Orange duur in roaming

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 12 keer

Hebben jullie ook de indruk dat Orange veel duurder is in roaming dan Proximus? Buiten de EU uiteraard. Zo heb je bij Proximus de optie om buiten EU, zelfs in zones die bij Orange niet in de 'best destinations' liggen voor €12 een dag te roamen op basis van je gewoon abonnement. Bij Orange moet je daarvoor een pakket kopen van soms meer dan €100 en dan heb je nog maar een beperkt aantal mb''s.
Orange is doorgaans goed en goed geprijsd maar in roaming valt dat toch flink tegen
gunnix
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 jun 2018, 15:13
Bedankt: 5 keer

Voor de landen in best destinations is Orange de goedkoopste op de Belgische markt voor zover ik weet. Voor de overige landen is Proximus een pak beter zoals je zegt.

Vroeger had Dommel goedkoopste roaming, kostte standaard bijna niets in heel wat landen over de wereld (bvb. 6 cent per MB in Israel en VS als ik me goed herinner).

Nu lijkt me best met extra esim zoals:
https://www.airalo.com/
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Ik heb het ook vergeleken, en Orange komt er inderdaad duurder uit dan Telenet en Proximus als je naar de losse tarieven kijkt. Absurd gewoon. Enige voordeel is hun roaming bundel maar die is ook al jaren niet meer aangepast dus het datavolume van 500mb of 1gig daar heb je weinig aan.

Maar zoals hierboven gezegd: Airalo 100% aan te raden.
Zet dan wel best je Orange Sim helemaal uit op reis zodat je niet toch nog roaming kosten maakt aan inkomende oproepen e.d.
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 12 keer

Die Airaolo is precies interessant. Vooral dat je het thuis al kan installeren. Dat is opmerkelijk want normaal moet je een identiteitsbewijs voorleggen als je een simkaart koopt? Iemand al ervaring mee? Geen addertjes onder het gras?
Het is ook veel goedkoper dan de packs van onze operators.
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

hendrake schreef:Die Airaolo is precies interessant. Vooral dat je het thuis al kan installeren. Dat is opmerkelijk want normaal moet je een identiteitsbewijs voorleggen als je een simkaart koopt? Iemand al ervaring mee? Geen addertjes onder het gras?
Het is ook veel goedkoper dan de packs van onze operators.
Ze komen inderdaad goed uit de vergelijking (https://esimdb.com en TrustPilot)
Je kunt alles vooraf al instellen, wijst zichzelf uit.
Je kiest hoeveel data je wenst en later eventueel ook bijkopen als je meer nodig hebt.
Ik heb ze gebruikt voor verschillende reisjes (VS, Mexico, Canada, Turkije) en het werkte probleemloos: op alle bestemmingen gewoon snel 4G zonder gedoe.

Via de app installeer je eenvoudig je esim en volg je je verbruik op. Ik heb dit vergeleken met de interne teller op m’n iPhone en dit verliep correct.

Omdat je via creditcard er eenmalig saldo op zet zal de identificatie op die manier blijkbaar voldoende zijn.
Je kunt alleszins niet over je bundel of budget gaan, echt de prepaid ervaring dus. Dat is niet bij alle aanbieders zo, dus daar was ik wel alert voor.

Als je $3 korting wilt: Use code ROY054 when you sign up or apply it at checkout. :-D

Wat handig is daarna: als je een reisgenoot hebt kun je naar elkaar verwijzen via referral en op die manier korting bij elkaar sparen voor een volgende keer.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”