Mobile Vikings: test omschakeling naar PX

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
bvhalst
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
Bedankt: 25 keer

Is van de iPhone zelf. Bel:
*3001#12345#*

Je kan dan zelf je dashboard maken…
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
warddr
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 aug 2016, 02:12

Ik ben ook terug aan het denken om MV terug een kans te geven.
Ik ben er weg gegaan toen ze van base naar orange zijn gegaan. Ik ben geen fan van het orange netwerk.

Weet iemand dat als ik vandaag overstap, het nog naar Orange is, of al naar Proximus? Iemand dat al getest?
jan5787
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 mei 2021, 22:56
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

Vandaag is het nog voor bijna iedereen nog Orange netwerk, tenzij je in de testgroep zat, maar ik denk dat de komende weken/maanden iedereen overgezet zal worden naar PX
Dus nog even wachten dan
bvhalst
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
Bedankt: 25 keer

warddr schreef: Weet iemand dat als ik vandaag overstap, het nog naar Orange is, of al naar Proximus? Iemand dat al getest?
Denk dat de transfer voor binnenkort is, ik zal het eens vragen in de testgroep. Ik zit in de testgroep en alles is ok verlopen. Proximus netwerk is net iets helderder qua spraak, maar jammer dat er nog geen volte of vowifi is. Data is heel goed waar ik woon, haal tussen de 50-110mbps down op 4G
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

We hebben er al veel over gesproken en we weten ook dat het er echt niet aan komt.

Maar, wat zou er na de omschakeling van netwerk nodig zijn om volte en vowifi te activeren?
Wat zou de impact er van zijn op het bedrijf en op ons als gebruiker?

Zo eens een overzicht van alle opties zou leuk zijn. Al is het louter omdat we nerds zijn die zulke dingen willen weten
bvhalst
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
Bedankt: 25 keer

Kan het Transatel platform volte of vowifi aan? Of zou dat er niets mee te maken hebben? Impact op gebruikers:
1. Betere gesprekskwaliteit over 4G
2. Vowifi: voor mensen met slecht netwerk binnen, toch goed bereikbaar blijven.

Iemand in de testgroep sprak ook over 5G, is blijkbaar ook nog niet in scope.

Ik blijf bij MV omdat ik vikingpoints heb ;-) gelukkig heb ik een toestel met een dual esim zodat ik buiten de EU ook data kan hebben. (MV biedt geen data buiten EU aan. Blijkbaar zijn databundels buiten EU niet interessant voor hen…)
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

bvhalst schreef:Kan het Transatel platform volte of vowifi aan? Of zou dat er niets mee te maken hebben? Impact op gebruikers:
1. Betere gesprekskwaliteit over 4G
2. Vowifi: voor mensen met slecht netwerk binnen, toch goed bereikbaar blijven.
Ook HD gesprekskwaliteit over WiFi. Niet alleen voor bereikbaarheid.
Youfone heeft andere netwerkbeheerder en kan het wél.
bvhalst
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
Bedankt: 25 keer

Aha, vowifi heeft dus een dubbel voordeel. Mijn schoonbroer woont ergens in het platteland in Wallonië zonder een PX antenne in de buurt (wel Orange), dus keek er wel naar uit om vowifi te hebben… maar bon, ik zal dan maar enkele uren “off the grid gaan” en het beschouwen als een soort retraite zeker? :lol:
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

VoWiFi ga ik toch ook het meeste missen als ik binnenkort overschakel van Orange naar MV.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Voor mij zelf nog meer: als ik ooit MV nog zou willen, moet ik VoWiFi hebben. Anders denk ik er zelfs nog niet over...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gregoryw
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2022, 05:56

Vandaag een mail ontvangen van Mobile Vikings (ik zit niet in de testgroep):
Binnenkort zetten we geleidelijk alle Vikings over van het Orange- naar het Proximus-netwerk: het beste netwerk van België!


Enkele dagen voor we jouw nummer XXXXXX overzetten, sturen we je daarover nog een kort sms’je op dat nummer. Zodra de overzetting gelukt is, krijg je daar ook een sms’je over.


Alles gebeurt automatisch achter de schermen en is al weken uitvoerig getest door collega’s en door andere Vikings. Zelf hoef je hier niets voor te doen. Voor alle duidelijkheid: aan onze tarieven, bellen, surfen, sms’en, … onze diensten verandert helemaal niets. Enkel je netwerk zal veranderen.
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

Ze starten er idd mee. Zelfde Maul gehad om 10u24.

Veel succes iedereen met deze hopelijk onopvallende aanpassing voor de grote massa
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Hier ook, alsook voor alle 'spare' nummers dat ik bij Jim heb. De mails doen uitblijken dat het nog relatief snel zou gebeuren.

Komt voor mij als gelegen. Ik was vroeger niet de grootste fan van Transatel, maar na wat testen met een Tempo Giga-kaartje, met even triestige resultaten, moet ik constateren dat het Orange-netwerk gewoon echt verschrikkelijk slecht is in mijn omgeving en op de plaatsen waar ik mijn verbinding momenteel het meest gebruik, terwijl ze hier jaren terug zo een stevig netwerk hadden.
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 21 keer
Contacteer:

De testgroep was alleszins zowat de saaiste test ever... Alles werkte in één keer: geen rook uit onze GSM, geen urenlange wachtrijen op de helpdesk... Hell, het was alsof er gewoon niets gebeurd is! :| :|
Bereik zal dan wel weer locatie-afhankelijk zijn. Voor mij is het een voordeel dat ik nu eindelijk binnenshuis kan telefoneren maar voor anderen kan het natuurlijk omgekeerd zijn.
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

DidierS schreef:De testgroep was alleszins zowat de saaiste test ever... Alles werkte in één keer: geen rook uit onze GSM, geen urenlange wachtrijen op de helpdesk... Hell, het was alsof er gewoon niets gebeurd is! :| :|
Bereik zal dan wel weer locatie-afhankelijk zijn. Voor mij is het een voordeel dat ik nu eindelijk binnenshuis kan telefoneren maar voor anderen kan het natuurlijk omgekeerd zijn.
De testen die iedereen het liefst heeft wel xp
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

DidierS schreef:De testgroep was alleszins zowat de saaiste test ever... Alles werkte in één keer: .
Tja, als je na 4 jaar nog geen VoLTE of VoWIFi kan aanbieden.
en gn deftige netwerkbeheerder.
Valt er nt veel te testen.
Succes alvast.
zwintje
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 nov 2007, 00:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Ik had al enige tijd interesse om te veranderen naar Mobile Vikings. Maar de ontvangst van Orange is zwak hier in huis. Het enige netwerk dat me in elke kamer ontvangst geeft is dat van Proximus. Heb een mailtje gestuurd naar Mobile Vikings met de vraag op welk netwerk nieuwe klanten terecht komen. Blijkbaar vanaf 1 februari is dit het Proximus netwerk.

Edwin
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Ik ben deze middag succesvol overgezet! Geen waarschuwing dat het ging gebeuren, en moest wel even herstarten om data te hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Voorlopig echt al véél beter dan Orange voor mij. Dit is niet de volledige snelheid dat ik bij Proximus had (makkelijk +200 Mbps thuis), maar bij Orange had ik nooit echt meer dan 5 Mbps en verschrikkelijk vaak disconnects of betere resultaten met terugschakelen naar 3G. De slechte 4G-snelheden kreeg ik ook met Orange zèlf. Voor mij persoonlijk echt het slechtste netwerk.

Afbeelding

Hopelijk dat dat probleem nu van de baan is. De volle Proximussnelheid verwacht ik niet via Transatel, maar zo lang het leefbaar is en tenminste werkt, ben ik heel tevreden met de omschakeling! :-D
bvhalst
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
Bedankt: 25 keer

In de testgroep waren de meeste testers heel positief, natuurlijk waren er mensen die minder dekking hadden door afwezigheid van px antenne in de buurt.
Persoonlijk vind ik het ook iets beter.
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Indigiswe schreef:De slechte 4G-snelheden kreeg ik ook met Orange zèlf. Voor mij persoonlijk echt het slechtste netwerk.
Alles in 1 pot gooien en roeren maar. (zonder de clue te kennen) :eek:
Ik met Orange prepaid al 7 jaar. Zooooo slecht. :eek:
Ga dringend nr MV moeten overstappen. :-D :-D

Afbeelding

Afbeelding

Spreek graag met enige kennis van zaken. Transatel netwerkbeheerder is hier de enige schuldige! bij MV of EDp!!! Zo'n mega verschil tussen dekkingsgraad bij Orange en PXM is er niet.
Ofwel woon jij op een dead spot.
https://www.bipt-data.be/nl/projects/atlas/mobile

Als hun netwerk platlag was het ook altijd schuld van Orange, terwijl ik geen probleem had met Orange prepaid. Hoe zou dat komen? :eek: Nu zal Proximus het zwarte schaap zijn om het falen van hun netwerkbeheerder te verdoezelen.

Arm Vlaanderen.

Hoe is het gezegde ook alweer: 'If you pay peanuts, you get monkeys' :-D :-D

En bovenop nog de afwezigheid van VoLTE en VoWIFI en RCS-standaard (SMS) is een 'No-Go' voor mij en mijn goede vriend Vaganzza :-D
Zelfs met de 'slechtste' dekking heb je nog perfecte
ontvangst in een bunker (met wifi).

Nog veel liever Base dan die MVNO. Behalve mss. Youfone. Nog geen oordeel over.
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Moet eerlijk zeggen dat Proximus wel sneller is dan Orange als je in de buurt van een mast bent.
Waar ik woon kom je met proximus nog niet aan 5/10Mbit terwijl Orange hier 30 haalt. Nu is dat voor mij genoeg, ik ben toch thuis met WiFi.

Maar in de buurt hier heeft zowel Proximus als Orange grote deadspots (bvb in stad(je) 1 heeft winkel 1 geen bereik met Orange en winkel 2 geen met Proximus).

Heb met Proximus al 364Mbps gehaald op 4G, Orange haalt max rond de 200 als je op de juiste plaats staat. (In mijn ervaring)
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

satsurfer schreef:
Indigiswe schreef:De slechte 4G-snelheden kreeg ik ook met Orange zèlf. Voor mij persoonlijk echt het slechtste netwerk.
Alles in 1 pot gooien en roeren maar. (zonder de clue te kennen) :eek:
Ik met Orange prepaid al 7 jaar. Zooooo slecht. :eek:
Ondanks dat het er niet staat, ben ik er vrij zeker van dat je post wat extra aanvallender is geformuleerd tegenover hoe ik hem eerst las.
Het is duidelijk iets heel gevoeligs voor jou.
Je beschrijft het als 'geen kennis van zaken': voor je je zo op je teentjes getrapt voelt, lees je ook eens goed het stuk dat je letterlijk gequotet hebt?

Ik had in 2019 de ervaring met Transatel dat om de twee weken er wel eens een serieuze downtime was. Nu ik terug bij MV zit, als test (want ja, ik test liever zelf dan dat ik zomaar gal spuw), en omdat mijn Vikingpunten op moeten, vermoedde ik uiteraard ook dat dat nog niet helemaal snor zit.
Echter gaf ik zelf aan dat ik hetzelfde ondervind met Orange. Ook een prepaidkaart (Tempo Giga), overigens. Gewoon dezelfde snelheden met vaak dipjes tot het onbruikbare en enorme ping spikes. En vergeet vooral mijn laatste zin niet: dit is mijn persoonlijke ervaring.

Tot met MV op het Orange-netwer en Tempo Giga van Orange zelf, nog nooit meegemaakt dat zelf door liedjes heen skippen op Spotify na een moment niet meer werkt omdat ze niet tijdig worden ingeladen.
satsurfer schreef:Transatel netwerkbeheerder is hier de enige schuldige! bij MV of EDp!!! Zo'n mega verschil tussen dekkingsgraad bij Orange en PXM is er niet.
Ofwel woon jij op een dead spot.
https://www.bipt-data.be/nl/projects/atlas/mobile
Waar spreek ik over een dekkingsprobleem? Ik spreek over een capaciteitsprobleem.
Als ik misschien in al mijn snelheidstest, zoals jij, tot mei vorig jaar terugga, zal er ook wel een goei'ke tussenzitten...
Feit is dat Orange hier uitsluitend 800 MHz gebruikt. Proximus 800 + 1800. Telenet 800 + 1800 + 2100.
Ik woon absoluut niet in een stad, en zit makkelijk op 30 km van een 'echte' stad in eender welke richting. Maar dat betekent wel dat er in die radius van 30 km ook dingen te doen zijn, restaurantjes te bezoeken zijn, winkels zijn, ... waar, in mijn geval, Orange de vraag niet voldoende beantwoordt, en Proximus en Telenet dat wel doen.
satsurfer schreef:Arm Vlaanderen.
Ik woon niet in Vlaanderen. Maar wat zit het diep bij jou... Kan je echt niet accepteren dat wat voor jou prima werkt, voor iemand anders brol is en omgekeerd?
Hoop dat je vannacht goed slaapt.
satsurfer schreef:En bovenop nog de afwezigheid van VoLTE en VoWIFI
Daarin heb je helemaal gelijk, en dat haal je dan ook zéér regelmatig aan. Ik denk dat iedereen je ondertussen wel gehoord heeft.
Echter is dat voor mij gelukkig geen probleem (bij geen van de 3 netwerken).

Wat ik wèl moet toegeven: bij Orange (via MV/Transatel) was 3G bruikbaar tijdens een telefoongesprek. Bij Telenet zo goed als niet, en nu bij Proximus (via MV/Transatel), op de 3 locaties die ik heb kunnen testen, totaal niet. Gewoon één woord via iMessage sturen duurt bijna een volledige minuut.
Da's jammer, maar gezien ik nu toch een jaar niet voor mijn gsm-factuur betaal, kan ik ermee leven.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Mensen, laten we het hier houden over de move van mobile vikings naar het proximus netwerk.

Niks te maken met volte, vowifi, x is beter, y is slechter. Ieder kiest voor zich.

Dat er features van andere providers niet zijn doet er niet toe.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Modbreak:
er was een duidelijk verzoek van de mod om deze discussie te stoppen en verder on-topic te blijven
Indigiswe schreef:Het is duidelijk iets heel gevoeligs voor jou.
Je beschrijft het als 'geen kennis van zaken': voor je je zo op je teentjes getrapt voelt, lees je ook eens goed het stuk dat je letterlijk gequotet hebt?
Leg me a.u.b. geen woorden i.d. mond. Mij kan het geen bal schelen bij welke telco je zit. Ik lig er echt niet wakker van.
Maar -telkens- huilen dat je de snelheden van A-Tier operatoren niet haalt, en plots denkt (eerder wanhopig hoopt) dat als je op PXM netwerk zit via tussenpersoon Transatel, plots in het beloofde land van melk en honing terechtkomt. :-D :-D
Ik ben mss. in 2008 1 jaar klant of zo geweest bij die 'firma' uit Hasselt, maar door hun minderwaardige netwerk vertrokken naar het toen prepaid aanbod van Proximus overgestapt voor 15 € (.
Indigiswe schreef:Nu ik terug bij MV zit, als test (want ja, ik test liever zelf dan dat ik zomaar gal spuw), en omdat mijn Vikingpunten op moeten, vermoedde ik uiteraard ook dat dat nog niet helemaal snor zit.
Euhm, ik kwam met feiten af?
En dan reactie:
Indigiswe schreef:Als ik misschien in al mijn snelheidstest, zoals jij, tot mei vorig jaar terugga, zal er ook wel een goei'ke tussenzitten...
Wel, om je te plezieren heb ik mijn voordeur opengedaan en er wat data erdoor gejaagd, want toch 4 GB gekregen...en er staat binnen 2 dagen 20 GB op de kaart.
Afbeelding
van vriend 2 weken terug op MV (voor hij naar PXM overschakelt, ook met zo'n hoge verwachtingen :-D )
Afbeelding
Ik wil gerust morgen naar een antenne rijden die 2 km. van mijn deur staat, als je wilt dat ik 180 Mbps 'toevallig' haal.
Ik vind dat je Orange//PXM netwerk en Transatel (rommel) niet in 1 woord mag noemen. Want het zijn appels met peren vergelijken. En daar heb ik een bloedhekel aan.
Screenshot_20220204-201907.jpg
(222.14 KiB) Nog niet gedownload
Screenshot_20220204-224254.jpg
(123.4 KiB) Nog niet gedownload
Indigiswe schreef:Echter gaf ik zelf aan dat ik hetzelfde ondervind met Orange. Ook een prepaidkaart (Tempo Giga), overigens. Gewoon dezelfde snelheden met vaak dipjes tot het onbruikbare en enorme ping spikes. En vergeet vooral mijn laatste zin niet: dit is mijn persoonlijke ervaring.
Oei, met het objectieve BeCover+ zie ik toch geen streamingproblemen. Maar ja, aan wat ligt het. Uw povere -Orange- netwerkdekking/Transatel beheerder/Smartphone???
Screenshot_20220204-224306.jpg
(380.69 KiB) Nog niet gedownload
Indigiswe schreef:Tot met MV op het Orange-netwer en Tempo Giga van Orange zelf, nog nooit meegemaakt dat zelf door liedjes heen skippen op Spotify na een moment niet meer werkt omdat ze niet tijdig worden ingeladen.
Ik volg de ingewikkelde zinsconstructie niet. Of ligt het aan mij?
Of bedoel je nu met MV op het PXM netwerk geen problemen meer?
Indigiswe schreef:Waar spreek ik over een dekkingsprobleem? Ik spreek over een capaciteitsprobleem.
Als ik misschien in al mijn snelheidstest, zoals jij, tot mei vorig jaar terugga, zal er ook wel een goei'ke tussenzitten...
waar, in mijn geval, Orange de vraag niet voldoende beantwoordt, en Proximus en Telenet dat wel doen.
Tja, Orange (the real stuff) doet het bij mij wél. Uw testen zijn niet representatief voor de gem. Orange gebruIker. En MV vergelijken met Orange is een China camera met 'Carl Zeiss' lens, vergelijken met echte Carl Zeiss.
Ik kan ook klagen over mijn aangekochte Tesla, dat hij nooit 250 km/u. haalt, als ik in de brousse woon.
satsurfer schreef:Arm Vlaanderen.
Indigiswe schreef:Ik woon niet in Vlaanderen.
Je moet niet alles letterlijk nemen. :wink:
https://www.vlaamswoordenboek.be/defini ... Vlaanderen
Indigiswe schreef:omgekeerd?Daarin heb je helemaal gelijk, en dat haal je dan ook zéér regelmatig aan. Ik denk dat iedereen je ondertussen wel gehoord heeft.
Echter is dat voor mij gelukkig geen probleem (bij geen van de 3 netwerken).
Oei, mss. handig om 'onwetenden' het verschil te laten aantonen die niet ganse thread lezen of de technische bagage niet hebben die jij hebt.
Indigiswe schreef:Echter is dat voor mij gelukkig geen probleem (bij geen van de 3 netwerken).
Wat is er geen probleem. Als je MV hebt, heb je geen V***** en V**** (dat je niet gebruskeerd bent terug)
en ontvangst hebben, is NIET hetzelfde hebben als bovenstaande icoontjes, want dan heb je HD-voice calls. (maar dat wist je toch wel)
Indigiswe schreef:Wat ik wèl moet toegeven: bij Orange (via MV/Transatel) was 3G bruikbaar tijdens een telefoongesprek.
bvhalst schreef:Geconfirmeerd:voip is nog niet in scope, al zou de kwaliteit iets beter zijn op Proximus.
Indigiswe schreef:maar gezien ik nu toch een jaar niet voor mijn gsm-factuur betaal, kan ik ermee leven.
Altijd hetzelfde riedeltje van MV.

Ik bel nooit, ALTIJD via LTE (Signal/Whatsapp/VOIP/Messenger/Call-Back) voor belachelijke prijzen. Maar toch quasi nooit.
beltegoed (nu 120 €) recupereer ik voor mijn Tado abbo, TomTom,...
Appje kopen Play Store.
11% korting bij aankoop beltegoed.
dus 15 € herladen, 13,3 € betalen (5 GB)
20 € herladen, 17.7 € betalen, (7 GB)
maand nadien, 10 € herladen, data cumuleert. (ene maand surf je wat meer dan andere maand)
Kinepolis tickets à volonté, af en toe gratis data
BESTE netwerk (voor mij toch), gezien zijn prijs. (110% ca$hback)

MV 'Viking' deals, doe ik liever werkend via cashbackxl.

En ik kies de BESTE kwaliteit, voor de laagste prijs. En ik heb niet het gevoel dat ik dit bij MV krijg.
Succes bij Mobile Vikings. :beerchug:
Laatst gewijzigd door philippe_d op 05 feb 2022, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: zie modbreak
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Modbreak:
zie hierboven
satsurfer schreef:Leg me a.u.b. geen woorden i.d. mond. Mij kan het geen bal schelen bij welke telco je zit.
Doe ik dat? In tegenstelling tot jou, probeerde ik het zoveel mogelijk on-topic te houden: ik ben héél blij met de omschakeling van Orange naar PX, en het ging vlekkeloos voor mij.
Iets in dat verhaal heeft je toch ontzettend getriggered om zo te reageren?
satsurfer schreef:Ik wil gerust morgen naar een antenne rijden die 2 km. van mijn deur staat, als je wilt dat ik 180 Mbps 'toevallig' haal.
Doe wat je graag doet om mensen te overtuigen dat jouw keuze de beste is.
Bij deze ook één van aan mijn voordeur, mast op waarschijnlijk ook een 2-tal km. Ik kan Orange+Transatel niet meer testen nu, maar dit was nooit mogelijk. Rond 19 uur trouwens, verschrikkelijk piekuurmoment bij Orange.
Afbeelding
satsurfer schreef:Oei, met het objectieve BeCover+ zie ik toch geen streamingproblemen. Maar ja, aan wat ligt het. Uw povere -Orange- netwerkdekking/Transatel beheerder/Smartphone???
En nogmaals negeer je compleet het feit dat een netwerk er niet overal hetzelfde uitziet.
Ik herhaal dan ook nog eens dat het niets met dekking te maken heeft, maar alles met overboeking. Hier, en op de belangrijkste plaatsen waar ik mijn verbinding nodig had, hebben ze gewoon te weinig capaciteit. Je kan het zoeken waar je wil, en draaien of keren tot het jou goed uitkomt, maar dezelfde smartphone en tablet deden het prima met PX en TN. Niet met MV, waarna ik dus ook met Orange ben gaan testen en hetzelfde ondervond.

De streamingsproblemen was trouwens met 'de real deal'. Je wekt de indruk erop vast te blijven hameren dat ik mijn ondervindingen met Orange/Transatel bestemel als 'mijn ervaringen met het Orange-netwerk'. Want dat zou helemaal fout zijn.

Voor dat je mij weer verwijt jou woorden in de mond te leggen: je komt sterk over als 'voor mij werkt het prima, dus de fout kan alleen bij jou liggen'... want dat zou wat arrogant zijn, hè?
satsurfer schreef:Of ligt het aan mij?
Waarschijnlijk...
satsurfer schreef:Tja, Orange (the real stuff) doet het bij mij wél. Uw testen zijn niet representatief voor de gem. Orange gebruIker. En MV vergelijken met Orange is een China camera met 'Carl Zeiss' lens, vergelijken met echte Carl Zeiss.
Ah bon? Alleen jouw testen zijn representatief voor de 'gemiddelde' gebruiker, dan? Ik deel mijn mening op mijn locaties, zonder een netwerk af te breken. Nooit gaf ik aan dat dit is hoe het voor iedereen zal zijn. Op Twitter zie je nu ook duidelijk dat sommige mensen slechtere resultaten halen na de omschakeling... Dat is logisch. Voor mij is het echter een verbetering.
Jij kakelt gewoon dat Transatel verschrikkelijk is, dus allemaal wegblijven en Orange is perfect.
Ik vergelijk ook geen MV met Orange, als ik letterlijk aangeef rechstreeks bij Orange te zitten. Lees a.u.b. wat ik schrijf en probeer dan zelf anderen geen woorden in de mond te leggen voor je het iemand anders verwijt.

Dit lijkt een beetje dweilen met de kraan open. Ik probeer je inzicht te geven in mijn point-of-view, maar het lijkt dat jij daar helemaal niet voor open staat. Ik geloof graag dat Orange geweldig werkt bij jou. Zou je het kunnen accepteren dat Orange niet zo goed werkt bij mij?
satsurfer schreef:
Indigiswe schreef:Echter is dat voor mij gelukkig geen probleem (bij geen van de 3 netwerken).
Wat is er geen probleem. Als je MV hebt, heb je geen V***** en V**** (dat je niet gebruskeerd bent terug)
en ontvangst hebben, is NIET hetzelfde hebben als bovenstaande icoontjes, want dan heb je HD-voice calls. (maar dat wist je toch wel)
Het feit dat je mij gebruskeerd noemt, nadat ik gewoon mijn ondervindingen wil delen met iemand die zo emotioneel reageert als jij... maar soit.
Ook dàt zei ik niet. Wie legt wie nu woorden in de mond? Het is voor mij geen probleem, omdat de 3 netwerken gewoon voldoende ontvangst hebben binnenshuis.
Jij woont misschien in een ondergrondse bunker waar zelf jouw zo perfecte Orange-netwerk geen dekking heeft. Dan is een provider zonder VoWifi inderdaad niets voor jou. Daarom heeft niet iedereen daar behoefte aan.
satsurfer schreef:Altijd hetzelfde riedeltje van MV.
Daar gaat het niet om. Het lijkt dat jij je aangevallen voelt omdat je denkt dat ik MV verdedig, terwijl ik skeptisch ben over elke provider en totaal geen fan van welke provider dan ook. Ik deel mijn eerlijke mening die jij weigert te accepteren of meteen als 'niet representatief' bestemelt, omdat het niet met de jouwe overeenkomt. Ik wil je geen Orange-fanboy noemen, maar... komaan.
Het feit dat ik Vikingpunten heb verzamelt, geeft mij nu de kans hun nog eens uit te proberen, want na mijn vorige ervaring met Transatel, geef ik er geen geld aan uit. Door nieuwe ervaring op te doen, kan ik mijn mening hervormen.
satsurfer schreef:Ik bel nooit, ALTIJD via LTE (Signal/Whatsapp/VOIP/Messenger/Call-Back) voor belachelijke prijzen.
Dus waarom zeur je dan zo om VoWifi/VoLTE? Ik bel ook bijna uitsluitend via FaceTime Audio en Video, en dat kan prima met zowel wifi als LTE, zonder beperkingen van de provider of netwerkbeheerder.
Behalve dat ik daar dan weer moet toegeven dat dat barslecht werkte met MV+Orange (ookal wil je dat niet horen), maar, en lees nu goed: dat heb ik niet met Orange zelf getest. Dus daarvan kan ik inderdaad niet zeggen of het aan Orange of Transatel lag. Ik kan alleen bekijken of het nu beter gaat gaan met Transtel op het Proximus-netwerk.
satsurfer schreef:En ik kies de BESTE kwaliteit, voor de laagste prijs. En ik heb niet het gevoel dat ik dit bij MV krijg.

Succes bij Mobile Vikings. :beerchug:
[/quote]

Uiteraard! Ik zeg ook niet dat Transatel de beste kwaliteit was, maar wel de beste prijs dan voorlopig. En misschien dat het nu met PX veel beter gaat. Orange is dat voor mijn use-case helaas niet, ondanks dat ze dat vroeger wel waren.
Als het misloopt bij MV, zal ik uiteraard ook zo eerlijk zijn dat te delen. Hopelijk ben jij ook zo met Orange.
En bedankt. Jij ook succes bij Orange. :thumbs:

//
En mijn oprechte excuses aan devilkin als dit bericht toch niet de gewenste richting uit gaat. Ik probeer mij daadwerkelijk te focussen op de migratie van Orange naar PX.
Laatst gewijzigd door philippe_d op 05 feb 2022, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: zie modbreak
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Wil me het liefst buiten de discussie houden, maar ik denk dat de mast dichter zal staan :-D (dan 2km)

Maar dan on topic (deels):
Ook zie je dat bij Transatel de latency altijd hoger is tegenover Proximus/Orange (zonder Transatel), gaan ze door Frankrijk? (Zoals lycamobile door UK ging/gaat?)
Vandaag was er ook een storing bij MV, wie weet gerelateerd aan de omschakeling (maar ze hebben niet gezegd wat, dus is het maar gokken, waren niet veel meldingen op allestoringen, dus wss enkel degene die vandaag omgezet zijn?)
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
bvhalst
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
Bedankt: 25 keer

Storing vandaag was algemeen volgens testplatform.
Test Proximus vs. MV op Proximus (op dezelfde locatie).

Signaal: band 3 = 1800mhz. Bandbreedte 10. Signaalsterkte Proximus:-91 - MV -85 (kleiner is beter). Proximus is iPhone 8 vs MV iPhone 11. Beide op dezelfde Proximus antenne en exact zelfde locatie (mijn sofa)

Resultaat: download en upload liggen in elkaars buurt (zelfde testserver gekozen). Bij Proximus is de Ping iets lager (22), bij MV ging die van 29 tot 33. (Met TADAAM vroeger had ik rond de 30). In mijn geval schelen die dus niet echt veel.

Conclusie: veel sneller dan mijn eerste internetervaringen. Ik kom nog uit de tijd van de 56k modems en dan later gprs (i-mode) ;-)

Wat misschien eens interessant zou zijn: topic beginnen met Speedtest en daarbij dan de LTE band + bandbreedte + signaalsterkte en eens zien welke invloed die 3 hebben op een Speedtest.

Lijn Proximus
D3D5ABB0-487F-40F2-BAC6-233353A19441.jpeg
Proximus lijn
(278.45 KiB) Nog niet gedownload
Lijn MV
1D8B6878-CFDF-4A2B-9654-67020FA489EA.jpeg
MV lijn
(460.88 KiB) Nog niet gedownload
Test Px
823A0F0A-5271-4EDB-8228-12FDA8703648.jpeg
Px test
(110.55 KiB) Nog niet gedownload
Test MV
FE958433-3306-4CA3-91D1-8133E0BAC1E7.jpeg
MV test
(198.58 KiB) Nog niet gedownload
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Zelf in België ook altijd goede snelheden gehad, nu Orange en haal even snelle resultaten, enkel lagere latency.

Wat ik wel merk is dat de roaming vaak trager was bij MobileVikings, was met Proximus die ze gebruikte als Roaming toen (omdat die al overeenkomsten hebben). Tikte toen met meerdere testen, op alle 3 de netwerken in Nederland max 40mbit aan. Wou Proximus ook testen maar die hadden m'n roaming uitgezet hadden dus kan geen vergelijking maken (mss iemand anders).
Maar met Orange op toaming ging ik vlot over de 200Mbps. Hopelijk is het beter na de overstap, je weet nooit. (Ben ondertussen al 6+maanden weg)

Zo'n topic met snelheden en signaal/etc zou eventueel interessant zijn als er genoeg intresse is.

Van storingen had ik (bijna) geen last toen ik 2jaar MV klant was, denk dat ik gewoon geluk had.
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
ghostboy1993
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 2 keer

datakiller schreef:Zelf in België ook altijd goede snelheden gehad, nu Orange en haal even snelle resultaten, enkel lagere latency.

Wat ik wel merk is dat de roaming vaak trager was bij MobileVikings, was met Proximus die ze gebruikte als Roaming toen (omdat die al overeenkomsten hebben). Tikte toen met meerdere testen, op alle 3 de netwerken in Nederland max 40mbit aan. Wou Proximus ook testen maar die hadden m'n roaming uitgezet hadden dus kan geen vergelijking maken (mss iemand anders).
Maar met Orange op toaming ging ik vlot over de 200Mbps. Hopelijk is het beter na de overstap, je weet nooit. (Ben ondertussen al 6+maanden weg)

Zo'n topic met snelheden en signaal/etc zou eventueel interessant zijn als er genoeg intresse is.

Van storingen had ik (bijna) geen last toen ik 2jaar MV klant was, denk dat ik gewoon geluk had.
Ik was vorig jaar ergens Mobile Vikings voor 7 maanden.
Ze hadden toen elke maand zeker 1 dag minimum dat ze geen netwerk hadden Maar dat zal door hun netwerk beheer transatel wel kome :roll:
Ik kan dit zeggen , Proximus is geen slecht netwerk alleen aan de kante van Wallonië doet orange/mobile vikings ( toen vikings bij orange zat ) het pakke beter.
Ik en een kameraad waren aan de kante van Maboge voor te kamperen en kajakken.
Kan zeggen dat ik dankzij Mobile Vikings ( toen het bij orange zat ) vaak 3G had zelfs dat vrij goed werkte en mijn kameraad niet eens 2G kon hebben.
Proximus is goed als jeontvangst hebt en zeker bij de walen maar ik neem liever een wat zwakker signaal en goed dekking van orange liever. Heb nooit voor gehad dat ik zelfs tot 2G zakte binnen belgie .
Hopelijk zulle Mobile Vikings op andere vlakken zich beteren met proximus :angel:
Gregoryw
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2022, 05:56

Op zondag (06/02) een sms ontvangen dat ik binnenkort word overgeschakeld naar het Proximus netwerk. Vandaag, maandag (07/02) een sms dat ik nu op het Proximus netwerk zit.

Hoe kan je dit effectief ergens zien op een iPhone met iOS 15.3?
bvhalst
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
Bedankt: 25 keer

Je scant je netwerken manueel. Als je orange ziet staan en geen Proximus, dan werd je overgezet.
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

satsurfer schreef: Hoe is het gezegde ook alweer: 'If you pay peanuts, you get monkeys' :-D :-D .
Enkele jaren geleden ook eens overschakelt naar MV ( voor den goedkoop) toen nog Base partner.
Prima prijs met goede service, tot je aan roaming begint.
Na talloze contactjes met hun helpdesk ivm moeilijkheden bij roaming, was hun uitleg steevast dat er iets aan mijn telefoon mankeerde.

Kort daarop moest ik een volle maand in een dorpje in Frankrijk verblijven, klein hotelletje waar je slechts één Franse provider kon ontvangen. Mijn collega had daar perfecte roaming met zijn Orange abo.
Bij terugkomst gaf dan toch uiteindelijk de helpdesk schoorvoetend toe, dat ze niet bij alle buitenlandse providers een afspraak hebben. :bang:

Zoef, meteen weg bij MV.
Hopelijk bij deze switch naar PX zijn er wel afspraken met ALLE roaming partners, zelf pas ik voor de moeite.
Mij aan het lijntje houden zonder duidelijk en direkt klanten de juiste informatie te verschaffen dat er slechts bij één Franse provider roaming was, is niet de juiste manier.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

Roaming verloopt voor mij al jaren heerlijk.

In frankrijk werkt dat goed en kan manueel elke provider kiezen behalve free.

Dus ervaringen die niet te ver algemeen zijn, in beide richtingen.
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Bij mij roamde ik via "Proximus" op Mobilevikings, dus dan zouden de roaming partners toch hetzelfde moeten zijn? Al heb ik geen idee want ze hadden mijn roaming uitgezet dus niet kunnen testen dus ik neem aan van wel. (In NL kon ik ze alle 3)
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Roamingovereenkomst bij Proximus en Mobile Vikings kunnen verschillend zijn. Bij MV zit je nog steeds met het Transatel verhaal en verloopt alle verkeer van het buitenland naar hun platform. Sowieso loopt roaming toch niet altijd even vlot. Vorig jaar nog ervaren in Frankrijk in een heel toeristische stad: zowel bij Proximus, Mobile Vikings als BASE konden niet aanmelden op de Franse netwerken. Lokale kaartjes hadden echter geen probleem. Een keer buiten de stad terug volle ontvangst.
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

lithion schreef:Roamingovereenkomst bij Proximus en Mobile Vikings kunnen verschillend zijn.
MV(Of Transatel?) heeft Proximus als roaming provider die overeenkomsten voor hun gaat regelen al weet ik niet of ze hierop dure providers weglaten bvb (niet kunnen testen, maar NL had alle 3 de providers).

Mss iemand die meer info heeft over die overeenkomst of het al kunnen testen heeft? Of mss gebruiken ze enkel Proximus in bepaalde landen?

Vermoed dat ze nu vast door deze overname wel op alle netwerken zullen kunnen als dat nog niet zo was.
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Iemand nog status van de migratie gehoord?

Na hier wat meldingen gelezen te hebben dacht ik dat het snel zou gaan, maar totop heden...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

devilkin schreef:Iemand nog status van de migratie gehoord?

Na hier wat meldingen gelezen te hebben dacht ik dat het snel zou gaan, maar totop heden...
Hier vrijdag overgeplaatst, heden problemen met ontvangst sms zie aparte topic.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Zit er enige logica achter de omschakeling ?
Mijn vrouw is sedert deze ochtend overgeschakeld [iPhone 13]

Ik heb nog niets van sms ontvangen [pixel 6]
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Om 11:39 een sms ontvangen dat ik in de volgende dagen overgezet wordt
Om 11:41 een sms ontvangen dat ik overgezet ben.

Voor de zekerheid even vliegtuigstand aan en af gezet, maar heb er niets van gemerkt
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”