GDPR / Inbrekers stelen computer met data uit vaccinatie centrum

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ik had er nog niet eerder van gehoord, maar dateert al van een week geleden en moet dit nu lezen op Tweakers ...
https://tweakers.net/nieuws/191226/inbr ... erden.html

Als je het artikel leest, dan zou dit centrum (of de organisatie) toch een serieuze GDPR sanctie moeten krijgen, niet ? (op zijn minst) ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Als ik tussen de regels lees dat de computer Bitlocker had aanstaan en eID authenticatie had dan zie ik hier niet meteen een probleem.

Wat ik me wel afvraag is waarom deze data niet gewoon in de cloud zit ipv. op een lokale PC.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Ik ben naar dat bewuste centrum geweest voor mijn booster. Het is daar een organisatorische ramp. Ondermaatse communicatie. Elementaire regels voor covid preventie worden daar niet gevolgd, niet gehandhaafd of zelfs organisatorisch onmogelijk gemaakt.
Een klein voorbeeld hiervan: ondanks het feit dat je daar enkel op afspraak terecht kan staan er lange wachtrijen. Waar in de meeste openbare en ook privé gebouwen in- en uit-gang gescheiden worden, verplicht men je bij het buitengaan de aanschuivende massa 2 keer te moeten kruisen. Het personeel is totaal niet op de hoogte en sturen je van hot naar her. Behulpzaamheid of vriendelijkheid is ook ver te zoeken. Bij sommige mensen wordt de temperatuur gescand, bij mezelf en anderen dan weer niet. Mijn ID is maar liefst 3 keer gescand. Het leek wel bezigheidstherapie.
Overal hangen print-outs en handgeschreven A4-tjes op met tegenstrijdige of onverstaanbare instructies.
Kortom een totale chaos daar en dat in groot contrast tot mijn vorige 2 prikken op de Heizel, waar het vlot en strak georganiseerd was.
Als er in die chaos ook GDPR-regels overtreden worden, een paar PC's gestolen geraken etc. dan verwondert mij dat totaal niet.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Sasuke schreef: Als je het artikel leest, dan zou dit centrum (of de organisatie) toch een serieuze GDPR sanctie moeten krijgen, niet ? (op zijn minst) ...
Geldt niet voor overheid of zaken die door de overheid georganiseerd worden denk ik. Enfin, toch niet in de praktijk.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

R2D2 schreef:Ik ben naar dat bewuste centrum geweest voor mijn booster. Het is daar een organisatorische ramp.
toen ik ging voor mijn vrouw haar 1e en 2e shot daar was het nochtans goed georganiseerd.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Afbeelding

Smaken verschillen natuurlijk. Maar deze foto illustreert deels waarover ik het heb. Talloze printouts, die in deze foto gelukkig elkaar niet tegenspreken, maar dat gebeurt op andere momenten in dat centrum wel.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”