WiFree

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
sdschuit2
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2014, 20:52
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Ik ken er niet veel van, dat eerst gezegd. Schiet me dus niet af bij voorbaat. Bij mijn ouders is de Proximus-verbinding verschrikkelijk slecht en dus dacht ik eraan dat ze met mijn Telenet WiFree login kunnen werken. Is het mogelijk dat ik een externe antenne plaats en die met een modem binnen verbindt waarop hij kan inloggen ? Ik zie bijvoorbeeld https://www.wifi-shop24.com/interline-h ... sDEALw_wcB Zou dit werken ? Dus buiten plaatsen naar een modem binnen zodat hij dit signaal via zijn laptop kan oppikken ?

Orange Fly-box gaat bvb ook niet : ze wonen op pakweg 95 meter hoogte maar ze hebben een verschrikkelijk slecht signaal via Orange...

S
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Die WiFree is volgens mij dat je kan surfen met jouw telenet account op een andere telenet modem.
Als je buiten bij je ouders dus een goed wifi signaal van een telenet klant tegenkomt gaat dat misschien werken.

Zelf vond ik die wifree echt belabberd toen ik nog telenet klant was. Dat verloor constant signaal, ik moest de hele tijd opnieuw inloggen, traag,...
Het concept is schitterend, de uitvoering (was?) barslecht.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik snap de vraag ook niet zo goed.
* Wat bedoel je met slechte verbinding van Proximus ? Als het hun Internet-verbinding is, zou ik in eerste instantie bij Proximus horen wat er mis is.
* Ik snap ook niet goed wat je plan is met een externe antenne te gaan verbinden naar de modem binnen, ervan uitgaand dat die modem binnen van Proximus is.
* Of woon jij vlakbij en dat het de bedoeling is van jouw wifi signaal van je Telenet router buitenshuis te versterken zodat die zichtbaar is tot bij je ouders ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Tomby schreef: * Ik snap ook niet goed wat je plan is met een externe antenne te gaan verbinden naar de modem binnen, ervan uitgaand dat die modem binnen van Proximus is.
Volgens mij bedoelt hij dus het Signaal van WiFree oppikken en doorsturen naar een router, zodat het door meerdere clients kan gebruikt worden.

Je hebt dus een toestel nodig dat in "Wifi cliënt" (station) mode kan inloggen op Wifree...

zie info in deze topic: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 38#p904210
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Maar volgens mij is het toch altijd beter om je eigen internet verbinding te laten nakijken en te laten herstellen.
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

philippe_d schreef:
Je hebt dus een toestel nodig dat in "Wifi cliënt" (station) mode kan inloggen op Wifree...

zie info in deze topic: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 38#p904210

Was ook aan dit topic aan het denken, maar vrees dat dit een wat te geavanceerde setup zou zijn voor sdschuit :/

Ik zou ook eerder opteren voor te bekijken wat er bedoeld wordt met verschrikkelijk lechte proximus verbinding en kijken of daar iets aan verbeterd kan worden. Sebiet nog een bbox2 of iets dergelijks.

@sdschuit, kan je wat meer zeggen over de bestaande verbinding?
Wat is probleem? Instabiel of traag?
Kan je een speedtest doen zodat we weten op welk profiel je zit en dergelijke?
Is er coax (telenet of voo)?
...

Groetjes
achaos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 mei 2006, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 9 keer

philippe_d schreef:
Tomby schreef: * Ik snap ook niet goed wat je plan is met een externe antenne te gaan verbinden naar de modem binnen, ervan uitgaand dat die modem binnen van Proximus is.
Volgens mij bedoelt hij dus het Signaal van WiFree oppikken en doorsturen naar een router, zodat het door meerdere clients kan gebruikt worden.

Je hebt dus een toestel nodig dat in "Wifi cliënt" (station) mode kan inloggen op Wifree...

zie info in deze topic: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 38#p904210
Ik gebruik wifree frequent(RPI met openwrt),maar vooral om data af te vangen. Ik heb op een bijkomend adres basic internet(150 gb data-limiet) waar die dient als failover. Wifree alleen is geen duurzame oplossing.
Geregeld disconnects en al helemaal als je wil surfen op de wifree van een buur.
sdschuit2
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2014, 20:52
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

cadsite schreef:Die WiFree is volgens mij dat je kan surfen met jouw telenet account op een andere telenet modem.
Als je buiten bij je ouders dus een goed wifi signaal van een telenet klant tegenkomt gaat dat misschien werken.

Zelf vond ik die wifree echt belabberd toen ik nog telenet klant was. Dat verloor constant signaal, ik moest de hele tijd opnieuw inloggen, traag,...
Het concept is schitterend, de uitvoering (was?) barslecht.
Het is een alternatief voor Proximus. Mijn ouders hebben een BBOX3 modem, ik heb geen idee hoe ik de snelheid kan aflezen. De snelheid bedraagt volgens de snelheidstest via https://pxs.speedtestcustom.com/15 mbps, upload 1 tot 2 mbps.
Tomby schreef:Ik snap de vraag ook niet zo goed.
* Wat bedoel je met slechte verbinding van Proximus ? Als het hun Internet-verbinding is, zou ik in eerste instantie bij Proximus horen wat er mis is.
* Ik snap ook niet goed wat je plan is met een externe antenne te gaan verbinden naar de modem binnen, ervan uitgaand dat die modem binnen van Proximus is.
* Of woon jij vlakbij en dat het de bedoeling is van jouw wifi signaal van je Telenet router buitenshuis te versterken zodat die zichtbaar is tot bij je ouders ?
Proximus zegt dat ze gewoon te ver van de centrale liggen. Het is de bedoeling om met mijn telenet account hun te helpen (ik woon niet naast hen, maar er zijn wel accounts van Telenet in de buurt).
philippe_d schreef:Volgens mij bedoelt hij dus het Signaal van WiFree oppikken en doorsturen naar een router, zodat het door meerdere clients kan gebruikt worden.

Je hebt dus een toestel nodig dat in "Wifi cliënt" (station) mode kan inloggen op Wifree...

zie info in deze topic: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 38#p904210
Bedankt Philippe, inderdaad dat bedoel ik, maar het is gewoon om maar 1 laptop het signaal van Wifree te laten ontvangen. Geen ingewikkelde toestanden.
Sylvester schreef:Maar volgens mij is het toch altijd beter om je eigen internet verbinding te laten nakijken en te laten herstellen.
Uiteraard, maar het is gewoon een gegeven, het kan gewoon niet beter. Ik denk dat de kabelverdeler op 2,5 km zit en de centrale in Denderwindeke op 7 km afstand. Fly Box is ook al geen optie want met Orange haal je daar maar 2 mbps.
Belgissschenaap schreef:Was ook aan dit topic aan het denken, maar vrees dat dit een wat te geavanceerde setup zou zijn voor sdschuit :/

Ik zou ook eerder opteren voor te bekijken wat er bedoeld wordt met verschrikkelijk slechte proximus verbinding en kijken of daar iets aan verbeterd kan worden. Sebiet nog een bbox2 of iets dergelijks.

@sdschuit, kan je wat meer zeggen over de bestaande verbinding?
Wat is probleem? Instabiel of traag?
Kan je een speedtest doen zodat we weten op welk profiel je zit en dergelijke?
Is er coax (telenet of voo)?
Bedankt, inderdaad de setup die Philippe oppert is voor mij als leek niet eenvoudig. De verbinding is de laatste tijd zeer instabiel geweest. Was 21 mbps, dan viel de synchronisatie weg, waren er werken aan die kabelverdeler of kast om het zo te zeggen 2,5 km verderop en is het nu redelijk stabiel op 15 mbps en een upload van 1 tot 2 mbps. Ik zou voor hem een alternatief willen bieden als het eens weer niet gaat met die antenne eventueel (rechtstreeks via dongle in laptop ?).
achaos schreef:Ik gebruik wifree frequent(RPI met openwrt),maar vooral om data af te vangen. Ik heb op een bijkomend adres basic internet(150 gb data-limiet) waar die dient als failover. Wifree alleen is geen duurzame oplossing.
Geregeld disconnects en al helemaal als je wil surfen op de wifree van een buur.
Die Wifree is gewoon als back-up voor wanneer de verbinding weer onstabiel wordt. Ze zitten helaas zeer ver van de centrale (ik denk echt wel 7 tot 8 km).

Iedereen bedankt voor de reactie. Misschien dat ik het toch eens uitprobeer met een externe antenne ? Ik vermoed dat de antenne in de laptop niet echt ok is ? Een externe antenne met extra dbi (bijvoorbeeld https://www.allekabels.be/wifi-router-a ... uiten.htmlzou wellicht wel beter resultaat opleveren of zijn er hier kampeerders die soortgelijk systeem hebben voor op een camping toch WiFi te capteren ?
sdschuit2
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2014, 20:52
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Hallo

Kunnen jullie dit afsluiten wegens een gebrek aan interesse ?

S
achaos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 mei 2006, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 9 keer

Kunnen ze geen basic Telenet internet nemen(net zoals de buren)? Dit gaat stabiel internet opleveren.
sdschuit2
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2014, 20:52
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Helaas is de kwaliteit ook niet te best van Telenet. We spreken hier van een aansluiting op "het einde van de straat" (en van gemeente en provincie).
TonySuperPony
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 jun 2020, 11:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hoe zou dit impact hebben? Telenet is coax en niet onderhevig aan afstand tot de wijkkast..

Verstuurd vanaf mijn SM-G985F met Tapatalk
sdschuit2
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jan 2014, 20:52
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Als bijna iedereen Telenet heeft in de buurt heeft dat volgens mij wel invloed !
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Als bijna iedereen Telenet heeft in dezelfde straat heeft dat wel invloed, want de bandbreedte wordt "geshared".
Maar of je nu op het einde of in het begin bent van de straat, maakt wellicht niets uit ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”