VTM GO en reclameblokken overslaan

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Is er iemand die weet welke domeinen je moet blokkeren om geen ads meer te krijgen op VTM GO?

Ik zoek het dan specifiek voor de AppleTV, waarbij ik de domeinen dan zou willen blokkeren in de firewall, of bvb in nextdns.io (wat hier sowieso al in gebruik is voor andere toepassingen).

Na wat testen vond ik dat deze geblokkeerd kunnen worden, en de aflevering start nog, maar de reclame was niet weg:

Code: Selecteer alles

*.fwmrm.net
dcs-jite.cdn.anvato.net

Code: Selecteer alles

tkx.mp.lura.live
blokkeren daarentegen, en je krijgt een foutmelding.

Tips ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 20 keer

Ik ben ook geinteresseerd.

Hier adguard geinstalleerd op synology nas. Onze apparaten routen via nas maar daarmee start de vtm go app niet meer. Ik heb de indruk dat apps zo geprogrammeerd zijn dat ze immuun zijn voor dit soort zaken helaas.
vanpeers
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 jul 2016, 21:10
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Gebruik vtmgo zelf niet vaak maar vorige week caste ik eens iets van vtmgo ipv mijn vriendin en het viel op dat we geen reclame hadden.
Gebruik zelf enkel de adguard dns op mijn smartphone.

Moet nog eens testen of dit hier aan ligt of dat het toeval was.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Wij kijken dagelijks naar VTM Go via Chromecast.
Sedert enkele weken stel ik vast dat er geen reclame meer is, noch voor nog tijdens de aflevering....

Vroeger was er beperkt reclame (2 blokken van max 120 seconden).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

hier sinds paar dagen terug reclame op goplay, met de normale browser blokkers start video niet...
ik was al vergeten hoe irritant het was, betaal niet dus in mijn geval nog te begrijpen maar voor iedereen die voor tv betaalt en dat nog moet slikken is dat toch wel fel erover :angel:
Nu ja, tegen volgend jaar zullen adblockers wel update gehad hebben en anders ook weer niet zo kritiek dat ik niet zonder kan :lol:
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

VTMGo op Apple TV heb ik altijd al reclame gehad. De laatste tijd inderdaad max 2 blokken van 1,5 tot 2,5 minuten. Meer dan genoeg, vind ik persoonlijk.

Met GoPlay is het hier wel raar: als ik op mijn MacBook stream naar Apple TV dan hebben reclame (meestal zo'n 6 a 8 spotjes). Stream ik vanaf mijn Mac mini, dan hebben we geen reclame (nochtans met zelfde account ingelogd). Dus ja, niet moeilijk kiezen welke Mac we nemen om te streamen :beerchug:
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

vanpeers schreef:Gebruik vtmgo zelf niet vaak maar vorige week caste ik eens iets van vtmgo ipv mijn vriendin en het viel op dat we geen reclame hadden.
Gebruik zelf enkel de adguard dns op mijn smartphone.

Moet nog eens testen of dit hier aan ligt of dat het toeval was.
Eigenaardig.
Ik heb een AdGuardHome staan, maar toch altijd reclame op VTMgo.
Ik gebruik als list enkel https://oisd.nl/
Niet dat ik me er echt aan stoor, ik betaal niet voor TV, dus vind het een faire deal.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Ik heb ook geen probleem met reclame mits het alleen voor het begin van de aflevering zou zijn.
Er tussen vind ik jammer. Ik kies liever zelf wanneer ik even pauzeer.
Maar als ik nu na 20 minuten op pauze klik, en op de 22ste minuut komt er reclame, dan zit ik net terug neer en komt die reclame 2 minuten later er aan, en dat vind ik wel jammer.

Dus probeer ik het wat naar mijn hand te zetten, maar geen succes...
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Met dat aftellen naar het einde van een reclameblok vind ik het wel een al een vooruitgang.
Je weet dan tenminste al wanneer je terug moet zijn tegen dat het programma weer verder gaat.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Das waar. Hebben ze dat ook ooit niet gedaan op VIER, maar dan bij hun lineaire TV?
(ik kijk quasi nooit 'gewoon TV', dus het kan zijn dat het nu nog zo is)
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Op VTM Go storen de reclameblokken me minder, soms zijn ze minder dan een minuut, soms 2,5 minuten (wat al minder leuk is) maar bon. Wat mij meer stoort is 2x15 seconden reclame op Youtube voor een short clip van minder dan de reclame duurt.

Ik heb daar op router niveau ook al proberen te blokkeren maar dat werkt ook niet. Nu, totaaloplossing voor reclame op routerniveau is altijd welkom. :)
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Probleem is dat veel ad services nu aan de client vragen om een dns entry te maken voor hun adserver, zodat die zogezegd vanop het domain zelf gerund wordt; dat maakt blocken een stuk moeilijker.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

SPR schreef:Wat mij meer stoort is 2x15 seconden reclame op Youtube voor een short clip van minder dan de reclame duurt.

Ik heb daar op router niveau ook al proberen te blokkeren maar dat werkt ook niet. Nu, totaaloplossing voor reclame op routerniveau is altijd welkom. :)
https://www.iculture.nl/tips/youtube-premium-family/

We hebben geen Spotify of Apple Music, maar dit dus...
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Met alle respect, maar 6,99 euro voor het LITE abo vind ik er serieus over. Bij Netflix, Disney+, Prime etc krijg je daar veel, veel meer voor in de plaats. Ik wel best betalen voor reclame vrije youtube, maar meer dan 2 tot 3 euro heb ik daar niet voor over.

Net zoals VTM Go, eigenlijk betaal ik al voor veel content via Streamz, dat ze daar dan hun content eens zouden bij op zetten, dan zou het pas een aantrekkelijk alternatief zijn.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Ik betaal ook niet meer dan 3 euro (extra) daarvoor, want we hebben al Youtube Music Family voor 15 euro.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

ik kijk maar naar 1 programma wekelijks op vtmgo met de app rechtstreeks op mijn lg tv.
Soms zit daar reclame tussen en soms niet. Ik denk dat die keren dat ik rechtstreeks kijk (met enkele minuten vertraging) het zonder reclame is.
Maar als ik de volgende dag kijk zit er meestal reclame tussen.
Update: Gisterenavond nog eens gekeken naar een programma, bijna rechtstreeks en nu zat er wel reclame tussen. Dus geen idee wanneer wel en wanneer niet.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Heum, waar ik me nu wel wat aan stoorde vandaag. Franstalige reclame over Carrefour, met Franse ondertiteling.
matthiasdb
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 aug 2016, 14:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

philippe_d schreef:Wij kijken dagelijks naar VTM Go via Chromecast.
Sedert enkele weken stel ik vast dat er geen reclame meer is, noch voor nog tijdens de aflevering....

Vroeger was er beperkt reclame (2 blokken van max 120 seconden).
Ik heb dit ook al enkele weken in de gaten gehad. Geen reclame voor of tijdens eender welk programma dat we keken op VTM-go...

Sinds een paar dagen is dit wel plots weer gedaan. Geen idee vanwaar het komt.
Voor het programma zit terug een blok van +-30 seconden.
tijdens het programma meestal 2 blokken van 200 a 300 seconden.

Ik heb geen ad-blocker op mijn smartphone, ik draai wel een pi-hole in het netwerk...
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”