V7 decoder automatisch uitschakelen

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
drive_a_legend
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 feb 2014, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer

Kan er op de v7 geen app geïnstalleerd worden die dagelijks om bvb 0h30 dat ding uitschakelt?
Ik zou de CEC graag behouden, maar als ik niet handmatig v7 volledig uitschakel (lang power off duwen en bevestigen), word ik drie maal per week wakker van een spontaan aangeschoten TV.
K weet dat een slimme schakelaar op de TV dat ook zou oplossen, maar is toch een omweg IMHO.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 766
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

Bij mij zit decoder, tv enzo achter een verdeelbox met aan/uit knop.

Tv kijken? klik aan
Gedaan met kijken? klik uit
tizzen33
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 mar 2017, 10:14
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 15 keer

Hier ook een v7 Android decoder.

Ik heb de decoder, domme TV in WiFi-stopcontact en Onkyo versterker gekoppeld aan mijn Home Assistant. Als de decoder aangaat (door afstandsbediening of via Google Home), gaan ook TV en versterker aan. Hetzelfde bij uitzetten.

Paar maanden geleden sprong die ‘s nachts inderdaad ook aan, maar dat heb ik al een tijdje niet meer…
drive_a_legend
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 feb 2014, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer

Goed idee Tizzen33, maar : als de decoder ‘s nachts aanschiet wegens updateof zo: schiet de slimme stekker dan niet ook aan? Of is die tijdgebaseerd ook?
tizzen33
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 mar 2017, 10:14
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 15 keer

Wel, in het begin had ik zelfs een automatische herstart ingesteld ‘s nachts omdat die decoder wel eens zijn kuren kon krijgen maar dat heb ik uitgezet.

Ik keek net eens in de logs en afgelopen week is de decoder niet meer opgestart ‘s nachts…
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Bij mij gebeurt dit slechs 2x per jaar, als er een update is.
Misschien mislukt de update bij jou en probeert hij om de paar dagen opnieuw? Heb je al eens manueel geprobeerd?
drive_a_legend
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 feb 2014, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer

Als ik de decoder uitzet door kort op de uitknop te duwen is het vaak prijs idd.
Er zijn geen updates te downloaden als ik zoek in de instellingen.
Als ik lang op powerknop duw en dan de vraag ‘uitschakelen’ bevestig, is het idd zo dat er geen probleem is.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”