YouTube en reclameblokken overslaan

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

Omdat ik hier deze discussie (https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=56&t=61763) over VTM Go en reclameblokken zag passeren, wou ik dit even delen. Niet zeker of het niet eerder aan bod gekomen is.

Op Android TV deze APK installeren en je bent ook af van de reclameblokken op Youtube:

https://smartyoutubetv.github.io/

Goedwerkende app op Shield, met alle features die verwacht worden van een videoapp. Echt een stuk aangenamer om naar Youtube te kijken zonder om de 2 minuten 14 seconden reclame voorgeschoteld te krijgen.

Tot Google een workaround zal vinden vrees ik.
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Ik gebruik al een tijd de Youtube en Youtube Channels add-on voor Kodi en ben nog nooit reclame tegengekomen.

Mijn ene setup is LibreELEC op een RPi 3B+.
De andere is OSMC op een VERO 4K+.
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Flippi schreef:Ik gebruik al een tijd de Youtube en Youtube Channels add-on voor Kodi en ben nog nooit reclame tegengekomen.
Awel, nu je het zegt, dat viel me inderdaad op dat ik geen reclame kreeg via Kodi. Dacht, ha, een lucky day, want soms kan ik ook 20 filmpjes op Youtube afspelen zonder maar één keer reclame te krijgen, andere keren zijn het er constant 2.

Ik had de tutorials om bepaalde dingen te blokkeren op routerniveau al geprobeerd maar dat werkte nooit.

EDIT. Kodi nog eens opgestart, begint te zeuren over failed two step. Dat is nu toch echt eens een ongebruiksvriendelijk appje geworden. Ik vind het weer niet meteen terug waar ik wat moet inschakelen.

Smartyoutubetv geïnstallleerd. VERADEMING!
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

SmartTubeNext is inderdaad echt heel goed!
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

SPR schreef:Kodi nog eens opgestart, begint te zeuren over failed two step. Dat is nu toch echt eens een ongebruiksvriendelijk appje geworden. Ik vind het weer niet meteen terug waar ik wat moet inschakelen.
Kodi op Android vind ik ook niet handig en er is altijd wel iets dat om aandacht vraagt.
Geïntegreerd onder de vorm van LibreELEC en OSMC (geen ervaring met CoreELEC, maar waarschijnlijk ook OK) is de ervaring een pak positiever.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Gebruik ik al sinds dag 1 dat het uikwam.
Had toen de thread op xda gevonden en het is idd een super ding.
jutuiz schreef:Omdat ik hier deze discussie (https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=56&t=61763) over VTM Go en reclameblokken zag passeren, wou ik dit even delen. Niet zeker of het niet eerder aan bod gekomen is.

Op Android TV deze APK installeren en je bent ook af van de reclameblokken op Youtube:

https://smartyoutubetv.github.io/

Goedwerkende app op Shield, met alle features die verwacht worden van een videoapp. Echt een stuk aangenamer om naar Youtube te kijken zonder om de 2 minuten 14 seconden reclame voorgeschoteld te krijgen.

Tot Google een workaround zal vinden vrees ik.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Eergistere eens 90 min op youtube gezeten, half zot gekomen van zoveel reclame via shield, ik ga dat ook eens installeren se.

Gaade via een browser op de shield ofzo voor dat te installeren? Of addons?
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Sponsor block add on installeren op je browser, en je bent van de meeste reclame en andere irritante zaken vanaf.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Electribe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 237
Lid geworden op: 02 jan 2011, 01:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

Youtube Premium met Indiase account = 1,5 euro per maand. Al wat je nodig hebt is een kredietkaart en een VPN waarmee je een server in India kan selecteren.
Nergens meer reclame op Youtube en ook nog eens Youtube Music erbij. Ik heb mijn Spotify al opgezegd.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

Unicorn1 schreef:Eergistere eens 90 min op youtube gezeten, half zot gekomen van zoveel reclame via shield, ik ga dat ook eens installeren se.

Gaade via een browser op de shield ofzo voor dat te installeren? Of addons?
Je zet ergens die *.apk file op een locatie waar je android TV aankan (netwerkschijf, SD kaartje).
Je gebruikt een verkenner voor Android Tv (ik gebruik File Commander).
Je klikt dat bestand aan. Je zal toestemming moeten geven om een programma buiten de store te installeren.
Dat is het.
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Wat ik ook wel geweldig vind aan SYoutube. Veel kanalen hebben zo een "a word from our sponsor" gedeelte. Ook dit wordt automatisch geskipt. :eek:
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”