tv-box: nu wel of niet mogelijk via CV7160E?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
nickdd
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mei 2009, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Hallo allemaal,

Omdat een telefoontje naar de telenet helpdesk me niet veel wijzer heeft gemaakt win ik graag even jullie advies in.

Ik ben telenet "business" klant met een KLIK abonnement met een EMTA/CV7160E (24*8 DOC 3 EMTA(DOCSIS)) modem en een digicorder (want de tv-box konden ze niet installeren destijds met de EMTA modem).

Ik wil nu:
- omschakelen van de digicorder naar de tv-box zodat ik hem verborgen in de kast kan zetten.
- een extra televisie ook van een tv-box voorzien
dus 2 tv-boxen nodig.

Omdat ik mijn eigen netwerk beheer wil ik dus mijn "modem only" behouden.

Vragen:
- werkt de tv box nu wel of niet achter de CV7160E? (https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=61324 => daar lijkt het wel)
- indien niet: de E-router (CV8560E) voor mij de beste keuze is omdat ik die dan gewoon in bridge mode gebruik? Ik doe nog niets met ipv6 hier.
- kan ik dit snel en vlot regelen in een telenet winkel of is dat vragen om miserie? (telefonische suggereerden ze het daar te regelen).

Ik voel hier al miserie aankomen maar wil toch eens de switch maken ;-)

gr,
Nick
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Werkt perfect .. ze mogen/kunnen het enkel niet configureren dacht ik. Bij mij heeft de technieker ook gewoon alles achtergelaten zonder de installatie af te werken, het werkte terwijl hij zei dat het niet kon/mocht.

Om te activeren moet je gewoon ff niks anders aansluiten dan de tvbox op de modem, werkte direct.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

nickdd schreef:- werkt de tv box nu wel of niet achter de CV7160E? (https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=61324 => daar lijkt het wel)
- indien niet: de E-router (CV8560E) voor mij de beste keuze is omdat ik die dan gewoon in bridge mode gebruik? Ik doe nog niets met ipv6 hier.
- kan ik dit snel en vlot regelen in een telenet winkel of is dat vragen om miserie? (telefonische suggereerden ze het daar te regelen).
Dat Sasuke het werkende gekregen heeft is geen garantie dat het jou zal lukken :-D .
De Klantendienst of Telenet shop kan (adminstratief) de TV-Box niet (meer) activeren bij een modem-only klant. Je zal dan ook geen TV-Box meekrijgen.

Ik zou gaan voor de E-router, dat is voor jou de beste oplossing:
  • a) je kan, net zoals bij de modem-only, je eigen netwerk beheren (IPv4 via de Mac bridge, IPv6 via Prefix delegation).
    b) de CV8560E is een Docsis 3.1 modem, die gigabit ondersteunt (OneUp klanten met de CV7160E worden op 400 mbit gecapt).
Je kan dat regelen in de Telenet shop:
  • - de modem zal je waarschijnlijk vlot meekrijgen (omruilen).
    - de TV-boxen zullen opgestuurd worden (je kan de digicorder nog 1 maand behouden om je oude opnames te bekijken).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
nickdd
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mei 2009, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Ok top, bedankt beiden.
Morgenochtend dus even naar de telenet winkel.
Qua snelheid zit ik nu op 300/30 en ondervind ik momenteel dus geen snelheidsbeperkingen. Ik heb echter ook niets tegen de E-router zolang ik maar mijn eigen router kan gebruiken. Ik vermoed niet dat de issues waar ik her en der snel iets over las van toepassing zullen in mijn geval.

Klantendienst gaf aan dat ze in de winkel de tv boxen wel zouden hebben, maar opsturen is ook prima. 't is niet echt dringend. Tegenwoordig is er toch amper iets op tv :-)
Gebruikersavatar
Garpenlov
Premium Member
Premium Member
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 50 keer

ach in principe is het echt niet meer de moeite om nog steen-vast die CV7160E bij te houden.

De CV8560E kan je in bridge modus zetten. (aan de hand van je eigen router's mac adres)
Ipv6 werkt ondertussen ook gewoon in bridge modus. :).

Je tweede tv kan je eventueel via android tv of apple tv de "telenet tv app" laten draaien.
Dit werkt best geweldig, IPTV.

De TV box kan je perfect achter je eigen router zetten, voor eerste setup zou ik em wel eventjes aan de telenet router hangen.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ter info ... ik heb een MOTOROLA / CV6181E (DOCSIS) modem ... en haal de 1Gbit wel.
Allez ... dat is toch wat mijn telenet zegt, nog nooit naar gekeken, ik dacht dus dat ik een CV7160E had.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
nickdd
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mei 2009, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Nog even wat feedback:
Deze ochtend naar de telenet winkel geweest en die hebben me een E-router (CV8560E) en 2 tv-boxen meegegeven.
Ik moest 20 minuutjes daar wachten omdat ze iets gingen provisioneren.

Toen ik thuis kwam meldde de zoon "er is geen internet" en zag ik dat mijn EMTA CV7160E blauwe ledjes aan had staan en niet meer werkte.
De nieuwe E-router ingeplugd en na 2 automatische herstarts direct in orde.
Via mijn telenet heb ik dan het mac adres van mijn eigen router ingesteld en alles werkte zoals voorheen.

De 2 tv boxen waren ook direct mee en hangen nu dus in mijn eigen netwerk (achter mijn eigen firewall/router).

Dit ging dus heel vlot en was echt eens plug&play (had ik niet verwacht). De tv-box werkt ook vlot en de afstandsbediening is automatisch gekoppeld met de tv. Ook op de oude tv (pioneer kuro van 2009) ging dit probleemloos.

Snelheid is hetzelfde. Effectief 270 / 30 mbit via de speedtest.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

nickdd schreef:Nog even wat feedback:
...
De nieuwe E-router ingeplugd en na 2 automatische herstarts direct in orde.
Via mijn telenet heb ik dan het mac adres van mijn eigen router ingesteld en alles werkte zoals voorheen.
...
De 2 tv boxen waren ook direct mee en hangen nu dus in mijn eigen netwerk (achter mijn eigen firewall/router).
Bedankt voor de feedback.
Het is altijd goed om te weten dat een aangedragen oplossing ook werkt :)
Sasuke schreef:Ter info ... ik heb een MOTOROLA / CV6181E (DOCSIS) modem ... en haal de 1Gbit wel.
Allez ... dat is toch wat mijn telenet zegt, nog nooit naar gekeken, ik dacht dus dat ik een CV7160E had.
Als je een ouder abonnement hebt met de gigaspeedboost optie, dan kan je (voorlopig?) nog altijd een oudere Docsis 3.0 modem gebruiken: je krijgt de volle snelheid (in de praktijk is dat meestal rond de 860 Mbps max).
Maar als je een UneUp abonnement (gigabit) hebt, zal de snelheid op de oude modem gecapt worden tot 400 Mbps. Alléén met de nieuwe Docsis 3.1 modems krijgen OneUp klanten de volle snelheid (in de praktijk zal dat rond de 940 Mbps max liggen).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ik heb een business Klik met speedboost. Ik haal inderdaad een goeie 860 stabiel, soms iets meer/minder. ( zie onderschrift ;-) )
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Garpenlov schreef:De CV8560E kan je in bridge modus zetten. (aan de hand van je eigen router's mac adres)
Ipv6 werkt ondertussen ook gewoon in bridge modus. :).
Maar je krijgt nog maar één public IP adres meer dacht ik (bij de modem only is dit 16 volgens mij).
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Bij CV8560E twee: één voor de modem zelf, één voor het toestel in bridge.
#dynamische IP's op de CV1760E is dacht ik al een tijdje geen 16 meer maar 8.
Computer(k)nul
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”