zoek een script met php en mysql voor een CD collectie aan te maken

Plaats reactie
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer
Contacteer:

zoek dus een script (gratis of betaald) dat een CD collectie samen gesteld in kan worden, wat ik dus wil is naam artiest en titel van de cd met of zonder cover via livefm app bv (is niet verplicht).
heb al een tijdje dit idee voor m'n meer of 1000 cd's collectie eens in een pagina te hebben, handig als ik in een winkel sta bv ik eens snel kan kijken of ik een bepaalde cd al heb of niet.
als iemand iets heeft of kent zou dit fijn zijn ;)
heb al een url ook daarvoor dus, enkel nog scriptje zoek ik ;)
alvast bedankt die iets weet.
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
Nr10
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:25
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 16 keer

Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik gebruik daar inderdaad discogs voor, handig en snel. Zoeken met barcode of tekst.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ik gebruikte indertijd naar volle tevredenheid https://musicbrainz.org

(welbepaald hun tagger, Picard: https://picard.musicbrainz.org)
ooh. shiny.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer
Contacteer:

Lijkt een handige optie die laatste, maar is niet om op een site te gebruiken met script in php en mysql,

Die andere optie discogs met app vind ik minder handig,
Heb liever een lijst online op alfabet bv met cover van de cd bv, de cover is optie, niet perse nodig,
Heb al een script getest maar is te oud en meer gebaseerd op een Linux pc server optie waar je de cd kan in scannen enz.
Wil het op een eigen site met url (url heb ik al) zodat ik daar altijd snel aan kan en misschien met de toekomst optie voor nog een aantal hun collectie op die site te zetten.
Soort Vlaamse site voor je collectie bij te houden online zoals er opties bestaan voor je film collectie.
Denk dat er in het muziek milieu (om het zo te zeggen) wel vraag naar zal zijn bij enkele.
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Tegen de database van discogs kan je niet op en volgens mij kan je daar ook gewoon exporteren en hebben ze een API
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer
Contacteer:

Joe de Mannen schreef:Tegen de database van discogs kan je niet op en volgens mij kan je daar ook gewoon exporteren en hebben ze een API
J.
de api ingesteld al op Discogs, maar nog niet werkend gezien,
gisteren nog een script gevonden Ampache maar dat is het dus ook niet wat ik wil, is meer om muziek te delen met andere en play lijsten aan te maken en streams van webradio toe te voegen, dat zoek ik ook niet ;)
kant en klare scripts vind men kennelijk niet meer, wel veel oude scripts maar die werken dan weer niet goed meer met de php 7 en 8, of hebben verouderende opties die niet meer ondersteund worden door php en mysql.
m'n idee klinkt simpel maar er is amper iets te vinden.
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Waarom maak je het niet zelf? Ik kan me niet inbeelden dat dit moeilijk is met de api en php library van discogs en vervolgens codeigniter of laravel gebruiken.

Codeigniter, api library, grocery crud en myth auth bij elkaar smijten en je bent klaar.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer
Contacteer:

dragonflo schreef:Waarom maak je het niet zelf? Ik kan me niet inbeelden dat dit moeilijk is met de api en php library van discogs en vervolgens codeigniter of laravel gebruiken.

Codeigniter, api library, grocery crud en myth auth bij elkaar smijten en je bent klaar.
probleem is weinig tijd met de feestdagen, en nu in verlof maar met nog andere dingen bezig dat voorrang hebben, daarom graag een kant en klaar scriptje.
zou handig zijn als er nog een soort van CMS inzit en optie van manueel titels ingeven met jaartal en dat er een cover bij gezocht wordt ook.
moet denk ik bestaan maar waar te vinden hé.
vanavond eens bekijken waar je van spreekt, de hosting enzo is al klaar online.
als de boosterprik het toelaat iets te doen vanavond ;)
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer
Contacteer:

ondertussen de site gemaakt, voorlopig de CSV file van Discogs met m'n collectie gedownload en omgezet naar een database en op een index pagina alle onderdelen dat ik nodig vind inladen vanuit de database.
is een mooie gedetailleerde pagina met naam artiest of groep, titel cd format van de drager versie, jaartal en uitgeverij.
de cover komt later dan, moet nog uitzoeken hoe ik dat link aan de database en de namen omdat ik niet weet of die kijkt naar de artiest of titel cd of nog iets anders, moest de cover info van Discogs komen en gebruikt kunnen worden is dat nog handiger, moet alleen uitzoeken hoe die in te bouwen.
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
Plaats reactie

Terug naar “Development”