Waar komt (illegale) IPTV vandaan

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
jaku627
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 okt 2018, 19:35
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Mijn excuses indien dit niet is toegestaan (aangezien dit toch een beetje grijze zone is)
verwijder het dan maar of laat maar weten dat ik het weghaal

Zou iemand mij iets meer kunnen vertellen over hoe (wss niet legale) iptv streams werken? Of meer bepaald waar ze vandaan komen en hoe dat tot bij mij geraakt?

Ik kijk bijna nooit tv maar had als experiment uit pure interesse eens een bizar goedkoop iptv abonnement op een welbekende chinese website gekocht ervanuitgaand dat dat op niet veel ging trekken (I know, mag wss niet... ik geef het toe)
Ik heb het een paar keer getest, werkt eigenlijk vrij goed maar vroeg mij nu af hoe dat precies werkt? Bv een keer keek ik naar een zender die enorm gestoord werd tijdens hevige regenval/wind, dus toen vroeg ik mij af of dat satelliet is dat online wordt doorgestuurd.

Echter gisteren wou ik na lang nog eens testen, en zag ik dat er o.a. ook de 3 play more zenders beschikbaar zijn. Op 1 daarvan was er wss iets voor volwassenen bezig en stond het gewoon op de pagina van een telenet digibox dat de pincode vroeg. Ik keek deze ochtend nog is, en toen stond er op alle 3 die zenders een boodschap van “ reclame op maat “, dus het lijkt bijna alsof het hdmi signaal van die box wordt doorgestuurd, maar dat lijkt mij toch onwaarschijnlijk dat 1 persoon 3 digiboxen (1 per kanaal neem ik aan dan) thuis heeft staan en van alle 3 dag en nacht een stream uploadt

Daardoor ben ik nu nog iets meer geprikkeld…. ik ga er ook niet vanuit dat die ene persoon alle beschikbare Belgische kanalen uploadt want dat lijkt mij nogal straf met internet dat voor de gewone man beschikbaar is, en zeker als het er naar uit ziet dat die 1 box per kanaal gebruikt.

Verder merk ik wel op dat bij bepaalde streams teletext wordt meegestuurd en dat in het begin mijn Apple TV uitsluitend met een IP adres in Rusland communiceerde.
Vandaag opnieuw bekeken, en de Belgische, Engelse en Nederlandse H264 kanalen bv komen van een IP in Duitsland, de Nederlandse HEVC van nog ergens anders, de Amerikaanse kanalen van een IP in Frankrijk, …
De provider wijzigt de URL van de Xtream server vrij vaak ( gebeurt automatisch), maar de bron lijkt bijna altijd hetzelfde. Behalve voor TLC UK bijvoorbeeld dat regelmatig tussen SD en 1080i met ondertitels switcht.

Alvast dank, ben ontzettend benieuwd of iemand hier iets meer van weet!!
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

die werken vaak erg goed, maar zijn bijna allemaal resellers van hetzelfde (inderdaad niet echt legale) platform.
paar jaar geleden kon je dat heel goed merken: toen waren er 2 of 3 grote takedowns en de meeste van die iptv platformen waren toen "tijdelijk technisch gestoord" (ofte, de servers waren in beslag genomen en er was niets meer te streamen)

heb het persoonlijk een paar jaar gehad, met als hoofdreden dat ik me stoorde aan het feit dat kanalen die ik wilde hier legaal gewoon niet te krijgen waren (syfy met name).

het feit dat je ook nog eens meer keuze, minder reclame, en een stuk lagere prijs had was natuurlijk leuk.
maar ook dat is het me uiteindelijk niet waard geweest want ik kijk eigenlijk geen lineaire tv meer.

voor zover ik weet zijn de streams op verscheidene manieren (sat, digiboxen, cardsharings, ....) en locaties gecaptured en worden ze dan doorgegeven.
inclusief een buffering van wat ik destijds leek gewaar te worden.
en ze komen ook bijna altijd wel terug online.

in ieder geval snap ik de interesse, want het moet best een hele setup zijn die ervoor in gebruik is.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Er bestaat zeker invidueele upload ( zij die hamsteren bij hun abo’s ) maar het grote gros zal georganiseerd zijn veronderstel ik.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Uit ervaring kan ik je zeggen dat de meeste services zich bevinden in Nederland. Althans : daar zie ik redelijk wat traffic heen gaan via de NL-IX :-)
Vooral gekend bij Marokkaanse en Turkse families die geen schotel kunnen zetten.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jaku627
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 okt 2018, 19:35
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Dank je wel allemaal, heel interessant!! Uit persoonlijke interesse had ik graag geweten naar wat voor stream ik nu kijk (kabel, satelliet, .. ) maar lijkt dus idd een mix te zijn.

Was ook nog de 'terugkijk ' optie vergeten. Op sommige kanalen zoals de nederlandse kan je tot 24/48 uur terugkijken.
Splitter schreef:die werken vaak erg goed, maar zijn bijna allemaal resellers van hetzelfde (inderdaad niet echt legale) platform.
Idd, heb 2 gratis tests gevraagd bij andere providers ( hoewel nog steeds goedkoop, toch duurder dan de service die ik had gekocht), en het lijkt vooral van dezelfde bron te komen, met kleine verschillen (720, 1080, bitrates, ...)
Zo geeft mijn service alleen aan VTM en VTM2 te weinig bandbreedte (ongeveer 2,5 mbps) en dat was zichtbaar tijdens iets met veel toeters en bellen zoals die k3 show vorige week. Alle andere HD kanalen minstens 5 Mbps wat er eerlijk gezegd vrij goed uit ziet.

Over betrouwbaarheid kan ik dan weer niet zeggen, omdat ik idd ook niet echt lineaire tv kijk .. of zelf tv kijk in het algemeen. Maar van het testen leek het toch vrij ok.

Wel interessant om te weten dat bepaalde zenders dan misschien toch gewoon vanuit iemand zijn kelder via een DSL of kabel lijntje worden doorgestuurd en utieindelijk via via bij mij terecht komen!
9livesuni schreef:Er bestaat zeker invidueele upload ( zij die hamsteren bij hun abo’s ) maar het grote gros zal georganiseerd zijn veronderstel ik.
Nu ook bij één van de testers zag ik de interface van een Proximus decoder die een erreur vertoonde. Dan neem ik toch aan dat er ergens in BE iemand een decoder heeft draaien puur hiervoor. Vraag me af of die persoon daar dan voor vergoed wordt ( naar ervaring slurpt een Px decoder toch wat stroom, en als je er al maar max 3 mag hebben op een adres..)
Maar dan ben ik mij er ook van bewust dat mijn specifieke service op iets van een €2/maand uit komt, wat echt peanuts is..... ben er enorm door geboeid

Vooral die telenet decoders maakte me toch echt curieus. Voor iemand moet het dus toch de moeite waard zijn om 3 decoders neer te zetten en 24/7 de output daarvan te uploaden. En ook dat de tv-gids perfect werkt, omdat ik precies toch echt naar een decoder keek dat in de hdmi poort steekt. Van de andere kanalen met extra data zoals teletext of ondertitels zou je zeggen dat het mee wordt uitgelezen vanaf de kabel of satelliet ofzo
krisken schreef:Uit ervaring kan ik je zeggen dat de meeste services zich bevinden in Nederland. Althans : daar zie ik redelijk wat traffic heen gaan via de NL-IX :-)
Interessant. Ik merkte in het begin dat het zappen heel aangenaam ging bij mij (DSL) maar niet bij vrienden (kabel/Telenet) toen al het verkeer nog naar russische IP's liep. Duurde een 4 tal seconden voordat het begon te spelen terwijl het bij mij thuis sneller zapt dan mijn (oude) telenet decoder.
Maar dit heb ik recent eens opnieuw getest en nu was er bijna geen verschil. Nu zie ik traffic naar DE en FR gaan afhangend van de groep kanalen. Maar ze zouden dus vooral in NL verzameld worden?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

jaku627 schreef: Maar ze zouden dus vooral in NL verzameld worden?
je moet maar eens googlen op "grote actie tegen iptv" ofzoiets, in 2019 zijn er in NL een 100tal servers alleen al voor de iptv offline gehaald,
dat was toen ik nog een 20-euro abbo'tje had en effectief, ik heb toen een paar dagen geen tv gehad (denk een weekje ofzo)
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

De grootste/stabielste IPTV's komen van het midden oosten, namelijk Saudi Arabië, VAE en Irak (Erbil) waar ze zekere bescherming genieten en ingeburgerd zijn. Sommige hebben miljoenen subscriptions.

Op TorrentFreak vind je hier meer info over.

https://torrentfreak.com/bein-identifie ... ts-211016/
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

jaku627 schreef:Mijn excuses indien dit niet is toegestaan (aangezien dit toch een beetje grijze zone is)
verwijder het dan maar of laat maar weten dat ik het weghaal!
Vanzelfsprekend gaan we op Userbase niet toelaten dat illegale IPTV hier gepromoot wordt, of gefaciliteerd wordt.
Een gewone technische discussie over het fenomeen IPTV kan nog net wel ...

Het is ook niet de bedoeling om ervaringen uit te wisselen, en op die manier toegeeft dat je met illegale praktijken bezig bent.
Laten we het daar over eens zijn, dat dit volledig illegaal is.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jaku627
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 okt 2018, 19:35
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Thx voor de informatie allemaal!! Was zeer leerzaam zolang het mocht!

Jammer dat er geen " nette " alternatieven voor bestaan (beetje als voip), al snap ik ook dat dat op deze schaal onmogelijk betaalbaar zou zijn ivm rechten ed
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Hoezo geen alternatieven? De meeste providers gaan over op OTT , sommigen geven jezelf toegang over de hele wereld. Dat is een goede evolutie.
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

jaku627 schreef:Thx voor de informatie allemaal!! Was zeer leerzaam zolang het mocht!

Jammer dat er geen " nette " alternatieven voor bestaan (beetje als voip), al snap ik ook dat dat op deze schaal onmogelijk betaalbaar zou zijn ivm rechten ed
Je hebt tussen de 2k - 5k kanalen van over heel de wereld ... daar zijn gewoon geen alternatieven voor :-).
Heb het een tijd gehad om premier league te kijken. Ik hoopte dat het stabieler ging zijn als de kodi streams. Helaas toch niet altijd stabiel in top matchen.
Voor de rest werkte het perfect, je had alle posten uit BE, NL en andere landen.
jaku627
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 okt 2018, 19:35
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

9livesuni schreef:Hoezo geen alternatieven? De meeste providers gaan over op OTT , sommigen geven jezelf toegang over de hele wereld. Dat is een goede evolutie.
ik bedoelde eerder dat er voor live tv weinig alternatief is in die trant. TVV heeft een eigen app (niet voor mijn tv) maar voor zover ik weet zijn er geen " legale" xtream alternatieven bv waar je, zoals voip, je eigen apparatuur /software zou kunnen gebruiken.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Ik heb ook nog geen echt volwaardig alternatief gevonden. Wat ik in feite zoek is iets zoals een Proximus decoder, die ik gewoon aan mijn internetverbinding (die niet van Proximus is) kan hangen en waarbij ik de volledige functionaliteit van die decoder heb. En ik twijfel of dat bestaat.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Google TV, Xiaomi MiTV stick, e.a. zijn toch beter dan een PX decoder!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Ik zoek echt like for like functionaliteit, inclusief zappen. Als ik naar Canvas aan het kijken ben ik druk op + dan wil ik dat die naar VTM verspringt. Dat lukt toch niet met die sticks he?
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

SpecialK schreef:Ik zoek echt like for like functionaliteit, inclusief zappen. Als ik naar Canvas aan het kijken ben ik druk op + dan wil ik dat die naar VTM verspringt. Dat lukt toch niet met die sticks he?
Je hebt van die android bakjes met afstandsbediening bij. Nog niet gebruikt maar er moet daar wel wat mogelijk zijn.
Ik ga hier geen link posten maar makkelijk te vinden in google.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Vrt bron 1 canvas bron 2 Vtm bron 3 :banana:
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Net zoals met streaming, zal "de markt" wachten tot de illegale markt zo groot is dat het "de moeite loont" om er een legaal aanbod tegenover te plaatsen.
Conceptueel is het geen rocket science om een dashboard aan te bieden waar je zelf kiest welke zenders deel uitmaken van uw IPTV aanbod, als legaal betalend aanbod.

Die functionaliteit kan je nu al krijgen via IPTV en het geld vertrekt naar obscure bedrijfjes en landen.
De TV-markt leidt eronder, want er zijn wel degelijk mensen die willen betalen voor de content die zij willen zien.

Overigens heb ik zelf geen IPTV ofzoiets, ik hoor wel wat van collega's ed :).
Ik kijk enkel DIW, uitgesteld dan nog.
De babysit gebruikt de VRTnu app op Google TV Chromecast.
bvhaute
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 dec 2011, 00:13
Bedankt: 3 keer

SpecialK schreef:Ik zoek echt like for like functionaliteit, inclusief zappen. Als ik naar Canvas aan het kijken ben ik druk op + dan wil ik dat die naar VTM verspringt. Dat lukt toch niet met die sticks he?
Ik heb een Philips tv met Android tv als OS en ik heb ook een tv vlaanderen abo waardoor ik ook via de Android app van tv vlaanderen tv kan kijken over internet. Ik kan daarbij op mijn Philips tv gewoon zappen zoals op een klassieke tv decoder (nr 1 = vrt, 2 = canvas etc...).
Dat werkt zo vlot dat ik mijn satellietontvanger (vu+solose) eigenlijk niet meer gebruik sinds ik de tv vlaanderen app op mijn tv heb geïnstalleerd.
Ik heb ook een Xiaomi mi stick en daar werkt het hetzelfde, alleen zitten er daar geen numerieke toetsen op de afstandsbediening om te zappen maar ik kan wel telkens een zender omhoog of omlaag zappen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Wat is de kwaliteit van het beeld daarbij want ik denk er zelf aan om zo'n oplossing te kiezen?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

jaku627 schreef:Jammer dat er geen " nette " alternatieven voor bestaan (beetje als voip), al snap ik ook dat dat op deze schaal onmogelijk betaalbaar zou zijn ivm rechten ed
de reden (buiten dat ik dus niet echt lineair meer kijk, en ook de interesse in syfy verdwenen is) om af te stappen van het illegale iptv,
was de komst van app tv van TVV.
is het ideaal? not even close, maar je hangt in ieder geval niet meer vast aan een bakje van de provider of een internetverbinding van de provider.

de 3 ontbrekende dingen zijn daarin:
- het gebrek aan + en - voor te zappen
- het niet kunnen opnemen (noch programmeren) op de android tv
- het niet kunnen terugspoelen van alles (is beperkt)
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

- betalende tvvlaanderen livetv een/canvas/...: 720p max
- gratis vrtnu (livetv) een/canvas/...: 1080p max

- vod bij tvv (gaat vandaag in de guide maar terug tot 29 november) ook 720p max
- vod bij vrtnu (aanbod veel groter en gaat langer terug) 540p max
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

splinterbyte schreef:- betalende tvvlaanderen livetv een/canvas/...: 720p max
- gratis vrtnu (livetv) een/canvas/...: 1080p max

- vod bij tvv (gaat vandaag in de guide maar terug tot 29 november) ook 720p max
- vod bij vrtnu (aanbod veel groter en gaat langer terug) 540p max
Ik heb een mini pc ( optiplex mff ) met windows 10 aan mijn TV hangen met hdmi. Via browser kijk ik alles van vtm to vrt etc... . Kodi, jellyfin, popcorn time etc... staat er allemaal op. Zo ben ik van niets afhankelijk. Via vpn kan ik ook bbc iplayer gebruiken.
Mijn jonge buren hebben zelf geen TV meer. Die zetten hun laptop op de salontafel en kijken zo een film.
De vrijheid dat we nu hebben ...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Dizzy schreef:Wat is de kwaliteit van het beeld daarbij want ik denk er zelf aan om zo'n oplossing te kiezen?
Mijn Xiaomi TVstick is beperkt tot 1080p, en voor zover mij bekend haalt de Google TV UHD signaal...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
bvhaute
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 dec 2011, 00:13
Bedankt: 3 keer

Dizzy schreef:Wat is de kwaliteit van het beeld daarbij want ik denk er zelf aan om zo'n oplossing te kiezen?
De kwaliteit van het beeld is goed (genoeg) voor mij. Ik heb een 4K TV, maar de resolutie van de TV Vlaanderen app is zeker geen 4K, hooguit HD als het niet minder is zelfs. Omdat ik op ongeveer 4,5m van mijn TV zit (75inch) valt dit voor mij niet echt op. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik op dat gebied (beeld en geluidskwaliteit) zeker geen "freak" ben. Ik denk dat je gewoon zelf eerst eens moet testen om te zien of je het persoonlijk goed genoeg vindt. Zo een "TV over internet" abo van Tv Vlaanderen is maandelijks opzegbaar en ik denk dat de eerste 30 dagen gratis zijn, dus het is mss eens de moeite om het te proberen en indien het je niet bevalt kan je opzeggen...
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Ik begrijp je interesse hoe het technisch werkt.

Ik dacht vroeger ook dat dit dreamboxen ofzo waren die gewoon streamen naar het internet. Maar als je wat opzoekt zie je dat het een gigantische operatie is. Kijk maar eens op je bekende chinese website naar IPTV servers. Duizenden euro's om enkele kanalen te capturen en door te sturen naar... een gigantisch netwerk dat heel sterk lijkt op 'openconnect' van netflix. Dat op hun beurt weer de streams aanbied aan de klanten.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Wel grappig dat beIN (Qatar) zelf een open brief geschreven heeft waar ze de grootste IPTV's aanwijzen (in de hoop op internationale reactie te krijgen)
Earthlink is Iraq’s largest Internet service provider but also has an interesting sideline. According to beIN, Earthlink operates pirate IPTV service Shabakaty, which is believed to have 500,000 subscribers. The channels on offer include those offered by Disney, HBO and Sky, with the service also offering content on-demand from the likes of Netflix, Paramount, Sony, Universal and Warner. That earned the IPTV service a spot on the MPA’s submission too.
dovo
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 nov 2015, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 11 keer

In de netwerk wereld is dit fenomeen wel enigszins gekend, echt geheim is het ook nooit echt geweest. Hier even kort een aantal zaken die je zo publiek op google kan vinden.



Mooie voortuin aan het datacenter.
AfbeeldingAfbeelding

Vraag me niet om de details, maar als ik me niet vergis kan je bij Serverius bring your own dish of shared dish huren. Er zijn zeker legitieme redenen om een schotel aan je rack te koppelen, maar deze setup is gewoon overduidelijk niet helemaal koosjer.

Veel van die platformen combineren dan weer het andere platform zijn streams met hun eigen om aan zoveel mogelijk kanalen te geraken. En zo vormen ze ook competitie onder elkaar. :D
Af en toe halen politie wel eens zo een platform offline, en dan komen er weer evenveel bij. De uitzondering is wel grote sportevents, waar tier 1 providers soms een nullroute op de ip adressen van de illegale stream durven zetten. Maar dan spreken we echt wel over een stream die ~ 300Gbps vanuit dat ene datacenter in Noord-Amsterdam de wereld in stuurt.

Deze underground platformen zijn van wat ik hoor ook populair bij personen die in de emiraten wonen en waar je wegens censuur op geen andere manier naar deze content kan kijken.

In ontwikkelingslanden en plaatsen waar internationale bandbreedte zeer duur is, Azië en Afrika bijvoorbeeld, is het niet ongebruikelijk dat je ISP een melding toont dat ze niet willen dat je torrents download, en een link naar hun eigen enorme seedbox met alle laatste blockbusters die ze 's nachts steeds bijvullen.
skindred
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 19 dec 2005, 14:32
Bedankt: 6 keer

dovo schreef:In de netwerk wereld is dit fenomeen wel enigszins gekend, echt geheim is het ook nooit echt geweest. Hier even kort een aantal zaken die je zo publiek op google kan vinden.



Mooie voortuin aan het datacenter.
AfbeeldingAfbeelding

Vraag me niet om de details, maar als ik me niet vergis kan je bij Serverius bring your own dish of shared dish huren. Er zijn zeker legitieme redenen om een schotel aan je rack te koppelen, maar deze setup is gewoon overduidelijk niet helemaal koosjer.

Veel van die platformen combineren dan weer het andere platform zijn streams met hun eigen om aan zoveel mogelijk kanalen te geraken. En zo vormen ze ook competitie onder elkaar. :D
Af en toe halen politie wel eens zo een platform offline, en dan komen er weer evenveel bij. De uitzondering is wel grote sportevents, waar tier 1 providers soms een nullroute op de ip adressen van de illegale stream durven zetten. Maar dan spreken we echt wel over een stream die ~ 300Gbps vanuit dat ene datacenter in Noord-Amsterdam de wereld in stuurt.

Deze underground platformen zijn van wat ik hoor ook populair bij personen die in de emiraten wonen en waar je wegens censuur op geen andere manier naar deze content kan kijken.

In ontwikkelingslanden en plaatsen waar internationale bandbreedte zeer duur is, Azië en Afrika bijvoorbeeld, is het niet ongebruikelijk dat je ISP een melding toont dat ze niet willen dat je torrents download, en een link naar hun eigen enorme seedbox met alle laatste blockbusters die ze 's nachts steeds bijvullen.

Ook hier hingen er schotels aan datacenters.
Meer bepaald in Antwerpen.

Kon je zelfs TVV smartcards in cardreaders zien zitten.
Op racks waar Weepee labels op hingen ;)
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

skindred schreef:Ook hier hingen er schotels aan datacenters.
Meer bepaald in Antwerpen.

Kon je zelfs TVV smartcards in cardreaders zien zitten.
Op racks waar Weepee labels op hingen ;)
Die hebben dan ook een tijdje WeePeeTV gehad.
Misschien dat het daar iets mee te maken had.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

Ik ken er zelf niks van maar ik ben , lang geleden, is bij een verre kennis geweest om een linux server op te tuigen met als doel om via satelliet kanalen te delen of beschikbaar te maken met anderen. Dit was niet zoals iptv nu om geld te verdienen, meer een hobby.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

bvhaute schreef:
Dizzy schreef:Wat is de kwaliteit van het beeld daarbij want ik denk er zelf aan om zo'n oplossing te kiezen?
De kwaliteit van het beeld is goed (genoeg) voor mij. Ik heb een 4K TV, maar de resolutie van de TV Vlaanderen app is zeker geen 4K, hooguit HD als het niet minder is zelfs. Omdat ik op ongeveer 4,5m van mijn TV zit (75inch) valt dit voor mij niet echt op. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik op dat gebied (beeld en geluidskwaliteit) zeker geen "freak" ben. Ik denk dat je gewoon zelf eerst eens moet testen om te zien of je het persoonlijk goed genoeg vindt. Zo een "TV over internet" abo van Tv Vlaanderen is maandelijks opzegbaar en ik denk dat de eerste 30 dagen gratis zijn, dus het is mss eens de moeite om het te proberen en indien het je niet bevalt kan je opzeggen...
HD is goed genoeg, mijn TV kan toch maar HD geven en de beamer ook.

Wat zijn de mogelijkheden van opnemen en terugkijken? Vooral opnemen interesseert me.

Ik ga het in 2022 zeker eens proberen voor een maand.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Freec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 18 keer

Er is een week terugkijk tv

Opnemen zelf, is niet mogelijk.

Momenteel is er zelf een actie, dat na je eerste betaling (dus na je eerste gratis maand) je een bol.com bon krijgt van 20 euro.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Freec schreef:Er is een week terugkijk tv

Opnemen zelf, is niet mogelijk.

Momenteel is er zelf een actie, dat na je eerste betaling (dus na je eerste gratis maand) je een bol.com bon krijgt van 20 euro.
En opnemen via de cloud?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Freec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 18 keer

Voor zover ik weet, is dat niet mogelijk.
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Ze moeten er daar in Meppel wel eens iets op vinden om dat gras kort te houden tussen hun schotels.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer
Contacteer:

ik heb zo voor mezelf ook een klein IPTV lijstje aangemaakt via een oude niet gebruikte SAT ontvanger met kabel tuner voor eens naar de regionale tv te kijken van in m'n woonplaats dat in HD uitzend via de kabel en open staat, en met de upload dat ik heb kan ik maar 1 zender per keer doorsturen met een One+ abbo, dus denk dat die mensen die dit doen voor geld te verdienen 1 box hebben en dit doorsturen naar een server maar dan niet in de volle 1080i beeldkwaliteit maar lagere kwaliteit.
grappige is, de regionale zender van mij hier zit niet online op internet via website, zelf niet via Tv Vlaanderen of de app van telenet.
maar de vraag is of zo een regionale zender interessant genoeg is voor het volk buiten die regio.
met de gsm kan ik er naar kijken als ik op verplaatsing ben.
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Legale alternatieven voor "5000 zenders van over de ganse wereld" zullen er nooit komen, zolang de rechten voor films en series gigantisch versnipperd zijn, en dat vaak via "exclusieve" contracten.
Niet alleen versnipperd qua regio, maar ook nog ns aparte rechten tussen "broadcast" en "streaming", om over "on demand" nog maar te zwijgen.

Zolang er geen verplichte "must-issue" licenses komen, wereldwijd, aan een vaste prijs voor alle geinteresseerden, zonder dat de issuer mag kiezen wie ze wel of niet krijgt, en met verbod op exclusiviteitscontracten, blijven we eeuwig aanmodderen met brol.
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

jaku627
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 okt 2018, 19:35
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Splitter schreef:app tv van TVV.
goed dat je me daaraan herinnert..... moet ik nog opzeggen
Ik wou de (echte) alternatieven eens bekijken en heb daar het goedkoopste abonnement genomen en merkte daarna pas dat die helemaal geen app voor apple tv hebben (terwijl ik vast op had van wel )
thx !! enorm interessant !!
master-magic schreef:dus denk dat die mensen die dit doen voor geld te verdienen 1 box hebben en dit doorsturen naar een server maar dan niet in de volle 1080i beeldkwaliteit maar lagere kwaliteit
de kanalen zijn vaak 1080p25 stream (al gedeinterlaced). De bitrate is zeker niet zo hoog als bij kabel, maar voor constante toch vaak 5 mbps (ongeveer zoals youtube 1080) en voor variabele tot 7 ongeveer.
Die kanalen die duidelijk van een telenet box komen zijn rond de 5 ongeveer constant (x3 voor de 3 play zenders). Dat maakte mij toch heel niewsgierig.... al heb je genoeg upload, met een consumentenabo van TN ( ervanuitgaand dat die persoon ook bij TN internet heeft natuurlijk, kan evengoed decoders hebben en VDSL van edp ofzo ) eet dat toch al een stuk van je FUP weg.
Dat is 5 TB waarvan ongeveer 1,5 TB mogelijks tijdens de piek.

VTM en VTM 2 bij mij hebben bv enkel een H264 versie en een ( te ) lage bandbreedte. Dat is tijdens animaties met die V van VTM of veel detail zichtbaar en zouden er mogelijks beter uit zien in 720p. Vroeg me dus af of die door iemand anders worden voorzien.
De andere Belgische zenders (vanaf VTM3, of vanaf play5 bv) zijn dan weer snel in SD, wat mij enorm aan satelliet doet denken.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”