Fiber niet beschikbaar in fiber zone

Plaats reactie
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Hi,

Ik ga binnenkort verhuizen en vraag me af of iemand me misschien duidelijkheid kan geven.

Ik ga verhuizen naar een appartement. Volgens edpnet (en proximus) online test is er geen fiber beschikbaar. Echter als ik het gebouw ernaast zet (is geen nieuwbouw trouwens), daar is het wel beschikbaar.

Weet iemand hoe dit nu werkt? Kun je toch forceren om fiber te krijgen? Of is het hopeloos en ga ik best op zoek naar alternatief?
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Hier identieke zelfde probleem, EDPnet vroeg om ticket aan te maken met vermelding van klantnummer/bestelnummer. Maar ik ben nog geen klant :-D
Philiper
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2011, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Hebben jullie al eens gevraagd aan de huidige eigenaren of er een fiber aansluit punt van proximus is ?
Afbeelding
Hierop staat een utac nummer waar ze bij edpnet normaal wel mee verder kunnen.
Als dat niet het geval is heb je daar waarschijnlijk enkel maar DSL en ga je moeten wachten tot proximus of fiberkaar de woning gaat aansluiten op een fiber netwerk
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Hier in centrum van Gent is de fiber aan de gevels geplaatst (met de kenmerkende zwarte baksjes), maar is er bij mij binnenkomend nog niets veranderd... dat zou bij de geburen (adhv die tool) wel het geval allemaal moeten zijn?
Plaats reactie

Terug naar “Glasvezel en FTTH”