Correctheid in adres (Zeker met al dan niet een bus nummer)

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

Dag iedereen

Dit is een probleem dat mijn broer heeft die naast mij woont. Ik hoop dat jullie hem/ons wat advies kunnen geven.


-Het huis is paar jaar geleden opgesplitst met een nieuw huisnummer voor hem
-Maandag is Proximus langs gekomen om een gloednieuwe lijn binnen te trekken (2 koperparen)
-Technieker zegt dat alles in orde is
-Er was al een bestelling bij edpnet geplaatst en we hebben gegevens om in te loggen

Vanaf hier loopt het mis
-DSL lampje knippert, dus kunnen geen DSL connectie maken. Nemen contact op met edpnet
-Edpnet krijgt te horen van proximus dat er op dat adres geen koperpaar beschikbaar is. Best grappig om dan 2 verse koperparen in de tyechnische ruimte te zien. EDPnet krijgt steeds ditzelfde te horen en nog steeds geen internet.
-Er is ook door broer gebeld naar Proximus en daar zeggen ze dat alles correct in het systeem staat.

Als alles correct staat, dan zou EDPNet op dat adres toch een aanlsuiting moeten kunnen maken?

Heeft er iemand een gelijkaardige ervaring gehad? En hoe is dat verholpen geraakt?
Weet er iemand wat wij hier het best mee doen?

(Lacherig hebben we al gezegd dat mijn broer beter een abonnement neemt bij Proximus en eens die werkt, het abonnement in de opzegtermijn op te zeggen. We vinden dit niet echt een degelijke manier van werken, dus nemen dat niet ernstig. Dit is voor ons een contract aangaan ter slechter trouw)

Update 27/12
We zijn alweer heel wat dagen verder en nog niet aangekomen op de eindbestemming. Het is nu wel licht irritant, maar we houden vol.
Wat is er allemaal gebeurd?
-Uiteindelijk bleek dat P* en EDPnet niet over hetzelfde adres spraken. Mijn broer moest een adres ingeven. Echter is het met busnummers niet altijd tijdelijk of het al dan niet een bus nummer is of een letter toegevoegd aan het huisnummer.
Uiteindelijk had proximus wel een koperpaar op het huisnummer met toegevoegde letter terwijl EDPnet vroeg om een huisnummer met bus achtervoegsel. Communicatie tussen de 2 partijen maakte dit duidelijk.
-Bestelling is omgezet naar nieuw correct adres. Dit is 17 december.
-Vandaag krijgen wij de melding
Als alles goed gaat, zal edpnet uw abonnement activeren op woensdag 19/01/2022.
We bellen opnieuw, want we zouden dit toch wel vroeger actief willen hebben. Na het telefoongesprek is de datum nog 2 dagen verder opgeschoven naar 21/01/2022 via een melding van het ticket.

Wat nemen we hier uit mee?
Zorg dat je zeker het juiste adres tot op de accenten doorgeeft bij het activeren van een een nieuwe verbinding.
We delen nu gelukkig een lijn en er is dus internet, maar de termijn is wel extreem. (Feestdagen hadden we wel vertraging verwacht, maar niet zo veel)
Jammer maar helaas.


MVG
Milan
Laatst gewijzigd door Belgissschenaap op 27 dec 2021, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

Hey Milan, stuur je me even je ordernummer door, ik escaleert dit morgen binnen Proximus.

Alvast excuses voor het ongemak.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

even tegen de commerciële belangen in: jullie wonen als broers naast elkaar, kunnen jullie dan niet één internetaansluiting delen? Netwerkkabel door de muur (of wie weet kan het zelfs draadloos, kost gedeeld door 2.
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

Dat doen we tot nu toe, maar we hebben hier maar 30 op 8. En dat is voor ons werk en entertainmentbehoeftes soms onvoldoende. Tv stream die uitvallen bvb. We willen nu echt een gescheiden netwerk met elk ons eigen bandbreedte.

@joachim
Ik heb het bij hem opgevraagd en zal het in pb bezorgen, samen met ticketnummer :)
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Je limiet zit dan op de koper (VDSL). Is Telenet dan geen optie om toch hogere bandbreedte te krijgen ?

Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je TV kijkt...
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

Did, wij zitten op 1000m van de kast en juist over de taalgrens.
Er was nog plek in de kabel voor extra paren dus we verhogen bandbreedte eigenlijk maal 2.

Telenet is in Wallonië geen optie en de grote klucht komt nu:
VOO is in deze straat enkel analoge tv. Geen enkel andere dienst die zij hier aanbieden op de coax dan de oude meuk van analoge tv.

Er zijn maar 2 haalbare opties na deze nieuwe extra vdsl aansluiting:
Fortuin betalen mijnheer Musk of 5g mobilus afnemen en hopen dat proximus zijn fair use niet gebruikt.

Dan is vdsl toch duidelijk de beste optie. Elke 30mbit down hebben is voldoende. Om die 30 te delen is het dan weer te weinig.
Stiekem hopen we wel dat zijn aansluiting beter kwaliteit is.
Want hijs is korter aangesloten op de straat en hij zit op een andere bund koperparen in't straat dan wij nu op zitten. Deze is 10jaar geleden geplaatst, maar wij zijn daar nooit opgezet.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

I get your point, wellicht idd de beste optie.

Op die afstand zou ik ook niet meer rekenen op betere sync. Misschien dat binnenkort 4G/5G een beter alternatief wordt dan. Of Starlink, aangezien je in de "middle of nowhere" zit ;-)
Archont
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2021, 17:21

En 'the saga continues', net melding gekregen van EDPnet dat er op 21 januari door Proximus werken 'SNA-werken' zullen uitgevoerd worden.

Gebeld met proximus: "wij weten niets van geplande werken op die aansluiting" - Ticket geopend om 'hoge prioriteit te behandelen' (Nadat commerciële dienst me het nummer gaf van de dienst die verantwoorlijk is voor de aansluitingen)

Gebeld met EDPNet: kunnen wij niets aan doen, ik escaleer dit.

Heel erg frustrerend dat je in een land als België er meer dan 4 maand voor nodig hebt om een internetaansluiting te kunnen krijgen (eerste aanvraag bij proximus voor aansluiting dateert van 19/09/2021)

@Joachim : Verdere details en proximus ticket-nummers en referentie nummers kan je bij mij krijgen (ik kan blijkbaar geen pm's sturen als nieuwe gebruiker)

PS : ik ben de broer
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”