Pagina 1 van 1

Mobile Vikings 4G/LTE problemen met iOS15

Geplaatst: 05 nov 2021, 11:48
door smoetje
Nog mensen last om met hun Apple telefoontoestel op LTE/4G te surfen, na het maken van de upgrade naar iOS15?

Het verbaast me dat ik hier in dit forum geen melding van vind, want er blijken er heel wat die er last van hebben... of hun mobiele netwerk instellingen niet hebben geconfigureerd zoals het hoort. Als je de configuratie (web.be/web/web) verwijdert, dan werkt het wel maar onregelmatig met véél disconnects... (-> maar dan werkt de persoonlijke hotspot niet meer...).

Dit is de fout die ik krijg op 4G/LTE wanneer m'n toestel correct is ingesteld:

"Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk" - Schakel mobiele data in of gebruik wifi voor gegevenstoegang

Wanneer je het toestel in de opties manueel schakelt op 3G functioneert alles wel goed. Alleen is de ontvangst niet altijd fantastisch... (en loopt je batterij wel erg snel leeg)

Opvallend: 4G/LTE werkt wel perfect in alle buurlanden...

Ben al weken in contact met MV, ook al Apple gebeld en die verwijzen door naar Mobile Vikings (aangezien het in de buurlanden wel werkt) die hun systeem moeten aanpassen en een nieuwe netwerk-update pushen. Het lijkt maar niet vooruit te gaan, dat ik er genoeg van begin te krijgen... :|

Re: Mobile Vikings 4G/LTE problemen met iOS15

Geplaatst: 05 nov 2021, 12:03
door johcla
Mijn zoon heeft MV en een iPhone met iOS15.
Als zijn 4G niet zou werken, had ik het allang gehoord :-) Dus ik vermoed dat alles prima werkt.

Re: Mobile Vikings 4G/LTE problemen met iOS15

Geplaatst: 05 nov 2021, 20:09
door smoetje
Dat is heel erg vreemd… Welk toestel heeft hij?

Staan zijn netwerk instellingen ingesteld zoals ze horen te zijn? (APN: web.be Gebruikersnaam: web Wachtwoord: web)

Als die niet zijn ingesteld (zoals hierboven vermeld) werkt het wel half en half, maar is de LTE verbinding niet stabiel...

Re: Mobile Vikings 4G/LTE problemen met iOS15

Geplaatst: 05 nov 2021, 21:08
door johcla
Net even gekeken: hij heeft een iPhone11, versie is iOS 15.0.2
Netwerkinstellingen zijn volledig leeg.

Re: Mobile Vikings 4G/LTE problemen met iOS15

Geplaatst: 05 nov 2021, 21:17
door smoetje
Dan heeft hij ook random disconnects. Maar zal het niet eens beseffen. Een iPhone dien je normaal zo in te stellen…

https://mobilevikings.be/nl/setup/?pagi ... nstellen/1

(Maar dan zal het wellicht ook niet werken als het hoort?)
Ook de mobiele hotspot zal anders niet werken, als deze instellingen er niet in staan…

Re: Mobile Vikings 4G/LTE problemen met iOS15

Geplaatst: 05 nov 2021, 21:19
door johcla
Ja, ik vind het ook raar dat zijn APN niet ingevuld is.
Bij mobiel datanetwerk staat wel ergens Mobile Vikings
Maar als hij niet klaagt, verander ik niks :-)

Re: Mobile Vikings 4G/LTE problemen met iOS15

Geplaatst: 05 nov 2021, 21:57
door Indigiswe
Misschien niet helemaal behulpzaam, maar ik heb wel MV in de iPad met iPadOS 15 en geen problemen.
APN-instellingen ook niet ingevuld, dat werkt al jaren zonder. Zelfde voor andere MVNO's zoals Lycamobile, wat ik op mijn iPhone sinds 2017 nooit had ingevuld.

Ik volg wel even. Heb best veel Vikingpunten over die ik graag met een gsm-abonnement had opgebruikt.

Re: Mobile Vikings 4G/LTE problemen met iOS15

Geplaatst: 06 nov 2021, 00:32
door smoetje
Merkwaardig genoeg heb ik ook geen problemen op mijn iPad (met iOS15) als ik de sim daarin steek. Probleem doet zich enkel voor bij (nagenoeg alle courante) iPhones die ik intussen al heb geprobeerd…

Op Apple telefoontoestellen met een oudere iOS14 werkt het dan wel weer allemaal prima kwa LTE connectiviteit zowel als hotspot…

Re: Mobile Vikings 4G/LTE problemen met iOS15

Geplaatst: 06 nov 2021, 15:38
door lithion
Mijn dochter heeft ook problemen met haar iphone 8plus. Er is idd iets mis met die instellingen.

Re: Mobile Vikings 4G/LTE problemen met iOS15

Geplaatst: 06 nov 2021, 16:40
door Indigiswe
Twitter: https://twitter.com/jfaftn/status/1445760132894187522
Twitter: https://twitter.com/mobilevikingsBE/status/1456988371767681032 Duidelijk nog meer mensen met problemen. Zij geven aan dat het een MVNO-probleem is. Zijn er mensen die bij andere MVNO's zitten die dit probleem hebben? Kan niet testen, heb (gelukkig?) nog iOS 14 op de iPhone.

Re: Mobile Vikings 4G/LTE problemen met iOS15

Geplaatst: 06 nov 2021, 18:33
door bvhalst
iOS 15.1 en MV zonder issues. Wel zien dat volte niet actief staat! indien problemen zou ik een reset van de network settings aanraden en dan opnieuw configuren (baat het niet, dan schaadt het niet).

Re: Mobile Vikings 4G/LTE problemen met iOS15

Geplaatst: 06 nov 2021, 18:50
door smoetje
Merkwaardig... Hoe staan jouw iPhone, de mobiele data instellingen dan ingesteld? (Mobiel Netwerk - Mobieledatanetwerk - APN settings?)

Let wel: iPhone hé, géén iPad...

Re: Mobile Vikings 4G/LTE problemen met iOS15

Geplaatst: 06 nov 2021, 19:19
door bvhalst
Zo leeg als iets zie ik nu… net gestreamd voor een paar uur, geen issues gehad. Ben in België met iPhone 11

Re: Mobile Vikings 4G/LTE problemen met iOS15

Geplaatst: 06 nov 2021, 19:25
door Indigiswe
Hoezo staat daar bij jou 'Proximus', wanneer er geen officieel profiel is voor MV (en de instellingen van het Proximusprofiel ook niet zijn ingevuld)? Is dit nieuw ofzo sinds de overname / na een carrier update?
Bij mij staat daar bij providers zonder profiel altijd gewoon 'Carrier'.

Re: Mobile Vikings 4G/LTE problemen met iOS15

Geplaatst: 06 nov 2021, 19:31
door bvhalst
Bij mij staat er al langer Proximus. Geen idee waarom. Wel gezien dat, wanneer ik roam, de Proximus waardes er staan. Sinds de update naar iOS 15 nog niet naar buitenland geweest en dus heeft die nog geen carrier update gedaan.

Ik herinner me wel, denk ik, dat na iOS 15 update volte aanstond. Gewoon afzetten en werkte…

Re: Mobile Vikings 4G/LTE problemen met iOS15

Geplaatst: 07 nov 2021, 04:43
door sailormars
iPhone 12 hier met iOS 15 en op MV, totaal geen problemen.

Re: Mobile Vikings 4G/LTE problemen met iOS15

Geplaatst: 07 nov 2021, 14:25
door smoetje
sailormars schreef:iPhone 12 hier met iOS 15 en op MV, totaal geen problemen.
Hoe staan jouw iPhone, de mobiele data instellingen dan ingesteld? (Mobiel Netwerk -> Mobieledatanetwerk -> APN settings?)

Zijn deze ingevuld (APN: web.be/L: web/P: web) of heb je ze leeg gelaten?
Als je ze leeg laat, functioneert je persoonlijke hotspot dan ook? (zou niet mogen)

Re: Mobile Vikings 4G/LTE problemen met iOS15

Geplaatst: 07 nov 2021, 23:21
door sailormars
Niets ingevuld, alles werkt prima.
Hotspot gebruik ik niet maar de optie is beschikbaar in mijn settings.