Printer voor occasioneel gebruik en via Chromebook

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

Gisteren getracht de Canon MP495 printer van m'n pa te koppelen met z'n Chromebook. Wat out of the box zou moet werken werkt dus totaal niet. Ook manueel toevoegen via IP-adres lukt niet. Installeren van de Canon Printer Service via de app in de Android app store helpt niet. Nog wat gegoogled maar we zijn niet alleen met dit probleem. Bepaalde printers worden (niet) meer ondersteund.

Nog twee zaken:
- Printen via mijn smartphone gaat wel.
- Met USB aan de router hangen gaat ook niet (Tadaam router)

Dan wat gegoogled. Ik lees dat de MP495 niet ondersteund wordt, en gezien Google Cloud Printing niet meer bestaat zit ik dus vast.
Over naar plan B: andere printer kopen.

Iemand die kan een eenvoudige printer aanraden die wel moet werken? Betreft oudere mensen die misschien 5 keer per maand iets afdrukken.
Ik las recent dat HP zo'n "instant ink" toestellen aanbiedt die 10-15 pagina's per maand "gratis kan laten afdrukken. Dat lijkt me op het eerste zicht wel iets.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Als je amper iets afdrukt zou ik al geen inktjet nemen... cartridges drogen constant uit dan.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

44 euro... we gaan niet sukkelen... ik heb er net één besteld.
Thx.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Goedkoop is altijd duurkoop, goedkope printer is dure inkt ;-)

Tip: Kijk eerst eens in Action welke cartridges ze verkopen en selecteer zo een printer.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

honda4life schreef:
Tip: Kijk eerst eens in Action welke cartridges ze verkopen en selecteer zo een printer.
Die tip is goud waard. Zelf pas ontdekt sinds ik een relatie heb met iemand die wel eens naar de action gaat.
bijna crimineel goedkope inkt, dus zeker doen.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

Intussen cartridges naar goede gewoonte besteld via Amazon.
33 euro voor 2 stuks XL, we kunnen daarvoor niet sukkelen met spul van den Action.

PS: Ook de inkt voor mijn printer ( een Epson Workforce WF-C5790DWF) komt van Amazon.

PPS en off-topic: wat ik niet snap is dat ik mijn printer in december 2019 gekocht heb bij 123Inkt voor 260 euro en dit toestel staat nu aan prijzen tussen de 640 en 1079 euro te koop...
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Heb dezelfde Epson en begin dit jaar ooo gekocht aan 480 of zoiets. Maar printers, schermen, switchen e.d. Worden echt schaars goed.

Lever termijnen bij distri is al zoals auto’s .. 6 maand en meer voor switchen of bepaalde printers.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Sommige printers, zoals mijn Epson, hebben de functie dat je een speciaal emailadres kunt aanmaken. E-mails naar dat adres met eventuele bijlagen verzonden worden dan uitgeprint.

Is niet elegant maar werkt prima bij mij.

Gebruik ook een Chromebook. Onbegrijpelijk dat Google het cloudprinten heeft afgeschaft. Was geweldig.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”