Proximus en Telenet ruziën over wie de snelste heeft

Nieuws omtrent telecom
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Marsmillo schreef:EDPnet Fiber XL geeft dacht ik tot 100 up.
Aan de andere kant, hun Fiber XS heeft maar een upstream van 10, dat is minder dan VDSL XL voor dezelfde prijs…
Klopt, maar dit las ik :
https://tweakers.net/nieuws/192334/prox ... r%20maand.

Ik veronderstel dat EDPNet het netwerk van Proximus gebruikt?
Die 110/10 lijkt mij dus een "oplossing" voor wie gedwongen naar fiber moet.
Maar je uploadsnelheid gedeeld door 4 zien is echt niet leuk, voor dat klein beetje extra dat je er aan download voor bijkrijgt.

Het direct afschakelen van het oude product ten opzichte van het nieuwe product lijkt mij ook weer de ideale truc om de prijzen te verhogen.
Als beide producten naast elkaar zouden bestaan, dan zou fiber minder duur kunnen zijn, want je kunt nog altijd terugvallen op VDSL.
Door VDSL ineens te schrappen zetten ze je voor het blok.
Door dan nog eens de upload vier keer trager te maken, duwen ze je richting een veel duurder fiberaanbod, dat hun in werkelijkheid veel minder kost.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

NuKeM schreef:Wel, ik heb NIKS gevonden. Wat een draak van een website, nergens informatie alleen maar lucht (nog erger dan Telenet lijkt het). Ik wil gewoon weten welke pakketten er zijn, wat de specs zijn met prijs en welke opties er zijn (met prijs). Nergens te vinden, of ik moet echt wel blind zijn. Triest triest triest, nu ja, blijkbaar beantwoord ik niet aan hun doelpubliek aangezien ik die basisinfo belangrijk vind... :bang:
Helemaal akkoord.
Op volgende onvindbare pagina vind je een overzicht. https://www.proximus.be/nl/id_cr_contra ... tting.html

Snelheidsprofielen Proximus Fiber:
Internet-only:
Internet Start Fiber: 120 Mbps down/ 20 Mbps up
Internet Maxi Fiber: 350 Mbps down/ 30 Mbps up

Internet in een pack met televisie:
Snelheidsupgrade mogelijk naar 1000 Mbps down/ 50 Mbps up
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

NuKeM schreef:
TiTanium schreef:Proximus is volop hier bezig om glasvezel te leggen. Vanaf ik het kan bestellen, ligt Telenet er uit.
Indertijd waren we terugvallen op een 70Mbps verbinding, met een groot huishouden geen leuke ervaring.
Proximus wordt hier nu 1000/50 (tenzij je €15 bij doet, dan is het 100Mbps)
Naar aanleiding van je post dacht ik, mmm interessant, ik ga eens kijken op de Proximus website wat ze eigenlijk te bieden hebben en wat het kost (nu Fiberklaar ook bij mij komt).
Wel, ik heb NIKS gevonden. Wat een draak van een website, nergens informatie alleen maar lucht (nog erger dan Telenet lijkt het). Ik wil gewoon weten welke pakketten er zijn, wat de specs zijn met prijs en welke opties er zijn (met prijs). Nergens te vinden, of ik moet echt wel blind zijn. Triest triest triest, nu ja, blijkbaar beantwoord ik niet aan hun doelpubliek aangezien ik die basisinfo belangrijk vind... :bang:
Ik heb een adres ingegeven waar ik zeker wist dat het kon, zo kon ik alles bekijken.
Zonder "goed" adres, krijg je niets te zien.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ja, stel je voor dat je interesse hebt in de prijzen voor dat Proximus dat toestaat :lol:

Geef gewoon de prijzen aan iedereen zonder gedoe met adressen. Dat adres is er enkel om te checken of het al dan niet kan maar de info over de prijzen hoeft toch niet zo weggestopt te worden.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Dizzy schreef:Ja, stel je voor dat je interesse hebt in de prijzen voor dat Proximus dat toestaat :lol:

Geef gewoon de prijzen aan iedereen zonder gedoe met adressen. Dat adres is er enkel om te checken of het al dan niet kan maar de info over de prijzen hoeft toch niet zo weggestopt te worden.
Maar heeft dit niet te maken met wat ik eerder schreef?
Dat eens ze het netwerk ergens upgraden je niet meer voor VDSL kunt kiezen?
En dat ze willen vermijden dat iedereen daar nu al van op de hoogte is?
Door het te koppelen aan het adres komen enkel diegene die in zo'n omgeschakeld gebied wonen te weten dat ze geen VDSL meer kunnen nemen, en dus 10€/maand extra mogen ophoesten.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Dagupan
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 apr 2021, 18:56
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

TiTanium schreef: Ik ga moeten inboeten in de mobiele data (200GB is echt veel), maar de kwaliteit van het proximus mobiel netwerk is gewoon beter.
Meer uitval van diensten gehad bij Telenet. Tv ervaring van Telenet is dan weer superieur. (Ben gestopt bij Px met een v6 decoder).

.
Waarom ga je dan niet voor je mobiel naar Hey? Het Orange netwerk is zo goed als van Proximus heb ik de indruk.

En tv en internet bij Prox via fiber.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”