Viessman Vi care servers down again

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Enkel hier of wss overal ? Sinds vrijdagmorgen/middag al down, alles reeds gereset, blijft hetzelfde.

Toch maar overschakelen naar google nest/tuyasmart thermostaat?
NielsH
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

Hker ook. Krijg bericht dat er probleem met servers is, zonder duidelijkheid wanneer dit opgelost zou zijn.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

English version ***


Dear valued ViCare User,


We would like to inform you that currently, there may be some service outages of your ViCare App. We are working very hard to get the service back up and running.


The current outage of your ViCare app has no negative effect on your Viessmann heating system which can be used via HMI and the ViCare single room control as they all run independently. Remote access via the app is the only restriction at present.


We apologize for the inconvenience!


As soon as the ViCare app is fully available again, we will inform you.


Thank you for your understanding!

Your Viessmann Team


Viessmann Climate Solutions SE
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Is er niks dat geen cloud dependency heeft? Of zelf een integratie bouwen met home assistant?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Het toffe daarvan is dat mijn verwarming ENKEL via de ViCare app werkt. Uiteraard wordt de werking van mijn CV installatie hier WEL door beïnvloed. Utter crap!

Ondertussen werkt het weer.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Was binnen de 3d opgelost, oef!
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

3 dagen...? Da's toch niet te accepteren.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Blijkbaar wordt home assistant ondersteund, mss heb je de cloud dan minder nodig ?

https://www.home-assistant.io/integrations/vicare/
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

silencer schreef:Blijkbaar wordt home assistant ondersteund, mss heb je de cloud dan minder nodig ?
via the Viessmann ViCare (REST) API.
nope, net zoals zoveel tegenwoordig integreert HA dan gewoon met de externe API.... dus je lokale cloud heeft de worldwide cloud nodig om te werken.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Splitter schreef:dus je lokale cloud heeft de worldwide cloud nodig om te werken.
Zulke situaties wil je toch ten allen tijde vermijden?
Dat is de reden dat ik tado nooit zou overwegen: internet plat = verwarming plat.
EvoHome heeft dat niet. Internet plat = geen feed naar de lokale EvoHome, dus het bestaande schema blijft gevolgd worden

Dat is gewoon een design/architectuur fout.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

heist_175 schreef:
Splitter schreef:dus je lokale cloud heeft de worldwide cloud nodig om te werken.
Dat is de reden dat ik tado nooit zou overwegen: internet plat = verwarming plat.
Klopt niet helemaal, denk ik.
Internet plat = geen automatische schema's. Je verwarming zal niet automatisch starten of uitvallen op een bepaald uur, maar je kan ten alle tijden de verwarming bedienen vanop je thermostaat.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

EvoHome heeft dat niet. Internet plat = geen feed naar de lokale EvoHome, dus het bestaande schema blijft gevolgd worden
En als je er echt zin in hebt kan je je schema's ook nog wijzigen op de controller (doen wij hier de laatste tijd regelmatig: 'speciale dag' als er weer eens iemand thuis moet werken kiezen we 's morgens altijd op de controller :) )
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 834
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

Internet plat = geen automatische schema's. Je verwarming zal niet automatisch starten of uitvallen op een bepaald uur, maar je kan ten alle tijden de verwarming bedienen vanop je thermostaat.
Is inderdaad zo dat je deze nog altijd kunt bedienen via de thermostaat wanneer je geen internet meer zou hebben. Maar dit heb ik in de 4 jaar dat ik Tado gebruik nog geen enkele keer gehad.
Laatst gewijzigd door jphermans op 23 dec 2021, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Wat ik ook vreemd vond, de communicatie van Viessmann ivm het niet bereikbaar zijn van de ketel via de app: eerst in het Duits, Engelse versie er onder en Frans of Nederlands, daar doen we niet aan mee.
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Nog iemand de melding dat hij via de ViCare app geen verbinding kan maken met de servers? Hun laatste update heeft het bij mij verknald...
DenDries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mei 2006, 00:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Ik kan nog steeds connecteren vanuit de app/Home Assistant.

Branden alle LED's wit op de gateway?
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Ik heb geen stand alone gateway. Rechtstreeks connectie via de ketel op de modem. Op de ketel zelf is er connectie met het wifi netwerk. Ketel eens uit en aan zetten, zien of dat iets zou verhelpen.

Heeft ook niet geholpen. Het rare is dat de app zegt: uw smartphone heeft geen verbinding met de servers. Dan is er een checklist waar je op kan klikken. Is er een onderhoud aan de servers? Kijk naar uw mails. Tot zover de checklist. :roll:
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Vandaag nieuwe update binnen van de ViCare app en kan EINDELIJK mijn systeem weer benaderen.

Op een reactie van de klantendienst nav mijn mail wacht ik echter nog steeds. Die klantendienst trekt echt op geen hol bij Viessmann.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”