Pagina 1 van 1
E-mail dienstverlening Skynet
Geplaatst: 07 maa 2003, 00:09
door Gast
"De e-maildienstverlening verloopt opnieuw optimaal"
Krijgen we dan in onze inbox...
De mijne loopt niet echt optimaal...Ik heb in de voormiddag van 6 februari een e-mail gestuurd naar mezelf van 2,5 MB en die is nog steeds niet aangekomen. Iemand nog problemen hiermee?
Geplaatst: 07 maa 2003, 05:39
door tuurke
een mail naar uzelf :pp
neen geen problemen hier alles loopt vlotjes
zie status bij skynet
Geplaatst: 07 maa 2003, 09:28
door Maverick
zie hier:
http://selfcare.belgacom.net/index.html?l=support
status van de diensten rechts onderaan
Greetz,
Maverick
Geplaatst: 07 maa 2003, 11:05
door The Oddity
Emails lopen bij mij vlot binnen....
er gebeurt wel nog een onderhoud
(meer info)
Geplaatst: 27 maa 2003, 11:20
door Joly
Stap 1) Opstaan, enz...
Stap 2) Pc opzetten
Stap 3) Outlook openen
Stap 4) 10 email accounts checken en wachten op de melding dat er 2 errors zijn, nl 2 mailaccounts van pop.skynet.be
Stap 5) Conclusie, elke dag gezeik met pop.skynet.be, gewoon opgeven en straks opnieuw proberen

Geplaatst: 27 maa 2003, 14:08
door The Oddity
Joly,
gelieve de status pagina van BGC eens te bekijken, er was een ticket geopend, ivm problemen met de pop. Is ondertussen gesloten en opgelost. Ik ondervind nu alleszinds geen problemen.
Geplaatst: 28 maa 2003, 10:23
door Joly
Maar dat is nu zo al 2-3 maand.
Krijgde ne mail van skynet dat de prblemen zijn opgelost, lol
Zelfs bij die mail heb ik het 3x moeten proberen.
Geplaatst: 28 maa 2003, 10:35
door The Oddity
Joly,
De algemene problemen met de mailserver die zijn nu toch denk ik een drietal weken achter de rug, dat is ongveer wanneer die communqué verschenen is, en die mail is verstuurd. Na die mail, was het nog een aantal dagen.. en dan opgelost...(ze waren beke te vroeg met mail)
Nu een aantal dagen geleden, was er gewoon een probleem/onderhoud (weet et niet meer) waardoor er een tijdelijke storing was.. dat is nu volledig van de baan...
Geplaatst: 28 maa 2003, 19:06
door Sensei Zeon
ik heb toch ook al een paar weken regelmatig problemen met de skynet mail server
Geplaatst: 30 maa 2003, 09:33
door The Oddity
Sensei nu de laatste drie weken ook?
Bij mij krijg ik hier geen foutmeldingen meer.... ik check mail en alles loopt vlotjes binnen

(buiten die dag vorige week

)
Gaan dat in de gaten moeten houden

Geplaatst: 30 maa 2003, 09:50
door Sensei Zeon
der gaat bijna geen dag voorbij dat ik geen problemen heb met de mailserver, maar gisterern en vandaag heb ik geen problemen meer, ik hoop dat het opgelost is
Geplaatst: 07 apr 2003, 12:52
door Joly
Er is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw wachtwoord is geweigerd. Account: 'pop.skynet.be', Server: 'pop.skynet.be', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR mailbox lock busy! Is another session active? (11)', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC92
De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'pop.skynet.be', Server: 'pop.skynet.be', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0F
olé , dagelijkse kost die onderste error
Die bovenste doet em nu al een paar dagen :S
Als ik opnieuw check doet hij het wel

Geplaatst: 07 apr 2003, 13:30
door Sensei Zeon
same here, ik kijk er tegenwoordig al niet meer naar, het is een gewoonte geworden
Bij taak pop.skynet.be - Bezig met verzenden en ontvangen is een fout (0x800CCC0F) opgetreden: De verbinding met de server is onderbroken. Als het probleem blijft bestaan, neemt u contact op met de serverbeheerder of Internet-provider (ISP).
dat is de error die ik met outlook krijg
Geplaatst: 07 apr 2003, 18:13
door The Oddity
Hmm strange, nog niet gehad vandaag
Die lock, waarover sprake is, dat komt wel doordat je te vlug na elkaar je mail probeert te checken, zitten jullie soms met een aut-msg checker ofzo iets?
Hmm ga straks eens kijken via outlook, via webmail gaat alles prima

Geplaatst: 07 apr 2003, 18:23
door Sensei Zeon
ik heb nen mail tracker staan (van winbar) die om de 10 min mijn mail checkt
als je je mail te veel chekt dan krijg je van skynet er een mail van
Geplaatst: 07 apr 2003, 18:38
door The Oddity
mja 10' is redelijk... dat zou die maillock kunnen verklaren, te vroeg na uwen tracker gechecked hebben via outlook?
Mja, ik kan nu outlook niet checken, want zit op nen HDD waar office nog niet opstaat... zal straks eens kijken en mijn bevindingen posten...

Geplaatst: 07 apr 2003, 19:06
door NuKeM
Om de 10' is veel... om het half uur is redelijker.
Overigens wil ik ook wel melden dat ik al een hele tijd regelmatig problemen heb met mijn Skynet mail.
Geplaatst: 07 apr 2003, 19:34
door The Oddity
Nukem, om de 10' is normaal niet voldoende om de server in de problemen te brengen met locks enzo... het is idd wel veel, ik ga ook niet alle 10' mail checken, maar normaal zou het geen probleem mogen zijn voor de mailservers... indien je natuurlijk tussen twee sessies van je mailchecker niet eens manueel checkt ook, want dat kan probs geven...
Ik denk als ge alle 3' ofzo gaat checken, dat ge wel een paar mails krijgt van Skynet lol
Geplaatst: 07 apr 2003, 19:35
door All Your Base
er zijn sinds vorige week vrijdag wat problemen geweest met de servers die voor de mailservers staan, nu zouden doe opgelost moeten zijn.
Geplaatst: 07 apr 2003, 19:45
door Weetgraag
Ik heb drie weken Outlook gedraaid om eens te proberen,
kreeg na de eerste week ook deze onderstaande meldingen.
Vandaag kon ik zelfs bepaalde acounts(ik heb er 6)
niet openen, iedere keer pasw en login bevestigen enz,
ik schakelde vanavond terug over op Outlook Expres en krijg geen foutmeldingen meer (voorlopig).
De 4 pop.skynet acounts gaven errors
de andere usrebase.be en theater-triangel.be niet.
Er zal altijd wel eens iets zijn maar raar is dat ik overschakel en geen probs meer heb.
Joly schreef:Er is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw wachtwoord is geweigerd. Account: 'pop.skynet.be', Server: 'pop.skynet.be', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR mailbox lock busy! Is another session active? (11)', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC92
De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'pop.skynet.be', Server: 'pop.skynet.be', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0F
Greetz
Weetgraag

Geplaatst: 08 apr 2003, 09:18
door Sensei Zeon
bij ale 3' krijg je nog geen mail, als je je mail meermaals per minuut gaat checken dan krijg je mails in de bus

Geplaatst: 08 apr 2003, 16:22
door The Oddity
Gisteren dus geen tijd meer gehad om via outlook te testen, maar heb het nu getest via Outlook en skynet, en 7 mails zijn zonder problemen via 1ste skynet-account binnengekomen. 2 andere skynet-accounts resulteerden in no new mail.
Heb dus geen fouten gekregen.... strange

Geplaatst: 08 apr 2003, 19:49
door Joly
Ik gebruik ook Outlook Express 6.00.28001106 (xpsp1.020828-1920)
Geplaatst: 08 apr 2003, 19:58
door The Oddity
Nog een keer getest met Outlook 2000 enne ik krijg dus geen errors zenne

Geplaatst: 08 apr 2003, 20:03
door Sensei Zeon
vandaag heb ik ook nog geen errors gehad, hopelijk blijft dit zo
Geplaatst: 09 apr 2003, 15:56
door Pi R²
Ik vind ook dat er soms zo een rood kruis staat als ik liever een groen vinkske zien, maar na een aantal keer doet hij toch zijn werk. Zo erg vind ik het niet, ik snap niet aan wat de mensen zich allemaal ergeren.
Geplaatst: 09 apr 2003, 16:45
door meon
Pi R² schreef:Zo erg vind ik het niet, ik snap niet aan wat de mensen zich allemaal ergeren.
Het zou gewoon niet mogen gebeuren! E-mail is denk ik de meest gebruikte toepassing van het Internet, en dat hoort soepel en zonder problemen te draaien. Als ik bij m'n webhost dezelfde problemen had gehad zou ik al lang om schadevergoeding hebben geëist.