Invoer aanwezig of niet?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Hallo,

Wij gaan een bod doen op een huis. De huidige eigenaar maakt momenteel gebruik van Telenet en ik vroeg aan hem of de Proximus kabel ook ergens klaarligt. De verkoper denkt van niet...

Is hier iemand op het forum die dit kan controleren of er al dan niet een invoer van Belgacom werd aangelegd?
Adres in DM te verkrijgen indien je kan helpen.

Bedankt!
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

Ik vermoed dat u dit best ook eens vraagt via het Proximus forum
Is er al dan niet ergens een RTT/Belgacom/Proximus contactdoos aanwezig?
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Die heb ik niet onmiddellijk gezien/gevonden... Vandaar de vraag OF de kabel zelfs al in huis komt of niet.
profke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 273
Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

Begrijp ik het goed, en gaat de vraag over hetvolgende:
"We willen 200.000 euro bieden op een huis (en misschien zelfs veel meer). Mogen we nu 1000 euro van ons bod aftrekken omdat dat de kosten zijn om de internetprovider van onze keuze aan te laten sluiten? (om een draadje te graven)?"


Of waarover deze vraag op dit moment in uw aankoopproces?
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 mar 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Wat is dat nu voor een reactie... :roll:

Het is toch logisch dat je zo veel mogelijk wil weten van een huis VOOR de aankoop, dus ook welke nutsvoorzieningen er al zijn?
Dat is niet per se een reden om af te bieden of een aankoop links te laten liggen. Kwestie van te weten wat je koopt, simpel.

ontopic: Kan je dat ook niet weten door op lijntest.be dat adres in te geven? Als het adres gekend is in de database (en resultaat krijgt), ligt er een aansluiting. Ten minste, dat was vroeger toch zo.
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

Neen = aansluitbaar maar dit betekent niet dat er geen inleiding/invoerkabel meer nodig zou/zal zijn

Proximus medewerkers op het Proximus forum moeten u wel kunnen vertellen of er op het betrokken adres ooit een aansluiting geweest is
Indien de Telenet aansluiting ondergronds is (in buis en niet in volle grond) zal een Proximus-kabel indien nodig er ook nog wel door kunnen (indien nog niet voorhanden)
Laatst gewijzigd door M_016 op 08 okt 2021, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

@profke: haha, dat is wel héééééél kort door de bocht! Zoals @MrBlueSky dus aangeeft is dit puur ter info om te weten ALS het mogelijk is of niet.

In het verleden (ik spreek van lang geleden) kon iemand die bij Belgacom werkte mij zelfs tonen waar de kabel het huis binnenkwam (x meter vanaf de linker kant van de gevel). Dus het lijkt mij wel interessant om te weten OF die er ligt of die er niet ligt.

Ik deed reeds zo'n test en daar gaf men mij een resultaat van X mbps up & down, maar dit wil inderdaad nog niet zeggen dat de kabel er effectief ligt.
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Als't een oud huis is is de kans vrij groot dat er al iets ligt (maar misschien ergens is afgeknipt) en kan dat zowat overal binnenkomen, meestal een kelder of ergens op een muur aan de straatkant. Als't een nieuwbouw is en de bewoners zijn altijd Telenetklant geweest is de kans kleiner, maar als het binnenkomt dan zal dat normaal ergens bij de invoerbocht ter hoogte van de elektriciteits- & gasmeter zijn.

Nu, bij particuliere klanten trekt Proximus die kabel gratis binnen of voor een vrij lage prijs dacht ik?

Proximus kan u wel het één of ander vertellen, maar hun plannen kloppen ook niet altijd met de praktijk heb ik gemerkt of zijn oud en vaag en houden geen rekening met eventuele veranderingen die de bewoners hebben gedaan.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Zelfs als je Proximus belt of de vraag stelt op hun forum of er aansluiting voorzien is of dat er al een aansluiting geweest is vroeger, dan krijg je nog in vele gevallen het antwoord dat er eerst iemand moet gestuurd worden om dit verder na te trekken.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”