Kredietkaart met extra voordelen

Plaats reactie
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Ik overweeg om me een kredietkaart aan te schaffen met extra voordelen.

Ik heb nu Revolut en N26, beide gratis.
Beide hebben wel een 'premium' kaart.
Mijn interesse gaat vooral uit naar:
- online aankopen (probleem bij levering, echtheid, fout omschreven, ...)
- verlengde garantie (bovenop de 2 jaar wettelijke garantie)
- annulatieverzekering (ik boek en blijk niet te kunnen afreizen omwille van bvb organisatorisch probleem op het werk. Ziekte / ongeval, is meestal sowieso gedekt). We vliegen haast nooit, al kan het er wel eens van komen. Een auto huren ter plaatse zal dan ook nodig zijn.
- reisverzekering (repatriëring van auto, caravan, ...)

Ik heb nu reeds een rekening bij Belfius (omwille van lening die daar loopt) als bij KBC. Beide gratis rekeningen.

Wie heeft al vergelijkingen hiervoor gemaakt, welke zaken bracht je in rekening, en wat was dan je keuze ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Zelf heb ik een American Express met Miles&More die veel verzekeringen heeft, maar toch heb ik ook een Beobank Visa Gold (kost maar 5€/jaar) om gedekt te zijn waar ik niet met Amex kan betalen.

Het is leuk om deze verzekeringen te hebben, maar je moet altijd weten wat de beperkignen zijn. En je moet ze dan ook vergelijken.

Bv. in Belgie hebben we geen kaart die goede huurautoverzekering aanbiedt (behalve de Amex Platinum), en de icarhireinsurance website is ook niet meer beschikbaar na Brexit. Heb nu een alternatief gevonden, maar durf het nog niet te endorsen, het is in ieder geval ook redelijk beperkt.
Laatst gewijzigd door Dima_2005 op 09 sep 2021, 08:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

Ik heb nog geen vergelijking gemaakt, maar ik vind de dekkingen die de Belfius Mastercard Gold geeft, echt wel OK. Zeker ook de verlengde waarborg en dacht zelfs waarborg bij diefstal voor online aankopen (geen kat die weet dat dat erin zit!).

Safe Online: dekking van niet levering of niet conforme levering
Aankoopbeveiliging: schade of diefstal van aankopen
Verlengde garantie: 1000 euro per jaar en per schadegeval, 24m
Ticket Annulatie: ook voor events en concerten (daar hebben we er al veel van gehad het laatste jaar :bang: )
Reisannulatie: tot 6000 euro per reis per gezin

Wat is superbelangrijk: in de Gold zit er geen (!) klassieke reisbijstand zo te zien, dwz medische kosten buitenland en/of repatriëring. Wil je een échte bijstand dan moet je 200 euro meer uitgeven per jaar en een Platinum nemen en dan heb je wél bijstand buitenland + bijstand fietsen, 2 voertuigen... enz.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Door de EU capping van de transactie fees op consumentenkaarten is het niet veel soeps hier, en gaat het ook nooit wat worden.

AFAIK zijn de AMEX Miles&More kaarten nog steeds de meest voordelige. Weliswaar mits je ervoor in aanmerking komt, en genoeg uitgeeft voor de jaarlijkse bonus. Daarmee krijg je het pakket reisverzekeringen alsook 1-2 H/T vluchten per jaar. Afh wel van hoeveel je uitgeeft en naar waar je gaat en in welke klasse.

AMEX heeft ook de niet-Miles&More kaarten die dan AMEX punten opleveren, wat je op zich kan omruilen voor mijlen of andere zaken, maar geen idee hoe interessant dat is. Voor Lufthansa mijlen iig niet zo interessant als de Miles&More variant.

Als reizen je niet interesseert, ga dan voor een van de cashback kaarten van Beobank oid.

Safe Online vind ik een bizar concept. Ttz, het dekt niet of niet-conforme levering van goederen via internet gekocht, wat evenwel ook een chargeback code is, en nog een vrij gemakkelijke ook want de leverancier moet kunnen bewijzen dat het goed conform geleverd is (en niet enkel verzonden) wat doorgaans moeilijk is. Dus of "Safe Online" er nu is of niet, je gaat je geld wel terugkrijgen. M.i. zit de enige meerwaarde er mogelijks in dat ze meteen uw geld teruggeven, en dan de chargeback uitvoeren zonder dat je er nog betrokken bij bent. Je moet dus niet wachten tot de chargeback afgerond is. Maar dat dan ook gaan aanprijzen als verzekering gaat wel ver, daar er m.i. geen risico is in de strikte zin.
rubenvb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 mei 2010, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

De Keytrade gold VISA heeft ook veel van deze voordelen, en kan je gratis hebben indien je in aanmerking komt en 12 verrichtingen per jaar doet. Als bonus krijg je gratis geldafhalingen in de eurozone, en toch nog wel een van de beste wisselkoers marges daarbuiten.

De safe online heeft me inderdaad ook altijd vreemd geleken gezien de standaard bescherming via de kredietkaartmaatschappij via chargebacks.
Let wel dat de verlengde garantie hoogstwaarschijnlijk enkel geld als je in een Belgische winkel koopt en voor een beperkte lijst van soorten toestellen (dit is toch zo bij Keytrade). IT materiaal valt hier dus meestal buiten (ik dacht dat die wel bij de Platinum van Belfius zat, maar daar betaal je dan wel aardig veel geld voor...).
Tijl
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 sep 2018, 15:55

rubenvb schreef:De Keytrade gold VISA heeft ook veel van deze voordelen, en kan je gratis hebben indien je in aanmerking komt en 12 verrichtingen per jaar doet. Als bonus krijg je gratis geldafhalingen in de eurozone, en toch nog wel een van de beste wisselkoers marges daarbuiten.

De safe online heeft me inderdaad ook altijd vreemd geleken gezien de standaard bescherming via de kredietkaartmaatschappij via chargebacks.
Let wel dat de verlengde garantie hoogstwaarschijnlijk enkel geld als je in een Belgische winkel koopt en voor een beperkte lijst van soorten toestellen (dit is toch zo bij Keytrade). IT materiaal valt hier dus meestal buiten (ik dacht dat die wel bij de Platinum van Belfius zat, maar daar betaal je dan wel aardig veel geld voor...).
Ik heb de Visa Platinum van Keytrade en deze is ook gratis indien je 12 verrichtingen per jaar doet. Op zich is dat poepsimpel want ik betaal daar maandelijks mijn Spotify al mee...
Aanvraagproces is wel wat vreemd. Want ik heb deze nu al een drietal jaar (toen was dat wel nog een andere kaart) en dat was meteen goedgekeurd. Mijn vriendin verdient nu meer dan wat ik toen verdiende, en haar aanvraag is afgewezen vorige week. Gold kon ze voorbeeld wel krijgen.
rubenvb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 mei 2010, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb mijn gold aangevraagd toen de nieuwe kaarten uitkwamen. Ben op lage limiet gezet, misschien had ik stout moeten zijn en Platinum moeten aanvragen toen...
Platinum bij Keytrade heeft wel geen grijsgoed in zijn uitgebreide waarborg zitten :). Het had dan ook weinig extra's voor mij specifiek t.o.v. de gold.

12 verrichtingen is inderdaad helemaal niet moeilijk te halen. Is meer een "je moet ze wel echt gebruiken he" soort voorwaarde, wat waarschijnlijk de kans vergroot dat je Keytrade ook als hoofdbank gaat gebruiken en andere producten aanschaft van hen. I suppose.
Taaner242
Plus Member
Plus Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 sep 2019, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

Dima_2005 schreef:Bv. in Belgie hebben we geen kaart die goede huurautoverzekering aanbiedt (behalve de Amex Platinum), en de icarhireinsurance website is ook niet meer beschikbaar na Brexit. Heb nu een alternatief gevonden, maar durf het nog niet te endorsen, het is in ieder geval ook redelijk beperkt.
Mijn KBC Platinum dekt de franchise van een huurwagen in het buitenland. Samen met de standaard verzekering van de huurmaatschappij lijkt mij dat voldoende, of mis ik iets?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Kbc platinum was ik inderdaad aan het bekijken als alternatief.
Eerst en vooral heb ik graag ook cdw coverage voor als ik buiten europa ga (huur is dan vele malen goedkoper)

Maar veel belangrijker is dat het enkel franchise dekt (en met minimum van 100 euro)
Dit betekent : takeldienst uitgesloten en schade die uitgesloten is van cdw worden ook niet geteld als franchise (bv voorruit, banden, sleutels,...).
En dit is waar ik dan vooral bang voor ben... Zelf een geval gehad vorig jaar waarbij het zonder verzekering (of zelfs met kbc) me 750 euro gekost zou hebben.

Altijd dus kleine lettertjes lezen en vooral vergelijken... Er zijn nog andere Belgische opties die ik vond maar daar was de franchise op de verzekering dan 250 euro wat ook dom was.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”