SOLVED: Proximus straatkast open - Proximus niet berijkbaar...

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
guidodejongh
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jan 2007, 22:10
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo,
Wie heeft een idee hoe proximus nog berijkbaar is?
Om de klanten nog beter te bedienen is de website is zo geoptimaliseerd, dat je niet langer een mailtje kan sturen of telefonisch in contact kan komen. En de virtuele assistent kan natuurlijk ook niet antwoorden...

De straatkast is geforceerd en het telefoonnummer op de straatkast werkt (natuurlijk) ook niet.
Dan maar wachten tot er iemand alle kabels los trekt...?
Tja...no comment.
Bijlagen
IMG_20211208_191759.jpg
(276.76 KiB) Nog niet gedownload
IMG_20211208_191733.jpg
(292.69 KiB) Nog niet gedownload
Laatst gewijzigd door guidodejongh op 13 dec 2021, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Via facebook berichtje sturen met foto's erbij die hebben mij beste al geholpen
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Je leatherman nemen en de kast sluiten. 8)
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

"bereikbaar" :wink:

Pak een rol ductape en plak die dicht.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

gewoon 0800 22 800 tot 22u ?
wel raar als je niet binnen zou raken op het nr vermeld op de kast

edit: of als je echt hun aandacht wil, trek de jumpers allemaal los :twisted:
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Twitter werkt ook :-)

Heb even getweet naar dit topic ;-) met cc naar de social media manager dat is best een heldin voor zo een dingen na te jagen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

112?
payphoneuser
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 18 keer

0800 91 468 staat op mijn straatkast
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Splitter schreef:of als je echt hun aandacht wil, trek de jumpers allemaal los :twisted:
Er zijn nog andere manieren ook, allemaal nogal "invasief".
Als zoiets openstaat in een studentenbuurt, zal er wel eens iemand in een zatte bui de hondjes nadoen. Dan zitten al die klanten zonder internet, telefonie en TV. Ze zullen er rap staan :).
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

satsurfer schreef:112?
alstublieft hé...
112 is voor levensbedreigende situaties. Val die gasten toch niet lastig met zo'n futiliteiten!
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

cadsite schreef:
satsurfer schreef:112?
alstublieft hé...
112 is voor levensbedreigende situaties. Val die gasten toch niet lastig met zo'n futiliteiten!
enerzijds ben ik akkoord, anderzijds.... i dont know, stel dat die kast toevallig ook het ziekenhuis in de buurt, of een poltiekantoor zou bedienen.
of dat er een oud dametje aangesloten is op die kast met haar personenalarm en het moest maar eens zijn dat het niet werkt omdat iets in die kast geraakt is.

het is dus niet noodzakelijk een levensbedreigende situatie, maar zou het wel kunnen worden.
maar ik zou idd ook eerst gewoon proberen pxm te bereiken, het is hun verantwoordelijkheid uiteindelijk.
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Zelfs dan nog is 112 toch niet het te contacteren nummer voor zo'n zaken? Je belt die toch ook niet als de stroom uitvalt en er misschien ergens wel eens een oud dametje zou kunnen vastzitten op haar traplift?
(Als je effectief weet hebt van een oud dametje dat daar vast zit en je de hulpdiensten kan dirigeren naar de locatie dan is het uiteraard een ander verhaal)
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Splitter schreef:
cadsite schreef:
satsurfer schreef:112?
alstublieft hé...
112 is voor levensbedreigende situaties. Val die gasten toch niet lastig met zo'n futiliteiten!
enerzijds ben ik akkoord, anderzijds.... i dont know, stel dat die kast toevallig ook het ziekenhuis in de buurt, of een poltiekantoor zou bedienen.
of dat er een oud dametje aangesloten is op die kast met haar personenalarm en het moest maar eens zijn dat het niet werkt omdat iets in die kast geraakt is.

het is dus niet noodzakelijk een levensbedreigende situatie, maar zou het wel kunnen worden.
maar ik zou idd ook eerst gewoon proberen pxm te bereiken, het is hun verantwoordelijkheid uiteindelijk.
Je kan ook gewoon de politie bellen op hun lokaal nummer hiervoor.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Splitter schreef:enerzijds ben ik akkoord, anderzijds.... i dont know, stel dat die kast toevallig ook het ziekenhuis in de buurt, of een poltiekantoor zou bedienen.
of dat er een oud dametje aangesloten is op die kast met haar personenalarm en het moest maar eens zijn dat het niet werkt omdat iets in die kast geraakt is.
De vraag is of dat dan aan Proximus ligt of aan de persoon die wijselijk besloten heeft dat een single point-of-failure in hun communicatieketen geen probleem is.

Soit, indertijd kon je die zelf openen/sluiten met een gewone vierkantsleutel, vandaag zit er zo'n fancy slot op waarvan de sleutel niet in het arsenaal van elke vakman zit dus als men eraan werkt en bij het afronden de persoon met de sleutel al weg is dan staat men daar. Hier heeft de kast ook al eens een tijdje open gestaan daardoor.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

de vraag is natuurlijk ook hoeveel activiteiten er in zo'n kast plaatsvinden waar meer dan 1 persoon voor nodig is...
ene om puttekes te maken, ene om de boom erin te zetten en ene om de puttekes terug dicht te maken...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Joe de Mannen schreef:de vraag is natuurlijk ook hoeveel activiteiten er in zo'n kast plaatsvinden waar meer dan 1 persoon voor nodig is...
ene om puttekes te maken, ene om de boom erin te zetten en ene om de puttekes terug dicht te maken...

J.
Je bent de manager vergeten :banana:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Splitter schreef:enerzijds ben ik akkoord, anderzijds.... i dont know,
Hier is geen enerzijds/anderzijds.
112 is voor levensbedreigende situaties, niets anders.
"Stel dat..." telt niet, enkel en alleen acute noodgevallen.
"er zou wel eens iemand niet kunnen netflixen" is dat niet.
Bel eerst het nummer op de kast, als je denkt dat het toch een groot probleem zou zijn, dan bel je de lokale politie op hun lokale nummer.
De noodcentrale laat je gerust, tenzij in nood.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Desnoods het is dag kan je een klacht neerleggen bij de lokale politie zonder te bellen als je weet waar de kast is.
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

cadsite schreef: Bel eerst het nummer op de kast, als je denkt dat het toch een groot probleem zou zijn, dan bel je de lokale politie op hun lokale nummer.
De noodcentrale laat je gerust, tenzij in nood.
Denk dat dat toch allemaal een beetje veranderd is hoor tegenover vroeger. Als je heel wat lokale politiezones op hun lokaal nummer belt, wordt je doorgeschakeld naar 112. Nog niet bij alle lokale zones, maar toch bij veel en al zéker 's nachts.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Waarom zou je ook bellen naar... een telefoniebedrijf? Klanten moeten enkel betalen want dat doen ze graag.

1 nummer voor zo'n bedrijf is gewoon klantonvriendelijk. Bovendien hang je er uiteraard voor een tijd aan de lijn want he, iedereen gebruikt dat nummer. Voldoende mensen plaatsen om op te nemen is te duur voor de graag betalende klanten, laat staan deze mensen opleiden. Dit is tot wat duopolies leiden.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ik hoop dat iedereen beseft dat 112 voor deze case absoluut NIET het geschikte nummer is, anders stel ik me vragen bij je mentale capaciteiten.

112 is voor DRINGENDE nood, wanneer de politie, ambulance en/of brandweer zo snel als mogelijk aan je deur moet staan. Punt. :nono:
ooh. shiny.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Blijkbaar is er een specifieke app voor :
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Volgende topic "10 minuten bij 112 moeten wachten tot iemand aan de lijn kwam... dat kan toch niet"
Nog maar 2 keer nodig gehad, 2de keer was het al met keuzemenu en 5 minuten wachten wat dan wel een uur lijkt.

Er is wel andere kant... politie hier vraagt zelf wel degelijk om 112 te bellen ipv lokaal (niks levensbedreigend, gewoon vandalisme) maar "dan kunnen we direct ter plekke komen en zien wie het is"... Ja, na 3 uur moet je voor 'heterdaad' ook niet meer langs komen en haalt dat ook niks uit.
Nu ja, we hebben het voordeel dat ze hier tenminste nog proberen.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

vverbeke schreef:Je belt die toch ook niet als de stroom uitvalt en er misschien ergens wel eens een oud dametje zou kunnen vastzitten op haar traplift?
de meeste personenalarmen en trapliften hebben een batterij, dus daar is dat niet zozeer van toepassing als ik me niet vergis.
en je zou idd beter het lokale nr bellen.... maar kent iemand dat nog ?
en al helemaal als je niet in je eigen zone zou zitten ?
CCatalyst schreef:De vraag is of dat dan aan Proximus ligt of aan de persoon die wijselijk besloten heeft dat een single point-of-failure in hun communicatieketen geen probleem is.
dat zijn dus dingen die ik me ook al eens heb afgevraagd
cadsite schreef:112 is voor levensbedreigende situaties, niets anders.
ben ik het mee eens hoor, daarom dat ik ook zeg van het nr op de kast of gewoon de algemene klantendienst van pxm ervoor te bellen in eerste instantie.

ik heb trouwens ooit geweten de lokale te bellen en die waren pissed off want "ik moest dat via de 112 doen" :roll:
lijkt een beetje een willekeur te zijn van wie bij de lokale opneemt
guidodejongh
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jan 2007, 22:10
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 2 keer

IMG_20211210_204000_S.png
(374.8 KiB) Nog niet gedownload
Hoeraa!
Na 48 uur is de verwrongen kastdeur dicht geraakt.

Nadat ik een berichtje op de App "proximus SOS kabel" te hebben geregistreerd, werd ik s' morgens vroeg opgebeld, voor meer informatie. Blijkbaar is deze app bedoeld voor grondwerken en andere "professionals" die het netwerk onderbreken.
Maar de man begreep onmiddellijk dat het onmogelijk was om proximus op een andere manier te bereiken (voor burgers, met burgerzin). Hij heeft dan op zijn beurt de nodige diensten gecontacteerd.

De kast is nu dicht en met tape afgeleefd. Eind goed, al goed (deze keer toch).
Laatst gewijzigd door guidodejongh op 13 dec 2021, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

guidodejongh schreef: De kast is nu dicht en met tape afgeleefd. Eind goed, al goed (deze keer toch).
Betekent "met tape afge(k)leefd" dat hij niet op slot is?
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Ik heb ooit eens een beschadiging aan een PX-kabel gemeld via de klantendienst (Zelf geen klant overigens). In het keuzemenu de opties genomen die mij het meest toepasselijk leek (vraag me niet meer welke), en uiteindelijk kreeg ik dan een persoon aan de lijn waaraan ik het probleem uitlegde en die alles genoteeerd heeft ondanks dat zijn optie in het keuzemenu niet echt daarvoor bedoeld was.
Volgende dag team techniekers aan de kabel om te fixen :)

Ik ga echt geen app installeren om misschien 1x in mijn leven zoiets te moeten melden :|
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

CCatalyst schreef:
guidodejongh schreef: De kast is nu dicht en met tape afgeleefd. Eind goed, al goed (deze keer toch).
Betekent "met tape afge(k)leefd" dat hij niet op slot is?
Waarschijnlijk tijdelijk, misschien is het slot kapot en moet een andere dienst komen herstellen. Het voorkomt toch al dat er water in komt. Bij Fluvius plakt men dan bvb van die stickertjes "Dit schadegeval is in behandeling", wat er dan op blijft hangen tot ze onleesbaar zijn. Kwestie dat mensen het niet blijven melden.

MaT schreef:en uiteindelijk kreeg ik dan een persoon aan de lijn waaraan ik het probleem uitlegde
Dat was in de tijd van Belgacom zelfs al :-D .
Iets om storingen op te volgen en te melden in hun app MyProximus zou handig zijn. Laatst een panne hier, het enige wat ge kunt doen is bellen. De menukes doorlopen om dan een automatisch bandje te horen dat er een storing is. Ik zou dat liever gewoon in de app zien en kunnen opvolgen. Of op de site, misschien staat dat daar wel maar nog niet gevonden.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Niks met het topic te maken, maar voor wat betreft 112 bellen of niet : ja, hiervoor kan je 112 bellen en kiezen voor politie. Dit is overigens zo voor alle straatmeubilair dat een gevaar vormt of kan vormen.

112 is hoofdzakelijk bedoeld voor levensbedreigende zaken (politie en brandweer), maar ook voor zaken van algemeen nut of die een gevaar kunnen vormen (voornamelijk brandweer en politiediensten).

Als fulltime beroepsambulancier kan ik je alvast zeggen dat vele mensen het 112 nummer gebruiken voor zaken die alvast minder dringend zijn dan een dergelijke kastdeur die open staat :-) Dit is er dus eentje die er zeker bij kan hoor.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
payphoneuser
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 18 keer

payphoneuser schreef:0800 91 468 staat op mijn straatkast
Dit nr niet geprobeerd? Heb het al op meerdere kasten zien staan. Zou toch het eenvoudigst moeten zijn.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Doet mij denken aan het volgende;
Bushalte MIVB met buskotje. In het bushok zelf tegen het dak was een elektronisch scherm dat de doorkomsten aangeeft. Boven het dak aan de achterkant was een klep die open stond die toegang geeft tot de elektronica. Open aan de elementen. Ik kon er niet echt aan en wou ook niet op dat boskotje gaan kruipen. Maar wou dat wel melden.

Bellen naar de MIVB was naar een duur telefoonnummer. Heb ze een e-mail verzonden via de website. Weken later bericht gekregen dat ze het gingen nakijken. Was dat al lang vergeten. Ondertussen was infobord al lang stuk door de regen. Heeft niet meer gewerkt tot het vervangen was door een nieuw systeem dat op haltepaal hangt.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”