Economisch om microgolf te laten herstellen ?

Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Onze microgolf (inbouw) heeft de geest gegeven. Op hoge vermogens (360W en hoger) lijkt hij na ongeveer 23 seconden te resetten, i.e. de display en aanduidingen staan ineens weer zoals wanneer je hem net aanzet. Op lage vermogens doet hij wel verder, maar het is duidelijk dat er niets opwarmt.
Die 23 seconden is best vreemd, want online vind ik nog meldingen van microgolfs die uitvallen na 23 seconden : https://www.circuitsonline.net/forum/view/118967 . Ik vermoed dat er in die Bosch en Siemens toestellen ergens een standaard veiligheid zit waardoor die allemaal na dezelfde tijd uitvallen.

Ik dacht eerst: goh, tijd voor een nieuwe microgolf-oven dan maar, want is al 15 jaar oud. Maar ik verschoot van de kostprijs. Een gelijkaardige van Siemens kost dik €800. Mijn vrouw dacht zelfs dat de onze destijds rond de €1000 was. Is nochtans geen combi of niets.

Ik lees vaak dat dit de inverter of magnetronbuis is die kapot is. Iemand enig idee van hoeveel zo'n herstelkost zou zijn ? Of misschien moet ik met een elektro-zaak checken of ze een bestek kunnen opmaken, met dan een deal dat je de kost daarvan kunt aftrekken van de aanschaf van een nieuwe aldaar.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Inbouwtoestellen kosten (vind ik) waanzinnig veel geld.

Ik heb bij onze keuken indertijd bewust de inbouwmagnetron weggelaten en een deurtje laten maken om de magnetron achter te zetten. Heeft altijd al een klassieke magnetron ingestaan van een fractie van de prijs. (is dus een nis met een magnetron in)

Het deurtje zelf vliegt er 1 van dees eens vanaf want het staat toch altijd open (gelukkig zo een deurtje dat je vertikaal omhoogbeweegt en dus weinig plaats inneemt)
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

De laatste post op uw aangehaald forum zegt het toch (smd): <€100 -> chinees vervangstuk, >€100 -> ok
Reken het dubbel en je zit aan uw prijs (€200).
Anders eens vragen aan die smd persoon?
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”