budget voor smartphone en televisie

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Goedemiddag

Even een verduidelijking dat dit meer een vraag is dan een discussie.
Ikzelf twijfel laatste tijd nogal hard enerzijds hoe lang ik een apparaat hou maar anderzijds welk budget ik neem hiervoor als ik het zou moeten vervangen.

Ik heb nu een oneplus nord en een oled tv uit de B serie van lg uit 2018 en beide zijn qua beeldkwaliteit en qua performance goed genoeg.
Ikzelf had 900 euro in gedachten voor een nieuwe oled TV en ikzelf had gedacht van 500 euro voor een smartphone.

Over de tv ben ik best tevreden van prijs aangezien ikzelf in 2018 nog 1500 euro had betaald voor de tv dus 900 euro zou een heel fijne correctie zijn hierop.
Voor een smartphone weet ik sowieso dat na een anderhalf jaar/2 jaar mijn ogen terug op een nieuw toestel zijn gericht. Ikzelf heb geen hoge eisen de camera moet gewoon foto's kunnen nemen op een degelijke kwaliteit maar hoeft geen cleane plaatjes te nemen. Prestaties van de nord zijn voor mij voldoende. Snelladen en eventueel lange accuduur zijn dan wel weer belangrijk.
Kan ik eigenlijk zeggen met mijn eisen dat een 400-500 euro eigenlijk een goed doel is?
Ik overweeg misschien om de A53 van samsung of de variant vna xiaomi te nemen maar het is nog niet voor nu.

Wat denken jullie is 500 euro een goede sweet spot of is dat wat aan de hoge kant? Ikzelf vind het heel moeilijk tussen al de modellen om eigenlijk daar nog wijs uit te geraken :lol:

Reden dat ik beide vraag is om een spaarbudget te hebben voor beide.
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Voor de telefoon, als 2dehands prima is voor je kan je rond die prijs een iets oudere samsung flagship halen als je even zoekt.
Natuurlijk hangen er risico's aan en daarom willen sommige mensen niets 2dehands kopen.
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Zelf vind ik €500 toch ook wel een maximum voor een smartphone. Ik had tot enkele maanden terug zelfs nog een OnePlus 3, en eigenlijk voldeed die nog ruimschoots. Ik heb ook eerder de indruk dat het niet zozeer de hardware specs, dan wel de software-ondersteuning is die zorgt voor een beperkte levensduur. Die OnePlus 3 kreeg al een hele tijd geen software updates meer. En ware het niet van een goede Black Friday deal (dank aan wie hem hier op Userbase postte!) op een Samsung Galaxy S21, dan had ik nu wellicht nog altijd mijn OnePlus 3. Maar voor €500 heb je normaal toch wel al een heel deftig toestel, en zoals met alles zit je gewoon met diminishing returns naarmate je naar het hoger segment gaat.

Qua TV een beetje een gelijkaardig verhaal, al zeg je er hier niet bij hoe groot het formaat is. Maar tegenwoordig kan je al onder de 1000 euro een degelijke 55" vinden. Heb zelf ook weer met Black Friday een 55C1 gescoord voor ongeveer €900, al ga je voor een C1 meestal wel boven de 1000 euro uitkomen.

Enige wat ik me afvraag is van waar de behoefte komt om zo snel te upgraden. Je TV is ook nog geen 4 jaar oud, en ga je er zoveel op vooruit gaan dan om nu al een nieuwe te kopen ? Want die B8 is ook al 4K en HDR, en OLED is sowieso fantastisch van beeld. Zelf ben ik wel een beetje het ander extreem en zou blijven voortdoen met apparaten totdat ze uiteenvallen. Mijne C1 verving bvb een Plasma uit 2007 :beerchug: , en die OnePlus 3 was toch ook al meer dan 5 jaar oud wat in smartphone land een eeuwigheid is.
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 39 keer

Ik heb mijn Pixel 4a voor €250 gekocht in november 2020 als tweedekans (2nde vie) bij Fnac.be. Het toestel was nog nagelnieuw, verpakking was zelfs nog verzegeld, en nieuwprijs toen was, dacht ik, 349€.
Mijn volgende smartphone koop ik terug als tweedekans, bij bol, amazon of Fnac (als het weer een Pixel wordt).
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Spaar voor een topmodel 2000 voor een tv en 1000 voor een smartphone.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Denk zelf inderdaad dat ik niet zo snel moet vervangen. De TV zal ik alleszinds niet zo snel vervangen ik heb het begin 2018 gekocht en was toen nog een B7 model maar het is nog steeds goed daar niet van. Het is meer dat ik een spaardoel wil hebben waar ik max dat aan uitgeef. Dus ik denk dat een 900 euro hoe dan ook geen slecht doel is.

Daarnaast voor de smartphone ja de mijne is nu een anderhalf jaar oud, ik wil er zeker 2 jaar van maken maar eigenlijk zou ik ook direct voor de 3 jaar willen gaan en daar twijfel ik veel aan. Maar ik wil ook niet boven de 500 eerlijk gezegd het is wel een apparaat die ik dagdagelijks gebruik maar het is niet dat ik alles nodig heb wat een toptoestel heeft.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Gebruikt je TV min. 10 jaar en je telefoon min. 4 jaar en bouw een deftig spaarpotje op voor een huis, leven, auto, onverwachte kosten en
geef max. 5% van je beschikbaar spaargeld uit aan nieuw speelgoed. :-D
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 766
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

Ik mag mezelf niet projecteren op jou, maar is 4/2 jaar niet heel kort?
Mijn iphone 11 uit 2019 gaat nog prima mee, draait alles wat ik wil en krijgt nog steeds updates.
Mijn oude Philips TV uit 2011 heeft wel stilaan zijn beste tijd gehad, maar ik vermoed dat hij nog gerust een aantal jaren mee zou kunnen :)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik vervang een GSM als ie kapot is, of onwerkbaar. Dat is al heel lang meer dan 2 jaar.
En onze TV: dat is nog een model van 10 jaar geleden ofzo. Beeld is prima, geluid is ok. Waarom zou ik mijn geld verkwisten aan iets vervangen dat niet kapot of versleten is?

Mijn (schoon)ouders zijn nog niet zo lang op pensioen en geen ambtenaar geweest.
Dan moet je zien te overleven met een habbekrats. Hopelijk heb je dan tijdens uw "werkleven" wat opzij kunnen zetten.

@2dekans/2dehands
Daar zit soms leuk spul bij.
Al zijn er ook (heel soms op UB ook) die meer dan de nieuwprijs vragen :).
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

heist_175 schreef:Waarom zou ik mijn geld verkwisten aan iets vervangen dat niet kapot of versleten is?
Het woord 'verkwisten' is direct nogal een neerkijken op anderen die wel meer geld uitgeven, vind ik. Maar soit. Als je enkel geld uitgeeft aan dingen wanneer ze kapot zijn of versleten zijn, dan loop je waarschijnlijk nog rond met een Nokia 5110, een Apple iPod, of luister je muziek op cassettebandjes...?
TVs van meer dan 10 jaar oud zijn vaak niet eens FullHD, en dat is dan wel prima voor TV te kijken, maar om bvb op te gamen zijn die eigenlijk compleet achterhaald. Dat was bij mij de voornaamste reden om onze HDReady Plasma te vervangen vorig jaar. Bij sommige games kon ik zelfs sommige tekst niet eens deftig lezen door de downscaling naar HDReady (wat bij mijn TV de bizarre 768x1024 resolutie was). De TV werkte nochtans nog altijd perfect en had best nog zeer mooi, maar welliswaar niet bepaald scherp, beeld.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

FullHD bestaat al 20 jaar ofzo, dus geen zorgen: wij kijken ook al altijd full-HD.
En ik gebruik mijn GSM behoorlijk intensief (GPS, krant lezen, muziek & podcasts, bankieren, foto's, ...), dus ja, soms sneuvelt er al eens eentje.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Simpel: als alles wat je wil nog steeds werkt zoals het moet en snel genoeg enz...
Dan hoef je nog niet te veranderen.

Maar als je toch de boel wil vervangen dan mits het budget het toe laat ga ik bv toch voor het betere werk.
Hangt van persoon af hoe veeleisend je bent en wat je wil bij dit en dat.

Bv bij een smartphone wil ik geen al te zwaar toestel, groot scherm, mooi scherm, degelijke camera en vooral ook snelheid en genoeg ram geheugen en refres rate hoger dan 60hz en snelladen.
Mijne laad op 40min tijd volledig op met originele lader.
Dat is echt zalig. De Batterijduur ergerde ik me vroeger aan maar nu niet meer. Dankzij dat snelladen en ik ben altijd voorzien van een externe batterij.
Mijn smartphones zijn altijd de top, omdat ik dit als een gek gebruik dagelijks, denk dat ik wel een beetje verslaafd ben. Al game ik tussendoor ook wel ze maar kzit er veel mee bezig. Daarmee dat snelheid en genoeg ram belangrijk is, tmoet vooruit gaan.

Bij een tv: aangezien ik naar het budget moest kijke ben ik voor een lg oled van 1150€ gegaan.
In feite is dat meer als voldoende maar als ik bij mijne maat ga die het meende ik de 65 inch cx model heeft en ik de 55inch b model uhm, dan heb ik zoiets van f***, wat een verschil zeg haha. Maarja, logisch he, er zit 850€ verschil in.
Dus mijne oled is goed genoeg ze maar heb 1 foutje gemaakt en dat is dat het de a7 processor is en die is niet zo goed als de a9. En dat merk je, meerdere instellingen werken niet omdat de processor het niet aan kan. Niettemin een andere goede opstelling gevonden en ben best tevreden vd tv voor niet veel geld voor een oled tv.

Wil je nieuwe oled kopen: kijk dus ook naar wat processor er insteekt, koopt niet 1 met een a7 maar een hogere processor, gewoon een tip.

En steek je zeker niet in de miserie zoals ik heb gedaan.
Heb mijn lesje geleerd.

Johan post hier hou uw tv 10jaar maar u vergeet wel iets: de dag van vandaag moede al geluk hebben bv een oled zolang zal meegaan + alles veranderd zo snel zeg.
Denk maar aan appes en een store en internet en dat alles zwaarder wordt en dan komen er leuke nieuwigheden maar daar kan je dan niet van genieten en als je dan zo snufkes man bent zoals mij dan zou het hartzeer doen ;).
Mijn ouders zijn in niks geïnteresseerd dus voor hun ist puur en alleen decoder aanzetten en kijken, thats it.
Ja, dan kunde 10j mee doen. Anders niet hoor.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Ik zelf heb 2 redenen om mijn smartphone te vervangen.
1 security patches die stoppen
2 accu is versleten is

Mijn S10+ is bijna 3 jaar, einde van de patches komt in zicht en de accu heeft zijn beste tijd gehad.

Gelukkig geeft Samsung vanaf eind 2019 4 jaar patches
https://www.samsung.com/nl/support/mobi ... g-samsung/
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Abusimbal schreef:Ik zelf heb 2 redenen om mijn smartphone te vervangen.
security patches die stoppen
Dat is waar, die gebruik ik ook.
Maar LineageOS biedt dan een uitweg, niet?
Ik heb nog nooit een telefoon gehad die, nadat de officiële updates niet meer kwamen, vervangen moets worden omdat er geen LOS-versie was.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Dat geeft geen issues met de bank en ITSME ?
Moet geroot zijn toch ?
Beste is update van fabrikant, maar als het via een betroubare partij is als LineageOS is het ook een optie.

Dacht ook doordat in de EU er de Samsung Exynos SOC inzit dat het ook moeilijker is voor andere partijen omdat ze geen toegang hebben tot drivers.
In de US met Qualcomm SOC's erin is dat makkelijker.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Nee, dat leverde me nog geen issues op.
Ik heb ook nooit moeten rooten, om LOS te kunnen gebruiken.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Dus op een oneplus zou je dus ook makkelijk 4 jaar mee kunnen doen inclusief los?

Bedoel meeste dat ik met een smartphone doe qua termijn is deze haast. Ik wisselde zo snel dat het eigenlijk nooit kans had om te verouderen.
Maar denk mocht ik deze kunnen zo lang mogelijk houden dat het op termijn mij wel wat oplevert.

Daaraast over de tv die voldoet nu nog en denk eenmaal de software wat te traag loopt ik een chromecast zal kopen maar voorlopig is dat nog niet het geval.

Maar uit de draad zie ik dat er mensen zijn die echt duur gaan en anderen die max prijs hebben.

Ikzelf denk dat ik voor een smartphone van 400 ga en max 500 en dit om de 3 jaar wijzig of liefst 4 jaar maar dat is weinig realistisch denk ik. Dat zou voor mijn oneplus nord betekenen dat ik tot september 2023 dit nog hou. Dat is eigenlijk ook wel besparing op zich.

Van mijn tv die is nu 4 jaar oud jullie zeggen dus dat dit makkelijk nog het dubbele mee kan?
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Mijn 55" FullHD Plasma TV van 10 jaar oud gebruik ik a jaren als monitor voor mijn receiver. De apps van die TV heb ik zelden gebruikt en werken al jaren niet meer maar dat is niet erg want ik gebruik mijn nVidia Shield hiervoor die aan de receiver verbonden is.

Ik heb jaren een DVB-C / Blu-ray recorder gebruikt die ook aan mijn receiver verbonden was, maar ik ben nu al een jaar cable cutter en heb dit nog geen seconde betreurd.

Wij kijken trouwens weinig naar die TV want wij kijken al jaren naar een projector die aan dezelfde receiver aangesloten is. Die projectoren gaan trouwens gemiddeld zo'n 9 jaar mee. Onze eerste was een HD-ready in 2003, de vorige een FullHD in 2012 en ik heb nu sinds een jaar een "pseudo 4K" hangen aan het plafond.

Onze telefoons vervangen we meestal na zo'n 5 jaar. Mijn S9+ en mijn vrouw haar S9 zijn nu al bijna 4 jaar en nog in perfecte conditie.

Onze iPads leven meestal zo'n 6-7 jaar tot bepaalde apps niet meer werken en daarna krijgen die nog een 2de leven in de familie. Zo moet ik helaas binnenkort de iPad mini van mijn vrouw vervangen omdat de nieuwe KBC app niet meer zal werken op iOS 11.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Hmm ja ik wil niet de randjes gaan opzoeken van hoe lang een toestel doet. Ik weet dat de nord 3 jaar security updats krijgt. Dat wil zeggen dat ik zeker tot juni 2023 eigenlijk niet hoef te veranderen.

Eigenlijk kan ik dan pas zeggen van ik koop iets met minstens 4 jaar updates. Dat is denk ik een goede termijn. Ik wil liever niet met Lineage os werken. Ik wil eigenlijk het product uit gebruiken en daar mijn keuze op baseren.

Maar ik merk dat hier dus verschillende meningen zijn. Denk sowieso dat de boodschap is dat ik best niet te snel vervang als het nog voldoet aan de eisen.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

boonpwnz schreef:Dus op een oneplus zou je dus ook makkelijk 4 jaar mee kunnen doen inclusief los?
Mijn OP1 heeft pas vorig jaar kuren gekregen met de selfiecamera.
De OP3 van de kinderen werkt nog prima.
Allen met de laatste versie van Android/LOS erop.

Voor mijn F1 de geest gaf, had ik er ook LOS opstaan en ik deed er alles mee: bankapp, Payconiq, GPS, ...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Zelf ben ik van opvatting dat als ik iets uitgeef ik het liever doe aan kwaliteit. Dat betaalt zich op termijn ook vaak terug. Ik koop dus ofwel het beste product ofwel het beste voor het budget dat ik eraan wil spenderen. Dit maakt dat ik mijn toestellen zeer lang gebruik. Eigenlijk tot ze niet meer werken of niet meer werkbaar zijn. GSM gebruik ik niet zo veel dus daar heb ik een SE (eerste model). Mijn TV is een Philips van 2009. Die werkt nog altijd full HD en ambilight.

Door die toestellen op te gebruiken, zoals ik ook doe met mijn wagen, bespaar ik veel geld en dat geld kan ik deels gebruiken bij de vervanging EN om betere kwaliteit te kopen. Bovendien heb ik dan ook iets aan de kant voor onverwachte uitgaven.

Persoonlijk hecht ik minder belang aan het bezit van dingen maar meer aan gemoedsrust dat je bijvoorbeeld geen financiële zorgen hebt. Daardoor akn ik doen wat ik wil zonder zorgen te maken. Mijn laatste aankoop was een iwatch (eigenlijk een cadeau maar ik heb er ook eentje voor de madam gekocht). Dit is niet om mee te showen maar wel om mijn motivatie om te lopen te behouden. De gezondheidswinst zal de kostprijs makkelijk overtreffen.

Wie geld met hopen heeft hoeft uiteraard daar allemaal niet op te letten en kan kopen wat hij wil maar ik weet niet of dit geld voor TS.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik zit ruim maar inderdaad niet moet niet al te gek doen maar het is niet dat ik op elke euro moet kijken.

Ik ga denk ik voor kwaliteit maar wil ook geen topkwaliteit betalen als het niet nodig is.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Een goedkope smartphone kan voor mij vlotjes doen wat ik anders met een telefoon van 1200€ zou doen (mijn werkgevers hebben altijd topmodellen voorzien maar sinds dit jaar heb ik dit geweigerd). Nu een Poco F3 van 299€ en die doet even goed wat een 'topmodel' voor mij zou doen.

TV... tja, of je nu die onzin in Full HD, 4K of SD ziet... het maakt geen bal verschil. Al 10 jaar geen TV abonnement meer en nog geen seconde gemist :angel:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

VOiD schreef:4K of SD ziet... het maakt geen bal verschil.
Misschien het vrijgemaakte budget gebruiken voor oogarts en opticien :angel: .
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Het verschil tussen beeldkwaliteit is naast resolutie ook wel belangrijk.
Trouwens over resolutie mijn laptop heeft een hogere ppi en dat zie je weldegelijk.

Ik denk dat de boodschap hier algemeen voor mij is van niet zo snel willen vervangen en dat ook niet doen. Ben wel niet zo van het principe als het kapot is van het dan pas te vervangen zeker in het geval van mijn gsm. Bedoel als mijn tv kapot gaat dan is dat even korte pijn maar bij een gsm heb je toch persoonsgegevens dat je wilt overzetten etc. Dat is heel anders met een tv.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Dat los je op met een backup.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

VOiD schreef:TV... tja, of je nu die onzin in Full HD, 4K of SD ziet... het maakt geen bal verschil. Al 10 jaar geen TV abonnement meer en nog geen seconde gemist :angel:
Onzin blijft onzin, daar heb je zeker gelijk in.

Maar 't is niet omdat je geen TV abonnement hebt dat je geen TV hebt. Ik heb ook geen abonnement, maar kan perfect naar alles kijken en meer.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

VOiD schreef:Een goedkope smartphone kan voor mij vlotjes doen wat ik anders met een telefoon van 1200€ zou doen (mijn werkgevers hebben altijd topmodellen voorzien maar sinds dit jaar heb ik dit geweigerd). Nu een Poco F3 van 299€ en die doet even goed wat een 'topmodel' voor mij zou doen.

TV... tja, of je nu die onzin in Full HD, 4K of SD ziet... het maakt geen bal verschil. Al 10 jaar geen TV abonnement meer en nog geen seconde gemist :angel:
Een topmodel is sowieso beter dan een goedkoop model niettemin kan je idd praktisch alles doen dan op een toptoestel.
De verschillen zitten in het scherm, de snelheid, betere camera en video recording en meer ram enz...

Maar van tv's/kwaliteit , daar heb je duidelijke geene kaas van gegeten.
De verschillen zijn heel heel duidelijk in kwaliteit.
Je kan natuurlijk terug gaan naar 30j geleden ofzo en naar zwart wit tv kijken.

Er zit groot verschil in tussen sd, full hd en 4K en zelfs een 4K oled tv.
Zelfs tussen mijn 4k sony vs oled 4k tv zie ik duidelijk het verschil.

Enige jammer is is dat tv zenders weinig tot niks in 4K uitzenden niettemin zie je toch het verschil in kwaliteit.
En het is zalig om naar pracht kwaliteit te kunnen kijken.

Ik heb geene oled tv gekocht om dan maar op sd kwaliteit te zitten kijken.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Dizzy schreef:Dat los je op met een backup.
Daar heb je zeker een punt dat kan ik zeker eens doen. Maar bv het overzetten van 2FA en dergelijke is makkelijker als het toestel nog werkt.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”