Voice over Wifi : enkel voor Samsung en Apple?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Archeon
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 mei 2006, 21:38
Bedankt: 3 keer

Beste allen,

Ik gebruik al een tijdje Voice over Wifi op Orange tot mijn volle tevredenheid. Meer nog, ik heb het in feite zelfs absoluut nodig, want ik heb een zeer slechte 4G ontvangst in mijn nieuwbouw woning door de goede isolatie.

Dat houdt wel in dat ik in feite wat "gegijzeld" ben tussen deze 2 merken. Apple ben ik absoluut niet in geïnteresseerd, en ik zou ook wel eens wat anders willen dan een Samsung, maar de VoWiFi mogelijkheid wil ik echt niet kwijt.

Zouden andere merken dit echt niet ondersteunen? Bv. een OnePlus of Xiaomi, ik zeg maar wat.

Kan iemand bevestigen dat het wel of zeker niet werkt met andere Android merken? (specifiek voor Orange dan).

Thx!
sailormars
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 nov 2012, 23:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Ik zit hier in 't zelfde schuitje, welliswaar met Mobile Vikings, maar gezien zij 't netwerk van Orange gebruiken 't zelfde probleem, zelfs geen netwerk zodra ik binnenshuis kom.

Na contact op te nemen met Mobile Vikings heeft Orange mij dan een Femtocell gestuurd, die vervolgens bekabeld aangesloten werd op mijn Fritz! Box met internet van Edpnet.

Werkt perfect. Misschien ook een optie voor jou om hierover eens te informeren bij Orange?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Mijn oude Xiaomi Redmi Note 2 werkt al jaren feilloos via softphone en OVH, Freevoipdeal e.a. (zie onderschrift)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Archeon
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 mei 2006, 21:38
Bedankt: 3 keer

Femtocell heb ik nog overwogen, maar toen kwam VoWiFi en dat was echt toch een stuk makkelijker (lees: 0,0 qua installatie of onderhoud). Ik zou niet graag weer een stap achteruit zetten. :oops:

Thx ook voor de Voip suggestie, maar dat is ook niet echt wat ik zoek.

Als ik het zo lees ondersteunen de meeste Android toestellen VoWifi wel, dus het zou blijkbaar toch echt aan Orange liggen als het niet werkt?
profke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 273
Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

mijn oneplus nord ce kan ook vowifi
stond default wel uit in de instellingen
Volte stond wel standaard aan.

(ik zit ook bij orange )
Archeon
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 mei 2006, 21:38
Bedankt: 3 keer

Dat is goed om weten! Thx profke!
VoWiFi staat idd altijd standaard uit. Zowel op Android als Apple.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Archeon schreef:Zouden andere merken dit echt niet ondersteunen? Bv. een OnePlus of Xiaomi, ik zeg maar wat.
Kan iemand bevestigen dat het wel of zeker niet werkt met andere Android merken? (specifiek voor Orange dan).
Het gaat inderdaad niet in de eerste plaats over welke merken VoWiFi ondersteunen, maar welke modellen Orange ondersteunt (of op hun planning staat).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

Mogelijks is onderstaande een antwoord op de vraag van de auteur voWiFi compatibele toestellen op het Orange (B) netwerk
https://www.orange.be/nl/netwerk/vowifi#compatible
Archeon
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 mei 2006, 21:38
Bedankt: 3 keer

Bedankt voor deze lijst, die komt inderdaad van pas. Ik merk dat er nu toch al enkel andere toestellen op staan, maar het blijft grotendeels een Apple/Samsung feestje.

Toch raar dat Oneplus daar niet op staat, zeker gezien iemand anders hier al meldde dat die ook werkt...
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”