Orange installatie onsuccesvol

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

Dag allen

Gisteren is een Orange installateur bij kennissen langs gekomen. Zij hebben nu Telenet en wouden met de omschakeling van analoog naar dvb-c ook goedkoper af zijn.

De technieker zij dat hij de installatie niet kon doen. Hij kon 'onvoldoende' aan de kabel en de waardes die hij 'uitlas' waren onvoldoende om de installatie te mogen doen. De kabels zitten achter een inbouwkast en hebben geen idee hoe ze exact binnen komen.

Wat kan er nu het best gedaan worden?
Op dit moment werkt Telenet naar behoren (internet en DVB-c) en technisch zou Orange even goed moeten werken.

Kan er een doe het zelf installatie gedaan worden? Hoe dient dit aangevraagd te worden?

De technieker zij ook dat ze naar Telenet moesten bellen, zodat zij de kwaliteit konden verbeteren. De enige manier dat ik dit zie werken, is de coax helemaal opnieuw naar binnen trekken. Maar breekwerken zijn geen optie.

Alvast bedankt voor de feedback. Ik hoop dat dit volledig genoeg beschreven is voor jullie. Ik kan het maar beschrijven van wat deze kennissen mij gezegd hebben.
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Ik heb geen tips, maar hier had ik bijna geen Telenet (ook slechte waardes, volgens zijn meter) maar dan had hij de modem/router aangesloten en die waardes waren wel goed. (Is een zeer dunne coax, maar toch is mijn verbinding beter dan de vorige woning met een dubbel zo dikke/nieuwere coax)
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”