Remote Helium mining setup - mobiel internet

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Uit interesse opgestart met enkele Helium mining toestellen. Voor diegene die dit nog niet kennen kan je even bijlezen via: https://www.helium.com/mine kortom komt het erop neer dat je via een internetconnectie het "Helium" netwerk verder uitbouwt voor LoRa toepassingen.

Op dit moment al enkele locaties opgezet met toegang tot een vaste internetverbinding en stroomvoorziening.
Voor volgende locaties bekijk ik graag de mogelijkheid om gebruik te maken van mobiel internet en in combinatie hiermee ook het stroomverbruik zo laag mogelijk houden om de optie te bekijken voor volledig off grid te gaan.

Energiezuinige LTE / 5g modems zijn beschikbaar, het grootste probleem waar ik tegen aan loop is dat providers geen publiek IP adres meer aanbieden via de mobiele data producten, je moet toch ook al op een product rekenen met een limiet van 50gb of meer op maandbasis.

De Helium miner heeft een port forwarding nodig voor poort 44158

Graag informeer ik hier over jullie kennis om op een zo energiezuinige manier deze poort bereikbaar te maken.
Mijn huidige denkpiste: een Ubiquiti Edgerouter X via een OpenVPN connectie naar een VPN aanbieder. Maar misschien maak ik het wel complexer dan wat nodig is.

Alvast bedankt voor jullie input :-D
Everything that has a beginning has an end.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ene voor op 't werk te zetten verstopt in de kast ofzo zeker?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Verstopt in de kast is nogal moeilijk wanneer je de opstelling best outdoor en zo hoog mogelijk voorziet... :roll:
Everything that has a beginning has an end.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Miner? Gaat het dan niet over Bitcoin of heb ik werkelijk zo slecht gekeken?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Meerdere miners? Die kosten aardig geld als ik zo rondkijk. Brengt je investering uberhaupt op? Of koop je ze ergens spotgoedkoop aan?

Kan je verdiende 'credits' ook gebruiken om bvb het netwerk zelf te gebruiken om her en der bepaalde iot's te plaatsen?
Axelle
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2022, 08:05
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Waarom zou iemand dit netwerk verkiezen boven dat van proximus of Wireless Things?
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Is eerder ook een uit de hand gelopen hobby project.
Goedkoop krijg ik de toestellen niet vast, wel enkel via de officiële verdelers, geen woekerprijzen dat men op 2de hands of Ebay neerlegt... Op de eerste toestellen dan ook een 6-tal maanden moeten wachten...

Net zoals alles binnen het crypto verhaal blijft terugverdientijd of winstmarge steeds een grote gok.

De interesse is er dus eerder naar optimalisatie van de externe antennes, energieverbruik drukken, beheer vanop afstand, ...

Met de credits die je verdient of los aankoopt kan je zelf ook gebruik maken van het Helium LoRa netwerk, hier heb ik zelf nog geen ervaring mee.
Everything that has a beginning has an end.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Lijkt wel een leuk project. Mij lijkt het loranetwerk zelf gebruiken interessant (gebruik al veel IOT, maar altijd beperkt aangezien je een internetconnectie in de buurt moet hebben die je kan/mag gebruiken).

Begrijp ik goed dat mining interessanter is naargelang je:
- in een drukker bewoond gebied woont
- er weiniger andere miners in de buurt zijn (op de map)
- je bereik zo groot mogelijk is (lees: ik woon echt boven op een berg (line of sight vanop het dak 10-tallen km's rondom mijn woning) en zo dus eigenlijk geografisch een aardig gebied kunnen bestrijken ...)
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Nog nooit van gehoord van dit. Verbruik valt idd mee, al een grote plus. Lijkt me wel een leuk project.

Ik stel me wel een hele hoop vragen bij het netwerk zelf, en de info is schaars. Allemaal leuk dat men stelt dat dit enkel voor LoRaWAN is, maar...
* hoe voorkomt men misbruik
* welke data wordt waar gelogged
* wie is verantwoordelijk in geval van misbruik

etc...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Het basis concept bestaat erin om een zo goed mogelijk en ruime netwerkdekking te bekomen. De ideale opstelling verschilt van situatie tot situatie.
Je wordt wel 'afgestraft' wat mining opbrengst betreft indien er een 2de netwerk wordt opgezet binnen de 300 meter van jouw locatie. Dit om te voorkomen dat iemand thuis gewoon meerdere antennes opzet.

Woon je landelijk dan is een hoge antenne met hoge dbi versterking een voordeel. Je bereikt de andere Helium gebruikers op een verdere afstand.
In een stedelijke omgeving blijft ook de hoogte van belang maar is vaak een dbi antenne met lagere versterking aangeraden. Het antennebereik is niet zo ver maar het antennepatroon is wel breder waardoor je meerdere antennes in de buurt registreert. Hoe meer 'witnesses' je hebt vergroot dan ook je rewards binnen het netwerk.

Zoals je op de coverage map kan zien worden net zoals bij een klassiek mobiel netwerk eerst de stedelijke gebieden van een goede dekking voorzien. Meer toestellen die op de markt komen en dalende prijzen moeten ervoor kunnen zorgen dat binnen afzienbare tijd er een gelijkaardige netwerkdekking mogelijk is t.o.v. klassieke aanbieders.

Via volgende link krijg je een overzicht van de dekking: https://explorer.helium.com/coverage
Everything that has a beginning has an end.
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer

@jelly

Ik heb zelf eens effe dit helium verhaal opgezocht.
Een helium miner kost ongeveer 600 euro bezorgt bij je thuis. Verbruik zal wel laag zijn aangezien veel van die helium miner blijkbaar op een pi systeem werken.

Maar wat is nu eigenlijk de gemiddelde terugverdientijd ? Want blijkbaar heeft het vooral te maken met een goede plaats vinden. Teveel andere helium miner in je buurt is niet goed en te weinig ook niet.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

@stevenvs

Het antwoord hierop moet ik jou schuldig blijven. Worst case is dit ook gewoon 1 grote zeepbel en is dit morgen allemaal € 0 waard. Met wat geluk kan je dan gewoon de raspberry pi vanuit het toestel recupereren...

Ook in België zijn er op dit moment succesverhalen. Zo heeft volgende gebruiker 4 hotspots in gebruik: https://explorer.helium.com/accounts/14 ... YlMKR7tEhY

Wanneer je dan kijkt naar activiteit van de laatste 14 dagen dan zie je een verdienste van 3600 dollar. Maar dit is dus niet zomaar een thuisinstallatie. Bij zijn vier locaties (Merelbeke, Gavere, Londerzeel, Dendermonde) is wel steeds een antennehoogte van 45 meter opgegeven...

Wanneer je naar een basic opstelling achter een raam spreek je eerder van een 40 dollar op een maand...
Everything that has a beginning has an end.
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Hier ook recent een Helium miner opgezet met een 5.8 dbi antenne op 10m hoogte. De eerste 2 weken miserie gehad met het syncen van de blockchain en het volledig operationeel krijgen. Nu begint het toch vlotjes te lopen met een gemiddeld 0.20 HNT per dag, wat neerkomt op 5-6HNT per maand. De terugverdientijd voor alles (miner, antenne, LMR400 kabels, etc) is ongeveer 4 maand. Stroomverbruik rond de 20-30 euro per jaar.

De locaties van https://explorer.helium.com/accounts/14 ... 1/hotspots zijn op uitzendtorens/masten. Daardoor ook vaak in relayed staan. Relayed wilt zeggen dat de inkomende poort 44158 niet openstaat waardoor andere miners geen rechtstreekse verbinding kunnen maken met deze miner en hierdoor je minder HNT krijgt als eigenaar van deze miners.

Voor Helium miners is inderdaad hoogte een belangrijke factor. Maar ook de aantal miners in een hexavakje. Je deelt de winst met de aantal miners in een hexavakje.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Het zou mij al verbazen indien ik de eerste zou zijn op het Userbase platform :-D

Wat de open poorten betreft is dus ook de aanleiding van mijn bericht. Ik wil zelf een remote locatie van internettoegang voorzien maar dan ook ineens de correcte poort kunnen open stellen.
Andere suggesties dan via een openvpn client te gaan?
Everything that has a beginning has an end.
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Hoe remote is je locatie? Eventueel een straalverbinding(Ubiquiti) opzetten naar dichtbij zijnde woning met een reguliere internetverbinding?
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Welke hardware gebruiken jullie?
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Hoe zet je dit eigenlijk op, kan je dit bvb zelf met een raspberry pi doen of beter een box kopen?

Niet meteen van plan maar leuk project of om op te volgen
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Om misbruik te voorkomen is het enkel mogelijk om een erkende hardware box aan te schaffen via één van de leveranciers.

Op eerdere vraag welk materiaal er gebruikt wordt.

Zelf gebruik ik Rak Wireless V2 miner. Met standaard stock antenne of met een McGill antenna omni directineel 6 dbi. Antenna kabel LMR-400 voor laag verlies.

Als LTE modem. De ubiquiti Long-Range LTE client: UISP-LTE-EU-EA of ZyXel NR7101

Nu nog op zoek naar een goede vpn client, huidige keuze gaat uit naar een Ubiquiti Edgerouter X
Everything that has a beginning has an end.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Hier ook een Youtube kanaal gevonden :Crypto Mining & Trading
https://www.youtube.com/channel/UChEyyZ ... tZJioMpiuQ

Begrijp het allemaal niet zo goed, zal mij eens inlezen op de Helium website
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Je kan altijd eentje bouwen. Maar zal nooit aanvaardt worden door het Helium netwerk gezien enkel erkende fabrikanten zoals RakWirless(Rak), Bobcat, Sensecap, etc. toegelaten zijn.

Ik gebruik een gelijkaardige setup als Jelly:
- MNTD by RakWirless, Goldspot met 8GB ram
- 6dbi Mcgill tuned outdoor antenne
- LMR 400 coax kabels + window pass through.

@jelly, ondersteund het Helium netwerk ook ipv6? Anders eens kijken Tadaam(Telenet) gezien zij ipv6 ondersteunen de laatste keer ik het in huis had.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Spijtig genoeg nog geen ipv6 support, zou veel problemen oplossen...
Everything that has a beginning has an end.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Ik ben heel hard aan het twijfelen om mee te doen. Over 180° zicht, weet ik dat ik voor gemakkelijk 20-30km op het hoogste punt zit, maar er staat een bomenrij tussen. Geen idee of dat veel zal afstraffen ...
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Ik volg uit bobby-interesse al jarenlang de antenne en schotelantenne aanbiedingen op 2dehands.be en markplaats.nl en zag daar een paar maanden geleden de eerste aanbiedingen opduiken voor helium-miners.
Dacht eerst dat dit verkeerd geplaatste advertenties waren, maar zag al vlug in dat de link met antennes en masten niet ver diende gezocht te worden.
Ik denk er ook wel aan te beginnen uit hobby-overwegingen, maar zeker niet om er slapend rijk mee te worden.

De prijzen voor miners op die koopjessites swingen echt de pan uit met prijzen boven de 1000 € en veelal gaat het gewoon om een plaats in de wachtrij die je afkoopt van een ander zonder dat er al hardware geleverd werd. Daar zou ik zeker niet op ingaan tenzij je zelf met een mast van enkele tientallen meters in je tuin staat.

Op wat voor basis maak je eigenlijk een keuze voor de hardware want ik zie toch zo'n kleine 20 compatibele devices.
Prijs/kwaliteit en community support lijken voor mij wel belangrijk. Iemand met een andere opinie hierover?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Flippi schreef:Iemand met een andere opinie hierover?
Tegenwoordig beginnen wel veel startups met diensten/producten/etc met het woord 'mining' en 'blockchain' in om hip en populair te zijn.
De meeste gebruikers springen er echter op om snel geld te verdienen. De vraag is of het op termijn geen flop blijkt te zijn.
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Flippi schreef:Ik volg uit bobby-interesse al jarenlang de antenne en schotelantenne aanbiedingen op 2dehands.be en markplaats.nl en zag daar een paar maanden geleden de eerste aanbiedingen opduiken voor helium-miners.
Dacht eerst dat dit verkeerd geplaatste advertenties waren, maar zag al vlug in dat de link met antennes en masten niet ver diende gezocht te worden.
Ik denk er ook wel aan te beginnen uit hobby-overwegingen, maar zeker niet om er slapend rijk mee te worden.

De prijzen voor miners op die koopjessites swingen echt de pan uit met prijzen boven de 1000 € en veelal gaat het gewoon om een plaats in de wachtrij die je afkoopt van een ander zonder dat er al hardware geleverd werd. Daar zou ik zeker niet op ingaan tenzij je zelf met een mast van enkele tientallen meters in je tuin staat.

Op wat voor basis maak je eigenlijk een keuze voor de hardware want ik zie toch zo'n kleine 20 compatibele devices.
Prijs/kwaliteit en community support lijken voor mij wel belangrijk. Iemand met een andere opinie hierover?
Dat klopt de vraag is afgelopen 12 maanden hoger dan de aanbod. Er komt dagelijks letterlijk duizenden hotspots(miners) bij op het netwerk.

Bij mij was het vooral de ram geheugen(toekomst gericht). Maar met de komst van light hotspots zal het niet zoveel meer uitmaken. Ik heb zelf een MTND (by RakWirless) met 8GB ram. De meeste komen in 2/4GB.

Miners van Sensecap en Bobcat zijn redelijk stabiel. Voor support moet je vooral kijken naar de firmware, hoe snel bugs wordt verholpen, is er een online (instelling) dashboard beschikbaar, etc.
Support loopt vooral via Discord.
Ondanks al die fabrikanten, komt de firmware van Helium zelf en hebben zij volledig toegang tot je miner.
De fabrikanten kunnen de firmware wel tweaken voor hun eigen merk etc.
Je moet rekening houden dat bij elke firmware update je miner 1-3 dagen niets opbrengt omdat die met de rest van de blockchain moet bijwerken etc.

Als je enkel meedoet voor de hoogste winst, dan zal je teleurgesteld worden. Helium is bezig met oneerlijke miners (noemen ze gamers), zoals eerder gezegd hierboven die super veel verdienen waardoor de eerlijke miners die het netwerk willen recht houden bijna niets verdienen, bannen uit het netwerk.

Er is mometeel al een tijdelijke banlist opgesteld. Er wordt ook gewerkt een nieuwe algoritme om de verhouding tussen de aantal witness en beacons beter te krijgen. Al deze nieuwe maatregels zijn via een stemming gebeurd door de gebruikers via Helium vote.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Na wat opzoekwerk moet je toch al gouw minstens 500eu investeren en voor het terugverdienen moet je al in een stad zitten waar ze dit actief gebruiken.

Tevens als het niets meer opbrengt ben je niets meer met het bakje van 500euro

Grote gok zeker omdat grote providers ook volop dit actief aanbieden en veel betere hoogtes en plaatsen hebben

in de buurt - 30 dagen / meerdere hebben zelfde verdiensten - ratio 1.0 wat goed is
0,376
$10.48
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

buthead schreef:Grote gok zeker omdat grote providers ook volop dit actief aanbieden en veel betere hoogtes en plaatsen hebben
Waarschijnlijk tegen hogere prijzen dan?
Is het eigenlijk al mogelijk om het Helium-netwerk te gebruiken of zit men nog maar in de uitrolfase?
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Flippi schreef:Waarschijnlijk tegen hogere prijzen dan?
Is het eigenlijk al mogelijk om het Helium-netwerk te gebruiken of zit men nog maar in de uitrolfase?
Je kan het Helium netwerk al gebruiken, ik heb al zo rewards gekregen voor data pakketten die via mijn hotspot naar het Helium netwerk ging.
https://www.helium.com/enterprise
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Vandaag gezien dat je via ihub ook kunt aanschaffen voor EU , ze hebben hun pagina opengezet.

Prijs 450 +vat (schatting)

Is dit het waard?
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Wat ik zou doen is een dedicated server nemen bij OVH, daar kan je (zelfs bij de goedkoopste) voor 1 euro setup fee 16 IP's extra krijgen.
Vervolgens neem jij je een abonnement bij Orange aan 40 euro/maand, en neem je extra simkaarten van 3 euro per maand die de data delen met elkaar. Je gaat tegen verminderde snelheid aanlopen, maar dat lijkt me geen ramp?

Vervolgens vanuit elke simkaart een tunnel (vpn) opzetten naar je OVH server. Done.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

buthead schreef:Vandaag gezien dat je via ihub ook kunt aanschaffen voor EU , ze hebben hun pagina opengezet.

Prijs 450 +vat (schatting)

Is dit het waard?
Ik zou nog even afwachten. Light Hotspot is er bijna. Daarna gaan de prijzen zakken voor een hotspot.
https://gristleking.com/light-hotspots-explained/
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Bedankt zeer nuttige info
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Ik zou nog even afwachten. Light Hotspot is er bijna. Daarna gaan de prijzen zakken voor een hotspot.
https://gristleking.com/light-hotspots-explained
light software update is uitgekomen.
Enige advies of kennis of er al light hotspots zijn?
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”