Streaming, de opties

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 mar 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Net de mooie brief gehad van Telenet dat ze analoog kan buitengooien, zoals aangekondigd. Mooi, het compact signaal bevat een pak minder zenders.

Dus eindelijk werk aan het maken van over te gaan op streaming.

Amazon en Disney+ in huis gehaald, met het wegvallen van Telenet kom ik dan nog steeds goedkoper uit, de rest kan dan via VRTNu of VTMGo veronderstel ik en nog andere gratis apps

Echter het gemak van gewoon zappen is er niet echt meer bij, maar daar kunnen we ons wel aan aanpassen.

Momenteel nog een oude chromecast in huis, dus met de smartphone. Niet zo aangenaam om mee te werken.

Google TV Chromecast
Nvidia Pro Shield
Raspberry Pi(heb ik ook nog liggen)

Ervaringen mee? De meerwaarde van de toestellen op andere vlakken?
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Héél tevreden van mijn Chromecast met Google TV hier. Ik gebruik hem voornamelijk voor Kodi met plugins voor Jellyfin en VRT Nu, en dat werkt met zowat alles dat ik ernaartoe gooi. 4K HDR blabla, allemaal ondersteund via Direct Play. Maar ook andere apps als YouTube, VTM Go, Spotify, ... werken eigenlijk allemaal probleemloos.

Nvidia Shield wordt ook nog altijd geopperd als "de beste Android TV box", maar ik zie persoonlijk weinig dat die zou bijbrengen voor meer dan het dubbele van de prijs. De Chromecast heb ik trouwens gekocht via de Franse Fnac webshop voor 75 euro denk ik.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik heb een chromecast met google TV en een mi box S.
De chromecast komt van Auchan aan €70.
Beide toestellen zijn zowat identiek. Alleen heeft de chromecast nieuwere software.

Beiden hebben slechts 4,4Gb geheugen beschikbaar, ik loop dat al tegen met slechts een kleine 10 apps.

Het zappen valt inderdaad weg en dat is even wennen. Mocht je dat toch te veel missen kan je gaan voor de TV vlaanderen app.
Je zou ook kodi kunnen opstellen, maar dan heb je nog niet elke zender. (Mij lukt het alvast niet)

Ik heb enkel disney+ in huis gehaald en af en toe een (gratis) maandje streamz. In combinatie met VRTnu heb ik nu al tijd te weinig om alles te zien wat ik wil zien.

Voordat ik deze chromecast had, gebruikte ik een RPi met kodi. Best leuk, maar toch verre van hetzelfde. Ik heb niet graag de gsm als bediening.
Nu heb ik retropie op de RPi gezet en zijn de kinderen ook content.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ben ook aan het uitkijken om de TV hier buiten te gooien.

Heb wat getest met Kodi op PC en dat werkt goed voor VRTnu maar bij VTMgo kan ik niet inloggen. Inloggegevens kloppen niet maar deze werken wel als ik via een browser inlog. Is er een probleem met die app in Kodi?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Geen idee welk abo je hebt bij telenet ( en welke andere troep je nog afneemt)

Het streaming appje van Telenet gaat bij one de deur uit voor 10€
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 mar 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Basis Telenet TV abbo met huur decoder.

Maar, wel voor heel gezin :

Netflix, Spotify, 4*MV mobiel, EDPnet als provider

Daar zit ik aan 160/maand voor enkel wat fun. Tot hiertoe niet echt iets gevonden in een pack dat opmerkelijk goedkoper is.

30/maand eraf voor Telenet en dan Prime/Disney+ erbij voor 12/maand, toch een 10% besparing en ik zit niet bij 1 'leverancier'

TV Vlaanderen app, dat kan ook op de chromecast?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ik heb geen abo bij telenet of werkt die VTMgo enkel voor telenetklanten? Waarom kan het dan wel via een browser met dezelfde login?

TVVlaanderen ga ik testen na mijn verlof. Dat lijkt een ideale vervanger als de kwaliteit wat OK is.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 mar 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Voor zij de chromecast gebruiken, bekabeld of draadloos? Mijn huidige is enkel draadloos, en soms duurt het wel even voor ik goed beeld heb, Netflix al wat langer dan Amazon, maar toch.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Mijn oude chromecast (1ste generatie) werkte -bekabeld- steeds zonder enige hapering, gestuurd via smartphone. Mijn nieuwe chromecast (Xiaomi Mi TVstick) werkt -draadloos- ook zonder haperingen, en wordt gestuurd door een afstandsbediening...

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=56&t=59199
Laatst gewijzigd door wied op 24 aug 2021, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Greebo
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 apr 2012, 12:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Dizzy schreef: Heb wat getest met Kodi op PC en dat werkt goed voor VRTnu maar bij VTMgo kan ik niet inloggen. Inloggegevens kloppen niet maar deze werken wel als ik via een browser inlog. Is er een probleem met die app in Kodi?
Vtm Go werkt bij mij perfect op Kodi, nog geen probleem gehad.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

VTMgo werkt bij mij goed op de chromecast.
Deze is niet bekabeld.
De stroomtoevoer met bij de laatste wel via de netstroom komen, de USB poort van de TV levert niet genoeg stroom.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Is blijkbaar een gekend probleem want heb er online nog wat over gevonden dus ben niet de enige met dat probleem. Soit, VTM is de laatste zender waar ik naar kijk dus geen ramp.

De laatste chromecast met google TV heeft inderdaad stroom nodig omdat usb niet genoeg levert. Je kan ook een adapter kopen om hem bekabeld aan te sluiten. Wie 4K wil streamen kan dat gebruiken denk ik.

Hopelijk komen de apps snel voor alle platformen want liefst zou ik met appleTV werken omdat ik al met IOS werk voor de rest.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Dizzy schreef:Ben ook aan het uitkijken om de TV hier buiten te gooien.

Heb wat getest met Kodi op PC en dat werkt goed voor VRTnu maar bij VTMgo kan ik niet inloggen. Inloggegevens kloppen niet maar deze werken wel als ik via een browser inlog. Is er een probleem met die app in Kodi?
Een workaround voor het inlogprobleem staat op https://github.com/add-ons/plugin.video ... issues/296
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

VTM Go plugin in Kodi geeft hier ook soms foutmeldingen, maar voor de zeldzame keren dat ik naar iets van VTM kijk doe ik dat via hun standalone app.

Ik was ook eerst van plan om de CC via een USB-C hubje aan het bedrade netwerk te hangen, maar draadloos gaat eigenlijk perfect. Een remux van 60 GB vanaf de Jellyfin/Synology afspelen lukt altijd zonder haperingen. De CC is dus wel capabel over wifi, maar het zal wel afhangen van hoe druk bezet je wifinetwerk is etc.

CC staat hier wel in apps-only mode gezien het 'slimme' (eurgh) homescreen weinig bijbrengt als je vooral via Kodi kijkt.
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 834
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

Heb een maand gratis tv Vlaanderen geprobeerd. Werkt goed maar kwaliteit is niet zo goed vind ik persoonlijk. Dan is de kwaliteit van de VRT app stukken beter.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Mi box. Werkt prima!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

jphermans schreef:Heb een maand gratis tv Vlaanderen geprobeerd. Werkt goed maar kwaliteit is niet zo goed vind ik persoonlijk. Dan is de kwaliteit van de VRT app stukken beter.
Ieder zijn ding natuurlijk, maar je kunt die twee toch niet vergelijken. Ene app heeft 3 zenders, de andere een hele waaier aan zenders.

Heb hier een android tv box waarop zowel vrt nu, vtm go als npo start op werken (met vpn), alsook de Engelse zenders (idem dito) en dat allemaal via dezelfde box. De "vier" zenders gaan via een webbrowser, maar die kijken we zo goed als nooit.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

MichelJ schreef:Voor zij de chromecast gebruiken, bekabeld of draadloos? Mijn huidige is enkel draadloos, en soms duurt het wel even voor ik goed beeld heb, Netflix al wat langer dan Amazon, maar toch.
Draadloos hier, volledig tegen mijn principes. Ik moet wel zeggen dat ik nooit bufferingen of haperingen heb. Desondanks ben ik wel van plan om de ethernet adapter aan te schaffen van zodra het kan (geen mogelijkheid voor zover ik zie om de google adapter te kopen). Ik heb al wat alternatieven op amazon gezien maar niets dat mij aanstaat :-)
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 834
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

phil48 schreef:Ieder zijn ding natuurlijk, maar je kunt die twee toch niet vergelijken. Ene app heeft 3 zenders, de andere een hele waaier aan zenders.
Vergelijken qua aantal zenders niet maar wel de kwaliteit van het beeld.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Heb een maand gratis de app van tv vlaanderen getest. Beeldkwaliteit is toch echt niet goed, logisch ook, 't is in 720p en dat zie je vooral op een grote tv.
En sommige zenders zijn niet in HD.

Ook de beta app van vrtnu in 1080p vind ik niet zo goed als de proximus v7 decoder.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Ook juist TV-Vlaanderen TV app een maandje getest. Voor wie een internetverbinding heeft zonder klein quota is dat geen slechte aanbieding. Vanaf 10 euro. Voor 15 euro zit er ook een aanbod van Video-on-demand in. Series en films. Beperkt, niet allemaal hoogvliegers. Maar niet waardeloos.

Technisch werkt dat prima. Interface is mee te leven al is die naar mijn gedacht niet erg handig om gewoon te lineair tv eenvoudig te kijken. Toch wel van belang. Teveel gedoe in de menu nodig om gewoon 'tv op te zetten'. Tijdens die maand dat ik het had betrapte ik mij er op dat ik Nuplayer gebruikte om het nieuws te kijken omdat dit gewoon veel gebruiksvriendelijker is.

Er is een 'replay-tv' functie maar toen ik die wou gebruiken kwam het programma niet overeen met de tv-gids. Je kunt niet buiten de tijdskader heen en weer spoelen. Geef je snel op in frustratie. Geen fan van de layout van de TV-gids.

Aanvulling;
Wel iets gevonden in de TV Vlaanderen app dat heel goed was;
Een menu waar je al de films en series terug kunt vinden die uitgezonden zijn geweest door de lineaire zenders die op dat moment nog beschikbaar via de replay-tv functie. Veel beter dan te moeten bladeren in de tv-gids naar het verleden om te zien of er iets redelijks tussen zit.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Weet je, in zo een gevallen mis ik echt Bhaalu. De setup die ik nu thuis heb (mi box + USB to UTP) met de app van tvvlaanderen (abo van iemand anders) is exact wat ik 6 jaar geleden reeds had. Met dat verschil dat het toen super werkte en ik geen reden tot klagen had. Goed beeld en zeer intuïtieve interface. En dat mis ik wel wat bij alle apps nu...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

Ik gebruik een mini pc met windows 10 die via hdmi is aangesloten op de TV. Ik heb ook nog een aparte server met jellyfin en nog tig van zaken zoals sonarr, radarr, rtorrent etc...

Kodi gebruik ik om mijn gedownloade films te bekijken. Geen enkele speler speelt alles af zoals kodi.
Netflix zien we, ondanks de app, via de browser. Mijn vrouw vindt 4K te scherp :-).
Als de rest zien we ook via de browser. Vtm go, VRT, youtube, jellyfin, etc... .
Ik heb ook popcorn time en soms zet mijn vrouw dat ook wel is op.

De voornaamste reden dat ik deze opzet gekozen heb is omdat ik zo totaal vrij ben en alles kan afspelen wat ik wil. Niet afhankelijk van apps en of die beschikbaar gaan zijn of niet.
Als toetsenbord gebruik ik een https://tweakers.net/pricewatch/378005/ ... zerty.html
De luxe van te zappen hebben we niet maar mijn vrouw en kinderen zijn het gewoon om met zo'n mini toetsenbord te werken.

Qua kost zou ik niet zeggen dat ik goedkoper af ben. Zo'n mini pc ben je toch wel 200 - 250 euro kwijt. Dan nog hdmi kabel en toetsenbord. Ik heb ook een telenet business abbo van 62 euro. Download loopt maandelijks wel in de paar TB's.
Mijn kids kijken enkel netflix en youtube. Reclame ( adblocker youtube ) kennen die niet :-).
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Heb hier beide mibox en google tv, recent de google tv aangeschaft (vanwege 4k op (bijna) alles, netflix, D+, prime, youtube, apple tv+ vgm ook).
De afstandsbediening van de google tv is beter (die heeft IR dus kan de volume van je soundbar/tv bedienen), maar de google tv heeft geen usb.
Zelf heb ik (tijdelijk) beide (telenet en tvv) maar telenet gaat weg (toch al bijna 15 euro minder, en binnenkort als analoog weg is bijna 25euro minder).

Als het 1 TV is zou ik de shield wel overwegen maar als je er meerdere hebt zal de google tv wel veel goedkoper uitkomen.

Nu moet ik zeggen dat de chromecast functie op de mi box niet zo goed werkt, dit zal dan bij de google tv weer beter zijn.

Zie hier ook dat er veel klagen over tvvlaanderen, maar tenzij je een zeer goede tv hebt of echt veel tv kijkt valt dat wel mee. Enkel de tv gids kon beter (soms staat die op gisteren) en terugkijken kan je niet doorspoelen, met een andere afstandsbediening in de mi box (via usb) kan je wel zappen (of zelfs nummers ingeven).
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

yaris schreef:Mijn kids kijken enkel netflix en youtube. Reclame ( adblocker youtube ) kennen die niet :-).
Je hebt mijn volledige aandacht: hoe heb je YouTube reclamevrij gekregen? Ik erger me er mateloos aan...
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Sinna schreef:
yaris schreef:Mijn kids kijken enkel netflix en youtube. Reclame ( adblocker youtube ) kennen die niet :-).
Je hebt mijn volledige aandacht: hoe heb je YouTube reclamevrij gekregen? Ik erger me er mateloos aan...
Hij kijkt via een PC, daar kan je de reclame vrij eenvoudig weghalen via ublock.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Sinna schreef:
yaris schreef:Mijn kids kijken enkel netflix en youtube. Reclame ( adblocker youtube ) kennen die niet :-).
Je hebt mijn volledige aandacht: hoe heb je YouTube reclamevrij gekregen? Ik erger me er mateloos aan...
https://github.com/nichobi/sponsorblockcast als je via chromecast werkt.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

devilkin schreef:
Sinna schreef:
yaris schreef:Mijn kids kijken enkel netflix en youtube. Reclame ( adblocker youtube ) kennen die niet :-).
Je hebt mijn volledige aandacht: hoe heb je YouTube reclamevrij gekregen? Ik erger me er mateloos aan...
https://github.com/nichobi/sponsorblockcast als je via chromecast werkt.
Leek aan het woord:
IS dit te installeren op een raspberry pi, naast AdGuardHome? :oops:
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

Sinna schreef:
yaris schreef:Mijn kids kijken enkel netflix en youtube. Reclame ( adblocker youtube ) kennen die niet :-).
Je hebt mijn volledige aandacht: hoe heb je YouTube reclamevrij gekregen? Ik erger me er mateloos aan...
https://chrome.google.com/webstore/deta ... pckk?hl=nl

Ik zit idd met een gewone pc aangesloten op mijn TV. Weer een voordeel :-). Reclame is idd erg geworden.
Youtube zal genoeg verdienen want ze doen weinig om deze adblockers tegen te houden.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

cadsite schreef: IS dit te installeren op een raspberry pi, naast AdGuardHome? :oops:
Yep. Mits je docker aan boord hebt kan je gewoon de docker compose file gebruiken.

Let wel: dit gaat de in-stream ads blokkeren, niet de start ad jammergenoeg.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
TheCeet
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 50 keer

Ivm YouTube op TV zonder ads:
Ik heb Sony Android TV > SmartTubeNext apk https://github.com/yuliskov/SmartTubeNext geïnstalleerd en ik geniet van uren filmkes te kijken op zonder zonder enige ad + véél instelmogelijkheden bv, intro's skippen, of in-video ads skippen.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Afbeelding Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

Kan je eigenlijk de Proximus Pickx app sideloaden en werkende krijgen op een los verkrijgbare Google TV box/stick (niet de Android TV Box van Proximus zelf)
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

datakiller schreef:Heb hier beide mibox en google tv, recent de google tv aangeschaft (vanwege 4k op (bijna) alles, netflix, D+, prime, youtube, apple tv+ vgm ook).
De afstandsbediening van de google tv is beter (die heeft IR dus kan de volume van je soundbar/tv bedienen), maar de google tv heeft geen usb.
Zelf heb ik (tijdelijk) beide (telenet en tvv) maar telenet gaat weg (toch al bijna 15 euro minder, en binnenkort als analoog weg is bijna 25euro minder).

Als het 1 TV is zou ik de shield wel overwegen maar als je er meerdere hebt zal de google tv wel veel goedkoper uitkomen.

Nu moet ik zeggen dat de chromecast functie op de mi box niet zo goed werkt, dit zal dan bij de google tv weer beter zijn.

Zie hier ook dat er veel klagen over tvvlaanderen, maar tenzij je een zeer goede tv hebt of echt veel tv kijkt valt dat wel mee. Enkel de tv gids kon beter (soms staat die op gisteren) en terugkijken kan je niet doorspoelen, met een andere afstandsbediening in de mi box (via usb) kan je wel zappen (of zelfs nummers ingeven).
Ik heb vandaag een Mi Box S geïnstalleerd voor mijn pa. Ik ben aardig onder de indruk van dit 70 € kostend toestelletje en zou er absoluut voorkeur aan geven tov de Chromecast. Maar ik heb ook 2 Shields lopen (bij mij en bij mijn kinderen). En die Shields zijn zeker ook elke euro waard. Voor 149 euro kan je nu toch ook niet sukkelen denk ik. Ten opzichte van de Mi Box is dat gewoon veel sneller, heb je vast internet, meer hardware opties (zoal AI upscaling).
datakiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 639
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Tov welke chromecast? Een gewone of degene met google tv (android tv)? Indien de laatste waarom? Indien het over een gewone chromecast (geen android tv) gaat snap ik het wel.

De shields zijn inderdaad beter maar dat ligt gewoon aan het budget van die persoon, sommige mensen willen er zoveel niet aan geven of maakt kwaliteit niet echt uit (AI upscaling).
Telenet Business: https://www.speedtest.net/result/c/5633 ... 7afc9c.png
Orange Go Extreme:
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

devilkin schreef:
cadsite schreef: IS dit te installeren op een raspberry pi, naast AdGuardHome? :oops:
Yep. Mits je docker aan boord hebt kan je gewoon de docker compose file gebruiken.

Let wel: dit gaat de in-stream ads blokkeren, niet de start ad jammergenoeg.
Hmm, ik krijg de docker container nochtans niet aan de praat. Het enige dat ik in de logs zie verschijnen is dit:
/usr/bin/sponsorblockcast: line 33: can't open .segments: no such file

:(

Zo te zien gaat er iets mis met $id.. Moet je nog iets extra installeren naast die docker container? Bij de manual install zie ik dependencies staan bvb.
Moeten er manueel dirs aangemaakt worden?

Thx


Edit: castblock doet het zo te zien gewoon wel
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Sinna schreef:Je hebt mijn volledige aandacht: hoe heb je YouTube reclamevrij gekregen? Ik erger me er mateloos aan...
https://vancedapp.com

Gebruik ik op mijn smartphone, maar kan evengoed gesideload worden op een Chromecast TV.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Iemand die gekeken heeft wat voor pakket Starz is die inbegrepen is bij de duurdere internet abbo's van tvv?
StarWing
Premium Member
Premium Member
Berichten: 723
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

Greebo schreef:
Dizzy schreef: Heb wat getest met Kodi op PC en dat werkt goed voor VRTnu maar bij VTMgo kan ik niet inloggen. Inloggegevens kloppen niet maar deze werken wel als ik via een browser inlog. Is er een probleem met die app in Kodi?
Vtm Go werkt bij mij perfect op Kodi, nog geen probleem gehad.
2nd, al is het hier wel OSMC (maar dat is onder de kap gewoon kodi)
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer
Contacteer:

boonpwnz schreef:Iemand die gekeken heeft wat voor pakket Starz is die inbegrepen is bij de duurdere internet abbo's van tvv?
Van canal+ aanbod ;-)
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 678
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Is de app van telenet (flow) te installeren op een raspberry Pi 3 waar kodi op draait? Ik heb vorige week eens geprobeert met de app te streamen naar m'n tv maar het happerde nogal regelmatig. Wss door mijn wifi dat niet optimaal is. Heb wel een raspi aan de tv hangen met kodi waar het internet bedraad is aangesloten dus als dit zou werken, zou het geweldig zijn denk ik :think:
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”