IOS Chrome onbruikbaar geworden

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Vraag me af of ik de enige ben bij wie deze week Chrome op iPad onbruikbaar geworden is. Ik kan er eigenlijk totaal niets meer op doen. Eerst kon ik nog wel mijn openstaande tabbladen gebruiken, maar bij het openen van een nieuwe tab freezede ie compleet. Als je hem dan afsluit en opnieuw opstart komt er dat hij niet goed opgestart is en kan je je sessie herstellen. Maar ook dan reageert hij nauwelijks. Totdat ik dan op het punt kwam dat bij Herstel ook de bestaande tabs gewoon niets meer doen.

Ik heb dit voor op zowel een iPad Mini 4 als een iPad Air 2. Dit zijn vrij oude toestellen dus ik hoop dat het daar niet aan ligt, want voor de rest voldoen deze toestellen nog ruim voor mij. Ik heb ook al een uninstall en reinstall geprobeerd. Dan was zelfs de initiële UI om de T&C te accepteren compleet frozen. Wat dan wel hielp om die 'los' te krijgen was het switchen van landscape naar portrait (al ging dat ook zeer traag). Ook toestellen herstarten hielp niet.

Hopelijk is dit een bug in de laatste Chrome update die dan ook eerstdaags terug verholpen wordt. Al eens met Google gezocht maar alleen oudere posts gevonden met weinig nuttige tips. Oh ja, heb ook al eens wat browser history en saved passwords e.d. gedeletet in de veronderstelling dat het misschien een memory issue was.

EDIT: had er eerder moeten aandenken, voor iets actueel is Twitter eigenlijk een veel betere bron, en daar vind ik inderdaad ook diverse meldingen van gelijkaardige problemen, zelfs op een iPhone 13. Dus zeker niet gerelateerd aan ouderdom van de toestellen. Nu maar hopelijk snel een fix, want Chrome is 90% van mijn use case op mijn iPad.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

iPad uitzetten en terug aan lost dit tijdelijk op.
Gebruikersavatar
TheCeet
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 50 keer

Ik heb het gefixed door toestel op vliegtuigmodus te zetten, daardoor kon ik alle tabbladen sluiten.
Na het terug inschakelen van internet werkte Chrome terug zoals vroeger.

EDIT: Na tijd crasht de browser toch opnieuw. Dus we moeten wachten op update van de app zelf :(
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Afbeelding Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
Quid pro quo
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 feb 2011, 23:09
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 61 keer

Thread op Reddit



Hier helpt ook niets, reinstall Chrome, iphone uit & aan, WIFI of mobiele data maakt allemaal niet uit, afwachten dus...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

duizend schreef:iPad uitzetten en terug aan lost dit tijdelijk op.
Hier toch niet hoor. Ook na uitzetten en weer aanzetten komt Chrome vragen om sessie te herstellen, maar daarbij reageert hij op niets en is compleet frozen.
Quid pro quo
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 feb 2011, 23:09
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 61 keer

Bon heb het uiteindelijk gefixt gekregen na de gouden tip op Reddit

1. Mobiele data en wifi uitzetten
2. Chrome openen (al of niet accepteren om crash reports etc door te sturen)
3. Rechtsbeneden op de ... klikken
4. Instellingen
5. Discover uitzetten
6. Mobiele data en WIFI weer aanzetten

Chrome werkt weer :banana:
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Edit: foute paste, hieronder de juiste. Waarvoor dank!
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Verkeerde link precies. Hier is de juiste : https://tweakers.net/nieuws/191750/gebr ... penen.html
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”