Onderhoud gas condensatieketel te laat ??

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

De situatie is als volgt. We hebben een condensatieketel op gas die normaal in augustus onderhouden moest worden. We werken met een onderhoudscontract en maken de afspraak als de betaling gebeurd is. Met Corona is er sowieso vertraging op de beschikbaarheid van techniekers en werd de afspraak uiterlijk vandaag (december vastgelegd). Op zich te laat omdat volgens de website van Vlaanderen.be je drie maand uitstel krijgt. Vandaag dus een annulatie voor onbekende redenen en een nieuwe afspraak in mei volgend jaar. Dat is dus bijna 10 maanden te laat.
Welke stappen kan en mag ik ondernemen en wat kan ik ermee bereiken.

Ik dacht een technieker zelf te contacteren (in de hoop sneller geholpen te worden) en het onderhoudscontract te laten ontbinden mits aangetekend schrijven. Nu maak ik me ook geen zorgen wat betreft de werking van de ketel (wel 20 jaar). Maar normaal vind ik dit dus niet.
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 15 keer

Die onderhouden willen ze gewoon doen na de winter. Nu hebben ze het druk met herstellingen en nieuwe toestellen plaatsen bij mensen die in de kou zitten. Je kan inderdaad ontbinden proberen (na het onderhoud) of je volgende betaling ook 10 maanden opschuiven.

Of je je zorgen moet maken om Vlaanderen. Wordt daar op gecontroleerd? Gevaar op co-vergiftiging is er niet echt bij deze toestellen, het ergste lijkt me dat je in de kou zit als hij stopt met werken. En vanuit vlaanderen moet het 2jaarlijks bij condensatietoestellen en de meeste contracten zijn jaarlijks.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Contract is om om de 2 jaar nazicht te verrichten en is nu al met 10 maand verschoven. Wat ik lang vind. Ik weet wat controles op ketels betreft door de overheid pas gevoerd worden als er een brand is. Niet dat ik dat verwacht, maar Murphy moest maar eens langskomen.

Ik heb nu een afspraak gemaakt met een erkend installateur/onderhoudstechnieker die al binnen de 6 weken onderhoud komt uitvoeren. Het contract met de vorige instantie zal dus niet verlengd worden en ontbonden worden nog voor het onderhoud. Rechtsbijstand kan hiervoor ingeschakeld worden bij een geschil :cop: . Ik moet mijn contracten nakomen, dus verwacht ik dat van de tegenpartij ook :roll:
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Als je betaald hebt met een domicilëring, zou je kunnen overwegen om de laatste 2 ongedaan te maken.
Uiteindelijk heb je een gans jaar betaald om alsnog niets te krijgen.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

marzman schreef:Die onderhouden willen ze gewoon doen na de winter. Nu hebben ze het druk met herstellingen en nieuwe toestellen plaatsen bij mensen die in de kou zitten. Je kan inderdaad ontbinden proberen (na het onderhoud) of je volgende betaling ook 10 maanden opschuiven.

Of je je zorgen moet maken om Vlaanderen. Wordt daar op gecontroleerd? Gevaar op co-vergiftiging is er niet echt bij deze toestellen, het ergste lijkt me dat je in de kou zit als hij stopt met werken. En vanuit vlaanderen moet het 2jaarlijks bij condensatietoestellen en de meeste contracten zijn jaarlijks.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”