gratis G Suite stopt ermee

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Wij gebruiken in ons gezin een G Suite die we al pakweg 10 jaar hebben, van toen het nog gratis was. Dus dat is in feite een aantal gmail accounts maar dan met een eigen domeinnaam eraan gekoppeld. Nu verkondigt Google dat ze gaan stoppen met het gratis ondersteunen hiervan (was te verwachten dat het ooit zou komen natuurlijk). Ze hebben natuurlijk liefst dat we overstappen op een betalende Google Workspace, maar aan 6 dollar per gebruiker per maand ga ik dat niet doen. Het is wel redelijk rot, want die email adressen zitten echt overal (lees: onze smartphones, google tv, ...). Ook Google Photos wordt veel gebruikt natuurlijk.
Zijn hier nog mensen in deze situatie? Ik ben heel benieuwd naar hoe jullie dit gaan oplossen?

PS: https://9to5google.com/2022/01/19/g-sui ... e-edition/
DenDries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mei 2006, 00:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Ik zit in dezelfde situatie, ook enkele e-mailadressen voor familieleden waar ik een oplossing voor moet verzinnen.

Het grootste probleem is dat deze adressen ook als Google account gebruikt worden op de smartphone van mijn ouders. Zie het ook niet meteen zitten om een nieuwe Gmailaccount aan te maken en vraag mij af of het wel lukt gezien de apps gekoppeld zijn aan de Google account. Factory reset nodig?

Qua alternatieve providers denk ik dat webhosters goedkoper zijn dan O365/Protonmail maar dan hang je weer vast aan POP/IMAP. Ook qua agendamogelijkheden zal het veel lastiger zijn om deze te delen met andere gebruikers.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Als ik me niet vergis kan je ook een Google account maken met je eigen mailadres, dus ik vermoed dat als je je G Suite stop zet dat je nog steeds gewoon kan inloggen in de Play Store, Android toestellen etc..
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

DenDries schreef:Ik zit in dezelfde situatie, ook enkele e-mailadressen voor familieleden waar ik een oplossing voor moet verzinnen.

Het grootste probleem is dat deze adressen ook als Google account gebruikt worden op de smartphone van mijn ouders. Zie het ook niet meteen zitten om een nieuwe Gmailaccount aan te maken en vraag mij af of het wel lukt gezien de apps gekoppeld zijn aan de Google account. Factory reset nodig?

Qua alternatieve providers denk ik dat webhosters goedkoper zijn dan O365/Protonmail maar dan hang je weer vast aan POP/IMAP. Ook qua agendamogelijkheden zal het veel lastiger zijn om deze te delen met andere gebruikers.
Een nieuwe Gmail account geeft wel dezelfde mogelijkheden als vroeger, dus daar gaat mijn voorkeur wel naar uit. Het zal een groot werkje zijn om alle mails, contacten, agenda, foto's, ... over te zetten, en inderdaad, hoe een smartphone daarop reageert weet ik ook niet..
butskristof schreef:Als ik me niet vergis kan je ook een Google account maken met je eigen mailadres, dus ik vermoed dat als je je G Suite stop zet dat je nog steeds gewoon kan inloggen in de Play Store, Android toestellen etc..
Ik wist niet dat dat ging! :oops: Maar als je eerst die G Suite stop zet, ben je wel al die data kwijt natuurlijk... of je moet die downloaden, en op één of andere manier terug in die nieuwe account zien te krijgen.

Bijkomende vraag/probleem: wij hebben allebei een Pixel telefoon, dus onbeperkte opslag voor foto's (in de lagere kwaliteit). Als we alle foto's downloaden van de g suite account, en weer uploaden naar een nieuwe gmail account, dan gaat hij dat waarschijnlijk niet bezien als gratis-want-van-een-pixel telefoon?
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Zelfde probleem hier. Google suites kreeg al langer geen support meer en toevallig gisteren ook gezien dat ze je verplichten op een maand abo over te stappen.

Ook wel een kans om aan het alomtegenwoordige Google oog te ontsnappen met een eigen emailhosting ofzo. Maar hoe. Nog geen idee.

Ik gebruik verschillende domeinen onder 1 Google suite en merk nu bij overstap naar vimexx voor de domeinnamen dat ik niet meer kan mailen met iets als '[email protected]' als alias terwijl dat dus bij mijn vorige provider ovh wel lukte. Ik wou support inschakelen maar dat kon dus totaal niet vanwege 'legacy Google suite'. Jammer.
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Via https://takeout.google.com/?pli=1 kan je al uw Google data exporteren.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

vverbeke schreef:Via https://takeout.google.com/?pli=1 kan je al uw Google data exporteren.
Dat ga ik eens uitproberen. Ben wel benieuwd hoe dat er allemaal uit gaat zien!
liegebeestig schreef:Ook wel een kans om aan het alomtegenwoordige Google oog te ontsnappen met een eigen emailhosting ofzo. Maar hoe. Nog geen idee.
Als het enkel email was, dan was er nog niet zo'n groot probleem vind ik...
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

En kun je dat dan allemaal importeren in een nieuwe Google account? Dat zou wel interessant zijn, maar ook veel werk lijkt me.

Dus eerst nieuwe mailhost vinden voor je domein. Dan met je domein emailadres in Google suite een gewone Google account maken. En daar alles in importeren.

Heb onlangs wel met [email protected] een aparte Google account gemaakt. De email daarvan komt dan in de mailhost provider. Maar kan dat ook met een bestaand emailadres dat al in suites gebruikt werd?

En hoe kan ik nieuwe aliassen maken bv [email protected] enz. Normaal gebruik ik voor elke registratie ergens online een aparte alias met eigen domein.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

Als ik het goed begrijp zullen G Suite accounts gedecoupled worden van Workplace apps (gmail, drive, docs, sheets,...) , maar foto's, play, Youtube, contacten, dat zou blijven.

Dus uwen drive en gmail moeten gemigreerd worden naar een regulier Gmail account. Als het nuttig kan zijn: EMclient heeft me al héél dikwijls op een betrouwbare manier geholpen mailaccounts over te zetten. In elk geval veel robuuster dan pakweg een MS365 Outlook, dat laatste draait altijd ergens in de soep.

Als je blijft volharden in Google (het is klote wat Google doet, maar zelf hosten is ook een ding om te organiseren als er familieleden bij betrokken zijn, en Microsoft is nu ook niet de meeste betrouwbare partij gebleken op vlak van cloudservice B2C (remember het onbeperkte Onedrive abo?)), dan is Google One met 100 euro/ jaar (2Tb, 6 gezinsleden) een eventuele optie.
Laatst gewijzigd door jutuiz op 20 jan 2022, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
DenDries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mei 2006, 00:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

liegebeestig schreef:En kun je dat dan allemaal importeren in een nieuwe Google account? Dat zou wel interessant zijn, maar ook veel werk lijkt me.

Dus eerst nieuwe mailhost vinden voor je domein. Dan met je domein emailadres in Google suite een gewone Google account maken. En daar alles in importeren.

Heb onlangs wel met [email protected] een aparte Google account gemaakt. De email daarvan komt dan in de mailhost provider. Maar kan dat ook met een bestaand emailadres dat al in suites gebruikt werd?

En hoe kan ik nieuwe aliassen maken bv [email protected] enz. Normaal gebruik ik voor elke registratie ergens online een aparte alias met eigen domein.
Ik heb het net eens geprobeerd met een dummy account en je zou blijkbaar eerst de Gsuite mailbox moeten verwijderen. Google geeft anders een melding tijdens het aanmaken van de nieuwe account dat het e-mailadres reeds in gebruik is.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Ik heb ook de oude Gsuite Legacy, maar heb geen bericht gekregen ivm verplichte upgrade. Heeft iedereen deze mail al gehad, of baseren jullie zich op de aankondigingen op andere sites?
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

pfuhu schreef:Ik heb ook de oude Gsuite Legacy, maar heb geen bericht gekregen ivm verplichte upgrade. Heeft iedereen deze mail al gehad, of baseren jullie zich op de aankondigingen op andere sites?
Ik heb nog geen mail gehad, maar vroeg of laat zal die wel komen vrees ik.

In deze richting ben ik nu aan het denken:
- een andere emailprovider/webhosting nemen, bvb bij Vimexx, voor onze domein, en daar de mail op organiseren
- de gsuite stoppen (nadat alle data gedownload is natuurlijk)
- een nieuwe google account maken met het bestaande email adres
Als ik het goed begrijp kan je dan op bvb de smartphone dat bestaande email adres gebruiken, en zullen foto's ook naar die google account gaan. Dan moet er enkel in de gmail-app (of whatever mail app) de vimexx-mailserver ingesteld worden. De gmail-beleving zal dan wel anders zijn (imap met folders ipv gmail met labels, google die geen vliegtuigtickets meer herkent, maar dat is mss eerder een voordeel :wink: )
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Je kan trouwens google accounts hebben met eigen mailadres, zonder hosting bij Google.
Ik heb er zo 2, alhoewel 1 van de account eigenlijk ook gmail heeft gehad. Nu heeft die account geen gmail meer, maar Google doet natuurlijk bedenkelijk zaken en verwijdert die gmail niet echt maar heeft die in slaap modus gezet. Dus als ik die terug activeer zie ik 7 jaar oude mails. :nono:
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Een optie is om je domein aan een o365 family te koppelen, en dna kan je per gebruiker een mailbox aanmaken die gekoppeld is aan je eigen domein.

Nadeel: geen catch all.
(in de documentatie staat dat dit enkel kan met godaddy maar er zijn workarounds)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

ik gebruik forwardemail.net om [email protected] door te sturen naar [email protected]
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Workspace (betalend) is voor mij geen optie. Veel teveel accounts voor de (groot-)familie (die er niet voor gaan willen betalen) en voor mezelf (5 gezinsleden met eigen mailaccount) ook al veel te duur.

Ik zat te denken aan eventueel ergens een hostingpakket waar je zelf mailboxen mee kan aanmaken (zit mee in de hoeveelheid gehoste data) als goedkoopste oplossing. Zal dan nog wel wat centen kosten, maar je betaalt niet per user maar voor de gebruikte datahoeveelheid/storage.

Of wat zou volgens jullie een betaalbare optie kunnen zijn?

Edit: Bij Hetzner bvb zou ik voor 60€/jaar 50gbyte beschikbaar hebben om te verdelen tot over 200 mailboxen.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

pfuhu schreef:Ik zat te denken aan eventueel ergens een hostingpakket waar je zelf mailboxen mee kan aanmaken (zit mee in de hoeveelheid gehoste data) als goedkoopste oplossing. Zal dan nog wel wat centen kosten, maar je betaalt niet per user maar voor de gebruikte datahoeveelheid/storage.
Dat was ik ook aan het denken. Zie één van mijn berichten hierboven :-)
devilkin schreef:Een optie is om je domein aan een o365 family te koppelen
Brr, nee, ik blijf liever weg van het o365 verhaal. Daar heb ik al veel te veel op gevloekt op 't werk :?
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

johcla schreef:ik gebruik forwardemail.net om [email protected] door te sturen naar [email protected]
Dit zit er perfect uit voor mij. Ik heb enkel een catch all nodig om te forwarden, en eventueel te antwoorden.
$3/maand heb ik er gerust voor over, maar zelfs de gratis versie zou voldoen aan mijn noden als ik het zo zie!
Bedankt voor de tip!
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Wij gebruiken forwardemail.net op heel wat domeinen met de versie van 3 dollar per maand, en dat werkt heel goed! Zowel catch-all als specifieke adressen, nooit problemen mee gehad.
Wel opletten: met de gratis versie staat je target adres open en bloot in de DNS records dus dat opent de deur wel voor o.a. spam.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Maar kan je dan (met forwardemail.net) vanuit je gmailaccount ook mails versturen/replyen met als verzendadres [email protected]?
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

verzenden als [email protected] vanuit gmail lukt perfect. Je kan het zelfs als standaard-adres instellen.

Via forwardemail stuur ik mijn domein dus door naar gmail, maar tegelijkertijd ook naar een gratis outlook-adres.
Op die manier heb ik meteen een back-up, mocht gmail eens offline zijn.
Zowel gmail als outlook laten toe om POP3 en IMAP te blokkeren, zodat toegang tot mails enkel via 2FA kan.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Oef dat is slecht nieuws. Voor mensen met een iCloud abonnement. Daar kan je tegenwoordig ook je eigen domein aan koppelen. Maar er is, dacht ik, een maximum van 3 e-mail adressen per domein.
En, dat is nog het grootste probleem vind ik, geen aparte mailboxen per domain.
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

Ik ga (nog meer) aandelen kopen van Alphabet, ze zien overal geld :roll:
Of anders bekeken: zeer blij dat ik al die jaren van deze dienst heb gebruik kunnen maken.

Tip: het eerste jaar biedt Google hun Workspace aan voor de helft van de prijs.
In ons geval gaan we dus eerst nog een jaartje betalen; dat geeft tijd om uit ervaringen van anderen te leren en dan later over te schakelen.

Dit nieuws moet vervelend zijn voor die ene IT’er in de familie die goedbedoeld e-mail adressen heeft aangemaakt voor vele familieleden en nu minstens de e-mail accounts moet opnieuw configureren op tablet, smartphone, computer,.. + migreren van de data etc :cry:
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ah? Heb je daar ergens een linkje van? Of gewoon in het dashboard
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

Ik gebruik ImprovMX ipv forwardemail. Dat had net iets meer opties (API - meer recipients per alias) en de interface is cleaner. Is 100% gratis.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Die ImprovMX lijkt me een nog betere oplossing. Dank je.

Dan is er nog Google Maps My Places die blijkbaar ook moeilijk gemigreerd kunnen worden naar een nieuwe Google account. Dat zijn de spelden die je op de map aanbrengt.
tommie_c
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 dec 2014, 15:44
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

Wij zijn overgestapt naar iCloud van Apple (familie abonnement) sinds Apple custom domains voor e-mail ondersteunen.
Echter, ook betalend en de migratie van alle data heeft behoorlijk wat werk gekost.

Van alle iCloud diensten ervaar ik de gebrekkige ondersteuning voor een familie in de Photos bibliotheek (meer info op https://9to5mac.com/2021/08/31/icloud-p ... y-sharing/). We gaan dat oplossen door Photos te gebruiken voor het individueel maken en beheren van albums en een NAS (of iets dergelijk) om alle foto's te verzamelen.

Maar daarnaast voldoet iCloud prima.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ja ik vind dat al lang 1 van de grootste nadelen van Apple Foto's dat je bv met je partner geen gezamenlijke foto bibliotheek kunt hebben. Enkel gedeelde albums. Ik hoop dat ze dit ooit nog veranderen dat je een keuze daarin hebt. Ze houden heel erg vast aan de aparte Apple ID's. Je zou kunnen zeggen: neem dan dezelfde Apple ID, maar dat heeft dan weer veel meer andere praktische moeilijkheden.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

rtl schreef:Ik gebruik ImprovMX ipv forwardemail. Dat had net iets meer opties (API - meer recipients per alias) en de interface is cleaner. Is 100% gratis.
Ligt er niemand wakker van dat je al je mail dan even aan een 3e partij geeft zonder boe of ba?
Tenzij je elke mail via gpg gaat encrypteren kunnen die wel een heel mooie profiel van je bouwen.

Het is nu niet omdat mail een text-medium is (weliswaar vaak encrypted in transit) dat je nu alles even gewoon weg moet geven.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
tommie_c
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 dec 2014, 15:44
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

Vaganzza schreef:Ja ik vind dat al lang 1 van de grootste nadelen van Apple Foto's dat je bv met je partner geen gezamenlijke foto bibliotheek kunt hebben. Enkel gedeelde albums. Ik hoop dat ze dit ooit nog veranderen dat je een keuze daarin hebt. Ze houden heel erg vast aan de aparte Apple ID's. Je zou kunnen zeggen: neem dan dezelfde Apple ID, maar dat heeft dan weer veel meer andere praktische moeilijkheden.
Inderdaad, klopt en sluit ik me helemaal bij aan. We hadden initieel een gedeelde Apple ID, maar dat werkt niet goed bij andere zaken (bvb. oproepenlijst kwamen op alle iPhone's). Uiteindelijk overgeschakeld naar aparte Apple ID's in een gedeelde familie abonnement. Werkt prettig, behalve dan voor Photos. Laat ons hopen dat Apple beslist om daar op een mooie dag wat aan te doen. :worship:

Maar terug on-topic :-D : iCloud mail met custom domeins werkt super!
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Voor mijn email op eigen domein ben ik recent overgestapt op https://www.zoho.eu Ben daar wel tevreden over. Is volledig gratis zonder pop3/IMAP

Focus ligt op gebruik voor bedrijven maar als particulier kan dat ook. Vanaf 90cent per maand kun je meer krijgen, zoals pop3/IMAP
https://www.zoho.com/mail/zohomail-pricing.html?src=hd
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

powaq schreef:Oef dat is slecht nieuws. Voor mensen met een iCloud abonnement. Daar kan je tegenwoordig ook je eigen domein aan koppelen. Maar er is, dacht ik, een maximum van 3 e-mail adressen per domein.
En, dat is nog het grootste probleem vind ik, geen aparte mailboxen per domain.
Daarnaast ook het aantal aliassen per mailadres. Dat vind ik een van de grootste nadelen. Anders was ik al gemigreerd naar iCloud+
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Wat zien jullie als betrouwbaarder (lees: minder kans op storingen of partijen die beslissen voorwaarden te wijzigen of er zelfs mee te stoppen. )? Kwestie van jullie ideeën ook eens te horen.

- Gmail via forwardemail
- een mailprovider zoals Zohoo (waar mail de core-business is)
- een hoster zoals Hetzner of Vimexx
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

devilkin schreef:
rtl schreef:Ik gebruik ImprovMX ipv forwardemail. Dat had net iets meer opties (API - meer recipients per alias) en de interface is cleaner. Is 100% gratis.
Ligt er niemand wakker van dat je al je mail dan even aan een 3e partij geeft zonder boe of ba?
Tenzij je elke mail via gpg gaat encrypteren kunnen die wel een heel mooie profiel van je bouwen.

Het is nu niet omdat mail een text-medium is (weliswaar vaak encrypted in transit) dat je nu alles even gewoon weg moet geven.
Het is expliciet vermeld dat ze dit niet doen:
https://improvmx.com/our-pledge-to-you/
Our pledge to you
We don't read your emails.
We don't sell personal data.
We are not reading your emails, and never will. You can also choose your level of privacy as a setting from our interface and control exactly what we log on your account.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ah crap, ik hang hier mijn wagonnetje aan, want gebruikte dit ook intensief, vooral de catch-all feature. Gelukkig enkel voor mezelf, dus zou er met 6$ per maand vanaf komen?

Al gebruik ik enkel de e-mail functionaliteit (voor alle andere zaken heb ik een "gewone" Google account), dus misschien beter naar een alternatief?
ooh. shiny.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Voor mensen met een domeinnaam die dit enkel en alleen voor mail gebruiken : ik heb nog tonnen plek over op mn server. Je moet maar iets laten weten :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

rtl schreef:
Our pledge to you
We don't read your emails.
We don't sell personal data.
We are not reading your emails, and never will. You can also choose your level of privacy as a setting from our interface and control exactly what we log on your account.
Leuke belofte, en voor een betalende klant wil ik dit nog ergens geloven. Voor een gratis klant zou dat vroeg of laat wel eens kunnen veranderen. Er zijn legio voorbeelden op het net.

Toch blijft mijn vraag: wil je echt dat iets wat mogelijks heel gevoelig is zomaar bij een derde partij laten passeren?
Nu, ieder moet dat voor zich uitmaken maar zelf zou ik me daar absoluut niet goed bij voelen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”