GPS met lifetime updates

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Hoi,

Iemand aanraders voor een stand alone gps toestel voor in de wagen, eenvoudig in gebruik en met lifetime updates?

Het is voor mijn ouders - een smartphone is no go. Ik had even snel gekeken maar er zijn 6494 modellen met elk een klein verschil, dus het bos door de bomen zien is toch niet vanzelfsprekend.

Thx!
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Garmin Drive?
Ik heb zelf een Nuvi (enkele jaren oud) en buiten Europa gebruik ik daar gratis OSM kaarten op.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Hou er rekening mee dat "lifetime" niet is wat het lijkt, dat is de lifetime die de fabrikant voor dat toestel ok acht, dus als ze beslissen om het niet meer te ondersteunen, ze vinden wel een andere reden dan geen goesting meer, dan is het gedaan.

Persoonlijk vind ik tomtom gebruiksvriendelijker dan garmin, maar dat is waarschijnlijk een persoonlijke keuze.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
StarWing
Premium Member
Premium Member
Berichten: 723
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

Ik heb zeker 7-8 jaar geleden een TomTom gekocht met lifetime updates. Tot op de dag van vandaag doet dat ding nog steeds zijn werk. Al gebruik ik die maar 1x per jaar als ik op verlof ga.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Ik heb een Garmin van 2010 en een TomTom van 2012, de laatste update voor de tomtom is van Nov/2021. Ik heb er wel een SD kaart voor moeten kopen omdat de kaarten steeds groter werden
De laatste mail die ik kan terugvinden voor de Garmin is van eind 2016 echter ik kan een wel eentje gewist hebben (daarom niet alle sinds 2016)
Ik heb dus een vermoeden dat TT langer updates heeft, echter dit is in het verleden kijken en geen garantie voor de toekomst.

Je zegt geen gsm, echter die toestellen zijn afgeslankte gsm dus waarom niet een eenvoudige gsm met simkaart en TT live (abonnement) er op plaatsen en dit met een automatisatie app automatisch opstarten.
Zonder of met een scherm code.
Ze moeten zich niet bezig houden met updates zoals met een stand alone toestel

Een gsm is veel makkelijker mee te nemen
Indien je gaat voor een gsm, neem er eentje met grote batterij, kunnen ze dan ook gebruiken om te wandelen of te fietsen
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

Ik heb me recent een Tom Tom Go Discover 7inch gekocht en ben daar super tevreden over.
Enige (miniscuul) nadeel is dat ik m'n bluetooth tethering moet aanzetten per keer keer dat m'n smartphone opstart (dat kan ik wel nog automatiseren, nog geen tijd gehad).

Als je geen stand-alone toestel wil, dan is Tom Tom Go Navigation app op GSM evengoed qua functionaliteiten. Voor 12,5 euro per jaar.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

oude telefoon met maps etc erop kan ook ( geen standalone .. )
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
Garpenlov
Premium Member
Premium Member
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 50 keer

Ik heb een Garmin zumo op mijn motorfiets staan, is ondertussen al twaalf jaar oud. Krijgt nog gewoon nieuwe kaarten.

Werkt zeker goed!
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”