Goedkoopste abonnement / auto-reload voor kleingebruiker

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Hallo iedereen,

Ik ben voor mezelf en m'n partner op zoek naar een abonnement.
Ons dataverbruik ligt ongeveer rond de 500 MB / maand, laten we zeggen tussen de 300 - 700 MB / maand.
Je merkt echter wel dat de trend langzaam stijgend is doordat apps steeds meer data consumeren (en wij toch niet meer schermtijd benutten).
Het laatste jaar hebben we ongeveer samen 180€ herladen (= 7,5€ per persoon per maand), is bijna uitsluitend data.
Het idee van "herlaadkaart" voelt zo tienerjaren-achtig aan, dus minstens een formule met auto-reload zonder uit de pan swingende kosten.

Als ik zowat de meeste abonnementen bekijk met het doel "500 MB" en de rest per MB, merk ik vaak dat de prijzen van losse MB's de pan uit swingen, en een formule met 1 GB vaak duurder lijkt te zijn dan het huidige.
Ik heb een lichte voorkeur voor het "Orange" netwerk, dat is zowat het enige dat op het werk binnen goede ontvangst geeft.

Mobile Vikings Prepaid: 10€ / 1 GB, daarna 0,1€/GB, Maar zijn de Viking deals werkelijk zo interessant en praktisch bij online aankopen, lijkt me vrij omslachtig toch?
Mobile Vikings Abo 10€: 1,5 GB (meeste data voor 10€)
Scarlet Red Abo (momenteel ook Scarlet voor internet): 8€/0,5 GB + 0,05€/MB
Hey Abo: 7€/1 GB + 0,01€/GB (lijkt me zowat de "beste" oplossing, maar af te wegen tegen Viking deals)
YouFone: 8€/1GB + 0,05€/MB, geeft nog 3 maand wat korting, voor 10€ heb je dan weer 5 GB.

Iemand nog goede suggesties, mij lijkt Hey het interessantste.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 29 keer

Moet er ook gebeld worden? Je kan bij Orange een 2e (data-only) simkaart nemen die volume afneemt van je hoofdabonnement. Kost €3 per maand
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Orange zelf?
€10 voor 1,5GB
(eerste 6 maanden aan 7,5€)

https://eshop.orange.be/nl/mobiel/gsm-abonnementen


Of Edpnet: https://www.edpnet.be/nl/thuis/mobiel.html
€8 voor 1GB
€11 voor 5GB
JanY
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:39
Bedankt: 6 keer

Telenet Prijs volgens verbruik + Optie Surf 1GB = 5€/mnd
Alternatief optie surf 4GB = 10€/mnd
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Bababa schreef:Moet er ook gebeld worden? Je kan bij Orange een 2e (data-only) simkaart nemen die volume afneemt van je hoofdabonnement. Kost €3 per maand
Sporadisch, het is dus wel belangrijk een nummer te hebben, deze optie is dus uitgesloten.
ddd schreef:Orange zelf?
€10 voor 1,5GB
(eerste 6 maanden aan 7,5€)
Dat komt in de buurt met korting ja, maar 1 à 1,5 GB... zo kwistig springen we niet om met data hoor, heeft op zich weinig meerwaarde voorlopig.
ddd schreef:Of Edpnet: https://www.edpnet.be/nl/thuis/mobiel.html
€8 voor 1GB
Bedankt hier had ik niet aan gedacht, dat is dus streep door Scarlet als optie bij deze 1:-)
Weet niet of er nog verder gezocht moet worden deze deal te kloppen.
JanY schreef:Telenet Prijs volgens verbruik + Optie Surf 1GB = 5€/mnd
Brr, Telenet maar wel een goeie suggestie:
8 - 5 = 3€ voor bellen en sms > dat is dus 15 min bellen (ik kom daar al zéker niet aan), zal eens moeten neuzen in m'n partner haar verbruik, die haar kwebbel staat minder stil :lol:

Mijn verbruik op 1 jaar:
uitgaand 0:53:10 (€ 2,66)
uitgaand 10 sms'en (€ 0,15)
dataverbruik 8.45 GB (€ 86,54)
Laatst gewijzigd door honda4life op 20 dec 2021, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

honda4life schreef: Het idee van "herlaadkaart" voelt zo tienerjaren-achtig aan
Niets zo zalig als een prepaidkaart met direct operator billing. Niet geschikt voor volwassen die lui zijn. :-D
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

9livesuni schreef:
honda4life schreef: Het idee van "herlaadkaart" voelt zo tienerjaren-achtig aan
Niets zo zalig als een prepaidkaart met direct operator billing. Niet geschikt voor volwassen die lui zijn. :-D
Is ook een beetje gemak hé, mij stoort het niet, partner wel en vermits het ongeveer een break even is...
Ook niks zo vervelend als vergeten herladen en dan zonder belwaarde vallen.

Of zo van die collega's "wat heb jij nog een herlaadkaart" I don't give a f*ck!
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

9livesuni schreef: Niets zo zalig als een prepaidkaart met direct operator billing. Niet geschikt voor volwassen die lui zijn. :-D
Tja volledig mee eens. Plus cheap Voip. Maar je mag niet lui zijn :lol:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Wow dat is inderdaad wel erg klein gebruik. Bedoel ik zit maandelijks aan meer dan een uur bellen en aan meer dan 3GB data :oops:
Yvekes
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 mar 2007, 14:21
Bedankt: 5 keer

Carrefour mobile met bonus mobile 6 (herlaadkaart maar wordt maandelijks automatisch herladen) lijkt me ook een goede optie als vooral data belangrijk is. Dan kan je jaar lang 2gb + 50 sms+ 50 belminuten hebben voor +/- €3,57/maand. Voor meer info hoe aan dit tarief te komen, zie apart topic.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Yvekes schreef:Carrefour mobile met bonus mobile 6 (herlaadkaart maar wordt maandelijks automatisch herladen) lijkt me ook een goede optie als vooral data belangrijk is. Dan kan je jaar lang 2gb + 50 sms+ 50 belminuten hebben voor +/- €3,57/maand. Voor meer info hoe aan dit tarief te komen, zie apart topic.
Ik begrijp het, dat is inderdaad onklopbaar.
Maar klinkt echt zo supermarkt-achtig, geen idee hoe lang zo iets kan blijven bestaan.
Hoe veel klanten zouden ze "maar" hebben?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Yvekes
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 mar 2007, 14:21
Bedankt: 5 keer

honda4life schreef:
Yvekes schreef:Carrefour mobile met bonus mobile 6 (herlaadkaart maar wordt maandelijks automatisch herladen) lijkt me ook een goede optie als vooral data belangrijk is. Dan kan je jaar lang 2gb + 50 sms+ 50 belminuten hebben voor +/- €3,57/maand. Voor meer info hoe aan dit tarief te komen, zie apart topic.
Ik begrijp het, dat is inderdaad onklopbaar.
Maar klinkt echt zo supermarkt-achtig, geen idee hoe lang zo iets kan blijven bestaan.
Hoe veel klanten zouden ze "maar" hebben?
Carrefour mobile bestaat toch al +10 jaar. Vroeger had je wel meerdere providers verbonden aan een supermarkt maar enkel Carrefour is overgebleven. Zij zijn al die jaren ook de enige provider waar uw belwaarde altijd geldig blijft zolang je maar een betalende uitgaande oproep of sms hebt iedere 6 maanden om uw simkaart actief te houden. Geen idee hoe ze er nu voorstaan, maar als het opgedoekt wordt, zullen ze altijd wel overgenomen worden door een andere provider en loop je toch weinig risico.

Ik zit zelf trouwens bij Jim mobile wat ook ideaal is voor kleine gebruikers als je amper belt en er ook veel maanden zijn met weinig dataverbruik. Je hebt daar de keuze om €5 te betalen voor 1 GB of 1 cent per verbruikte MB (wanneer je denkt minder dan 500 MB te verbruiken). Wel geen auto-reloadoptie.
fmcstaartmees
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 feb 2021, 10:24
Bedankt: 2 keer

EDPnet mobiel: 8 eur per maand voor 1GB mobiele data en 400 belminuten/sms
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Yvekes schreef: Voor meer info hoe aan dit tarief te komen, zie apart topic.
Waar is dit topic te vinden?
Wat na 1 jaar, op hoeveel val je dan terug?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Yvekes schreef:Ik zit zelf trouwens bij Jim mobile wat ook ideaal is voor kleine gebruikers als je amper belt en er ook veel maanden zijn met weinig dataverbruik. Je hebt daar de keuze om €5 te betalen voor 1 GB of 1 cent per verbruikte MB (wanneer je denkt minder dan 500 MB te verbruiken). Wel geen auto-reloadoptie.
Verdorie, ik had over het hoofd gezien dat megasurf eigenlijk 1 GB is, vroeger was dat 500 MB.
Op het einde van de rit maakt het amper uit dus, het "gemak" van een abonnement betaal je er dus bij in ons geval.
Het zal dus waarschijnlijk EDPNet worden, dat lijkt mij nog het flexibelst om te upgraden naar 5 GB.
Hey! is ook voldoende, echter de eerstvolgende upgrade daar is plots weer zo veel meer data...
lucdec schreef:Waar is dit topic te vinden?
Wat na 1 jaar, op hoeveel val je dan terug?
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=81&t=59575
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

MV lijkt mij het flexibelst. Als je moeite neemt om wat prul transacties te doen via Hellobank betaal je daar 5 euro. Als de rest van de shops jouw ding zijn leg je daar een mooie MV punten spaarboek aan.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

9livesuni schreef:MV lijkt mij het flexibelst. Als je moeite neemt om wat prul transacties te doen via Hellobank betaal je daar 5 euro. Als de rest van de shops jouw ding zijn leg je daar een mooie MV punten spaarboek aan.
Eigenlijk heb je wel een punt dat dit heel flexibel is.
Die Viking deals is natuurlijk een raadsel wat dit op het einde van de rit brengt.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”