Telenet en Chromecast 3

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
stefdeve
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:54
Bedankt: 8 keer

Beste mensen,

Ik ben klant bij Telenet Digitale TV, nu merk ik echter de laatste tijd, dat veel films ( vooral van VTM) op VTM Go staan.

En helaas worden die films ook niet meer allemaal uitgezonden :cry: dus de enige mogelijkheid is via VTM GO, nu kan ik soms wel die films op de flatscreen afspelen maar dan moet ik mijn laptop verbinden met flatscreen etc, dat is een heel gedoe met kabels enz....

Dus daarom kijk ik naar mogelijkheden, en ik zie staan via Chromecast, je moet dan zo een module( Google Chromecast 3) kopen en dan via app.

Zijn er hier mensen die al ervaringen hebben met Google Chromecast 3 ? Verloopt dat soepel ? Is het dan gemakkelijk om via VTM Go alles naar je flatscreen te krijgen? Is de beeldkwaliteit goed ? Geen haperingen enz ? Zijn er betere mogelijkheden dan Chromecast ?

Mijn flatscreen is wel van 2010, maar mijn modem staat in de living dus op 4 meter van de flatscreen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Chromecast is een zeer simpel iets : je steekt het in een HDMI poort van je tv, en in een USB stekker. Instellen is een fluitje van een cent. Behalve VTM Go kan je ook bijvoorbeeld VRT NU, Youtube, Disney, Netflix, ... er heen sturen.

Eens je smartphone of tablet op hetzelfde WiFi netwerk zitten als de chromecast (bvb allemaal op je Telenet WiFi), dan krijg je op bovenstaande applicaties ergens dit logotje te zien

Afbeelding

Je klikt er op, je selecteert je Chromecastnaam, en je Chromecast gaat automatisch dan afspelen wat jij aanduid op je smartphone of tablet. Zeer handig, zeer simpel, en werkt zeer goed!

Zelf heb ik na 2 jaar de Chromecast weg gedaan en vervangen door een Xiaomi MiBox S. Deze heeft ook de Chromecast functies, maar werkt met Android TV en een afstandsbediening, waardoor je je smartphone niet meer nodig hebt.

EDIT : ik heb even een paar apps geopend, op allen vind je het logo zoals hierboven beschreven wel staan als je wat zoekt :-)
https://photos.app.goo.gl/quWNnkDoeqZERmrQ8

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Wel opletten met de mi box daar kan je niet altijd even goed naar casten. (In mijn ervaring dan toch maar zit ook op de beta software, de mi tv stick is ook een optie, heb ik ook maar nog geen casten getest)
Die tv stick kost ongeveer hetzelfde als een chromecast 3, maar dan met afstandsbediening erbij. (Android TV)

Zelf zou ik dus eerder voor die tv stick gaan dan een chromecast (heb hier dan wel een chromecast google tv, die kan ik zeker aanraden, maar kost meer dan dubbel zoveel, casten werkt wel probleemloos (het is dan ook een chromecast)).

Met een oude TV (2010) kan het wel zijn dat je afstandsbediening van je TV je mi tv stick/box niet kan bedienen (bij nieuwe TV's kan dit wel). (Dat is niet erg, maar dan moet je de andere afstandsbediening nemen van de tv stick zelf)
Een chromecast 3 heeft geen afstandsbediening nodig, maar je kan de tv stick ook als chromecast gebruiken (eventueel moet je hem dan wel eerst aanzetten via de afstandsbediening van de tv stick).

Als je enkel via je telefoon wil bedienen zou ik een chromecast aanraden, wil je toch liever VTMGo op je TV bedienen (en af en toe casten) zou ik een mi tv stick aanraden.
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Eerlijk? Tot voor een paar dagen bestond de androidtv app van vrt NU niet en was casten op de mibox de enige mogelijkheid. En dat werkte gewoon probleemloos?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

chromecast v3 wordt zonder enig probleem gebruik voor Yelo TV app (google play) via een Orange Flybox 4G modem/router en een android tablet (2e verblijf)
ik zie niet direct in waarom dit ook niet ok zou zijn met bv. de VTM Go app

toegegeven met bv. een Nokia 8000 of Xiaomi Mi TV box is er geen tablet of smartphone nodig (enkel de afstandsbediening gebruiken en kiezen) maar geen Yelo TV app ondersteund
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Hier wordt ook veel ge-chromecast naar een mi Box S (bedraad), geen problemen.
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Aha, dan zal het de beta firmware zijn die er op staat :wink:
Casten werkt af en toe niet moest toen veel het afsluiten op de mi box eerst, maar als het normaal goed werkt kan je negeren wat ik er over gezegd heb :-D
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
StefkeDB
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 sep 2010, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik gebruik de laatste Chromecast met Google TV, die heeft ook een afstandsbediening. Verder werkt Telenet TV, Yelo, VTM Go, VRTNU, Netflix, Disney+, Prime.. allemaal perfect. 4K aanbieders worden ook in 4K weergegeven.
Gebruikersavatar
henkdee
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 jun 2019, 11:28
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 1 keer

We hebben hier al een tijdje Chromecast met Google TV maar bij VTM Go blijft het beeld soms weg na reclame en het geluid gaat door.
De zoon kan er mee overweg , ik ben nog niet overtuigd, de digicorder is nog goed als backup maar niet echt meer nodig.
bij VRT Nu heb ik al gehad dat programmas te vroeg stopten.
sinds we Netflix hebben wordt hier nog weinig klassiek tv gekeken.
Wigo 25
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Dat probleem met VTMGo heb ik hier ook (soort van), dan moet ik het een paar keer starten tot het weer gaat :bang: .
Bij mij krijg ik reclame, 2 minuten ofz dan zwart beeld of sneeuw met een error, dan start ik het weer(iedere keer met reclame natuurlijk), hetzelfde probleem, en zo herhalen tot het begint.
Heb het ondertussen wel al een maand niet meer gebruikt die app.
Maarja het is beter dan geen Android TV app :-D
Toestel dat ik gebruik is ook de Google TV.
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Dat had ik ook bij de eerste releases van de app. App is up-to-date? Of automatic updates staat aan?
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Hier staan automatic updates aan, is standaard zo dacht ik, maar heb het al even niet gebruikt dus zal binnenkort nog eens moeten testen en kijken als het weg is. (Chromecast heeft ondertussen enkele dagen geleden ook een update gehad)
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”