BIPT Raadpleging betreffende de aan te leveren gegevens voor het geografische onderzoek van breedbanddiensten

Nieuws omtrent telecom
Plaats reactie
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

Ter info
https://www.bipt.be/operatoren/publicat ... nddiensten

Reageren op publieke consultatie tot 4/2/22
De data met betrekking tot de prognose van de netwerkdekking zal in 2022 op niveau van
de statistische sector opgevraagd worden.

De data met betrekking tot de prognose van de netwerkdekking zal vanaf 2023 niet meer
op niveau van statistische sector opgevraagd worden aan operatoren, maar op adresbasis.
Hiervoor zal de BeST-adresdatabase worden gebruikt

->
misschien best "massaal reageren" en vragen de info reeds vanaf 2022 op adresbasis ter beschikking te stellen op het BIPT dataportaal
https://www.bipt-data.be/nl
de huidige en voor 2022 blijkbaar nog geplande op statistische sector gebaseerde info is voor de "gewone gebruiker" mijns inziens waardeloos
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

Ik ben hier niet volleerd in, dus corrigeer mij als ik foute interpretaties maak.

Voor draadloze netwerken is er toch al een 'uitvoerige' weergave. Kijken volgens zone geeft idd veel te oppervlakkig zones.
Hiervoor is het met de huidige situatie eigenlijk best een mooie kaart.

Heb ik het juist voor dat je de statistische sector weergave vooral hinderlijk vindt bij het vaste netwerk?
Want daar is het idd in zone's die niet zo veel zeggen. Buiten hoeveel percent meer dan X bandbreedte heeft. Voor een koper kan het dus serieus tegenvallen als jij juist niet onder dat percentage valt.

2e vraag: Hoe stel jij voor dat er contact opgenomen wordt?
Volgens de instructies bij je eerste link?

MVG
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

@ Belgissschenaap
Heb ik het juist voor dat je de statistische sector weergave vooral hinderlijk vindt bij het vaste netwerk?
Inderdaad betrokken raadpleging betreft enkel de vaste breedbandaansluitingen
Volgens de instructies bij je eerste link?
Inderdaad anders zal er met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid "wegens niet conform" zeker geen rekening mee gehouden worden

Het voordeel van dit voorliggend BIPT ontwerp houdt wel in dat de operatoren ook info over de gebruikte technologie en de vooruitzichten voor aanpassingen/investeringen voor de betrokken statistische zone/het betrokken adres binnen de eerstvolgende 3 jaar aan het BIPT zullen dienen te verstrekken (en komt deze info best dan ook publiekelijk zichtbaar op het BIPT dataportaal)
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”