Kinderen, bezint eer ge begint

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

gumibear schreef:
Ontwaar ik daar een begunstigde van dit systeem of iemand die zelf een scheve schaats heeft gereden?
Prachtig toch, die vooroordelen.

Neen, tot u spreekt iemand die netjes, 20 jaar, trouw was. Ondertussen gescheiden en nog steeds alleen.
Ik betaal netjes de alimentatie (en meer).

Mijn leven staat exclusief in het teken van mijn kinderen.

Nog een poging om mij te veroordelen? Ik hoop voor jou dat je er plezier in vindt mij aan te vallen. Ik gun het jou van harte.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Een kleine anekdote uit oost Europa:
9jaar getrouwd waarvan dat zij nooit gewerkt heeft. (Wel dik diploma). Hij verdient de kost voor hen beide en 1 kleine.

Scheiding ingezet en hij moet 800€ betalen voor kind en haar samen. Hij is gestopt met werken tot zij een job had vrij simpel...geen inkomen dus hij kon ook niks betalen.
Nu betaald hij enkel nog x voor het kind.

Maar anno 21 moet je al pech hebben met een wereld vreemde rechter denk ik.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
gumibear
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 14 aug 2021, 20:56
Bedankt: 2 keer

1207 schreef:gummibear
scheiden doet zeer en dus snap ik uw emoties maar we leven echt niet meer in de jaren stillekes
als uw ex een opleiding heeft afgerond en geen medische kwaaltjes heeft is er echt geen reden dar ze geen job zou kunnen vinden.
KRL100 haalt dit trouwens ook al aan.
ge moet de emoties uitschakelen en eht puur zakelijk bekijken
ni simpel natuurlijk als ge zo lang samen hebt geleefd ene r zelfs kinders zijn
Mijn ex heeft de hele rimram tot en met een MA-na-MA afgerond ja en vertoeft in topvorm om in het avondleven het beste van zichzelf te geven. Heb het hierboven ergens al neergepend maar ze heeft dus een job halftijds maar dat is een chill-jobke dat gene vette betaalt. Ik zet dus mijn 100% zakelijk bril op en stel vast: tedoeme ik z'n gechareld. Ik kan mijn ontslag geven, een rechtspersoon oprichten en mijn werkgever vragen dat ik via dat vehikel vervolgens word betaald maar eigenlijk moet die rechtspersoon zich in een belastingparadijs bevinden dat geen data deelt met de fiscus en de rechtbanken hier. Luxemburg, Zwitserland enzovoort vallen al uit de boot. Dus zakelijk gezien mag ik die piste al uitschakelen. Ik kan natuurlijk hetzelfde doen en alles netjes registereren en dan zien dat mijn bedrijf 0 euro winst maakt doordat alle winst in rook opgaat aan kosten (dikke lease auto, prostituébezoeken zoals Yera mij zo vriendelijke adviseerde, laptops, computers, "zaken"reisjes, ...) en het loon dat mij wordt uitbetaald zou enkel dienen om de VAA te betalen en wat andere noodzakelijke (advocaten?)kosten. In dat geval kan ik kinderalimentatie gaan eisen van mijn ex om te voorzien in het levensonderhoud van mijn kinderen en eigenlijk stiekem toch vooral ook in mijn levensonderhoud. Het kan, maar het zou niet van harte zijn.

sky schreef:Het goedkoopste ben je er vanaf als jullie beide overeenkomen met de details van jullie scheiding.
Mijn ex had de dag dat ze vertrok ook de brief van haar advocaat bij. Kwam thuis na het werk op 23/12, huis half leeggehaald, kinderen weg, en dus de brief van de advocaat n de bus’ moest binnen de 4 dagen reageren of ….)
Ook een advocaat genomen en 15 maanden verder hebben we het dan uiteindelijk beide samen geregeld.
Nu komen we beter overeen als toen we nog getrouwd waren.

De kinderen eens meer bij mij of eens een extra weekend daar, kan allemaal. Ook de kosten van de kindrekening zijn duidelijk afgesproken zodat er geen discussie over is. Bv kampen of vakanties worden beslist en betaald door de ouder bij wie ze die periode zijn en dus niet van de kindrekening, zodoende is er ook geen discussie over wie welke uitgaven moet betalen of van welke rekening.

Als je het door advocaten laat oplossen ben je snel 3a4000€/pp. kwijt, als het snel gaat. Na eerste consultatie mocht ik al een voorschot van 1500€ betalen. Rekenen gerust 150€/u.

Tijd brengt raad.
Als je ex uit het huis vertrokken is, heb je ook geen haast.
Je hebt een dak boven je hoofd en je hebt werk. Laat je niet opjagen.
De regeling die je nu uitwerkt, daar zit je voor altijd aan vast.
I feel you. Nu die regeling die zou worden uitgewerkt is redelijk vast maar wordt niet gebeiteld in steen. Stel dat ze ooit iemand laat domiciliëren bij haar of zij bij iemand anders, dan zouden we bij wijze van spreken sneller terug bij de rechter staan dan dat de eerste verhuisdoos is uitgepakt. Hetzelfde als ik iemand in huis pak die de onderlinge inkomensschaal doet dalen. Of als ik "onvrijwillig" zonder inkomen kom te vallen en niet meer aan de bak geraak of tegen een lager inkomen.

cadsite schreef:
gumibear schreef:
Ontwaar ik daar een begunstigde van dit systeem of iemand die zelf een scheve schaats heeft gereden?
Prachtig toch, die vooroordelen.

Neen, tot u spreekt iemand die netjes, 20 jaar, trouw was. Ondertussen gescheiden en nog steeds alleen.
Ik betaal netjes de alimentatie (en meer).

Mijn leven staat exclusief in het teken van mijn kinderen.

Nog een poging om mij te veroordelen? Ik hoop voor jou dat je er plezier in vindt mij aan te vallen. Ik gun het jou van harte.
Op juridischforum.be heb je zo'n wantoestand met een vrouw en een luiwammes die geen vinger uitsteekt en lachend zegt dat als de kindjes het huis uit zijn hij gaat scheiden van haar en zij hem dan 25 jaar ex-partneralimentatie kan betalen wanneer hij ervandoor gaat met een groen blaadje. En die luiwammes heeft een punt want de huidige wetgeving faciliteert dit. De aanstelling van een beëdigd relatietherapeut die nadat de situatie uitzichtloos zou blijken zou moeten bepalen wie schuldig is in geval de minstverdienende (zeg maar de luie) evenredigheid eist zou zulke wantoestanden de wereld uithelpen. Jij schiet dat af met een "neen dank u" zonder een alternatieve oplossing voor te stellen wat implicereert dat je het eens bent met het huidig systeem.
https://juridischforum.be/viewtopic.php?f=23&t=133246
Laatst gewijzigd door gumibear op 17 aug 2021, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

gumibear schreef:Jij schiet dat af met een "neen dank u" zonder een alternatieve oplossing voor te stellen wat implicereert dat je het eens bent met het huidig systeem.
https://juridischforum.be/viewtopic.php?f=23&t=133246
Qua "kort door de bocht" heb jij alvast niets meer te leren, dat is duidelijk.

Jij ging er dus blijkbaar vanuit dat ik zo'n looser ben die profiteert van een systeem en bij uitbreiding van een ex-partner.

Weet je wat?
Slaap eens goed, adem eens diep in en uit, maak eens een grote wandeling.
Als je wat afgekoeld bent en je kwaadheid kan kanaliseren naar de juiste richting kunnen we misschien verder spreken.

Ik lees hier totaal foutieve verwijten & veronderstellingen aan mijn adres en niets constructiefs.

Ik had beter moeten weten. Een nieuw lid dat op een tech-forum enkel maar een topic opent met een klaagzang over een scheiding.
Logisch dat daar niet veel deftigs van kan komen. :roll:

Maar om toch te antwoorden op uw vraag naar een alternatief:
Er al eens aan gedacht dat die vrouw ook de scheiding kan inzetten? We leven hier niet in Afghanistan é, vrouwen hebben hier ook rechten, bijvoorbeeld het recht om een scheiding aan te vragen. :bang:
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Er is een reden dat "de schuldige" uit de wetgeving verwijderd is.
Als uw partner u bedreigt, waarom blijf je er dan bij?
gumibear
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 14 aug 2021, 20:56
Bedankt: 2 keer

cadsite schreef:
gumibear schreef:Jij schiet dat af met een "neen dank u" zonder een alternatieve oplossing voor te stellen wat implicereert dat je het eens bent met het huidig systeem.
https://juridischforum.be/viewtopic.php?f=23&t=133246
...

Maar om toch te antwoorden op uw vraag naar een alternatief:
Er al eens aan gedacht dat die vrouw ook de scheiding kan inzetten? We leven hier niet in Afghanistan é, vrouwen hebben hier ook rechten, bijvoorbeeld het recht om een scheiding aan te vragen. :bang:
Het regent nu dus als je het niet erg vindt zal ik seffes die wandeling maken.

"Er al eens aan gedacht dat die vrouw ook de scheiding kan inzetten?" Is dat echt een vraag? Ik veronderstel dat je het over juridischforum.be hebt? Heb je het gelezen? Dat is net wat ze wil maar ze blijkt net zo hard gechareld te zijn als ik. Dat is ook waarom ze op juridischforum.be met een rist vragen komt. :roll:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Neen ik heb het niet gelezen.
Ik heb genoeg aan mijn scheiding.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 mar 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Mmmm, al 27 jaar getrouwd, waarvan mijn liefde al 20 jaar niet meer heeft gewerkt(iets waar we beide achterstonden), 3 kinderen. Denk dat ik beter een goeie scheiding kan ondergaan dan een vechtscheiding :lol:

Eigenlijk nooit over nagedacht en ga er ook niet over nadenken, hemel en hel hebben al eens gepasseerd in onze relatie, en dat zal nog wel is gebeuren.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Het probleem is dat men hier vaak de zaken nogal erg eenzijdig voorstelt. Dat is logisch want we horen maar één kant. Je krijgt zo de hardwerkende brave partner en de partner from hell die geen fluit waard is en zo lui als een varken. Zeer realistisch :lol:

Als mensen uit elkaar gaan is dat omdat de relatie niet meer werkt. Dat kan veel redenen hebben maar meestal zijn die redenen er aan beide kanten. Iemand kan vreemd gaan maar ook dat is niet altijd even eenzijdig. Misschien draaide het op seksueel vlak al langer slecht? Kortom, meestal zijn er aan beide kanten fouten gemaakt en is het gewoon beter dat men ermee stopt.

Het is net omdat er nog sterke gevoelens zijn dat de scheidingen vaak zo slecht verlopen. Men wil wraak, men is boos, vernederd en wat nog allemaal. Een cocktail van de sterkste emoties. Natuurlijk dat het verstand en ratio er dan bij inschiet. Veel mensen willen eerst niet aanvaarden dat de scheiding een feit is en verliezen tijd door te hopen dat de verkeerde wel tot inkeer zal komen. Anderen azen op wraak en denken dat ze de ander kunnen ongelukkig maken door hun leven een hel te maken, helaas is dat ook voor hun eigen leven het geval.

Er zijn redenen waarom de regelgeving is zoals ze is. Regelgeving is ook zelden perfect en op alle individuele situaties afgesteld. Vaak is het een resultaat van aanpassingen op vaak voorkomende misbruiken. Eén van die misbruiken was dat partners hun kinderen en partner vaak gewoon in de kou lieten staan waardoor ze in armoede terecht kwamen. DAT is de reden van alimentatie. Je zet kinderen op de wereld, dan moet je er ook maar voor zorgen. Je kan ook vragen om de kinderen zelf op te voeden dan heb je de kosten en de opvoeding voor u, de alimentatie zal een pak lager zijn.

De maatschappij verandert en dus zal ook de regelgeving veranderen en de rechtspraak veranderen. Waar vroeger de vrouw bijna altijd de kinderen kreeg toegewezen is dat nu niet meer zo vanzelfsprekend. Er zijn eisen inzake stabiliteit (werk), omgeving (huis) en school/vrienden. Wie een goed dossier maakt kan toch argumenten vinden waarom een alimentatie lager kan zijn. Als iemand bvb voldoende geschoold is en geen gezondheidsproblemen moet je al een wereldvreemde rechter zijn om niet te begrijpen dat deze partner zelf een inkomen kan zoeken op termijn.

Ik denk dus dat het beter is om aan uw dossier te werken en te argumenteren waarom de regeling die jij wil de beste oplossing is voor alle betrokkenen, inclusief de kinderen. Hen rot verwennen en de ander proberen afmaken zal niet bijdragen tot het gezinsgeluk. Je zal enkel je energie verliezen in een eindeloze pijnlijke strijd, elke dag opnieuw. Trek er een streep onder en kijk naar wat je in de toekomst positief wil doen, misschien vind je zo een nieuwe partner.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

MichelJ schreef:mijn liefde al 20 jaar niet meer heeft gewerkt(iets waar we beide achterstonden)
Besefte je toen ook de consequenties hiervan ? Hopelijk moet je er nooit van wakker liggen maar het kan je leven serieus beinvloeden !

Iedereen denkt in eerste plaats aan alimentatie voor de kinderen (wat mij betreft de essentie zelf)... maar als jij de komende 27 jaar ook nog eens voor je partner haar levensstijl mag opdraaien dan is het toch even schrikken vrees ik.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

gumibear schreef: k zet dus mijn 100% zakelijk bril op en stel vast: tedoeme ik z'n gechareld.
als uw madame een diploma heeft voor een knelpuntberoep, ik zeg maar wat, zie ik geen enkele reden waarom ge gechareld zoudt zijn en voor haar moet betalen.
volgens mij hebt ge de verkeerde bril opgezet


da ge 1001 emoties hebt omwille vd scheiding snapt iedereen, mo ge moet ni afgeven op leden
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 mar 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

DarkV schreef:...
Besefte je toen ook de consequenties hiervan ? Hopelijk moet je er nooit van wakker liggen maar het kan je leven serieus beinvloeden !
Nooit bij stilgestaan, en zal er niet bij stilstaan, ook met pensioenen zal dat een serieuze impact hebben, maar ze kunnen me de laatste 27 jaar niet meer afpakken. Zoals ik al zei, hemel en hel zijn al gepasseerd, nu zitten we op aarde.
DarkV schreef: Iedereen denkt in eerste plaats aan alimentatie voor de kinderen (wat mij betreft de essentie zelf)... maar als jij de komende 27 jaar ook nog eens voor je partner haar levensstijl mag opdraaien dan is het toch even schrikken vrees ik.
Omwille van maar 1 loon, is onze levensstijl niet exuberant te noemen. Voor de kinderen zal het meevallen, de oudste is al helemaal weggevallen :)

Toentertijd leefden we nogal zorgeloos, wat kon kon, gene nagel voor aan ons gat te krabben, gene schrik voor de toekomst, en nu nog niet
gumibear
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 14 aug 2021, 20:56
Bedankt: 2 keer

1207 schreef:als uw madame een diploma heeft voor een knelpuntberoep, ik zeg maar wat, zie ik geen enkele reden waarom ge gechareld zoudt zijn en voor haar moet betalen.
volgens mij hebt ge de verkeerde bril opgezet
Toen zij langs haar advocaat was geweest en mij haar eisenpakket onder de neus duwde dacht ik van: yeah right, precies of een rechtbank daar ooit mee zou instemmen. Toen ging ik langs mijn scheidingsadvocaat om de dingen te overlopen en viel ik (figuurlijk) van mijne stoel.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

gumibear schreef: Toen zij langs haar advocaat was geweest en mij haar eisenpakket onder de neus duwde dacht ik van: yeah right, precies of een rechtbank daar ooit mee zou instemmen. Toen ging ik langs mijn scheidingsadvocaat om de dingen te overlopen en viel ik (figuurlijk) van mijne stoel.
zoals gezegd
we leven ni meer in de jaren stilletjes en ge moogt altijd eisen wat ge wilt, of ge da krijgt is een ander verhaal

zij beweert dat ze recht heeft op uw geld omdat ze zelf niet kan rondkomen na een scheiding. Dan is het aan haar om dit aan te tonen en aan u om haar argumenten te weerleggen.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”