Amazon Prime verzending

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik vraag me af of ik de enige ben die niet tevreden is van Amazon verzending met een Prime abonnement. In theorie heb je dan gratis Next Day delivery op de meeste producten. Maar van die Next Day komt bijna nooit iets in huis. En het is dan niet omdat het van Nederland komt, maar gewoon effectief dat ze niet eens binnen de 24u verzenden.
Bvb nu weer, zondag een telefoon besteld, leverdatum 31/8. Pas gisterenavond krijg ik een mail dat het verzonden is, en heb ik een BPost trackingnr. Check ik nu op BPost dan zie ik dat BPost het pakket nog altijd niet aangeboden gekregen heeft. Dus de kans dat die bestelling vandaag toekomt is zo goed als nul. En dat is zeker niet de eerste keer dat ik zoiets voor heb.
Als ik dat vergelijk met bvb bol.com of kleinere speciaalzaken, dan is Amazon gewoon traag met verzenden. Bij die andere winkels heb ik gewoon altijd mijn pakket 's anderdaags, zelfs als ik pas om 22u 's avonds bestel of zo.
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Normaal staat het altijd duidelijk bij het artikel wanneer je het kan verwachten en dat is hier eigenlijk altijd mooi op de aangegeven dag. Dat is idd meestal niet next day maar d+2.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Hangt er vanaf of het van een amazon warehouse komt of niet. Er zijn dingen bij die effectief de dag erop al in de bus steken, maar de meesten komen van een verkoper die bij amazon aangesloten is en die versturen vaak niet dezelfde dag. Tot nu toe werd dat vrijwel altijd correct weergegeven bij de checkout. Veel prullen komen zelfs rechtstreeks van China. Zelfde als Ali, alleen iets duurder en sneller.

Duurde het toch langer dan kreeg ik zelf een mailt je van amazon om mijn geld terug te krijgen.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Het enige dat hier de dag erna in de brievenbus zit zijn batterijen en inkt.
De rest houden we eigenlijk altijd rekening met D+2.

Trouwens, je weet niet altijd waar het van komt.
Kan van Duitsland zijn, maar evengoed van Frankrijk of Polen.
En zelfs de UK in het verleden.
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 314
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 23 keer

Ik denk dat je het probleem eerder bij Bpost moet gaan zoeken....mijn persoonlijke ervaringen leert mij dat ze het daar niet zo erg nauw nemen met de waarheid. Het is niet omdat bpost het zegt dat ze het pakje nog niet gekregen hebben dat het ok zo is....heb dit al meermaals meegemaakt(en iet alleen via amazon prime nl) dat bpost ging beweren dat ze een pakje nog niet hadden gekregen van de verzender waarbij ik dan anderzijds zwart op wit het bewijs kreeg van de afzender dat het wel degelijk werd overgedragen aan Bpost.
Een ander veel opduikend fenomeen de laatste tijd bij Bpost is de melding "kon niet afgeleverd worden wegens onvoorziene omstandigheden" als men dan gaat onderzoeken wat er aan de hand is komen ze met allerlei wilde verhalen die in mijn ogen ofwel geen bezwaar mogen zijn om iets af te leveren of anderzijds absoluut ongeloofwaardig zijn. Er is momenteel niets bij bpost dat werkt zoals het hoort gaande van de vertragingen om allerlei (drog)redenen tot de absoluut onaanvaardbare wijze waarop pakjes soms afgeleverd worden en waarbij beschadigingen van zowel het pakje/inhoud als de eventuele installatie(brievenbus) geen uitzondering zijn.
vorige week nog op vrijdag morgen, zowel mijn vrouw als ik zelf waren thuis; er wordt omstreeks 8u15 aangebeld waarbij mijn vrouw zich onmiddellijk en snel naar de voordeur begeeft ze had nog niet eens de kans om de deur open te maken toen de postbeambte een pakje door de brievenbus aan het duwen was totdat het geblokkeerd geraakte en het slechts met moeite terug naar buiten toe kon verwijderd worden. Toen ze hierover een opmerking maakte dat dit toch niet de correcte manier was en dergelijke pakjes toch zeker niet door de brievenbus mogen geduwd worden werd ze heel bot afgesnauwd dat dit wel mocht...waarbij er nog wat onverstaanbare commentaar/verwijten naar haar hoofd werd geslingerd. Bovendien ontbrak een ander pakje dat normaal dezelfde dag moest afgeleverd worden waarbij de tracking voor de zoveelste keer aangaf "kon niet afgeleverd worden wegens onvoorziene omstandigheden".....een klacht werd ondertussen overgemaakt aan de ombudsman voor de postdiensten gezien gans dit verhaal zich meer en meer voordoet....
Laatst gewijzigd door murdock447 op 31 aug 2021, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

vverbeke schreef:Normaal staat het altijd duidelijk bij het artikel wanneer je het kan verwachten
Wel ja, maar mijn punt is dat het vaak niet klopt, en het dan vooral ligt omdat ze gewoon te laat shippen, waardoor ze hun eigen belofte niet kunnen waarmaken.
svermassen schreef:Trouwens, je weet niet altijd waar het van komt.
Kan van Duitsland zijn, maar evengoed van Frankrijk of Polen.
En zelfs de UK in het verleden.
Wij weten dat niet, maar Amazon weet dat toch ? En ze weten waar ik woon, dus waarom zeggen ze dan bvb D+2, als ze maar op D+1 's avonds de verzending initiëren ?
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Als je hoopt dat Prime gelijk is aan "next day delivery", dan heb je idd reden om ontevreden te zijn.

Maar zowel voor het bestellen als bij de bestelbevestiging krijg ik de leverdatum te zien.
Het is maar uiterst zelden dat die leverdatum niet gehaald wordt, veel vaker leveren ze vroeger.
Persoonlijk zit ik zelden zo hard te wachten op iets dat ik geen dagje extra kan wachten.

Mijn ervaring met de pakjesdiensten is dat BPost bijna altijd op tijd levert, het is pas als het niet BPost is dat er veel kans op "gedoe" is (UPS, DHL, ...).
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

heist_175 schreef:Als je hoopt dat Prime gelijk is aan "next day delivery", dan heb je idd reden om ontevreden te zijn.
Maar zowel voor het bestellen als bij de bestelbevestiging krijg ik de leverdatum te zien.
Het gaat dus niet op 'hopen' maar gewoon afgaan op wat ze zeggen. Overigens heb ik al meer wel dan niet gemerkt dat wat ze zeggen D+2 en niet D+1 is, maar daar kan ik mee leven, want ik ga ervan uit dat die Next Day belofte misschien enkel voor NL geldt (het gaat overigens steeds over bestellingen bij amazon.nl).
En laat het nu net telkens Prime verzendingen zijn die te laat toekomen. Soms krijg je ook een lange levertermijn, en inderdaad in die gevallen krijg ik het vaker zelfs nog vroeger dan het time window dat opgegeven werd.
EDIT: ik zou overigens eens moeten kijken, maar ik heb zelfs de indruk dat het steevast producten verkocht door Amazon zelf zijn, die te laat zijn, terwijl producten door derden op tijd of zelfs vroeger arriveren. Met de telefoon had ik ook een hoesje besteld, die kwam van een 3rd party, en die werd gewoon deze morgen geleverd.
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

Bpost heeft ook boter op zijn hoofd hoor...

Hier werden een tijd terug pakketten niet afgeleverd omdat de bezorger ontslag had genomen. 14 dagen kwam niets toe of zo heel zelden.

Of ze staan aan de deur, buurman gaat er naartoe en ze mogen dat pakket niet afgeven. Ook al staat de buurman als 2e optie nog steeds bij de aflevermethodes. Ah ja, maar dat kunnen we niet nagaan hoor. WTF, waarom stuur je dan 5x kaartjes om me daarvoor aan te melden? Als ik dan wel thuis bent ligt het gewoon aan de deur. Heu?

De optie Sign For me (https://www.bpost.be/nl/faq/hoeveel-kost-sign-me)... Nog zo'n harentrekker. Ik ga naar het postpunt: over wat heeft u het meneer? Ha, we zijn daarvan niet op de hoogte gebracht. Komaan he. Top implementatie.

Laatste keer kon ik mijn pakketten oppikken in Leuven centrum want Bpost vond het nodig om het postpunt niet te gebruiken, dat ligt amper 500m van mijn deur. Klantendienst zegt: ja maar, daar is een handtekening voor nodig. Ik zeg, nee, want het is gewoon zonder naam op en zonder handtekening. Bpost zegt dan, ja maar wij mogen zelf kiezen waar onze postbodes dat dan weer achterlaten. Op dat moment heb ik letterlijk gezegd dat Bpost echt een k*tbedrijf is. Waarop de medewerker droog zegt: en voor u ook nog een prettige dag gewenst en geniet van de zon.

Zoveel zit Bpost met zijn klanten in.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Next-day delivery komt idd bijna niet voor. Het kan wel hoor, als je bv iets in de ochtend bestelt op de .fr dat in Lille gestockeerd is, dan ga je dat wel nog krijgen. Maar als niet in Lille ligt, dan niet meer. Ook de tijd dat ze gelijk welke commitment nog zouden nakomen door het de avond op voorhand met DHL Express oid te sturen ligt achter ons. Nu sturen ze het op de klassieke manier en dan komt het maar te laat aan, ze geven u wel 5 EUR krediet als je klaagt (nog altijd goedkoper dan DHL).

Ook in de VS begint Amazon haar "2-day" delivery al af te bouwen voor Prime. Net zoals hier wordt het "2-day als het toevallig in stock ligt in uw regio".

Door hun toenemend marktaandeel kunnen ze het zichzelf gewoon permitteren. Ze moeten niet meer zo noodzakelijk snel zijn, je hebt doorgaans toch geen andere keuze voor de prijs waaraan zij het aanbieden. Of Prime dan nog de moeite waard is voor de andere voordelen moet je zelf uitmaken, voor mij iig wel. Ze zeggen trouwens zelf dat het alleen geldt voor artikelen die ervoor in aanmerking komen, dus tjah.

Mijn ervaring is ook dat ze het bijna altijd leveren op de dag dat ze beloven of ervoor, ook al is dat niet next-day.

En voor de rest moeten we voorzichtig zijn met te klagen, gezien Belgie geen eigen Amazon heeft krijgen wij goede voorwaarden en opties van de omringende Amazons, iets wat ze in FR of DE niet kunnen zeggen. Wij kunnen dus gerust prijzen vergelijken.
svermassen schreef:En zelfs de UK in het verleden.
Kan nog altijd uit een Amazon warenhuis in het VK komen, ook als je op een EU site bestelt. Zij betalen de douanekosten.
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

SPR schreef:Op dat moment heb ik letterlijk gezegd dat Bpost echt een k*tbedrijf is. Waarop de medewerker droog zegt: en voor u ook nog een prettige dag gewenst en geniet van de zon.
Wat had je dan verwacht? Dat die u als reactie ook efkes een k*tvent noemt? Los van hoe vriendelijke ze al dan niet zijn aan een loket, die loketbediende heeft niks te zeggen aan de interne procedures. Dikke kans dat die het ook heeft gehad na de zoveelste lompe klant die reclameert over zaken waar hij niks aan kan doen.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ik krijg mijn amazon prime dingen meestal sneller binnen dan de datum die op de website worden aangegeven. Ik bestel wel steeds, enkel, bij amazon.de. Next Day Delivery heb ik wel nergens gezien eigenlijk ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
SPR
Pro Member
Pro Member
Berichten: 439
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

vverbeke schreef:
SPR schreef:Op dat moment heb ik letterlijk gezegd dat Bpost echt een k*tbedrijf is. Waarop de medewerker droog zegt: en voor u ook nog een prettige dag gewenst en geniet van de zon.
Wat had je dan verwacht? Dat die u als reactie ook efkes een k*tvent noemt? Los van hoe vriendelijke ze al dan niet zijn aan een loket, die loketbediende heeft niks te zeggen aan de interne procedures. Dikke kans dat die het ook heeft gehad na de zoveelste lompe klant die reclameert over zaken waar hij niks aan kan doen.
Het gaat hier over de klantendienst van Bpost via de app! Geen loketbediende want die hebben in tegenstelling tot de klantendienst zich uitvoerig verontschuldigd en zelf gezegd dat er iets serieus mislopen is. Iets wat de klantendienst vertikte.

Sorry hoor, maar ik heb ook gezegd: k*tbedrijf en geen k*tmedewerker. Ik werk zelf op een eerstelijnsdienst en wij doen alvast een pak meer om de klanten tevreden te houden.

Dit zijn dingen waar Bpost wel degelijk iets kan aan doen. De onwil om er vanuit de klantendienst iets aan te doen is extreem groot. Die medewerkers zijn totaal ongeschikt en antwoorden met standaard zinnen en op den duur verlies je gewoon de moed, slikken en doorgaan. Als ze uw pakket in Oostende ter aanbieding leggen omdat zij de keuze hebben gaat dat vlot bij u binnen?

Als u dat normaal lijkt te vinden. Top. Bij mij niet. Vroeger bestond de mogelijkheid om het nog een 2e maal aan te bieden, afgeschaft. Klanttevredenheid is er bijzonder laag. Kijk maar naar het bericht van Dima met zijn BTW verhaal.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik heb geen prime en maak dus steeds gebruik van de standaard gratis verzending (29€ min bestelling). Ik krijg de laatste maanden de bestelling ook altijd 1 dag vroeger binnen dan wat er op de website vermeld staat. Mij hoor je niet klagen van Amazon icm Bpost.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Sasuke schreef:Ik krijg mijn amazon prime dingen meestal sneller binnen dan de datum die op de website worden aangegeven. Ik bestel wel steeds, enkel, bij amazon.de. Next Day Delivery heb ik wel nergens gezien eigenlijk ?
Zoals CCatalyst zegt is het niet op alles. Dit is wat er o.a. staat qua Prime voordelen :

Dezelfde of volgende dag bezorgd
Miljoenen producten worden de volgende dag bezorgd en in geselecteerde gebieden dezelfde dag. Bekijk de levertijden op de productpagina wanneer je een bestelling plaatst.


In de praktijk heb ik dit nog nooit gezien bij Amazon. Zoals ik reeds schreef is dit nagenoeg steeds wél het geval bij andere winkels. Bij bol.com krijgt mijn vrouw zelfs soms producten de avond zelf nog geleverd. Zij heeft wel Bol Select (vergelijkbaar met Amazon Prime qua verzending).

Maar nogmaals gaat het me er eigenlijk vooral om dat ze de datum niet halen die ze zelf aangeven bij het artikel, en zelfs na bestelling ook blijven aan vasthouden. Volgens mijn Amazon besteloverzicht is het nog altijd dat de telefoon vandaag voor 20u toekomt. Maar volgens de BPost tracker is het nog altijd "klaarmaken door afzender". Die telefoonhoes stond vanmorgen ook op 'vandaag voor 20u' maar daar kreeg ik wel om 14u al een mail dat het verzonden is, terwijl de mail van de telefoon maar om 21u was.

EDIT: eens mail gecheckt en vorige keer dat ik iets gelijkaardig voor had, was nog maar 2 weken geleden. Ook toen stond er een hele dag dat het 'vandaag' geleverd zou worden, zelfs als ik al lang wist dat dat onmogelijk was. Was toen overigens blijkbaar toch geen verkoop van Amazon, maar van Anker.

Dus het lijkt me simpelweg dat Amazon gewoon te laat shipt, waardoor ze hun eigen belofte niet halen. Ik zal ook eens reclammeren en zien of ik 5 euro korting krijg :).
Laatst gewijzigd door Tomby op 31 aug 2021, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

SPR schreef:Klanttevredenheid is er bijzonder laag. Kijk maar naar het bericht van Dima met zijn BTW verhaal.
Het is niet dat er geen andere keuze is, die is er - voor de verandering - nu eens wel. Maar ze is nog erger OF ze kost meer. Dus waarom zouden ze er iets aan doen.
Tomby schreef:In de praktijk heb ik dit nog nooit gezien bij Amazon.
Bij sommige dingen wel, maar je moet er ook vroeg bij zijn, als in niet later dan 10u of 11u bestellen. Het werd hierboven al aangehaald, maar kleine consumables als AA/AAA batterijen zijn klassieke kandidaten daarvoor, want dat ligt in elk warenhuis en dus ook die aan de grens. Van alle AmazonBasics zaken is de kans ook hoog.

De vergelijkingen met Bol en Coolblue etc zijn moeilijk, dat gaat over veel kleinschaligere operaties die door die omvang ook efficienter kunnen draaien. Die bedienen ook geen klanten in gans de EU, itt Amazon. Het aantal bestellingen dat ze er binnen krijgen en verwerken is dus ook een stuk lager.
Tomby schreef:Ik zal ook eens reclammeren en zien of ik 5 euro korting krijg :).
Ja, als het te laat is en het is hun fout (of die van de transportdienst) moet je de klantendienst maar schrijven en ze gooien wel een 5 EUR kredietje om van u af te zijn. Vroeger kreeg je een maand verlenging van Prime abo maar daar zijn ze mee gestopt.

Tbh, eigenlijk is dat een voordeel als ze consistent te laat zijn, gewoon telkens klagen en je krijgt op termijn toch een flinke korting. Was een aantal jaren hier ook het geval dat het altijd te laat kwam, en ik heb dankzij dat lang gratis Prime gehad :-). Maar vandaag de dag komt het ook altijd een dag te vroeg hier, en mijn gratis Prime is opgebruikt, dus nu moet ik weer betalen voor Prime.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Het kan ook omgekeerd.
Een tijd geleden een bestelling gedaan en opzettelijk GEEN prime genomen omdat het pakket anders zou geleverd worden terwijl we enkele dagen niet thuis waren. Tweede dag weg van huis een mail dat er geleverd was... bij de buren, drie dagen eerder dan de voorziene leverdatum. Gelukkig hebben we goede buren.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Kan zelfs nog anders.
BBQ-model wat wij wilden stond in Italië in reclame.
Scheelde 15 EUR op een toestel van 120 EUR.
Gratis verzending boven X-euro, maar weet niet meer exact.
Het 's avonds nog besteld, een uur later klaar voor verzending en T&T code.
2 dagen later stond die doos van Italië hier aan de deur :banana:
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

Tomby schreef: Als ik dat vergelijk met bvb bol.com of kleinere speciaalzaken, dan is Amazon gewoon traag met verzenden. Bij die andere winkels heb ik gewoon altijd mijn pakket 's anderdaags, zelfs als ik pas om 22u 's avonds bestel of zo.
Dat klopt. Coolblue en Bol zijn gewoon top. Maar ik heb hier wel geen probleem met Prime of Amazon in het algemeen. In de meeste gevallen D+2 in de bus, soms D+1, soms een kleine week. En de door Amazon opgegeven levertijden kloppen wel.
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

svermassen schreef:En zelfs de UK in het verleden.
Niet verleden hoor, nog geen maand geleden nog wat besteld, kwam uit UK (niet direct naar mij maar van amazon UK naar DE ofzo wat om dan in BE te eindigen.)
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

In mijn ervaring is coolblue de beste keuze voor next day delivery. Lukt ook niet altijd. Amazon standaard levert zo snel dat ik nooit de moeite neem om de express optie te selecteren. Ik heb geen prime.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Bol.com is ook vaak snel zeker als je naar een pakketautomaat stuurt en hopen dat het erin past. Maar soms is het echt dat je besteld rond 23u en het rond 8u al in de pakketautomaat is.
tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

Ik heb al spullen gehad die ik op een donderdag late namiddag bestel die de dag nadien al geleverd worden.
Sommige blijven langer weg.
Ik weet dat dit bij het online shoppen bij hoort.
De grote boosdoener in heel dit verhaal is bpost..
In Nederland werken die samen met DHL en dat is een Hell.. Hoe dikwijls daar pakjes achter blijven om soms 2 w onderweg zijn..Enkele weken geleden bij online shop in nl iets besteld, zelfde dag verzonden en heb ook tracking nr.. Na bijna een week niks beweging bel ik nr bpost zeggen ze leuk.. Er is iest mis met het afleveradres.. Euh.. Dat is een pakjesdesk van jullie waar he afgeleverd wordt.. Oh ja idd.. Oeps.. Ik zal een klacht maken om uit te zoeken.. 3 dagen nadien bel ik opnieuw.. Nog steeds niets en nieuwe afwimpelklacht.. Heeft 2 w onderweg geweest.. Wanneer ik vroeg of ik gevolgschade kon eisen lachte ze me gewoon uit.. 3w daarvoor idem dito, krijg melding dat pakket op vrijdag gaat geleverd worden, blijf die dag thuis, om 1600h melding pakket is geleverd.. Hallo niemand gezien, aan wie dan.. Ik bel de klantendienst.. Tja mr dat kan soms gebeuren wacht nog even af tot midden volgende week als het dan niet geleverd is bel je maar is terug... En dan gingen die clowns PostNL overnemen.. :lol: :lol: Wat een idioten..
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Al mail verzonden naar Amazon. Ook vanmorgen staat er bij BPost nog altijd dat ze wachten op de afzender om het pakket te ontvangen. Dus ls ook al onwaarschijnlijk dat het vandaag geleverd zal worden.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Tomby schreef:Dus ls ook al onwaarschijnlijk dat het vandaag geleverd zal worden.
Ja als het vannacht niet gesorteerd werd ga je het vandaag nog niet krijgen.

Wat zegt de tracking van Amazon zelf? Waar is het pakket het laatst gescand?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik heb vrij snel een uitgebreid antwoord gekregen van Amazon. Zelf geeft de persoon aan dat hij inderdaad ziet dat BPost het nog niet fysiek ontvangen heeft (maar misschien heeft hij ook gewoon de BPost tracking code gecheckt) maar dat pakketten vaak 's nachts overhandigd worden. Op mijn Amazon account zelf stond het in de 2de stap, wat betekent 'verzonden'. De derde stap is 'onderweg'.
Als ik nu check is die status verdwenen en staat er dat ik het tussen 1 en 2 september mag verwachten, met als uitleg : Het spijt ons erg dat je bezorging is vertraagd. Als je je pakket na morgen nog steeds niet hebt ontvangen, kom dan hier terug om een terugbetaling te vragen. Onze excuses voor het ongemak. . Geen idee of dat automatisch is, of het een gevolg van mijn klacht.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Tomby schreef: Als ik nu check is die status verdwenen en staat er dat ik het tussen 1 en 2 september mag verwachten, met als uitleg : Het spijt ons erg dat je bezorging is vertraagd. Als je je pakket na morgen nog steeds niet hebt ontvangen, kom dan hier terug om een terugbetaling te vragen. Onze excuses voor het ongemak. . Geen idee of dat automatisch is, of het een gevolg van mijn klacht.
Ik heb nog nooit geklaagd, maar datzelfde bericht in het verleden ook al wel eens gezien.

Mijn ervaring:

Volgende dag geleverd is bij mij in 9 op de 10 gevallen de dag erna ook in huis.

Als er (als je het besteld) een levertermijn van 3 of 4 dagen wordt opgegeven, is het in 9 op de 10 gevallen een dag vroeger geleverd als zij voorzien.

Hangt bij BPost misschien ook een beetje van de regio af ...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Tomby schreef:Op mijn Amazon account zelf stond het in de 2de stap, wat betekent 'verzonden'. De derde stap is 'onderweg'.
Nee, Pakket traceren -> Bekijk alle updates. Ahv de plaats waar het laatst gescand is kan je doorgaans inschatten hoe lang het nog zal duren (op voorwaarde dat je het Amazon netwerk wat kent).
Tomby schreef:Geen idee of dat automatisch is, of het een gevolg van mijn klacht.
Automatisch.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

CCatalyst schreef:Nee, Pakket traceren -> Bekijk alle updates
Dan zit het duidelijk nog nergens. Het enige dat dit me oplevert is : maandag 30 augustus
Pakket is verzonden
, en een BPost tracking id.
Ik houd er al rekening mee dat die verzending bij Amazon helemaal de mist in gegaan is, en of ik niet beter direct al een 2de bestel (die volgens hen morgen al hier zou zijn).
tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

Tomby schreef:Ik heb vrij snel een uitgebreid antwoord gekregen van Amazon. Zelf geeft de persoon aan dat hij inderdaad ziet dat BPost het nog niet fysiek ontvangen heeft (maar misschien heeft hij ook gewoon de BPost tracking code gecheckt) maar dat pakketten vaak 's nachts overhandigd worden. Op mijn Amazon account zelf stond het in de 2de stap, wat betekent 'verzonden'. De derde stap is 'onderweg'.
Als ik nu check is die status verdwenen en staat er dat ik het tussen 1 en 2 september mag verwachten, met als uitleg : Het spijt ons erg dat je bezorging is vertraagd. Als je je pakket na morgen nog steeds niet hebt ontvangen, kom dan hier terug om een terugbetaling te vragen. Onze excuses voor het ongemak. . Geen idee of dat automatisch is, of het een gevolg van mijn klacht.
Ik heb niet alle punten en komma's hier na gelezen maar heb je bpost al is gebeld.. Zoals ik eerder schreef heb ik bijna net hetzelfde voor gehad een week of 3 geleden. Bij een nl leverancier, tracking nr was er en er bleef maar op staan dat het pakket klaar was voor ophalen bij de leverancier. Heb na een dag of 4bpost gebeld.. Oei zegt de dame helpdesk er staat een fout in het leveradres.. Hallo bpost helpdesk ik heb jullie pakketdepot aangeklikt en niks ingegeven...oeps ik zie het.. Dat is vreemd.. Weet je ik ga een klacht aanmaken.. Dat heet dus afwimpellen.. Dinsdag daarna opnieuw gebeld.. Donderdagavond laat krijg ik bericht van bpost dat ik de leverancier moet vragen dat zij bij DHL moeten horen waar dit pakket zit.. Je gelooft het nooit vrijdag voormiddag wordt dat geleverd door bpost.. Ik had zelfs nog geen antwoord van de leverancier.. Samenwerking bpost en DHL zou een catastrofe zijn.
Tom
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Het blijft spannend, en mogelijk is er toch inderdaad ook iets bij BPost aan de hand.
Dinsdagavond een kleinigheid besteld bij Amazon. Woensdag bevestiging dat het verzonden is, maar in dit geval accepteert BPost zelfs niet eens de tracking code die ik van Amazon kreeg. Bestelling zou ook morgen moeten geleverd worden, maar wordt dus ook nog afwachten.
En om het helemaal spannend te maken, heb ik vanmorgen de telefoon nog eens opnieuw besteld aangezien er nu stond dat hij morgen geleverd zal worden (en ik er nog weinig vertrouwen in had dat mijn bestelling van 29/8 nog deze week hier toekomt). Daar is het nog wachten op verzending.

Ik ga geen tijd verdoen aan BPost te contacteren, zeker als dat inderdaad dan ook nog eens dagen kan duren, en het sneller is van een nieuwe te bestellen. Met Amazon heb ik er het volste vertrouwen in dat een retour/terugbetaling vlot zal verlopen.

EDIT: ik zie nu trouwens dat die bestelling van 29/8 als verzendmethode "express-levering" heeft :p.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Tomby schreef:Het blijft spannend, en mogelijk is er toch inderdaad ook iets bij BPost aan de hand.
Dinsdagavond een kleinigheid besteld bij Amazon. Woensdag bevestiging dat het verzonden is, maar in dit geval accepteert BPost zelfs niet eens de tracking code die ik van Amazon kreeg.
Ok, wat betreft bpost trackingcodes, Amazon beschikt over haar eigen serie bpost codes, dus ze moet er geen "vragen" aan bpost voor elke zending. De data van de zending wordt pas naar bpost gestuurd op het moment dat het vanuit het (laatste) Amazon centrum op de vrachtwagen richting bpost gezet wordt. Vanaf dan is het dus ook pas zichtbaar op bpost. Vroeger was het anders en kon je dat op bpost meteen zien, maar da's al een tijdje voorbij.

Dus voor die zending die nog niet te vinden is op bpost, die moet nog langs een Amazon centrum passeren. Voor de zending die wel te tracken is (al enkele dagen), die is op basis van de trackinggegevens van Amazon vanuit een warenhuis aan de grens gestuurd, maar kans lijkt me reëel dat het ergens verloren gegaan is. Was dat niet gebeurd dan ging het effectief een next-day geweest zijn. Gewoon aankaarten bij klantendienst en dat wordt volledig terugbetaald.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Tomby schreef:Woensdag bevestiging dat het verzonden is, maar in dit geval accepteert BPost zelfs niet eens de tracking code die ik van Amazon kreeg. Bestelling zou ook morgen moeten geleverd worden, maar wordt dus ook nog afwachten.
Dat is standaard bij Amazon, ik vermoed dat ze (als grote klant) gewoon een grote batch van Bpost krijgen en die zelf kunnen koppelen aan een zending(die bij hen al vertrokken is, maar nog niet in het Bpost-netwerk).
Gewoonlijk is die na een dag(of 's avonds laat) te tracken via Bpost(en bij mij meestal ook geleverd)
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Zijn het niet gewoon ook wat vakantieperikelen?
Onze vaste postbode is met verlof en de jobstudent bedeelt ook ongeveer twee uur later, consistent.
Als je dit doortrekt naar heel Bpost?
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Gisteren iets besteld rond 17u met aankondiging dat het vandaag geleverd zou worden.

Track and trace van Bpost:

vandaag:
1u56: informatie zending ontvangen
10u30: zending gesorteerd.

Volgens bpost wordt het tussen 18u en 22u geleverd. We wachten af.

Ik heb wel vaker de indruk dat die pakjes van Amazon later bij Bpost toekomen en ook later gesorteerd worden, maar dan nog op een aparte avondrit bedeeld worden ...

Pakjes van andere bedrijven zijn meestal ten laatste rond 2u 's nachts al gesorteerd en worden dan 's ochtends geleverd met de gewone ronde van de postbode ...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

pfuhu schreef:
Volgens bpost wordt het tussen 18u en 22u geleverd. We wachten af.
Als dit ook specifiek een avondlevering is (flag geactiveerd daarvoor: bpost tracking => Details van je pakje => Verzendwijze), dan wel. Anders zou ik er niet teveel op rekenen, sortering om 10u30 is voor levering de volgende dag tenzij avondlevering gekozen.

Op welke site is het besteld? AFAIK biedt enkel Amazon.fr avondleveringen aan, het staat soms zelfs standaard geselecteerd zonder meerkost, alhoewel ik niet veel bestel op .nl dus die misschien ook. Op .de precies nog nooit gezien.
pfuhu schreef:maar dan nog op een aparte avondrit bedeeld worden ...
Is dat een of andere trial dan ofzo, want hier is dat iig niet het geval, tenzij je er voor kiest.
pfuhu schreef:Pakjes van andere bedrijven zijn meestal ten laatste rond 2u 's nachts al gesorteerd en worden dan 's ochtends geleverd met de gewone ronde van de postbode ...
Zo komen mijn Amazon zendingen altijd aan.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

De nieuwe update op Amazon is nu "Je pakket is mogelijk zoekgeraakt" en dat zal ook wel zijn wat er gebeurd is. Gelukkig komt mijn herbestelling vandaag wel toe, die zie ik al op BPost als levering vandaag.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”