Pagina 1 van 1

Telenet TV apps...

Geplaatst: 29 jan 2022, 18:20
door Sylvester
Het kan aan mij liggen maar ik ben even niet mee met alle apps voor Telenet TV.

De situatie is als volgt, ik had een tijdje Whoppa met digicorder en een 'kaartje', dus 2 TV's.
Ik gebruikte wel eens de gratis Yelo-TV app.

Een tijdje geleden ben ik overgeschakeld naar One Up, maar er waren geen TV-boxen, dus mocht ik voorlopig de digicorder blijven gebruiken.
Ik kan nu ook nog steeds het kaartje en de Yelo-TV app gebruiken.

Als ik nu overschakel naar de TV-box (die nu wel beschikbaar zou zijn), wat verandert er dan?
Moet ik dan de TV flow gebruiken in plaats van de Yelo-TV app, en kost mij dat dan 9 euro enkel, of 9 euro per toestel/app?
Kan ik dan nog steeds gratis Yelo-TV blijven gebruiken?
Werkt het kaartje nog steeds?

Re: Telenet TV apps...

Geplaatst: 29 jan 2022, 18:22
door Luboli
Dan moet je de Telenet TV app gebruiken.
Telenet TV Flow is nog een andere app voor een ander abonnement, en Telenet TV Yelo is voor de digicorders

Re: Telenet TV apps...

Geplaatst: 29 jan 2022, 19:30
door Sylvester
Is die gratis zoals Yelo? Ik dacht toch dat er bij One sowieso voor de apps 9 euro betaald moest worden.

En ik vermoed dat het CI kaartje niet meer werkt?

Re: Telenet TV apps...

Geplaatst: 30 jan 2022, 00:13
door Sylvester
Edit : antwoord op voorganger niet meer relevant.

Re: Telenet TV apps...

Geplaatst: 30 jan 2022, 01:44
door thomiwilli
Er zijn inderdaad 3 verschillende Telenet TV app:

- Yelo TV: gratis/inbegrepen bij Digicorder
- Telenet TV: gratis/inbegrepen bij TV Box
- TV Flow: aparte app voor mensen die geen Digicorder/TV box willen voor €9,5/maand

Re: Telenet TV apps...

Geplaatst: 30 jan 2022, 22:48
door philippe_d
Sylvester schreef:Is die gratis zoals Yelo? Ik dacht toch dat er bij One sowieso voor de apps 9 euro betaald moest worden.
En ik vermoed dat het CI kaartje niet meer werkt?
Om een en ander recht te zetten: Telenet heeft geen betalende Apps, alle Apps zijn gratis.
Je betaalt voor de abonnementen, niet voor Apps! :-)

In het geval van One of OneUp.
In de basisprijs van One (66€) of OneUp (86€) is er géén digitale TV inbegrepen. Tenzij je bijbetaalt voor digitale TV kan je geen TV kijken (ook geen Compact Signaal, niet via CI+) ...

Voor TV, als betalende optie bij One of One Up heb je 2 mogelijkheden:
  1. Iconic TV (20€). In de prijs is één Digicorder of TV-Box inbegrepen, alsook het kabelabonnement.
    Dit geeft je het recht om TV te kijken via de coax (dus met een Digicorder, TV-Box, CI+, of de onversleutelde zenders via DVB-C (Compact Signaal).
    Alsook het gratis gebruik van de resp. App (Yelo TV of Telenet TV App)
  2. Flow TV (9.50€):
    Dit geeft je het recht om TV te kijken via de Flow TV App en niet meer via de coax.
Sylvester schreef:Als ik nu overschakel naar de TV-box (die nu wel beschikbaar zou zijn), wat verandert er dan?
Moet ik dan de TV flow gebruiken in plaats van de Yelo-TV app, en kost mij dat dan 9 euro enkel, of 9 euro per toestel/app?
Kan ik dan nog steeds gratis Yelo-TV blijven gebruiken?
Werkt het kaartje nog steeds?
Gezien je nu al een digicorder hebt (en een CI+ kaartje) betaal je 20€ voor Iconic TV
Voor jou verandert er dus niet veel:
  • je kijkt nu via de TV-Box in plaats van de digicorder
  • Yelo TV zal niet meer werken, in plaats hiervan gebruik je voortaan de (gratis) Telenet TV App
  • CI+ kaartje zal blijven werken (want je hebt een kabelabonnement)
Flow TV staat hier volledig los van.

Re: Telenet TV apps...

Geplaatst: 31 jan 2022, 08:00
door Sylvester
Kijk, zo kan het ook ... :-D Dat is een helder antwoord!
Het was in eerste instantie niet zo duidelijk op hun site ivm die apps, en ik geef toe dat het misschien aan mij ligt. De eerste die zegt dat hij alles weet en perfect is, is allesbehalve 'perfect'.
Ik dacht even dat je voor het gebruik van de FlowTV én de Telenet TV app 9.5 euro moest betalen. Ik weet niet meer hoe ik eraan kom, ik dacht dat ik het ooit ergens had gelezen.
FlowTV staat er dus los van.

Dank.

Re: Telenet TV apps...

Geplaatst: 31 jan 2022, 08:41
door koenraaddeconinck
Detail maar misschien niet onbelangrijk: het activeren van een TV- box durft wel nog al eens een tijdje in beslag nemen. Bij mij moest daar meer dan 20 u. ovrgaan. Zondagmorgen TV-box aangesloten ipv. digicorder en ... tot 's anderendaags zonder TV.

De achterliggende dienst - TBO - kon dit verhelpen maar die werken 's zondags niet en tijdens de activatie bleek één van de boxen ook niet correct geprovisioneerd.

Dus ... misschien best niet in het weeken de TV-box gaan halen en de digicorder afgeven.

Verder werkt de gratis TV app van Telenet inderdaad perfect in combinatie met de TV- box. Laat dat uw minste zorg zijn. Ik dacht dat je wel maar max. 5 toestellen gebruik kunt maken van de TV app maar in 'Mijn Telenet' kun je dit uiteraard ook beheren.