Pagina 1 van 1
Viessman Vi care servers down again
Geplaatst: 18 dec 2021, 16:39
door silencer
Enkel hier of wss overal ? Sinds vrijdagmorgen/middag al down, alles reeds gereset, blijft hetzelfde.
Toch maar overschakelen naar google nest/tuyasmart thermostaat?
Re: Viessman Vi care servers down again
Geplaatst: 19 dec 2021, 00:14
door NielsH
Hker ook. Krijg bericht dat er probleem met servers is, zonder duidelijkheid wanneer dit opgelost zou zijn.
Re: Viessman Vi care servers down again
Geplaatst: 19 dec 2021, 03:10
door silencer
English version ***
Dear valued ViCare User,
We would like to inform you that currently, there may be some service outages of your ViCare App. We are working very hard to get the service back up and running.
The current outage of your ViCare app has no negative effect on your Viessmann heating system which can be used via HMI and the ViCare single room control as they all run independently. Remote access via the app is the only restriction at present.
We apologize for the inconvenience!
As soon as the ViCare app is fully available again, we will inform you.
Thank you for your understanding!
Your Viessmann Team
Viessmann Climate Solutions SE
Re: Viessman Vi care servers down again
Geplaatst: 19 dec 2021, 10:00
door devilkin
Is er niks dat geen cloud dependency heeft? Of zelf een integratie bouwen met home assistant?
Re: Viessman Vi care servers down again
Geplaatst: 19 dec 2021, 12:13
door SPR
Het toffe daarvan is dat mijn verwarming ENKEL via de ViCare app werkt. Uiteraard wordt de werking van mijn CV installatie hier WEL door beïnvloed. Utter crap!
Ondertussen werkt het weer.
Re: Viessman Vi care servers down again
Geplaatst: 21 dec 2021, 20:20
door silencer
Was binnen de 3d opgelost, oef!
Re: Viessman Vi care servers down again
Geplaatst: 21 dec 2021, 20:30
door devilkin
3 dagen...? Da's toch niet te accepteren.
Re: Viessman Vi care servers down again
Geplaatst: 22 dec 2021, 23:32
door silencer
Blijkbaar wordt home assistant ondersteund, mss heb je de cloud dan minder nodig ?
https://www.home-assistant.io/integrations/vicare/
Re: Viessman Vi care servers down again
Geplaatst: 23 dec 2021, 00:43
door Splitter
silencer schreef:Blijkbaar wordt home assistant ondersteund, mss heb je de cloud dan minder nodig ?
via the Viessmann ViCare (REST) API.
nope, net zoals zoveel tegenwoordig integreert HA dan gewoon met de externe API.... dus je lokale cloud heeft de worldwide cloud nodig om te werken.
Re: Viessman Vi care servers down again
Geplaatst: 23 dec 2021, 11:07
door heist_175
Splitter schreef:dus je lokale cloud heeft de worldwide cloud nodig om te werken.
Zulke situaties wil je toch ten allen tijde vermijden?
Dat is de reden dat ik tado nooit zou overwegen: internet plat = verwarming plat.
EvoHome heeft dat niet. Internet plat = geen feed naar de lokale EvoHome, dus het bestaande schema blijft gevolgd worden
Dat is gewoon een design/architectuur fout.
Re: Viessman Vi care servers down again
Geplaatst: 23 dec 2021, 11:19
door sky
heist_175 schreef:Splitter schreef:dus je lokale cloud heeft de worldwide cloud nodig om te werken.
Dat is de reden dat ik tado nooit zou overwegen: internet plat = verwarming plat.
Klopt niet helemaal, denk ik.
Internet plat = geen automatische schema's. Je verwarming zal niet automatisch starten of uitvallen op een bepaald uur, maar je kan ten alle tijden de verwarming bedienen vanop je thermostaat.
Re: Viessman Vi care servers down again
Geplaatst: 23 dec 2021, 11:39
door tdemeyer
EvoHome heeft dat niet. Internet plat = geen feed naar de lokale EvoHome, dus het bestaande schema blijft gevolgd worden
En als je er echt zin in hebt kan je je schema's ook nog wijzigen op de controller (doen wij hier de laatste tijd regelmatig: 'speciale dag' als er weer eens iemand thuis moet werken kiezen we 's morgens altijd op de controller
)
Viessman Vi care servers down again
Geplaatst: 23 dec 2021, 18:54
door jphermans
Internet plat = geen automatische schema's. Je verwarming zal niet automatisch starten of uitvallen op een bepaald uur, maar je kan ten alle tijden de verwarming bedienen vanop je thermostaat.
Is inderdaad zo dat je deze nog altijd kunt bedienen via de thermostaat wanneer je geen internet meer zou hebben. Maar dit heb ik in de 4 jaar dat ik Tado gebruik nog geen enkele keer gehad.
Re: Viessman Vi care servers down again
Geplaatst: 23 dec 2021, 22:44
door SPR
Wat ik ook vreemd vond, de communicatie van Viessmann ivm het niet bereikbaar zijn van de ketel via de app: eerst in het Duits, Engelse versie er onder en Frans of Nederlands, daar doen we niet aan mee.
Re: Viessman Vi care servers down again
Geplaatst: 11 mei 2022, 00:04
door SPR
Nog iemand de melding dat hij via de ViCare app geen verbinding kan maken met de servers? Hun laatste update heeft het bij mij verknald...
Re: Viessman Vi care servers down again
Geplaatst: 11 mei 2022, 08:11
door DenDries
Ik kan nog steeds connecteren vanuit de app/Home Assistant.
Branden alle LED's wit op de gateway?
Re: Viessman Vi care servers down again
Geplaatst: 11 mei 2022, 08:46
door SPR
Ik heb geen stand alone gateway. Rechtstreeks connectie via de ketel op de modem. Op de ketel zelf is er connectie met het wifi netwerk. Ketel eens uit en aan zetten, zien of dat iets zou verhelpen.
Heeft ook niet geholpen. Het rare is dat de app zegt: uw smartphone heeft geen verbinding met de servers. Dan is er een checklist waar je op kan klikken. Is er een onderhoud aan de servers? Kijk naar uw mails. Tot zover de checklist.
Re: Viessman Vi care servers down again
Geplaatst: 20 mei 2022, 09:19
door SPR
Vandaag nieuwe update binnen van de ViCare app en kan EINDELIJK mijn systeem weer benaderen.
Op een reactie van de klantendienst nav mijn mail wacht ik echter nog steeds. Die klantendienst trekt echt op geen hol bij Viessmann.