OVH vraagjes

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Garpenlov
Premium Member
Premium Member
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 50 keer

Hoi, ik heb sinds kort mijn Telenet nummer geport naar OVH.
forwarding en dergelijks ingesteld.


Alles werkt goed, ik merk alleen wel een licht delay op.
Kwaliteit is ook een beetje minder dan gehoopt.

Heb ik alles juist ingesteld? Ik ken bitterweinig van VOIP.
Afbeelding

heb geen idee wat dit allemaal betekend.


Alsook zou ik graag de voicemail functie van mijn fritzbox gebruiken.
Niet die van OVH.

heb de call forwarding uitgeschakeld voor voicemail, maar hij negeert mijn instellingen voor voicemail in de fritzbox.
Als ik instel dat die na 5 seconden naar antwoord apparaat stuur op de FB, blijft hij gewoon door rinkelen naargelang de tijdinstelling op OVH manager.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Garpenlov schreef:Kwaliteit is ook een beetje minder dan gehoopt.
Codec G.711 gebruiken.
Allicht staat die op een mindere ingesteld.
OVH_codec.png
OVH_codec.png (53.99 KiB) 463 keer bekeken
Garpenlov schreef:Alsook zou ik graag de voicemail functie van mijn fritzbox gebruiken.
Niet die van OVH.
Uitzetten bij OVH.
OVH_répondeur.png
OVH_répondeur.png (18.7 KiB) 463 keer bekeken
Beide dus op "non activé" zetten.

Ik heb gene Fritz!Box.
Voor dat deel zal iemand anders je moeten bij helpen. :wink:

Sommige dingen werken in hun "Manager V6" niet of niet goed.
Dan dien je nog de oude "Manager V4" te gebruiken...
Bijvoorbeeld kan ik mijn SIP paswoord niet aanpassen in V6.
Blijkbaar loopt die migratie niet, euhm, vlot. Duurt al jaren...
Gebruikersavatar
Garpenlov
Premium Member
Premium Member
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 50 keer

Bedankt voor de tip!
Zal die codec eens proberen.


Het is bizar, alles zou juist moeten staan voor voicemail, maar de FB blijft door rinkelen tot 60 seconden (ovh instelling?)
terwijl het doel is mijn fritzbox's voicemail functie te gebruiken.

Afbeelding
Afbeelding
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Garpenlov schreef:maar de FB blijft door rinkelen tot 60 seconden (ovh instelling?)
Ik denk dat dat toch die 60 seconden zijn die je daar hebt ingesteld (ondanks dat dat gedeactiveerd is).
Ik heb die op 90 gezet (maar gebruik wel hun antwoordapparaat).
Hoe dat je in die Fritz!Box dat gesprek naar de voicemail van de Fritz!box laat gaan weet ik niet.
Philippe zal daar straks wel op antwoorden, denk ik.

Euhm, jouw telefoonnummer is nog zichtbaar in je screenshot...
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Voor het FB antwoordapparaat ga je naar Telephony->Telephony Devices en daar staat "Answering machine" als een telefoon. Die moet je aanzetten (er staat zo een aan/uit checkbox die groen ziet als hem aan staat, en daarnaast staat een edit knop waar je de instellingen kan aanpassen (bv. hoe lang hij moet rinkelen). Zo lang je de rinkeltijd in de FB korter zet dan wat er in OVH staat zal de FB sowieso de voicemail aannemen. Indien je bij telephony devices geen "answering machine" oid ziet staat, dan moet je die nog toevoegen. Vanonder op "configure new device" drukken en daar dan answering machine kiezen onder de rubriek "Integrated in the FRITZ!Box", vervolgens de wizard volgen om hem toe te voegen.

edit: ah je kan ook gewoon naar Telephony->Answering machine gaan en daar staat hetzelfde. Een checkbox voor aan/uit en een knop settings. Maar het zou kunnen dat je die tab niet ziet indien je het antwoordapparaat nog niet hebt toegevoegd als telefoon. Dat ga je zelf ff moeten zien dan.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”