Amazon Prime - Amazon.nl versus Amazon.fr

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

We hebben hier Prime via Amazon.fr, gewoon omdat ik van oudsher de meeste van mijn bestellingen bij Amazon.fr plaatste. In Prime Video geeft dat een paar ongewenste effecten. Franse titels, veel franstalige beschrijvingen van films, maar ook en vooral als je dan eens een mooie film gekozen hebt, dan is bv. geen Nl ondertiteling aanwezig, maar wel Frans gedubt. :bang:

Intussen draait Amazon.nl toch al een paar jaar. Heeft er iemand ervaring mee of de Prime versie daar beter is?
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Ik denk dat dit gewoon dezelfde Amazon Prime is hoor. Ik heb mijn prime momenteel bij NL en heb ook franstalige titels. Zal meer te maken hebben hoe Amazon België ziet.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb Amazon.nl en dit is net hetzelfde.
Er zijn veel Franse films waar het niet mogelijk is om Nederlandstalige ondertitels te hebben.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

Ok, dan blijf ik bij Amazon.fr.

Ik heb over het algemeen meer culturele voeling met Fr dan met Nl,..
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Primevideo toont enkel de content van uw land, niet van het land van de amazon website waarop je geabonneerd bent.

Maakt dus niet uit als je Prime hebt via fr, uk, de, com, nl, es, jp, enz., de content zal altijd hetzelfde blijven. Zelfs als je specifieke content zou opvragen via de website, ga je gewoon een melding krijgen dat de content niet beschikbaar is.

En waarom veel zaken in het Frans? Heeft gewoon te maken de rechten.

Een Frans bedrijf dat de rechten voor serie/film X heeft, gaat daar geen dub of sub van maken in een andere taal, maar mag de content wel releasen in de Franstalige markt. Gezien Wallonië geen land is, maar België wel, komt die content voor heel het land beschikbaar.

Vergeleken met Netflix, bestaat er bij Amazon geen filter op taal en zie je gewoon alles door elkaar. (Je moet trouwens Netflix eens in het Engels zetten en je zal verschieten hoeveel extra content je zal zien die enkel FR subs/dubs heeft.)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik heb amazon.nl puur omdat het voorlopig nog steeds goedkoper is dan De en dacht FR ook.
achaos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 mei 2006, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 9 keer

Fallschirmjaeger schreef:Primevideo toont enkel de content van uw land, niet van het land van de amazon website waarop je geabonneerd bent.

Maakt dus niet uit als je Prime hebt via fr, uk, de, com, nl, es, jp, enz., de content zal altijd hetzelfde blijven. Zelfs als je specifieke content zou opvragen via de website, ga je gewoon een melding krijgen dat de content niet beschikbaar is.

En waarom veel zaken in het Frans? Heeft gewoon te maken de rechten.

Een Frans bedrijf dat de rechten voor serie/film X heeft, gaat daar geen dub of sub van maken in een andere taal, maar mag de content wel releasen in de Franstalige markt. Gezien Wallonië geen land is, maar België wel, komt die content voor heel het land beschikbaar.

Vergeleken met Netflix, bestaat er bij Amazon geen filter op taal en zie je gewoon alles door elkaar. (Je moet trouwens Netflix eens in het Engels zetten en je zal verschieten hoeveel extra content je zal zien die enkel FR subs/dubs heeft.)
Zou een vpn naar nederland een oplossing zijn?
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

boonpwnz schreef:Ik heb amazon.nl puur omdat het voorlopig nog steeds goedkoper is dan De en dacht FR ook.
Ik kan nu niet meteen een voorbeeld geven, maar heb al vaak gemerkt dat de DE-versie goedkoper is dan de Nederlandse, vandaar dat ik die nog altijd heb. Vooral bij duurdere producten kun je dat merken, wellicht lagere BTW of groter inkopen ??
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Goh bij mij is het meer voor de prime video dat ik het nam in .nl ipv fr of de
Gebruikersavatar
frodo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 08 mar 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

Die ondertitels vind ik niet zo erg. Maar die gedubde films waar je de originele taal niet kan kiezen is minder.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

phil48 schreef:Vooral bij duurdere producten kun je dat merken, wellicht lagere BTW of groter inkopen ??
BTW is op beide sites 21% (of 6%). Basisprijsverschil hangt af van de markt, de .nl kan ook goedkoper zijn dan .de. Ze kijken (en matchen vaak) daarvoor ondermeer bij regionale winkels als Bol.com, Art&Craft en Coolblue, alhoewel dat met die laatste niet veel werk is want Coolblue is quasi altijd al duurder tenzij bij specifieke promoties.

Een tijdje terug nog een Ubiquiti product gekocht dat goedkoper op .nl dan .de stond. De prijs op .nl was dan ook "toevallig" exact dezelfde prijs als die van Bol.com.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

frodo schreef:Die ondertitels vind ik niet zo erg. Maar die gedubde films waar je de originele taal niet kan kiezen is minder.
Vooral als het een Amerikaanse film is die enkel in het Frans beschikbaar is. Ook zeer irritant; seizoenen van een serie die in het systeem zitten zonder knop om die effectief af te spelen. Zoek eens op Law & Order, Special Victims Unit. Alle seizoenen zitten in het syteem. Maar enkel seizoen 11 en nog een paar daarna zijn afspeelbaar. Is alsof ze u klant willen uitlachen.

Ik betaal wel nog steeds 2,99 euro per maand voor Prime. Dat is wel zeer gunstig.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

phil48 schreef:
boonpwnz schreef:Ik heb amazon.nl puur omdat het voorlopig nog steeds goedkoper is dan De en dacht FR ook.
Ik kan nu niet meteen een voorbeeld geven, maar heb al vaak gemerkt dat de DE-versie goedkoper is dan de Nederlandse, vandaar dat ik die nog altijd heb. Vooral bij duurdere producten kun je dat merken, wellicht lagere BTW of groter inkopen ??
Ik koop meestal in FR waar ik prime heb, maar zeker een keer op vier in DE.. Daar is het soms goedkoper voor zelfde produkt en levering is vanaf 29 euro gratis.

En een VPN met NL ga ik idd eens testen. We doen dat wel eens met Netflix en USA...
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

Amazon werkt niet met VPN, toch niet de firesticks en andere applicaties. Volgens mij was het alleen als je surft naar de website van Amazon Prime.
tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

jutuiz schreef:We hebben hier Prime via Amazon.fr, gewoon omdat ik van oudsher de meeste van mijn bestellingen bij Amazon.fr plaatste. In Prime Video geeft dat een paar ongewenste effecten. Franse titels, veel franstalige beschrijvingen van films, maar ook en vooral als je dan eens een mooie film gekozen hebt, dan is bv. geen Nl ondertiteling aanwezig, maar wel Frans gedubt. :bang:

Intussen draait Amazon.nl toch al een paar jaar. Heeft er iemand ervaring mee of de Prime versie daar beter is?
De amazon prime video hangt af van het land waar je woont en niet van waar je je prime abonnement hebt. Ik ben aangesloten via amazon.de en heb dat ooit is nagevraagd of dit anders zou zijn voor amazon.nl, daar was geen verschil..
De reden waarom er veel Franstalig op staat en weinig Nederlands heeft te maken met rechten die oa mee bij streamz en netflix zitten.. De taart wordt verdeeld onder veel meer delen en je krijgt minder voor hetzelfde geld.


Kris
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

gimic schreef:Amazon werkt niet met VPN, toch niet de firesticks en andere applicaties.
Mijn ervaring is juist dat Amazon minder doet aan VPN, netflix geeft je, als ze denken dat je VPN gebruikt enkel hun eigen content (netflix originals enz) prime zegt gewoon dat ze een VPN zien, ook gebruikt netflix sinds kort een andere methode om VPN's te blokkeren.
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Gebruikersavatar
Jos77
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 jan 2006, 01:39
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb Amazon Prime via DE. Stick moest ik de "internationale versie" kopen via Amazon.fr.

Al meer dan 1 jaar geleden heb ik dit probleem van gedubde Franse versies bij hun aangekaart, eerst via chat, en toen men eindelijk het probleem inzag ging het doorgegeven worden. Daarna kreeg ik een mail met:
At this time I have forwarded your concerns to our development team so that they are made aware of the experience you've had as of late. My belief is that if one customer comes to us reporting an issue, there is probably many other customers experiencing the same issue, which have yet to come to us.

Though I would not be able to provide you with a timeframe or an idea into what will be done with the feedback, what I can assure you is that feedback will be taken seriously into consideration. This is the way we improve our services and products, we depend on your feedback as our customers, as you're the ones we do this for. As our customers we endeavour to continue improving our services and products to ensure that can continue to provide you with the best possible services.
Een jaar later, nog altijd geen verschil. 't Is dat prime zo goedkoop is, en dat het eigenlijk voor die gratis verzending is dat ik het hou.
Wel vervelend: bestellen bij NL of FR geeft onvermijdelijk een ge-push naar Prime nemen (terwijl ik dit al heb voor DE, geldt dit blijkbaar niet voor NL of FR).....
::: Gigabyte GA-P55A-UD3 :: Core i7 860 :: 4x Corsair 2048MB :: Ati HD5850 :: WD500GB :: Antec P150 :: EDPNet VDSL2 20/2 :::
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Jos77 schreef:Ik heb Amazon Prime via DE. Stick moest ik de "internationale versie" kopen via Amazon.fr.
Ik heb de Duitse via een Duitse webshop gekocht, toen ze weer eens promo acties deden.

Prime video werkt er gewoon op via mijn account, kan gewoon series etc verder kijken die ik begon te kijken op mijn philips smart tv.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

tom35 schreef: De amazon prime video hangt af van het land waar je woont en ...
Wat doen ze dan wanneer iemand 2 adressen heeft?( in de praktijk zijn dat vaak reshippers).
Maar theoretisch kan je ook je 2de, 3de,... verblijf in Nederland of Frankrijk opgeven.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik heb sowieso 2 adressen staan een hotel in Amerika voor een serie te kijken op amazon.com(aangekocht voor meer dan 20 dollar)

Ik haat die geolocking zo hard.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”