meer dan via wifi.
Video recording en games spelen zuipt natuurlijk ook meer batterij.
Ook zet ik bepaalde apps in sluimerstand en ik blokkeer de meldingen ervan omdat het niet nodig is bij bepaalde apps.
Maar als ik mijn normaal gebruik doe op wifi voornamelijk dan haal ik tussen de 6 a 7u30min ongeveer. Meestal toch 6 a 7 uur effectieve screentime, dat is jaren geleden dat ik dat heb gehad. Ben happy. Al is dat voor mij niet het belangrijkste meer bij een phone.

Ik gebruik dan vooral email, eens foto trekken, browsen zoals nu op userbase ;), facebook/twitter/instagram, soms eens effe yelo tv opzetten voor het nieuws al zuipt dat niet veel ze.
Eens aantal apps die ik download als er downloads zijn. Eens bankapp bekijken en weather pro en sofa score soms voor de sport. En soms eens youtube. Dat is meestal mijn gebruik en tussendoor eens met de s pen maar wel niet voor urenlang ofzo ze, alst eens nodig of handig is voor iets.
Nmbs trein app ook soms effe en whatsapp/signal/telegram uiteraard ook nog en me soms eens bezig houden met de opties die er zijn als je foto hebt getrokken.

Ik amuseer me vooral met de s pen af en toe en met die zoom camera en het scherm is kwijl ook.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”