Pagina 1 van 1
Voiptiger Teams 4 €/maand/gebruiker
Geplaatst: 06 sep 2021, 23:24
door satsurfer
https://www.voiptiger.com/en/teams
Make and receive calls in Teams on PC, MAC or Mobile.
LOW COST
Only 4 EUR/User/Month.
PAY AS YOU GO
Add or remove users at any time, you only pay for what you are using.
=> is dit 4 € en UNL. calling via Teams?
Re: Voiptiger Teams 4 €/maand/gebruiker
Geplaatst: 12 okt 2021, 22:24
door DarkV
Ik vermoed dat dat enkel voor de Teams integratie is, nog bij te tellen is dus je SIP lijntje en de Teams call licentie.
Re: Voiptiger Teams 4 €/maand/gebruiker
Geplaatst: 12 okt 2021, 22:34
door satsurfer
Op werk omschakeling Teams. Fiasco.
Calls komen binnen, geen audio.
terugbellen 4 keer nr zelfde nr. lukt niet. geen audio.
UCC groepen van diensten werken niet
audiokwaliteit minderwaardig (OVH/WEEPEE/EDPNET gewoon 13 jaar).
Skype fysieke telefoons werken niet meer (handig op sommige posten)
Ga blij zijn dat het vrijdag is
Re: Voiptiger Teams 4 €/maand/gebruiker
Geplaatst: 12 okt 2021, 22:50
door TeLugo
Dat zal dan toch aan uw werkgever zijn migratie traject en voorbereiding liggen.
Bij mijn werkgever op 1 maand tijd succesvol 12 afdelingen met in totaal 450 personen omgeschakeld.
Voor skype telefoons moet een specifieke config gedaan worden, doch ook daar geen probleem (60 toestellen betrokken)
Re: Voiptiger Teams 4 €/maand/gebruiker
Geplaatst: 31 okt 2021, 22:26
door DarkV
satsurfer schreef:Op werk omschakeling Teams. Fiasco.
Ik heb hier ondertussen ook al enkele horror verhalen over gehoord maar steeds kwam het neer op de integrator (die er willens nillens z'n eigen platform wou tussen plaatsen - en vooral aanrekenen). Spijtig genoeg is het vinden van een goede integrator niet echt eenvoudig (zeker als je bepaalde SLA's wil wat dan kom je weer terecht bij die eerste categorie).
Re: Voiptiger Teams 4 €/maand/gebruiker
Geplaatst: 31 okt 2021, 23:24
door seagull
Sinds een dikke maand overgeschakeld van on premise
FreePBX naar hosted
3CX met Teams Direct Routing met
Teamtel als 3CX partner.
Werkt perfect, zowel in Teams, de web client, de Windows client, de Android client, de
Yealink T58A telefoontoestellen alsook met de
2N intercoms.
Sinds 2007 belden we met SIP trunks van Sewan (ex 3Starsnet), nu met SIP trunks van Destiny.
Re: Voiptiger Teams 4 €/maand/gebruiker
Geplaatst: 01 nov 2021, 01:27
door DarkV
seagull schreef:hosted
3CX met Teams Direct Routing met
Teamtel als 3CX partner
Wat ik me afvraag is waarom je nog 3CX nodig hebt als je Teams Direct Routing hebt... ik zie dergelijke combinaties namelijk meestal fout gaan (gebruikers die via direct routing bellen die eruit worden gesmeten op het moment dat ze een native Teams call binnen krijgen ed.).
Re: Voiptiger Teams 4 €/maand/gebruiker
Geplaatst: 01 nov 2021, 14:42
door seagull
3CX is voor 2 vennootschappen en een privé nummer. Niet alle users gebruiken Teams om te bellen. We hebben ook meer nummers dan MS accounts, we hebben fax nummers (worden niet gebruikt maar we moeten ze hebben van de overheid) en we hebben de 2N intercoms die geïntegreerd zijn.
Re: Voiptiger Teams 4 €/maand/gebruiker
Geplaatst: 01 nov 2021, 16:23
door satsurfer
bij ons bedrijf 1.500 werknemers + dochterbedrijf 2.000 (die op hun eigen teams Netwerk zitten). Iets andere grootte orde.
- Calls doorschakelen. Zolang doorgeschakeld gesprek niet beëindigd is, komen geen calls binnen
- Geen Audio bij inkomende calls (op pauzestand efkes zetten kan oplossing bieden)
- Bellen naar een UCC (groep van 1 bepaalde dienst), krijg je verbinding, maar doorschakelen (met Ruggespraak) lukt niet.
- Soms zelfs intern naar een UCC bellen (precies of ze in een kelder zitten, metaalklank, slecht verstaanbaar)
- Uitgaand bellen, wordt je privé nummer meegestuurd. Dan krijg je tijdens calls soms tot 6 keer toe iemand die terugbelt en je moet afdrukken.
Zou oplossing zijn via snapper naar extern nummer terug te bellen. (dan wordt het algemeen nummer weergegeven)
- Je moet zelf allemaal groepen van diensten aanmaken in Teams (zodat je overzicht hebt wie beschikbaar staat en waarnaar je kan doorverbinden)
We gebruiken Anywhere Snapper
https://golive.anywhere365.io/platform_ ... apper.html
We gaan 3de of 4de week in (weet het op den duur niet meer)

Re: Voiptiger Teams 4 €/maand/gebruiker
Geplaatst: 03 nov 2021, 13:33
door DarkV
satsurfer schreef:We gebruiken Anywhere Snapper
Maar hebben jullie buiten dat nog een andere (cloud) PBX er ergens tussen zitten... of is het puur Teams ?
Re: Voiptiger Teams 4 €/maand/gebruiker
Geplaatst: 03 nov 2021, 15:32
door cyberbozzo
seagull schreef:Sinds een dikke maand overgeschakeld van on premise
FreePBX naar hosted
3CX met Teams Direct Routing met
Teamtel als 3CX partner.
Sinds 2007 belden we met SIP trunks van Sewan (ex 3Starsnet), nu met SIP trunks van Destiny.
Hoe heb je dat gefl*kt? As far as I know werkt hosted 3CX met Let's Encrypt certificates en vertrouwd MS die niet voor als SBC toe te voegen in Teams admin center? Of ik moest iets gemist hebben qua wijzigingen bvb.
Re: Voiptiger Teams 4 €/maand/gebruiker
Geplaatst: 03 nov 2021, 22:05
door seagull
FQDN, certificaat en Teams configuratie werd door onze IT service provider gedaan.
Teamtel heeft een SBC geïnstalleerd op onze VMware server en een hosted PBX opgezet.
De call flow config uit FreePBX op de 3CX PBX geconfigureerd en klaar. Was een uurtje werk.
Ze hebben de laatste firmware op de toestellen geïnstalleerd, rebooten, klaar.
Vanuit de 3CX PBX een email met QR code naar de gebruikers sturen en ze kunnen de Windows/Android/iOS client installeren.
Re: Voiptiger Teams 4 €/maand/gebruiker
Geplaatst: 04 nov 2021, 00:35
door satsurfer
spreken we dan in grootte orde van +3k werknemers?

Re: Voiptiger Teams 4 €/maand/gebruiker
Geplaatst: 04 nov 2021, 06:36
door TeLugo
De volledige HQ is ondertussen overgeschakeld, 840 personen.
De Europese logistieke locaties zijn ook overgeschakeld, 130 personen.
Deze maand volgen de Europese sales kantoren.
Als deze klaar zijn, start men met de laatste fase: de productie sites.
satsurfer schreef:spreken we dan in grootte orde van +3k werknemers?

3 of 3k werknemers maakt niet uit…
Een succesvolle migratie is gebouwd op ervaring, planning, testing en opvolging.
Eender welk (IT)systeem men vervangt, als de planning en de testing slecht is zal men problemen hebben.